Missä olit tasan 25 vuotta sitten kun kuulit WTC-tornien romahtaneen?
Minä olin töissä ja työkaveri tuli hakemaan radion ääreen kun työpisteellään sellainen oli. Kotona tuli sitten tapahtumia TV:stä äimisteltyä.
Kommentit (116)
Olohuoneessa teeveen vieressä ja cnn kanavalla. Sattuma. Olin juuri lähdössä tapaamiseen mutta se lähtö venähti.
Ajoin taksilla ilman raiskaus-, eksymis ja kusetusvaaraa.
Olin intissä, Rovajärvellä leirillä. Kuulin hommasta vasta perjantaina kun tultiin takaisin kasarmille.
Vierailija kirjoitti:
Olin intissä, Rovajärvellä leirillä. Kuulin hommasta vasta perjantaina kun tultiin takaisin kasarmille.
Silloin maatamme kannatti vielä puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsomassa livelähetystä televisiosta ensimmäisen tornin jälkeen. :/
Samoin. En siis KUULLUT tornien romahtaneen, vaan näin sen reaaliaikaisesti.
Asuin silloin Vantaalla, olin tullut töistä käyttänyt koirat ulkona ja sitten avasin tv:n ja tuota uutista tuli koko loppuilta joka kanavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsomassa livelähetystä televisiosta ensimmäisen tornin jälkeen. :/
Sama. Ja näin sen tokan koneen osuman livelähetyksessä.
Niin paitsi se ei tullut livenä Suomen kanavilta, vaan siinä näytettiin tallennetta, joka oli jo tapahtunut hetkeä aikaisemmin.
Niin se muisti tekee tepposet.
Ja sulla tekee äly tepposet. Juu, eihän Suomessa kukaan tietenkään katso kuin suomalaisia kanavia.
Jännä miten moni itselle merkityksellisempi tapahtuma ei ole tallentunut muistiin, mutta tämä on. Istuin autossani matkalla töistä kotiin, ja radiosta kuulin, eli tuskin se saman aikaisesti tapahtui, mutta aika tuoreeltaan varmaan, sillä ei siitä kukaan vielä töistä lähtiessä maininnut, eli ei ollut kukaan ehtinyt nähdä tai kuulla uutisia.
Lapissa ruskaretkellä jossain käsivarren vuokramökissä. Poika soitti ja kertoi, mitä oli tapahtunut. Meillä oli matkatv mukana ja se näkyi vähän, kun nosti varrellinen rikkalapion pöydälleja sitoi antennijohdon siihen. Sitä sitten tiirailtiin ja pysyttiin suunnilleen ajan tasalla.
Ratikkapysäkillä joku kanssakulkija otti asian puheeksi, myöhemmin kaverin luona katsoin tornien romahtamista telkkarista.
Muistan tarkalleen, olin Meilahden kohdalla bussissa ja kuljettajan kuuntelemasta radiosta kuulin matkustamoon hyvin heikosti jotain lentokoneista ja Nykistä. Käsitin että oli jotenkin merkittävä juttu mutta en kuitenkaan tarkasti millaisista tapahtumista oli kyse. Olin matkalla silloisen tyttöystäväni luokse ja siellä sitten aloimme seuraamaan tapahtumia.
Kotona juuri alkaneella äitiyslomalla, esikoinen😍 potki mahassa, kun tv:stä tilannetta seurailin.
Miksi tästä jauhetaan? Kaksinaismoralismia. 🥱
Kotona vastasyntyneen kanssa. Mies soitti ja sanoi, että laita cnn päälle. Näin kakkostornin kaatumisen livenä.
Jäähallilla odottamassa jääkoneella ajoa, pelasin matopeliä ja telkkari oli auki ja yhtäkkiä tuli erikoislähetys.
Olin yksin kotona ja sattumalta avasin telkkarin kun ensimmäinen torni oli romahtanut. Normaalisti en siihen aikaan avaa telkkaria, kello oli jotain viiden aikaan iltapäivällä.