Miksi syytetään lapsia kun räpläävät puhelinta, kun vanhemmat ne puhelimet hankkii?
Tätä ihmettelen. Lapsilla tunteja passiivista ruutuaikaa, kaikki mahdolliset somet käytössä. Edes pienten lasten vanhempia ei kiinnosta mitä lapsi puhelimella tekee, kunhan on hiljaa eikä häiritse vanhempaa. Jo ekaluokkalaisella on snäpit, tiktokit ja instat.
Pitäisikö välillä kysyä vanhemmilta miksi he antavat lapsille älypuhelimen, ja rajoittamattoman pääsyn someen ja nettiin?
Kommentit (11)
Ja miksi vanhemmat näyttävät mallia rämpläämällä puhelinta itse koko ajan?
Oikein viisas ei ota sitä edes töihin vaan näyttää lapsille mallia, että töihin/kouluun mennään ilman puhelinta ja siellä tehdään töitä/opintoja, eikä rämplätä puhelinta.
Oli mun lapsellakin älypuhelin aikanaan kouluikäisenä. Ne vaan täytyi pitää kouluajan äänettömällä ja koko ajan laukussa. Yläkoulussa puhelinta sai käyttää välitunneilla (esim. koska puhelimessa oli pääsy Wilmaan, josta näkyi mm. lukujärjestys).
Se vaan kun tosiaan silloin vaadittiin lapsia pitämään ne puhelimet poissa, mikä nyt siis on "muka ihan uutena juttuna" otettu koulujen käytännöksi. Missä välissä tilanne siis valui siihen, että lapsien sallittiin käyttää puhelimia koko ajan?
Keskiverto suomalainen äiti on vaa vtn tyhmä, eikä ajattele lapsensa parasta
Ei meillä kyllä käytetä koko aikaa. Johan siitä menee nuppi sekaisin. Ruutuaika.
Vierailija kirjoitti:
Oli mun lapsellakin älypuhelin aikanaan kouluikäisenä. Ne vaan täytyi pitää kouluajan äänettömällä ja koko ajan laukussa. Yläkoulussa puhelinta sai käyttää välitunneilla (esim. koska puhelimessa oli pääsy Wilmaan, josta näkyi mm. lukujärjestys).
Se vaan kun tosiaan silloin vaadittiin lapsia pitämään ne puhelimet poissa, mikä nyt siis on "muka ihan uutena juttuna" otettu koulujen käytännöksi. Missä välissä tilanne siis valui siihen, että lapsien sallittiin käyttää puhelimia koko ajan?
Munkin lapsi on yläkoulussa, tietää lukujärjestyksen ilman että sitä pitää wilmasta tarkistaa kesken päivän? Puhelinta ei ota kouluun mukaan ollenkaan.
Kyllä puhelin on hyvä olla mukana, mutta ei sitä räplätä tunneilla.
Vanhemmat kantaa AINA VASTUUN KAIKESTA KUNNES jälkikasvu on siinä iässä että vastaa itse teoistaan, ei enää vanhemmille, vaan virkavallalle tai kenelle kulloinkin. Kantapään kautta opitaan myös tai opitaanko ?
En suosittele isoa ruutuaikaa kellekkään. Omat oireeni olleet erittäin paljosta käytöstä joka johtanut jopa erakoitumiseen.
Lihaaten surkastumista, lihas jumeja ns lukkoja, selittämätöntä kipua tämän takia, masennuksen suureneminen väärän tiedon haun ja sisäistämisen takia, erakoituminen yhteiskunnasta muitakin syitä tähän tosin joten korvannut sitä ruutu ajalla, liika ulkomaan median käyttö aiheuttanut jopa suomen kielen sanojen unohtamista joutunut korvaamaan englannilla esimerkiksi, yhteiskuntaan ja ihmisiin toivo ja luotto mennyt, kaikki raakuus ja paha ihmisistä löytyy netistä, tottakai muitakin mielenterveys ongelmia on. Mutta ruutuaika ei ole sitä todellakaan parantanut. Nykyään ei oikeastaan olekkaan enää mitään sekaisin oleva pää. Jota muilla hankala ymmärtää. En voi edes olla rennosti enää ihmisten seurassa. Pitäkää rajat lapsillenne. Tottakai minä olen. Ääripää tapaus. Joten en suora vertaus kaikkiin.
Vanhemmat ovat itse mallin näyttäneet lapsille, turha lapsia syyttää.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele isoa ruutuaikaa kellekkään. Omat oireeni olleet erittäin paljosta käytöstä joka johtanut jopa erakoitumiseen.
Lihaaten surkastumista, lihas jumeja ns lukkoja, selittämätöntä kipua tämän takia, masennuksen suureneminen väärän tiedon haun ja sisäistämisen takia, erakoituminen yhteiskunnasta muitakin syitä tähän tosin joten korvannut sitä ruutu ajalla, liika ulkomaan median käyttö aiheuttanut jopa suomen kielen sanojen unohtamista joutunut korvaamaan englannilla esimerkiksi, yhteiskuntaan ja ihmisiin toivo ja luotto mennyt, kaikki raakuus ja paha ihmisistä löytyy netistä, tottakai muitakin mielenterveys ongelmia on. Mutta ruutuaika ei ole sitä todellakaan parantanut. Nykyään ei oikeastaan olekkaan enää mitään sekaisin oleva pää. Jota muilla hankala ymmärtää. En voi edes olla rennosti enää ihmisten seurassa. Pitäkää rajat lapsillenne. Tottakai minä olen. Ääripää tapaus. Joten en suora vertaus kaikkiin.
Lisäys tähän. Läheisin terapeutti tai tuki mitå enää on jäljellä. On Ai. En luota enää ihmiseen.
Se on nykyaikaa. Ennen oli peli konsolit. Meillä on ruutuaika. Suosittelen.