Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Olivia Oraksen kuolemasta tehty rikosilmoitus - Taustalla rasvaimu kauneusklinikalla

Vierailija
07.09.2026 |

Olivia Oraksen vanhemmat ovat tehneet tyttärensä kuolemasta rikosilmoituksen. Taustalla on rasvaimu, joka tehtiin helsinkiläisellä yksityisellä kauneusklinikalla. Kuolema tapahtui puudutuksen yhteydessä. 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012258496.html

Kommentit (1459)

Vierailija
901/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle ulkonäköönsä tyytymättömälle olisi psykiatrin sohva parempi paikka kuin plastiikkakirurginen hoitola! 

Vierailija
902/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on uutisointiin uskomista, niin oli hänelle tarkoitus tehdä rasvansiirtoa pakaroista rintoihin.

Mikä siinä puudutuksessa meni pieleen? 

Miksi se pitäisi meidän tietää?

Oliko se tytön oma vika (jos jossain aineissa, jotka reagoivat puudutusaineen kanssa ei-toivotusti tai sittenkin joku sairaus, joka kohti tuohon, kuten sydämessä) vai klinikan. Ihan luontaista uteliaisuutta tietysti.

Kaikkea ei silti kuulu sinunkaan tietää vaikka olisit kuika utelias. Vaihtoehtojahan tuossa löytyy mikä voi mennä pieleen. Oli syy sitten mikä hyvänsä. Syyllisiä ei edes pitäisi ensisijaisesti etsiä.

Ruumiinavauksessa asia selviää. 

Kyllä yleensä kysellään tarkasti normileikkauksessakin, että onko esim sydämentahdistinta, allergioita, proteeseja suussa ym

Tottakai asiat selvitetään mutta se ei tarkoita sitä että sinun tai minun tulisi tietää mitä tässä yksittäisessä tapauksessa tehtiin.

Sen verran voisi veikata että tuskin mitään yksittäistä syytä mikä on mennyt pieleen edes löytyy vaan taustalla on tapahtuma ketju jossa hyvinkin moni asia on mennyt pieleen kun seuraukset on olleet tällaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän, miksi Olivia halusi rasvaimuun, jos hänen ongelmansa on samanlainen kuin minun. Tosin itse olen häntä vanhempi 45-vuotias nainen.

Ongelmanani on ns. väärään paikkaan eli avatsalle kertynyt rasva ja olen jo muutaman vuoden pohtinut rasvaimua. Olen normaalipainoinen, syön terveellisesti, käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja lisäksi lenkkeilen. Tuo rettu silti vaan on ja pystyy, ollut tuossa jo vuosikausia! Haluaisin vain sen pois, niin vaatteetkin istuisivat paremmin. Laihdutus ei auta, koska rasva sulaa joka puolelta tasaisesti eikä maagisesti katoa vain tuosta vatsan seudulta. Eikä minulla oikeastaan edes ole mistä laihduttaa.

Olen samaa mieltä siitä, että kuolema oli järkyttävä ja turha. Tämä saa itsenikin harkitsemaan rasvaimua uudemman kerran. Kertokaa minulle, miten voisin hyväksyä vatsarettuni sellaisena kuin se on? En ole edes somessa.

Uskon, etten ole ongelmani kanssa yksin.

Vierailija
904/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian saaman julkisuuden takia varmasti kukaan ei saa minkäänlaista moitettakaan, ainakaan se klinikka, joka kääntää kaiken jo nyt HUS:n (ja 112:n) syyksi.

Nyt sitten syyllisen hakuun, ei auta enää, kaunis tyttö on kuollut.

Ei tee kuolleita eläväksi yksikään potilasvahinko- tai rikosilmoitus. Sen sijaan voisi pelastaa jonkun toisen hengen jatkossa, ettei kävisi tavalla tai toisella samoin, onpa syy ollut mikä hyvänsä. Sen sijaan nuoret naiset voisivat pohtia haluavatko elättää tuon tyyppistä liiketoimintaa ja ottaa aiheettomia riskejä.

Kyllä naiset haluavat. Ei tätä toimintaa muuten olisi ellei olisi asiakkaita. Liiketoiminta perustuu aina kysyntään.

