Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit tasan 25 vuotta sitten kun kuulit WTC-tornien romahtaneen?

Vierailija
11.09.2026 |

Minä olin töissä ja työkaveri tuli hakemaan radion ääreen kun työpisteellään sellainen oli. Kotona tuli sitten tapahtumia TV:stä äimisteltyä.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan asian. Tuolloin olin opiskelija. Olin tullut koulusta kämpille ja avannut radion.

Tuon jälkeen lähdin koululle. Minulla oli kaikki kulkuluvat ja oikeudet käyttää koulun nettikoneita.

Jenkit oli lyöneet kiellot päälle. En saanut Suomesta yhteyttä nettiin.

Vierailija
102/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa matkalla jenkkeihin. Käännyttiin takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan asian. Tuolloin olin opiskelija. Olin tullut koulusta kämpille ja avannut radion.

Tuon jälkeen lähdin koululle. Minulla oli kaikki kulkuluvat ja oikeudet käyttää koulun nettikoneita.

Laitoin hakusanaksi BCC ja monia muita. Mihinkään ei päässyt.

Vierailija
104/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa, kun omainen eli viimeisiä päiviään. Kotona avasin telkkarin ja luulin jonkun elokuvan olevan meneillään

Vierailija
105/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tuli tuona päivänä opiskelukämpälleni. Meillä oli hääpäivä. Menimme elokuviin katsomaan leffan nimeltä leijat Helsingin yllä.

Vierailija
106/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tuli tuona päivänä opiskelukämpälleni. Meillä oli hääpäivä. Menimme elokuviin katsomaan leffan nimeltä leijat Helsingin yllä.

Ennen tuota avasimme kuohuviinipullo. Kun joimme skumppaa, näimme ihmisten hyppäävän pilvenpiirtäjästä.

Vierailija
107/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli käsky intin kertausharjoitukseen, joka pidettiin syyskuussa 2001. Jossain puskan juurella sitä oltiin kun joku skappari tuli paikalle ja kysyi kollegoiltaan että oletteko kuulleet uutisia? "Jenkeissä neljä lentokonetta on kaapattu, kaksi lentänyt pilvenpiirtäjiä päin New Yorkissa, yksi päin Pentagonia ja yksi muuten vain pudonnut." Kuunneltiin monttu auki, ja sitten vitsailtiin että mahdetaankohan mekään päästä täältä perjantaina kotiin?

Oltiin armeijassa viimeisellä ampumaleirillä ja piti lähteä pyöräilemään kotiinpäin se 50 kilometriä tjsp joka vekaralta oli meidän kasarmille. Oli tylsän turvallinen 80-luku ja joku kappari heitti huumorilla marssikäskyn alkuun että itärajan pinnassa on alkanut sotilaallista liikehdintää ja kaikki nauroi. Ja sitten fillaroitiin ja muutaman päivän päästä kotiuduttiin tylsään normielämään ilman kriisejä.

Nykypäivän armeijassa olijat varmaan hermostuisi moisesta vitsistä oikeasti, mutta nää oli toisenlaisia aikoja 80-luvulla. 

Vierailija
108/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli käsky intin kertausharjoitukseen, joka pidettiin syyskuussa 2001. Jossain puskan juurella sitä oltiin kun joku skappari tuli paikalle ja kysyi kollegoiltaan että oletteko kuulleet uutisia? "Jenkeissä neljä lentokonetta on kaapattu, kaksi lentänyt pilvenpiirtäjiä päin New Yorkissa, yksi päin Pentagonia ja yksi muuten vain pudonnut." Kuunneltiin monttu auki, ja sitten vitsailtiin että mahdetaankohan mekään päästä täältä perjantaina kotiin?

Oltiin armeijassa viimeisellä ampumaleirillä ja piti lähteä pyöräilemään kotiinpäin se 50 kilometriä tjsp joka vekaralta oli meidän kasarmille. Oli tylsän turvallinen 80-luku ja joku kappari heitti huumorilla marssikäskyn alkuun että itärajan pinnassa on alkanut sotilaallista liikehdintää ja kaikki nauroi. Ja sitten fillaroitiin ja muutaman päivän päästä kotiuduttiin tylsään normielämään ilman kriisejä.

Nykypäivän armeijassa olijat varmaan hermostuisi moisesta vitsistä oikeasti, mutta nää oli toisenlaisia aikoja 80-luvulla. 

Ja miten tämä liittyi vuoteen 2001? Onko sulla dementia?

Vierailija
109/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puolustele tätä tapahtumaa, mutta kuka muistelee maailmanpoliisina penslaavan USAn aiheuttamia tuhansia ja tuhansia siviiliuhreja vuosikymmenten takaa.

Suorastaan etovaa tämä 'paremman maailman mukasuru'.

Vaikeaa ottaa kantaa asioihin jotka ovat tapahtuneet ennen syntymääni.

Vierailija
110/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puolustele tätä tapahtumaa, mutta kuka muistelee maailmanpoliisina penslaavan USAn aiheuttamia tuhansia ja tuhansia siviiliuhreja vuosikymmenten takaa.

Minulla oli tuolloin pieni vauva. Nykyisin se on korkeakoulun käynyt insinööri,

911; imetin  tissistäni tämän päivän koneinsinööriä.

Vierailija
111/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tuolloin pieni vauva. Nykyisin se on korkeakoulun käynyt insinööri,

911; imetin  tissistäni tämän päivän koneinsinööriä.

En ikinä unohda. Poika imi  niin kovaa, että sattui.

Vierailija
112/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja radiosta kuului: "juuri tulleen tiedon mukaan myös toiseen torniin on osunut lentokone". 

Olin, että häh. Pääsin sitten töistä ja menin katsomaan televisiota, seilasin kanavalta kanavalle uutisia katsellen. 

Vierailija
113/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan elävästi miten olin juuri aamukahvia keittmässä ja juomassa kun näin suorassa lähetyksessä sen toisen koneen törmäyksen

Suomessa oli ilta

Vierailija
114/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Austinissa puhdashuoneessa. Katseltiin netistä striiminä kun toka kone iskeytyi. Taisi olla yahoo.com ja realplayeri.

Pari viikkoa niin tuli massairtisanomiset.

Vierailija
115/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni koiravahtina

Vierailija
116/116 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Austinissa puhdashuoneessa. Katseltiin netistä striiminä kun toka kone iskeytyi. Taisi olla yahoo.com ja realplayeri.

Pari viikkoa niin tuli massairtisanomiset.

Tohon vielä että se näytti ihan feikiltä. Kaikki muu heilui kameran kanssa mutta lentokone meni tasaisesti, ihan niin kuin se oli paskalla kuvankäsittelyllä lisätty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän