Tunnetko kateutta kun minulla on säästössä yli 160t€, ei velkoja, 2021 rakennettu omakotitalo, sähköauto ja
Kommentit (127)
Jos olisi noin vähän säästössä, lopettaisin itseni.
M56
Onko sinulla paljon kavereita siellä Helsingissä ?
Ei nyt jaksa kun puolukkametsä kutsuu. Ihan itselle poimin. Mulla on myös työ ilman paikkaa ja aikoja. Hyvä perusturva on hyvä olla mutta muuten ei luonnonvarojen tuhlau ole mun juttu.
Rakentamisen taso on nykyään huonoa.
En. Itsellä säästöjä 250k€, ei velkoja, 80v rempattu talo maaseudulla, sähköauto enkä käy enää töissä koska tienaan vuokratuotoilla ja sijoituksilla riittäcästi.
50v
Siellä taas joku spurgu kiljupäissään haaveilee.
En halua sun elämää, olen omaani tyytyväinen. Raha ei ole elämän tarkoitus.
Tottakai. Itellä ei autoa lainkaan, ei ole rahaa hankkia, pienipalkkainen työ ja asun vuokralla. Olen kaiken kaikkiaan epäonnistunut aloittajaan verrattuna mutta jonkun kait siinäkin roolissa on oltava.
En. Mutta jos sinulla on onnellinen parisuhde ja säännöllinen seksielämä, siitä saattaisin jopa vähän ollakin kateellinen.
Ja mä olen pitkäaikaistyötön, mutta onnellinen kun voin keskittyä täysillä siihen, mitä elämältäni haluan, eli matkustella. Tänäkin vuonna 7kk ulkomailla. Kaikki liikenevä raha menee reissaamiseen, mutta... Miksipä ei?
Eli ei, en ole kateellinen. Miksi olisin? Olisi painajaista joutua töihin.
T N54 Sinkku
Mulla on tarpeeksi omaisuutta itselleni ja lapsille perinnöksi. Ei paljon, mutta sopivasti.
Vanha auto, kerrostalokaksio ja osuus sukumökkiin riittää minulle.
Rahaa en tarvitse niin paljoa säästöön. En edes keksi yhtäkään syytä miksi säästäisin. Talo on ollut enkä halua enään taloa,sähköautot ei mua kiinnosta. Sulla ei ole mitään sellaista mistä olisin kateellinen.
Etkö osaa olla onnellinen ilman muiden kateellisuutta kun koitat keulia?
Oletetaan, että ihminen tosissaan kyselisi täällä tällaista. Eikö silloin vain tulisi sääli, miten toisella on tylsää ja elämässä henkisesti puutteita, vaikka raha-asiat ovatkin kunnossa, koska kuka täysjärkinen tällaista kyselisi?
En. Elämän tarkoitus ei oikeasti ole tuo.