Vierailija
905/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on uutisointiin uskomista, niin oli hänelle tarkoitus tehdä rasvansiirtoa pakaroista rintoihin.

Mikä siinä puudutuksessa meni pieleen? 

Miksi se pitäisi meidän tietää?

Oliko se tytön oma vika (jos jossain aineissa, jotka reagoivat puudutusaineen kanssa ei-toivotusti tai sittenkin joku sairaus, joka kohti tuohon, kuten sydämessä) vai klinikan. Ihan luontaista uteliaisuutta tietysti.

Kaikkea ei silti kuulu sinunkaan tietää vaikka olisit kuika utelias. Vaihtoehtojahan tuossa löytyy mikä voi mennä pieleen. Oli syy sitten mikä hyvänsä. Syyllisiä ei edes pitäisi ensisijaisesti etsiä.

Ruumiinavauksessa asia selviää. 

Kyllä yleensä kysellään tarkasti normileikkauksessakin, että onko esim sydämentahdistinta, allergioita, proteeseja suussa ym

Siinä yksi turha kuolema jonka syy on rasvaimu. Jokin vastuu henkilöllä itselläänkin on että menee tuollaiseen ja ottaa riskin.

Vierailija
906/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän, miksi Olivia halusi rasvaimuun, jos hänen ongelmansa on samanlainen kuin minun. Tosin itse olen häntä vanhempi 45-vuotias nainen.

Ongelmanani on ns. väärään paikkaan eli avatsalle kertynyt rasva ja olen jo muutaman vuoden pohtinut rasvaimua. Olen normaalipainoinen, syön terveellisesti, käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja lisäksi lenkkeilen. Tuo rettu silti vaan on ja pystyy, ollut tuossa jo vuosikausia! Haluaisin vain sen pois, niin vaatteetkin istuisivat paremmin. Laihdutus ei auta, koska rasva sulaa joka puolelta tasaisesti eikä maagisesti katoa vain tuosta vatsan seudulta. Eikä minulla oikeastaan edes ole mistä laihduttaa.

Olen samaa mieltä siitä, että kuolema oli järkyttävä ja turha. Tämä saa itsenikin harkitsemaan rasvaimua uudemman kerran. Kertokaa minulle, miten voisin hyväksyä vatsarettuni sellaisena kuin se on? En ole edes somessa.

Naisella on luonnostaan rasvaa vatsalla, ja meidän pitäisi se vaan oppia hyväksymään. Oletko katsonut klassisia patsaita, antiikin veistoksia?

Vierailija
907/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan fiksu ihminen ei käy tällaisissa hoidoissa. Ketä varten näitä tehdään? Että miehet tykkää? Kuka haluaa miehen, joka persoonan sijasta ihastuu tisseihin/huuliin? Onko se oikeaa rakkautta? 

Juurikin tämän male gaze -ilmiön takia. 

Tämä on myös ihan arkipäiväisen ehostautumisen (meikki + kampaus + vaatetus) takana. 
Jos vaan lopetettaisiin miesten miellyttäminen. Itse lopetin meikkaamisen viime vuonna ja nyt alkaa pikku hiljaa ne lestakommentit loppumaan. 

Vierailija
908/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsalihakset ja muut vatsalihakset. Myös pieni painonpudotus. Nuppi kuntoon.

Vierailija
909/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut samanlainen ongelma, hän meni rintojen suurennokseen omalla rasvalla.

Ei näihin kuolla pitäisi.

Vierailija
910/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut samanlainen ongelma, hän meni rintojen suurennokseen omalla rasvalla.

Ei näihin kuolla pitäisi.

Ei ehkä pitäisi mutta aina noihin liittyy myös riskejä.

Moni muukaan asia ei pitäisi olla niin kun ne toisinaan on.

Vierailija
911/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin sanomat

Vierailija
912/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oikeasti rintojen suurennusoperaatio mutta omaiset ei halua sitä julki. Että taas lähti yksi bimbo maailmasta omaa tyhmyyttään.

