Tunnetko kateutta kun minulla on säästössä yli 160t€, ei velkoja, 2021 rakennettu omakotitalo, sähköauto ja
Kommentit (53)
Olet pärjännyt elämässä hyvin. Nuo asiat ovat minulle aivan tavoittamattomissa, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja vielä mt-syistä. En osaa kadehtia asioita, joita eivät olisi mitenkään mahdollisia minulle. Mulla on kuitenkin kiva vuokra-asunto ja rahat riittävät toistaiseksi ruokaan. Se mikä häiritsee, on tekemisen puute ja hyödyttömyyden tunne. Toivottavasti osaat olla tyytyväinen osaasi.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse teuroja ollenkaan.
Lyhenne t€ (eli TEuro) tarkoittaa yhtä tuhatta euroa (1 000 €). [1] (https://de.wikipedia.org/wiki/TEuro)
En tunne, olen tyytyväinen omaan elämään.
Minulta puuttuu kateusgeeni. Olen tyytyväinen elämääni eikä tarvitse kadehtia muita eikä luetella omaisuuttani.
Itken itseäni uneen tällä hetkellä. Olet varmaan vauvapalstan 5 arvostetuimman joukossa.
Kuulostat säälittävältä ja lyön vetoa, että et ole tehnyt elämässäsi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat säälittävältä ja lyön vetoa, että et ole tehnyt elämässäsi mitään.
Nyt taisi sulla kateus nostaa päätään taas.
En. Meillä on enemmän varallisuutta ja siis nimenomaan nettovarallisuutta. Asuntolainathan maksetaan pois viimeistään nelikymppisenä.
Aika matala on omaisuuskehun kynnys ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Minulta puuttuu kateusgeeni. Olen tyytyväinen elämääni eikä tarvitse kadehtia muita eikä luetella omaisuuttani.
Tämä. Av:lla näkee aika paljon luettelemista, mitä kaikkea on ja kuinka hyvin menee. Tai joku minkä vm autolla ajat ja mikä merkki. En vaan tajua tällaista. Keskustelen mielelläni erilaisista aiheista, mutta nämä "saavutusluettelot" jätän väliin.
En. Olen kuusikymppinen, en osaa olla kateellinen. Paitsi joo. Koiranomistajille. Haluaisin taas koiria ja kissoja lemmikiksi, mutta työtilanne ei salli, olen liian vähän kotona.
En oo sulle kateellinen, olen tyytyväinen omaan elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Av:lla näkee aika paljon luettelemista, mitä kaikkea on ja kuinka hyvin menee. Tai joku minkä vm autolla ajat ja mikä merkki. En vaan tajua tällaista. Keskustelen mielelläni erilaisista aiheista, mutta nämä "saavutusluettelot" jätän väliin.
Ja kun ne luetellut omaisuudet ja varallisuudet tms eivät yleensä edes pidä paikkaansa.
Ihan kesyä Elon Muskin omaisuuteen verrattuna.
Oletko kateellinen, kun olen onnellinen vähemmällä työllä ja hamstraamisella? Jos menettäisit kaiken huomenna, kuka jäisi rinnallesi?
Muuten joo mutten omakotitalosta ja autostasi.
En kyllä ole kateellinen, nehän ovat numeroita pankkitilin tiliotteella, voitko syödä enemmän, juoda enemmän, asua useassa eri asunnossa yhtäaikaa, pari autoa voi olla toinen kaupunkiajoon ja toinen sille mökkitielle, siinä se? Minä eurojen perässä työurani juoksin, no omistusasunto on ja auto se siitä, eläkkeestä jää satasia sijoitettavaksi, mutta mitä minä sillä rahalla sitten teen on minulle epäselvä.
En mistään noista, mutta oletko hoikka? Hoikkuudesta olen hieman kade. Laihdutan sinnikkäästi, mutta painan vielä 77 kg. Hoikkuuteen on vielä matkaa ja paljon työtä.