Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä olit tasan 25 vuotta sitten kun kuulit WTC-tornien romahtaneen?

Vierailija
11.09.2026 |

Minä olin töissä ja työkaveri tuli hakemaan radion ääreen kun työpisteellään sellainen oli. Kotona tuli sitten tapahtumia TV:stä äimisteltyä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Ei säväyttänyt minua millään tavalla.

Vierailija
42/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallilla. Omistaja tuli sanomaan, että lentokone on törmännyt WTC-torniin ja sitten oltiin heillä katsomassa livenä, kun seuraava kone törmäsi ja lopulta torni romahti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Itä-Euroopassa kesätöissä uutispimennossa. Muistaakseni sitten ostin kalliita englanninkielisiä sanomslehtiä. Oli mulla myös radio, josta kuuntelin BBC worldia. Kun tulin takaisin lentoasemalla takavarikoitiin kynsisaksia tms. ja kaikki ihmiset oli ihan että what? Tuo oli ehkä viikko pari tapahtuneen jälkeen. 

Vierailija
44/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin paskalla.

Vierailija
45/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona Pirkkalassa uuden rivitalokodin olohuoneessa. Minulla oli televisio päällä ja katsoin järkyttyneenä näitä lentokoneita, jotka lensivät päin näitä torneja. Luulin ensin, että onko tämä elokuvaa vai mitä. Soitin heti miehelleni asiasta, mitä uutisissa näytettiin. Todella järkyttävä tapahtuma. 

Nainen 56 vuotta

Vierailija
46/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Itä-Euroopassa kesätöissä uutispimennossa. Muistaakseni sitten ostin kalliita englanninkielisiä sanomslehtiä. Oli mulla myös radio, josta kuuntelin BBC worldia. Kun tulin takaisin lentoasemalla takavarikoitiin kynsisaksia tms. ja kaikki ihmiset oli ihan että what? Tuo oli ehkä viikko pari tapahtuneen jälkeen. 

Kesäduunissa... syyskuussa?

47/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku yksiössäni Helsingin Kalliossa. Olin lomalla (kuten olen nytkin, syyskuu on paras lomakuukausi), ja palannut pari päivää aiemmin viikon pituiselta matkalta Färsaarille. Olin Thorshavnissa käynyt katsomassa Pearl Harborin, ja jälkeenpäin ihmetellyt aavistettiinko Hollywoodissa jotain, kun tuollaisia patrioottisen uhon täyttämiä leffoja ruvettiin levittämään juuri silloin...

No jaa, tuona iltapäivänä olin ottanut torkut, ja laitoin telkkarin päälle. Teksti-TV:ssä oli vilkkuva otsikko, tyyppiä "Valtava terrorihyökkäys Yhdysvaltoihin, World Trade Center romahtanut" jne. Ja sitten olin kuin liimattuna ruudun ääreen keskiyöhön asti.

Vierailija
48/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Stockmannin rullaportaissa matkalla ruokaosastolle, minulle tuli outo tunne ikään kuin kaikki olisi hiljennyt - kotona kuulin, mitä oli sillä hetkellä tapahtunut.

Vierailija
49/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemässä vessaa ja odottamassa että katson New Yorkin pörssin avautuvan. Tulin vessasta olohuoneeseen ja amerikkalainen kanava joka oli päällä, näytti suoraa kuvaa tornista. Siihen jäin katsomaan loppupäiväksi ja illaksi.

Vierailija
50/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitunnilla koulussa istuin käytävällä penkillä ja pelasin muistaakseni Nokian kännykällä matopeliä. Siihen aikaan ei ollut puhelimissa nettiä, mutta jotenkin kuulin siinä sen tiedon. En muista enää miten. Sitten muistan, että kotona vanhempien makkarissa oli satelliittiTV ja sieltä sitten näkyi se lähetys uusintana, kun lentokone törmää siihen pilvenpiirtäjää. Muistan, että katsoin sitä koulun jälkeen. 

Vierailija
51/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri päässyt koulusta kotiin. Olin lukiossa silloin. Tapasin selata tv-kanavia koulun jälkeen. Joku kirjoitti tv-chattiin, että lentokone on törmännyt pilvenpiirtäjään. Kuulosti uskomattomalta, joten tarkistin uutisen teksti-tv:stä. Käänsin heti jollekin uutiskanavalle, jossa oli livekuvaa tapahtumasta. Ensimmäinen kone oli törmännyt joitakin minuutteja sitten. Huusin koko perheen katsomaan. Katsoimme järkyttyneinä koko illan. 

Vierailija
52/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin paskalla.

Tietenkin...

Vierailija
53/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa menossa jonnekkin en muista minne. Rakkaus kipinöi tuoreena ja jännittävänä ja tämä mies soitti ja kertoi mitä oli tapahtunut 

Vierailija
54/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäduunissa... syyskuussa?

Epäiletkö muistiani? Kyllä sitä muistaa kuule aika hyvin missä maassa on ollut. 😂 Muuten en noita päivämääriä olisikaan muistanut. 

Vierailija
55/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskalla Teboilin vessassa.

Vierailija
56/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä valmistelemassa seuraavan päivän oppitunteja ja laitoin telkkarin päälle. Siinä näkyi ensimmäisen koneen törmääminen. Minulla kesti tosi pitkään ennenkuin ymmärsin, että se on oikeasti totta. 

Vierailija
57/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uutinen tuli, katsoin sitä kotonani tv:stä, josta oli jättänyt luvan maksamatta.

Vierailija
58/58 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa oli radio auki. Olin tulossa lukiosta kotiin..