Paras auto millä olet ajanut?
No niin autoilusta nauttivat palstalaiset. Mikä auto on tarjonnut parhaan ajonautinnon sinulle?
Kommentit (307)
Honda Prelude, vuosimallia -98!
Yleisestikin japanilaiset ysäriautot ovat puhdasta nautintoa ajaa. Automaailman laadun ja nautinnon huipentuma oli juurikin 90-luku. Pelkkää kuraa nykyautot.
GAZ Tsaika 13 ( Lokki ) Ato neuvostoliittolainen loistoauto <3
Nykyinen on paras. Mahtuu parkkiruutuun, ei kuluta paljoa.
Osaan itse ilman piipityksiä peruuttaa ja katsoa ympärilleni, etten kolhi autoa tai muita. Osaan myös loistavasti käyttää manuaalivaihteita. Eli rakastan sitä, että voin oikeati hallita autoa ajamalla.
En kaipaa autoon digilaitteita, ylimääräisiä sähköhärpäkkeitä, valoja, jotka vaativat mittalaitteet.
Autossani on myös paljon enemmän sisätilaa, kuin esim. hybridivolvossa, joka ulkoa on ison vasikan kokoinen, eikä meinaa mahtua yhteen parkkiruutuun. Lisäksi se, ainakin sähköä käytettäessä on vaarallinen, ilman niitä entisajan räpättimiä, joita fillareissakin aikanaan käytettiin. Suosittelen kokeilemaan, kumpaankin.
Olen ajanut Fiatteja, Nissaneita, Toyotoja, Mersuja, Bemareita, Volkswageneita, jopa hetken Ladaa.
Noin miljoonan kilometrin ajokokemuksella nykyinen Corolla on paras.
Vierailija kirjoitti:
Se että kiihdytät Avensiksella 10sek sataan, on aivan eri asia kuin 6 sek laatuautolla. Mutta laatuautoista ei tiedä mitään, jollei ole sellaisella ajellut 3-6kk. oma maasturi kiihtyy tarvittaessa 3.9sek, mutta puolikaasulla kiihtyvyys on täysin huomaamatonta ja äänetöntä, silti reipasta. Ohituskiihtyvyys pintakaasulla todella nopeaa. Luulo ei ole tiedon väärtti.
Kiirettä pitää. Itse ehdin hautaan vähemmälläkin, sinnehän me kaikki kuitenkin loppuviimeksi päästään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen autoni -2021 Lexus Rx450h on paras. Hiljainen ja kyyti kuin pilven päällä istuisi. 3.5L V6 on silkkisen pehmeä ja hienostunut 🤗
Minulla sama auto enkä vaihtaisi mihinkään. Paitsi uudempaan Lexukseen 😊
uusi auto, merkistä riippumatta
BMW Z3 tai Jaguar V6 koneella, keskenään erilaisia.
BMW E40.
Ei sutimisen estoa, ei tietokonetta.
kuski määräsi missä mennään poikittain talvisilla teillä.
Shout out to Tampereella olevalle tytölle joka oppi driftaamisen talvella yhdessä yössä ja veti drifting minun bemarilla sen keskuksen ympärillä
Ford F-150 oli meillä vuokrattuna Jenkeissä. Aivan mahtava peli, tilava ja hyvä näkyvyys, ajettavuus huippua ja kaikki herkut tietenkin. Harmi että vastaava ei mahdu täällä kotona meidän autotalliin, muuten ostaisin heti omaksi!
BMW E34 talvella. Ei luiston tai sutimisen estoa. Oli hieno auto vetää sivuluisussa talvella motarin rampilla 120 mittarissa.
Takatuuppari on ainoa oikea auto talvella.
Renault 4. "Vain tippa bensaa."
Ei ole Mersun voittanutta. Vaikka saan töissä ajaa aina uudella työsuhdeautolla niin silti haluaisin mustan urheiluautomersun. Siinä on oikea fiilis. Paremman puutteessa Fefekin kävisi.
Pidemmältä ajalta, entinen BMW 530e. Se oli hiljainen ja Comfort-penkillä mukava. Kun auto kävi ohjauskulmien säädössä, siitä tuli vihdoin se mitä olisi pitänyt koko ajan ollakin, vieläkin vakaampi (suosittelen, autot ovat painavia nykyään). Lisäksi tuo bemarini oli 17-tuumaisilla renkailla, joten yhdistelmä oli mukavin mahdollisin. Eihän sillä ehkä samaan tapaan kurveihin vedetty kuin matalaprofiilisimmilla renkailla, mutta maantiellä autoa ajettiinkin yli 30tkm/v.
Lyhyt kokeilu G11 745:lla ajoi kyllä haluamaan ilma-alustaa, kyllä se vain edelleen oli mukavampi.. ja auto järkyttävän iso.
Lamborghini Countach