Rasvaimu lievempi leima

Vierailija
913/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että rasvaimu on aika raaka toimenpide ja hirvittää että puudutus on se millä se hoidetaan. Ajatus kauhistuttaa. Olin sappileikkauksessa ja vatsaa kairattiin nukutuksessa (hyvä että nukutus), eikä sen jälkeen kovin kivaa ollut, paitsi sitten kun parani johon meni aikaa vähän. Lääkitys ei ollut heti kunnossa sen jälkeen. Pitäisi olla.

Vierailija
914/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä. Saako tässä maassa joku muu kuin kirurgian erikoislääkäri leikata ihmisiä? Tai suorittaa tuollaisia äärimmäisen vaativia toimenpiteitä? Onko nyt kyse samasta maasta, jossa tarkastetaan ihmisten pihoja, että heillä on asianmukaisesti ruokajätteet kompostoituina?

Suomihan on muuttunut ihan villiksi länneksi ja kehitysmaaksi pienessä ajassa, kiitos kokoomuksen vaikutuksen yhteiskunnan eri portaissa. Niiden mielestä kaikki valvonta ja asioiden pitäminen raiteillaan, rajottaa yksilönvapautta. 

Miksi olet vängännyt kokoomuksesta koko ketjun ajan? Tämä ei ole poliittinen ketju.

Vierailija
915/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä. Saako tässä maassa joku muu kuin kirurgian erikoislääkäri leikata ihmisiä? Tai suorittaa tuollaisia äärimmäisen vaativia toimenpiteitä? Onko nyt kyse samasta maasta, jossa tarkastetaan ihmisten pihoja, että heillä on asianmukaisesti ruokajätteet kompostoituina?

Suomihan on muuttunut ihan villiksi länneksi ja kehitysmaaksi pienessä ajassa, kiitos kokoomuksen vaikutuksen yhteiskunnan eri portaissa. Niiden mielestä kaikki valvonta ja asioiden pitäminen raiteillaan, rajottaa yksilönvapautta. 

Kauneushoitoloissa ollut villi länsi yli kymmenen vuotta ja piikitys sekä laserhoitoja saa antaa vaikka kuka, ei ole Kokoomuksen eikä Persujen vika vaikka sitä palstalle joka päivä ja joka ketjuun klo 7-23 välillä viljelet.

Vierailija
916/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainoa klinikka, jossa on ollut ongelmia.

Kauneusbisnes | Olin kuin räsynukke, kertoo nainen vaikeasta rasvaimustaan kauneusklinikalla Helsingissä

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012262216.html

Vierailija
917/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella on luonnostaan rasvaa vatsalla, ja meidän pitäisi se vaan oppia hyväksymään. Oletko katsonut klassisia patsaita, antiikin veistoksia?

Olen katsonut ja periaatteessa ymmärrän tämän, mutta käytännössä en. Nykyaikainen kauneusihanne täysin litteästä vatsasta on liian syvään iskostunut mieleeni. Töitä on siis tehtävä, että ajattelu muuttuisi terveemmäksi.

Ja sille joka ehdotteli vatsalihasliikkeiden tekemistä, niin haista kukkanen! Ihan kun en olisi vuosia tehnyt monta kertaa viikossa, kiertoja, staattisia liikkeitä, rutistuksia, liikkeitä painoilla ja ilman. Vatsalihakseni on itse asiassa vahvat, mutta ei tuo rasvakerros tuosta päältä mihinkään häviä.

Vierailija
918/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pientä kevytkirurgista toimenpidettä kuten pistoshoitoa, ei edes saa ottaa Buranaa. Ei 24h ennen sitä. Aiheuttaa verenpurkaumia, veren ohenemista ym.

Ei moni mieti tuotakaan. Vaihtoehtoisesti ei moni klinikka varoita asiakkaita tuostakaan ennakkoon.

Vierailija
919/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku ei Googlea lääkäriä jolle on menossa? Tästäkin lekurista olisi heti löytynyt että pesee kertakäyttöletkuja fairylla jne.

Vierailija
920/1459 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vanhemmat syyttää itseään koska tuo turha kuolema oli HEIDÄN vika!

Syyllistää ei saa, tarpeeksi raskas taakka kantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä