Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko kateutta kun minulla on säästössä yli 160t€, ei velkoja, 2021 rakennettu omakotitalo, sähköauto ja

Vierailija
10.09.2026 |

Työpaikka. Tunnetko?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut, mitä tänne on vastailtu.  Ei kyllä yhtään kiinnosta se mitä ihmiset tänne luettelee omistuksistaan ja rahoistaan.  Kaikki vielä mitä todennäköisimmin feikkiä ja valetta.

Ihmettelen vain kysymystäsi.  Kieli poskessa kirjoitettu, tai sitten olet äärimmäisen tyhmä.

Mutta mihin tuolla kysymykselläsi tähtäät?

Tännehän voi kirjoittaa ihan mitä vaan, ei ole pakko pysyä totuudessa.

Jos olet mielestäsi oikeasti rikas, niin mikset kysy tuota kysymystäsi ihmisiltä suoraan?  

Vierailija
122/127 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu. Missä asut? Jos Etelä-Suomessa tai jossain isommassa kaupungissa, olet asian ytimessä. Jos jossain Kainuun korvessa, niin en kadehdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kateellinen, vaikka mulla on säästöjä vain 120 k€, sähköauto on tulossa vasta parin kuukauden päästä ja talokin on rakennettu 2002. Huonosti siis menee, mutta kestän kyllä ihan hyvin tän tilanteen. Velkoja ei sentään oke.

Vierailija
124/127 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. 
Onko sulla selluliittiä? Jos ei ole niin siitä olen vähän kateellinen. 

Vierailija
125/127 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kateutta. Oletko hankkinut nuo asiat sillä periaatteella, että ihmiset olisi kateellisia, aika outo tapa motivoitua hankkimaan omaisuutta. Itse hankkisin omaisuutta ajatellen jälkikasvua, että on heille jotakin annettavaa. En ajattelisi naapureita tai muuta siinä vaiheessa yhtään mitä ajattelevat autosta ja talosta. Enemmän tavoittelisin lasteni hyvinvointia. Ei se sähköauto sitä välttämättä takaisi. Tuossa tilanteessa tuntisin juuri kuten aloittaja, taloudellista turvallisuudentunnetta ehkä enemmän kuin epävarmassa tilanteessa. Mutta tuskin se mitään hirvittävän suurta onnentunnetta toisi, koska nuokin on nykyisin aika pikkurahoja eikä mitään miljoonia. Ihmisen elämä on lopulta aika lyhyt eikä sitä  kerrytettyä maallista omaisuutta saa mukaansa kun tulee jokaisen aika kuolla. Meneehän tämä elämä myös vuokra-asunnossa. Ei ole mitään syytä kadehtia kun on oma koti kuitenkin, vaikkei se ole omistus asunto. Olen asunut omistusasunnossa ja omistanut asunnon, mutta ei se tuonut mitään maagista, koska omistusasunnon remontointiin ja laittamiseenkin saa uppoamaan paljon rahaa. Omistusasunto on siinä mielessä kiva, että se on tosiaan myös paperilla ihan oma, mutta ei se vaikuta siihen millaiset naapurit sattuu kohdille ym ym. Tässä talossa missä nyt asun on mukavat naapurit, omistus asunnossa oli kauheita naapureita osa. Yksi hullu oli jatkuvasti haastamassa muita naapureita oikeuteen, yleensä sitä joka toimi puheenjohtajana. 

Vierailija
126/127 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muuten sama mutta kymppitonni vähemmän. eikä kerrostaloa, vaan viihtyisä yläkerroksen asunto Helsingin kantakaupungissa. En sanoisi tätä "arvoalueeksi" mutta viihtyisäksi kyllä. 

Vierailija
127/127 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, minulla vain velkaa ja surkea vuokrayksiö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan