Mikä estää sinua harrastamasta lihasvoimaharjoittelua 2x viikossa, 1-2h kerrallaan?
Tässä vaiheessa enemmistö varmaan tietää lihasten tuomat hyödyt, urheilun tuomat hyödyt ylipäätänsä, niin miksi ei edes sitä tieteellisesti todistettua tapaa kasvattaa lihaksia, eli kaksi lihasvoimaharjoittelua viikossa, voida toteuttaa?
Kommentit (53)
3x viikko sarjat plus 10 000 plus askelta joka ainoa päivä. Hölkkää ja kävelyä. Reenipäivän aikana se 120 erilaisia punnerruksia. Jos toistomäärä ei nouse nostetaan sarjojen määrää. Ravinto kohilleen myös.
En meinaa löytää sopivaa aikaa ja sitten jos sille olisi aikaa niin en jaksa. Arkiaamuisin pitää käyttää koira ja laittaa lapset kouluun. Työpäivän aikana mulla ei ole riittävän pitkiä taukoja. Työpäivän jälkeen pitää käyttää koira ja tehdä lapsille ruokaa. Sen jälkeen pitää hoitaa lasten kanssa läksyt (luuliko joku että vanhemmilta ei vaadita mitään osallistumista tänä päivänä?) ja käyttää koira. Sitten laitankin lapsille iltapalat ja sen jälkeen he menevät nukkumaan enkä oikein voi enää lähteä sen jälkeen lähteä mihinkään. Viikonloppuisin mulla olisi aikaa mutta usein olen vaan niin puhki että en sitten jaksa.
Ajattelen että vielä tulee aika jolloin voin panostaa itseeni. Kunhan hengissä selviän sinne asti.
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa liikkuminen on paljon järkevämpää kuin kaupungissa sisällä kuntosalin keinovalossa oleminen.
Luonnossa liikkuminen on typerintä liikuntaa ikinä pl. nyrkkeilyt ja vastaavat.
Sanopa se, olen laiska, lihava, todella huonokuntoinen. Kerran menin salille lihavien ryhmään, siellä oli 2-10kiloa muka ylipainoisia., olisin kyllä käynyt tuosta huolimatta, mutta se lopetettiin kun nuo muka ylipainoiset lopettivat kun se oli heille liian kevyttä hommaa.
Tanssin mielummin. En ole sellainen säännöllinen ihminen, paitsi ehkä saunassa käynnissä tiettynä viikonpäivänä.
En jaksa. Minulla on puiden kaatoa mökillä. Joudun rahaamaan noin 10 kpl isojen kuusien pöllejä metsästä ylämäkeen, sekä hitosti oksia.
liekö jaksan edes tehdä kaikkea tänä syksynä. Sen päälle en todellakaan jaksa tehdä mitään muuta.
N58
Vierailija kirjoitti:
En meinaa löytää sopivaa aikaa ja sitten jos sille olisi aikaa niin en jaksa. Arkiaamuisin pitää käyttää koira ja laittaa lapset kouluun. Työpäivän aikana mulla ei ole riittävän pitkiä taukoja. Työpäivän jälkeen pitää käyttää koira ja tehdä lapsille ruokaa. Sen jälkeen pitää hoitaa lasten kanssa läksyt (luuliko joku että vanhemmilta ei vaadita mitään osallistumista tänä päivänä?) ja käyttää koira. Sitten laitankin lapsille iltapalat ja sen jälkeen he menevät nukkumaan enkä oikein voi enää lähteä sen jälkeen lähteä mihinkään. Viikonloppuisin mulla olisi aikaa mutta usein olen vaan niin puhki että en sitten jaksa.
Ajattelen että vielä tulee aika jolloin voin panostaa itseeni. Kunhan hengissä selviän sinne asti.
Panosta mieluummin vaikka kulttuurisen ja henkisen tietoisuustasosi kehitykseen, sen sijaan että alennut lihapäiden tasolle pumppaamaan persettäsi.
Ei mikään, olen viimeiset 30 vuotta treenannut salilla 2-5 kertaa viikossa. Ylipainoinen pullukka minäkin.
