Voi että tympäsee! Taas yön valvoin, kun supisteli niin järkysti!
Ja ei ole eka yö.
Alko tuolta viikolta 36 ja nyt menossa 38+4.
Aina kun ajattelee et jaahas lähtis sairalan, supistukset loppuu siihen.
Sit päivät pitää olla pirteänä ja pestä pyykkiä, siivota, hoitaa muut lapset! HUOH! :)
Kommentit (13)
Ihme ruikuttajia täällä. Supparit kuuluu raskauteen.....
Vierailija:
Mietin, että seuraavan kerran kun alkavat niin lähden siltä istumalta näytille... josko vaiks jotain tapahtuis tutkimuksessa, ja kuulis miten siellä paikat... No joo... katsotaan..
Vierailija:
EIpä paljon naurattaisi, jos ei saisi nukuttua kuukauteen, oli raskaana tai ei.
Nimim. rv 28 menossa.
Vierailija:
Ja ei ole eka yö.
Alko tuolta viikolta 36 ja nyt menossa 38+4.
Aina kun ajattelee et jaahas lähtis sairalan, supistukset loppuu siihen.
Sit päivät pitää olla pirteänä ja pestä pyykkiä, siivota, hoitaa muut lapset! HUOH! :)
Jos muutama vinkki saman läpikäyneeltä kelpaa niin tästä niitä tulis:
-Yritä kovasti olla seurailematta noita supistuksia. Tiedän että neuvo on älyttömän vaikea mutta älä usko niitä synnytyssupistuksiksi ennenkuin kipu on tosiaan sietämätöntä tai todellakin huomaat etteivät supistukset tällä kertaa lopukaan. Henkisesti kaikkein rankinta on juuri se toistuva pettymys supistusten loppuessa. Keskity sen sijaan siihen, miten parhaiten pystyt noiden supistusten kanssa rentoutumaan ja mahdollisesti jopa nukkumaan. Tuo voi kestää pahimmillaan vielä useamman viikon. Joillakin vain on supisteluherkkä kohtu ilman että ne supistukset johtaisivat piankaan synnytykseen. Oleellista on että sulla ei ole varaa kuluttaa itseäsi loppuun! Mikään näistä helpottavista jutuista ei estä eikä hidasta synnytyksen käynnistymistä jos se on käynnistyäkseen.
- käytä lämmintä viljapussia
- ota rohkeasti riittävästi särkylääkettä, ilman sinnitteleminen on tyhmää ja tarpeetonta.
- Vaadi neuvolan kautta jotain nukahtamislääkettä jos tuosta supistusten kanssa valvomisesta meinaa tulla sitkeä kierre!
Tsemppiä!!! Mulla tuollaista kesti enemmän tai vähemmän jatkuvasti 4 viikkoa ja meinasin tosiaan luhistua henkisesti. ja kuluttaa fyysisesti voimani loppuun valvomiskierteessä
Vierailija:
Mietin, että seuraavan kerran kun alkavat niin lähden siltä istumalta näytille... josko vaiks jotain tapahtuis tutkimuksessa, ja kuulis miten siellä paikat... No joo... katsotaan..
Mulla auttanut monesti.
Koittakaa vaan sinnitellä jotenkin vaikka ankeelta välillä tuntuukin. Lopputulos on kuitenkin huikaiseva!
Hauskaa kesää kaikille!
Niitä ei saa kyllä ottaa kuin 1/vrk mulla oli oikein reseptillä. Meni vielä viikon yli lasketusta ajasta, ennen kuin syntyi.
Minä sain viimeisillä viikoilla lääkäriltä unilääkettä (=rauhoittavia), joita sai ottaa muutaman kerran viikossa. Lääkäri tajusi, että en ole nukkunut yli tunnin yhtämittaista unta viikoihin, eli heräilin jatkuvasti, kun supisti ja pissatti. Arveli, ettei minusta ole synnyttäjäksikään, jos en saa ollenkaan nukuttua.
Vierailija:
Niitä ei saa kyllä ottaa kuin 1/vrk mulla oli oikein reseptillä. Meni vielä viikon yli lasketusta ajasta, ennen kuin syntyi.
Mä otin aina 2x 500mg kerralla. Ja unettomuuteen oli lisäksi käytössä Opamox, loppuvaiheessa valvoin öitä nukkumatta silmällistäkään. Oi autuutta kun ne oikeat synnytyssupistukset alkoi, hymy oli kasvoilla kivusta huolimatta :)
Jaksamisia!
netissä - booooooring....... : (