Miksi yrität jutella tuntemattomille
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika sentään! Ihminen on lähtökohtaisesti sosiaalinen eläin. Kännykät pilasivat kaiken.
Et pärjäisi ulkomailla, koska ihmiset tapaa keskustella ja höpötellä. Seurustelethan nyt täälläkin.
Vain suomalaiset on näin epäsosiaalisia. Ei puhuminen ole vaarallista.
Miten kuvittelit selviäväsi työelämässä puhumatta kenellekään. Ai niin, varmaankaan et ole töissä, kun ei tarvitse puhua kenellekään ja käyt kaupassakin vain itsepalvelukassalla.
En tiedä mikä sulla on mielikuva. Mutta minä juttelen ainakin ulkona ihmisille. Vanhoille ja nuorille monestikkin vaikka työtön olenkin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa tuollaiset juttelijat jos on ollut joku paskapäivä töissä. Haluaa olla vaan omissa oloissaan silloin.
Yksi tehokas vinkki, jos et halua kontaktia muilta: älä katso ihmisiä, vaan katso johonkin poispäin. 90% jättää asiansa sinulle sanomatta, jos ei saa sinuun katsekontaktia ensin. Tämän olen itse todennut toimivaksi.
Kuulostaapa taas niin normaalilta. Toivottavasti sinulle tehdään noin jatkossa kun yrität puhua.
Tekeekö noin kipeää, kun joku tuntematon ei ole kiinnostunut olemassaolostasi?
Kenenkään ei ole mikään pakko jutella ventovieraille yhtään mitään.
Yrittäkää te juttukaveria vailla olevat talipäät vaan kestää se.Sinähän et voi tietää mitä asiaa sillä toisella ihmisellä on, jos et kuuntele. Vaikka pitäisit muita ihan luusereina, hyviin tapoihin kuuluu edes peruskohtaliaisuus. Jos olet muka niin erinomainen ihminen, sinulla on varaa olla kiva muille. Toivottavasti jonain päivänä sinulla on oikein hätätilanne eikä kukaan kuuntele tai auta.
Maailmalla monessa paikassa ei kannata aloittaa keskustelua kadulla tuntemattomien kanssa, kotikaupunki Suomessa voi olla eri juttu. Kun sinut on tunnistettu ulkomaalaiseksi, olet monessa paikassa lähinnä huijattava turska. Kun juttu on saatu alkuun, hommat alkavat menemään kannaltasi huonompaan suuntaan nopeasti, valepoliisi pyytää lompakostasi väärennettyjä seteleitä nähtäväksi jne.
Etelä-Amerikassa tai Afrikassa ihan perussettiä, kuten monessa paikassa muuallakin. Jatka kävelyä, vältä katsekontaktia, korkeintaan kädellä viittaus 'No thank's' ja pois tilanteesta.
Olisi ollut tosi tylsiä ulkomaan reppureissuja, jos ei olisi puhunut kenenkään kanssa. Kauppiaat ovat sitten erikseen.
Muslimimaat olen skipannut mutta joku Israel muslimeineen päivineen on ollut tosi ok matkakohde.
”Joku Israel muslimeineen päivineen…”!?
Se siitä yleissivistyksestä sitten. Israel on juutalainen valtio. Voisit vähän tutustua Lähi-idän historiaan ja nykypäivään.
Tuntematon henkilö sano mulle että olet kaunis 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika sentään! Ihminen on lähtökohtaisesti sosiaalinen eläin. Kännykät pilasivat kaiken.
Et pärjäisi ulkomailla, koska ihmiset tapaa keskustella ja höpötellä. Seurustelethan nyt täälläkin.
Vain suomalaiset on näin epäsosiaalisia. Ei puhuminen ole vaarallista.
Miten kuvittelit selviäväsi työelämässä puhumatta kenellekään. Ai niin, varmaankaan et ole töissä, kun ei tarvitse puhua kenellekään ja käyt kaupassakin vain itsepalvelukassalla.En tiedä mikä sulla on mielikuva. Mutta minä juttelen ainakin ulkona ihmisille. Vanhoille ja nuorille monestikkin vaikka työtön olenkin.
Eri
Tietävätkö nämä muut että juttelet heille? Onko tämä "juttelu" sellaista "sisäistä" puhetta?
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla vahinko. Muutenhan se olisi ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi kyllä täysin lopettaa tuo naisten itsekkyyden lisääminen kehumalla niitä turhaan.
No hyi helvata, en todellakaan yritä. Päin vastoin, yritän vältellä, ellei ole ihan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi kyllä täysin lopettaa tuo naisten itsekkyyden lisääminen kehumalla niitä turhaan.
Oletko muuten huomannut että naiset eivät tee samaa?
