Pystytkö menemään seisovasta asennosta
täysin kyykkyyn ilman että kantapäät nousee ylös?
Kommentit (39)
Sekä polvet yhdessä että erillään.
Yks juttu mikä monelle tuottaa hankaluuksia on vaaka. Mä en oo koskaan harrastanu aktiivisesti mitään liikuntaa, mutta tuommoset jutut on ihan helppoja. Se on varmaan sukuvika kun siskotkin pääsee vaakaan ihan tuosta vaan ilman treenausta.
Muistan kouluaikoina kun pyllähdin aina pyllylleni kun piti laittaa kantikset lattiaan, kantikset kun on sentin pari lattiasta irti pystyn olemaan ihan hyvin. Kyykkyhyppelyä en ole osannut koskaan.
Olen tosi notkea, vaikka ylipainoa on jtn 40 kiloa.
En ymmärrä missä kohdin ne kantapäät nousis?
Hölmistynyt
En ole ajatellut asiaa mutta kokeilin ja kyllä se onnistui. :)
Ja miehille on selvästi vaikeampaa kuin läskimammoille
En ole superkuntoinen, hoikka tosin, mutta minulla on myös erittäin surkea tasapaino. Silti onnistun ilman mitään ongelmia. Mitä tämän siis pitäisi oikein testata?
Ei tasapaino-ongelmia, ei noussu kantapäät.
Vaakaki onnistuu, tosin hieman horjahdellen, kummallaki jalalla.
muuten en pääse alas asti kuin kantapäät nostamalla.
Tämä on anatominen juttu, harrastin nuorena aktiivisesti voimistelua ja muuten olen notkea, mutta kyykkyyn en siis pääse (ole koskaan päässyt) kunnolla nostamatta kantapäitä.
yllätyin kun meinasin että polvet sanoo poks, mutta pääsin kantapäät maassa kyykkyyn ja takaisin ylös, hallelujaa ;)
BMI37 ja rv27
jossain työterveystestissä yritin enkä päässyt lähellekään. Yritin selkä suorana enkä vieläkään pääse lähellekään selkä suorana. Nykysin menee aika alas jopa polvet yhdessä. Venyttelyä on kyllä tarvinnut.
Todellakin pystyn, mitä ihmeen vaikeaa siinä pitäisi olla? :D
Siis mita jos ei paase tai paasee? Meilla 7v pojalla tosi kireat lihakset ja akilles janteet ei voi kurkottaa sormia lattiaan vaan horjahtaa eteenpain ja kantapaat nousee jo kun sormet viela useita sentteja maasta.
Muutenkin olen luonnostaan notkea, ehkä liiankin. Saan esim käsien avulla jalat pään taakse, kuulemma jotkut ei saa. En todellakaan harrasta minkään valtakunnan voimistelua/liikuntaa ja bmi on jotain 30-35.
Ei tarvitse edes yrittää pitää kantapäitä lattiassa.
Ja "pääsen" myös vaakaan, kuka muka ei??? Samoin saan nenän kiinni polviin jalat suorana, siis menen keskeltä linkkuun..ja saisin omat varpaat suuhuni jos haluaisin... En harrasta liikuntaa tai venyttelyä.
mahtaa olla kiva näky :) itekin kokeilen kohta, mutta epäilen että en onnistu sillä mulla on akillesjänne todella kipeä ja kireä tällä hetkellä
jos akillesjänne on liian lyhyt kantapäät eivät pysy maassa kun yrittää mennä kyykkyyn
venyttely auttaa..