Laiskuus minua estää. Välillä väsymyskin. Nyt on taas syksy ja pitäisi saada itsensä salille. Miksi se on niin vaikeaa? Olin keväällä 8 viikkoa kuntoryhmåssä, jossa tehtiin omat ohjelmat kaikille, seurattiin säännöllisesti liikkumista ha harjoittelua ja kerran viikossa oli yhteiset ohjatut treenit. Kyllähän sen huomasi, miten valtavasti 8 viikossa tapahtuu edistystä ha keho voi paremmin! Tuo 8 viikon jakso tuli maksamaan noin 450€, sisältäen ohjauksen, harjoitukset ja pääsyn kuntosalille sekä analyysit. Ei se nyt ihan paha hinta ole, mutta liikaa tällä hetkellä. Ärsyttävintä tietysti on, että kerralla pitäisi olla rahaa vähintään se 400€. Kyllähän omatoimisesti pääsee kuntosaleille treenaamaan varmaan vuodeksi tuolla hinnalla.
Jos se on niin hienoa ja mahtavaa niin miksi niin moni lopettaa sen?
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset eivät tiedä miten elää sellaista elämää kuin he haluavat, ollaan addiktoituneita kaikenmaailman asioihin kuten tiettyyn ruokiin, älypuhelimeen, televisioon, videopeleihin, alkoholiin, valitse myrkkysi. Ja miksi sanoin, että sellaista kuin haluavat, on se, että nuo kaikki ovat motivaation ansiota, ei niinkään itse päätettyjä juttuja.
Jos minulla on motivaatiota, käyn salilla, jos minulla on motivaatio olla syömättä koska pidän itseäni lihavana ja jos se motivaatio vie minut anoreksiaan ja IV-tiputukseen sairaalaan, kaikki on motivaation ansiota.
Siksi pitäisi pikkuhiljaa alkaa oppia elämään ja tekemään omat päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset eivät tiedä miten elää sellaista elämää kuin he haluavat, ollaan addiktoituneita kaikenmaailman asioihin kuten tiettyyn ruokiin, älypuhelimeen, televisioon, videopeleihin, alkoholiin, valitse myrkkysi. Ja miksi sanoin, että sellaista kuin haluavat, on se, että nuo kaikki ovat motivaation ansiota, ei niinkään itse päätettyjä juttuja.
Jos minulla on motivaatiota, käyn salilla, jos minulla on motivaatio olla syömättä koska pidän itseäni lihavana ja jos se motivaatio vie minut anoreksiaan ja IV-tiputukseen sairaalaan, kaikki on motivaation ansiota.
Miksen saa tuosta pakkomiellettä? Olen helposti koukuttuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, ainoa asia jonka voin sanoa on se, että kaiken motivaation purkaminen olisi parasta mitä voisit itsellesi tehdä. Myös oppia mitä termi "minä" oikeasti tarkoittaa, niin pystyt erottelemaan mitä sinä haluat ja mitä mielesi halut haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa edelliseen vielä, ongelma ei ole se, että et ole motivoitunut tarpeeksi vaikka kuntoiluun ja terveelliseen elämäntyyliin, vaan ongelma on se, että olet LIIAN MOTIVOITUNUT toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa edelliseen vielä, ongelma ei ole se, että et ole motivoitunut tarpeeksi vaikka kuntoiluun ja terveelliseen elämäntyyliin, vaan ongelma on se, että olet LIIAN motivoitunut toiseen suuntaan.
Tulee jo treenattua lajiharjoittelua 6 viikossa (2 - 3 tuntia kerta) ja lihasmassa suuressa määrin on omassa lajissa vain haitaksi. Staattista pitoa ja tasapainoa eli lihashallintaa ja kestävyyttä kyllä tulee harjoiteltua esimerkiksi tasapainolaudalla jne.
Polvessa on vamma. Eikä minulla ole tarvetta millekään näkyville lihaksille. Semmoiset on nuorempien kotkotuksia, että pitää hauis ja six-pack näkyä.
Se että tiedebrot kirjoittavat jatkuvan r aiskatuksi tulemisen olevan naiselle hyväksi ei tarkoita sitä, että se olisi. Tiedemiehillä ja varsinkin tiedefaneilla on oma äärimmäisen rajoittunut ja vammainen todellisuustunnelinsa, johon en ole astumassa.