Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen keskiluokkaisen perheen kotona piti olla piano ja kirjahylly. Ovatko niiden paikan ottaneet joogamatto ja lenkkitossut?

Vierailija
10.09.2026 |

Miten teillä? 

Mitä teillä on?

Vaihtoehdot

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai koira? Niitähän oli aikanaan pääsääntöisesti maalla metsästystarkoituksiin.

Vierailija
2/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska, joskus 1800-luvulla vai? Eiköhän tietoajan alusta lähtien keskiluokkaisuuden merkki ole ollut puhelimet, tietokoneet ja kännykät. Hifistely eli jotkut kotiteatterijärjestelmät menevät sitten mieslapseilun puolelle, eivät kuulu perhe-elämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies

Vain luuserit ja häpeämättömät saavat lapsia avioliiton ulkopuolella

Vierailija
4/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tuon pianon tuohon keksit? Mä tiedän kymmeniä keskiluokkaisia perheitä lapsuudestani ja nuoruudestani, kenelläkään ei ollut pianoa.

Vierailija
5/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska, joskus 1800-luvulla vai? Eiköhän tietoajan alusta lähtien keskiluokkaisuuden merkki ole ollut puhelimet, tietokoneet ja kännykät. Hifistely eli jotkut kotiteatterijärjestelmät menevät sitten mieslapseilun puolelle, eivät kuulu perhe-elämään. 

Nuo oli keskiluokkaisen kodin merkkejä joskus 1995 viimeksi. 

Vierailija
6/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tuon pianon tuohon keksit? Mä tiedän kymmeniä keskiluokkaisia perheitä lapsuudestani ja nuoruudestani, kenelläkään ei ollut pianoa.

Joo, ehkä se on enemmän ylemmän keskiluokan merkki. 

Vierailija
8/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen sivistyneenä pidettiin ihmistä, joka tunsi kulttuuria ja pystyi osallistumaan keskusteluun. Ehkä nykyään sivistynyt keskiluokkainen ihminen pitää siis huolta itsestään ja osaa toimia joukkueessa – ja kuskaa lastaan iltaisin urheiluseuraan oppimaan samaa?"

Vierailija
9/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä enää edes silloin: olen itse kaikkea muuta kuin keskiluokkaisesta perheestä, ja meilläkin oli jo vuonna 1995 tietokone ja kännykkä.

Mutta itse asiaan, kirjahylly on ollut aina, pianoa ei koskaan.

Vierailija
10/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosla tai pari tallissa, astiasto avohyllyillä, liljoja maljakossa ja omat akkuskuutit penskoilla. 

Vierailija
11/11 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä enää edes silloin: olen itse kaikkea muuta kuin keskiluokkaisesta perheestä, ja meilläkin oli jo vuonna 1995 tietokone ja kännykkä.

Mutta itse asiaan, kirjahylly on ollut aina, pianoa ei koskaan.

No kännykkä ei ollut kyllä erityisen yleinen vielä 1995, edes keskiluokassa. Pari vuotta myöhemmin oli jo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi