Muistatko SenHetken, kun 9/11-tapahtui, missä olit?
itse en ollut minkään, tv tai radion, äärellä.
Olin muuttanut samana päivänä (11.9.2021) uuteen asuntoon jossa vain OLIN TAPETOIMASSA siellä olohuoneen seiniä.
En muista mitään, (in-real-time= reaaliajassa) kun se tapahtui. Suomessa oli ilta.. tulossa kun ihmiset palailivat töistään Kotisohvalle tv:n ääreen.
Muistatko SÄ.. (kun 9/11-tapahtui) ..missä olit?
Kommentit (80)
Muistan kun töissä joku tuli kertomaan että lentokone oli iskeytynyt pilvenpiirtäjään. Ja kaikki uutissivut netissä oli tukossa, eivät avautuneet. Kun joku avasi telkkarin silloin just yksi kone isketyi seinään.
Olin 24-vuotias ja töissä ulkomailla, sinä päivänä vielä sellaisessa työpisteessä, jossa ei ollut oikein kontaktia ulkomaailmaan. Jossakin vaiheessa vuoropäälliköt alkoivat piipahdella kertomassa, että New Yorkissa oli tippunut pienkone asuinalueelle, mutta ei puhuta siitä asiakkaille. Päivän mittaan alkoi selvitä tapahtuman laajuus, ja kun pääsin kotiin, hyökkäsin television ääreen tuijottamaan luuppina pyöriviä uutisia. Seuraavina päivinä ilmestyivät sotilaat metroasemille ja kaupungin maamerkeille sekä järeät turvatarkastukset työpaikalle.
Muistan.Olin taaperon kanssa kotona ja katsoin tapahtumaa uutisista ja itkin.Olin varma,että maailmanloppu tulee.
Olin kotona ja vuorotteluvapaalla, muista tuon päivän.
Eipä ole jäänyt mieleen missä olin, ei hetkauttanut omaa elämääni millään tavalla, M46.
Jäähallilla odottamassa jääkoneen ajoa, pelasin matopeliä ja telkkari oli auki kahvilassa missä olin yksin. Jäi kyllä mieleen kun uutislähetys alko olla poikkeava.
Kotona, tv.stä tuli Kauniit ja rohkeet, lähetys keskeytyi uutisilla.
Tajusin jotenkin, että maailma muuttui hetkessä.
Olin lapsi ja katsoin järkyttyneenä uutisia kotona.
Vierailija kirjoitti:
..
Sarjamaratoni - (tv:ssä tänään, 11.9.2026)
..
"11. syyskuuta: Päivä Amerikassa"
(National Geographic TV Channel)
..
https://www.telsu.fi/?p=1735467
..
-ap Rip kaikki '11.9.2001 menehtyneet..' :(
..niin koskettavaa katsottavaa ja kuulla noiden kaikkien 9/11-katastrofista Selvinneiden..
t a r i n o i t a. ;((
Vierailija kirjoitti:
Muistan.Olin taaperon kanssa kotona ja katsoin tapahtumaa uutisista ja itkin.Olin varma,että maailmanloppu tulee.
..mua itkettää ;(( nytkin täällä..
Muslimit ovat turvallisuusuhka.
N26
Muistan sen hyvin. Mutta mieleen on jäänyt erityisesti se kuinka hitaasti se tilanne eteni. Kuinka kauan ne rauniot savusi New Yorkissa ja kuinka kauan siivoaminen kesti ja uuden pilvenpiirtäjnä rakentaminen.
Sota terrorismia vastaan käynnistyi myös melko hitaasti ja parikymmentä vuotta kesti kaikenkaikkiaan.
Joo, olin sairauslomalla selän takia ja aivan lääketokkurassa torkuin sohvalla telkkari auki. Sitten alkoi se live missä toinen torni oli saanut osuman ja tuli se toinen kone toiseen torniin ja mietin vaan että miten ketun vahvoja pillereitä mulle annettiinkaan.
Jotenkin tuollaista ei vaan pystynyt ajattelemaan mahdolliseksi.
Olin saanut vauvan päiväunille ja avasin television, en voinut uskoa näkemääni sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Paskalla .
jännää.. kuulla - mutta Oliko sulla kyseessä se: pitkä vai se L y h y t - istunto? (Tarkista ja ks.itse..)
..
Tarkka aikajana - (kellonajat paikallista New Yorkin aikaa, EDT) mukaisesti:
07:59 – American Airlinesin lento 11 (Boeing 767) nousee ilmaan Bostonista kohti Los Angelesia.
08:14 – United Airlinesin lento 175 (Boeing 767) nousee ilmaan Bostonista kohti Los Angelesia.
08:14 – American Airlinesin lento 77 (Boeing 757) nousee ilmaan Dullesin kansainväliseltä lentokentältä kohti Los Angelesia.
08:42 – United Airlinesin lento 93 (Boeing 757) nousee ilmaan Newarkista kohti San Franciscoa (kone viivästyi lähdössä).
08:46 – Kaapattu lento 11 törmää World Trade Centerin pohjoistorniin (WTC 1) New Yorkissa kerrosten 93–98 välille.
09:03 – Kaapattu lento 175 törmää World Trade Centerin etelätorniin (WTC 2) kerrosten 77–85 välille.
09:37 – Kaapattu lento 77 törmää Pentagonin rakennukseen Washingtonin lähellä.
09:59 – World Trade Centerin etelätornina tunnettu WTC 2 romahtaa alle 56 minuuttia kestäneen tulipalon jälkeen.
10:03 – Lento 93 syöksyy maahan Shanksvilleen Pennsylvaniaan matkustajien tehtyä vastarintaa kaappaajia vastaan.
10:28 – World Trade Centerin pohjoistorni (WTC 1) romahtaa.
.
R.I.P. :(
En. Olin pieni lapsi, eikä minun annettu katsoa tv-uutisia.
Vierailija kirjoitti:
En. Olin pieni lapsi, eikä minun annettu katsoa tv-uutisia.
:((( voii..voikunKuljaa.. :(
Treenissä