Kun kukaan ei tiedä missä mielentilassa ihminen on niin ei ole kauhean korrektia tulla puhumaan kauniista kesäpäivästä. Jos joku on vaikka kuullut juuri jostain kuolemantapauksesta ja joutuu matkustamaan perheen luokse niin siinä saattaa hyvin nopeasti sanoa että turpa kiinni henkilölle joka on ihan innoissaan ja hyvällä päällä. Varsinkin jos tuollainen tapahtuu jossain naapurustossa että olet juuri saanut kuulla suru-uutisen ja koitat pinnistellä ettet purskahda itkuun kesken kauppareissun niin sitten joku tulee vastaan että "ai että kun on ihana tämä syksyn ruska". Jos tiuskaiset että "mene pois" tai kohteliaammin "ei nyt" saatika "suksi kuuseen" niin sen jälkeen sun koko persoona luokitellaan sen mukaan mitä olet tehnyt jossain yksittäisessä tilanteessa. Kun suru on helpottanut niin olet ikuisesti se "äkänen akka" ja sua ei kukaan tervehdi. Ihan fidun sairaita jotkut aikuiset ihmiset ja ilmeisesti itseään täynnä että ei voi kuvitella että muutkin ihmiset voivat tuntea surua tai vaikka vihaa. Missä helkkarin Stepford landiassa ne oikeen elää??
En yleensä yritä, mutta jos minulle jutellaan niin rupattelen kyllä jos henkilö ei ole jotenkin tosi ahdistava. Juttelen koska olen ystävällinen persoonaltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa tuollaiset juttelijat jos on ollut joku paskapäivä töissä. Haluaa olla vaan omissa oloissaan silloin.
Yksi tehokas vinkki, jos et halua kontaktia muilta: älä katso ihmisiä, vaan katso johonkin poispäin. 90% jättää asiansa sinulle sanomatta, jos ei saa sinuun katsekontaktia ensin. Tämän olen itse todennut toimivaksi.
Kuulostaapa taas niin normaalilta. Toivottavasti sinulle tehdään noin jatkossa kun yrität puhua.
Tekeekö noin kipeää, kun joku tuntematon ei ole kiinnostunut olemassaolostasi?
Kenenkään ei ole mikään pakko jutella ventovieraille yhtään mitään.
Yrittäkää te juttukaveria vailla olevat talipäät vaan kestää se.Sinähän et voi tietää mitä asiaa sillä toisella ihmisellä on, jos et kuuntele. Vaikka pitäisit muita ihan luusereina, hyviin tapoihin kuuluu edes peruskohtaliaisuus. Jos olet muka niin erinomainen ihminen, sinulla on varaa olla kiva muille. Toivottavasti jonain päivänä sinulla on oikein hätätilanne eikä kukaan kuuntele tai auta.
Maailmalla monessa paikassa ei kannata aloittaa keskustelua kadulla tuntemattomien kanssa, kotikaupunki Suomessa voi olla eri juttu. Kun sinut on tunnistettu ulkomaalaiseksi, olet monessa paikassa lähinnä huijattava turska. Kun juttu on saatu alkuun, hommat alkavat menemään kannaltasi huonompaan suuntaan nopeasti, valepoliisi pyytää lompakostasi väärennettyjä seteleitä nähtäväksi jne.
Etelä-Amerikassa tai Afrikassa ihan perussettiä, kuten monessa paikassa muuallakin. Jatka kävelyä, vältä katsekontaktia, korkeintaan kädellä viittaus 'No thank's' ja pois tilanteesta.
Olisi ollut tosi tylsiä ulkomaan reppureissuja, jos ei olisi puhunut kenenkään kanssa. Kauppiaat ovat sitten erikseen.
Muslimimaat olen skipannut mutta joku Israel muslimeineen päivineen on ollut tosi ok matkakohde.
”Joku Israel muslimeineen päivineen…”!?
Se siitä yleissivistyksestä sitten. Israel on juutalainen valtio. Voisit vähän tutustua Lähi-idän historiaan ja nykypäivään.
"Israelin väkiluku on noin 10,2 miljoonaa asukasta (2026). [1]
Väestörakenne ja ryhmät
Juutalaiset ja muut: noin 76 % väestöstä (noin 7,8 miljoonaa).
Arabit: noin 21 % väestöstä (israelilaiset arabit, joista suurin osa on muslimeja tai kristittyjä).
Muut ryhmät: noin 3 % (muun muassa druusit ja muut vähemmistöt). [1, 2]"
Israelissa siis on 2 miljoonaa muslimia. Jopa Hamas sieppasi Gazaan myös muslimeja kuten Farah Al Kadin.
En yritä. Juttelen vain itseni kanssa kotona ollessani.