Missä olit tasan 25 vuotta sitten kun kuulit WTC-tornien romahtaneen?
Minä olin töissä ja työkaveri tuli hakemaan radion ääreen kun työpisteellään sellainen oli. Kotona tuli sitten tapahtumia TV:stä äimisteltyä.
Kommentit (58)
Tallilla. Omistaja tuli sanomaan, että lentokone on törmännyt WTC-torniin ja sitten oltiin heillä katsomassa livenä, kun seuraava kone törmäsi ja lopulta torni romahti.
Olin Itä-Euroopassa kesätöissä uutispimennossa. Muistaakseni sitten ostin kalliita englanninkielisiä sanomslehtiä. Oli mulla myös radio, josta kuuntelin BBC worldia. Kun tulin takaisin lentoasemalla takavarikoitiin kynsisaksia tms. ja kaikki ihmiset oli ihan että what? Tuo oli ehkä viikko pari tapahtuneen jälkeen.
Kotona Pirkkalassa uuden rivitalokodin olohuoneessa. Minulla oli televisio päällä ja katsoin järkyttyneenä näitä lentokoneita, jotka lensivät päin näitä torneja. Luulin ensin, että onko tämä elokuvaa vai mitä. Soitin heti miehelleni asiasta, mitä uutisissa näytettiin. Todella järkyttävä tapahtuma.
Nainen 56 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Olin Itä-Euroopassa kesätöissä uutispimennossa. Muistaakseni sitten ostin kalliita englanninkielisiä sanomslehtiä. Oli mulla myös radio, josta kuuntelin BBC worldia. Kun tulin takaisin lentoasemalla takavarikoitiin kynsisaksia tms. ja kaikki ihmiset oli ihan että what? Tuo oli ehkä viikko pari tapahtuneen jälkeen.
Kesäduunissa... syyskuussa?
Pikku yksiössäni Helsingin Kalliossa. Olin lomalla (kuten olen nytkin, syyskuu on paras lomakuukausi), ja palannut pari päivää aiemmin viikon pituiselta matkalta Färsaarille. Olin Thorshavnissa käynyt katsomassa Pearl Harborin, ja jälkeenpäin ihmetellyt aavistettiinko Hollywoodissa jotain, kun tuollaisia patrioottisen uhon täyttämiä leffoja ruvettiin levittämään juuri silloin...
No jaa, tuona iltapäivänä olin ottanut torkut, ja laitoin telkkarin päälle. Teksti-TV:ssä oli vilkkuva otsikko, tyyppiä "Valtava terrorihyökkäys Yhdysvaltoihin, World Trade Center romahtanut" jne. Ja sitten olin kuin liimattuna ruudun ääreen keskiyöhön asti.
Helsingin Stockmannin rullaportaissa matkalla ruokaosastolle, minulle tuli outo tunne ikään kuin kaikki olisi hiljennyt - kotona kuulin, mitä oli sillä hetkellä tapahtunut.
Pesemässä vessaa ja odottamassa että katson New Yorkin pörssin avautuvan. Tulin vessasta olohuoneeseen ja amerikkalainen kanava joka oli päällä, näytti suoraa kuvaa tornista. Siihen jäin katsomaan loppupäiväksi ja illaksi.
Välitunnilla koulussa istuin käytävällä penkillä ja pelasin muistaakseni Nokian kännykällä matopeliä. Siihen aikaan ei ollut puhelimissa nettiä, mutta jotenkin kuulin siinä sen tiedon. En muista enää miten. Sitten muistan, että kotona vanhempien makkarissa oli satelliittiTV ja sieltä sitten näkyi se lähetys uusintana, kun lentokone törmää siihen pilvenpiirtäjää. Muistan, että katsoin sitä koulun jälkeen.
Olin juuri päässyt koulusta kotiin. Olin lukiossa silloin. Tapasin selata tv-kanavia koulun jälkeen. Joku kirjoitti tv-chattiin, että lentokone on törmännyt pilvenpiirtäjään. Kuulosti uskomattomalta, joten tarkistin uutisen teksti-tv:stä. Käänsin heti jollekin uutiskanavalle, jossa oli livekuvaa tapahtumasta. Ensimmäinen kone oli törmännyt joitakin minuutteja sitten. Huusin koko perheen katsomaan. Katsoimme järkyttyneinä koko illan.
Vierailija kirjoitti:
Istuin paskalla.
Tietenkin...
Bussissa menossa jonnekkin en muista minne. Rakkaus kipinöi tuoreena ja jännittävänä ja tämä mies soitti ja kertoi mitä oli tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäduunissa... syyskuussa?
Epäiletkö muistiani? Kyllä sitä muistaa kuule aika hyvin missä maassa on ollut. 😂 Muuten en noita päivämääriä olisikaan muistanut.
Olin töissä valmistelemassa seuraavan päivän oppitunteja ja laitoin telkkarin päälle. Siinä näkyi ensimmäisen koneen törmääminen. Minulla kesti tosi pitkään ennenkuin ymmärsin, että se on oikeasti totta.
Kun uutinen tuli, katsoin sitä kotonani tv:stä, josta oli jättänyt luvan maksamatta.
Bussissa oli radio auki. Olin tulossa lukiosta kotiin..
En muista. Ei säväyttänyt minua millään tavalla.