Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tätityyli armon vuonna 2026?

Vierailija
06.09.2026 |

Vanhan ketjun innoittamana. Havaitsin peilistä tänä vuonna tätimäistyneeni, ylipainoa, tunika/mekko, legginsit ja Riekerit löytyy jalasta (vanhan ketjun stereotypiaa). Eikä mua haittaa! Olen onnellisesti tätimäinen :)

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa tätimäisyydessä? Nolompaa olisi pukeutua kuin teini täti-iässä.

Juuri tämä. Ei ikinä muka ikäänny ja nuoria naurattaa 😆 Häpeämättömät nuorsedät/papat nauretaan myös 😁

Ihan rauhassa voitte naureskella. Sehän on kuulunut aina,asiaan. Toki olis omalta kannaltanne parempi keskittyä muihin asioihin. 

Vierailija
102/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen 45 eikä mulla ole noista mainituista vaatteista kun pillejä ja sekin johtuu omasta oituudesta, näppärin farkku lyhyelle. ok on mulla maiharit mutta erämallin ja metsään.

Mä käytän edelleen kans pillejä paljon. Näyttäisin ja näytän aivan naurettavan kauhelta lökäpöksyissä mitkä nyt muotia 😂

En kestä näitä nykyajan laatikkomallisia farkkuja. Kenen tahansa perse näyttää kivitalon kokoiselta niissä. Kauheimpia on sellaiset oikein lepattavalahkeiset pyjamamalliset. En voi käsittää. Olen ihan varma, että pillit on taas kohta muotia. 

Nehän ovat taas kovasti tulossa muotiin uudella nimellä. Cigarrette legseistä puhutaan tällä kertaa.

Näin Twitterissä postauksen, jossa kerrottiin, miten pillifarkut ja savukelahkeet ovat IHAN ERI ASIA.

Laita netin kuvahakuun cigarrette leg jeans. 

Siinä oli myös kuva. Kyllä mä tiedän, miltä ne näyttää. Ja onhan niissä vähän eroa joo. Mutta olihan se silti aika naurettava postaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätityyli on paras. Noloa olisi yrittää pukeutua nuorisotyyliin. Sitä paitsi muoti tällä hetkellä on karmean rumaa. 

Ei ole paras tyyli. Jokainen voi pukeutua omalla tyylillä. Ei tarvi pukeutua teinityyliin. Voi pukeutua aikuisen naisen tyyliin. On monenlaisia aikuisen naisen tyylejä.

Niin ja tätityyli on niistä yksi. Ei mitenkään huonompi kuin ne muutkaan. 

Vierailija
104/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä nahkatakki ja bootsit mutta oonkin vähän vanhempi täti. Takissa on parasta niin isot taskut ettei käsilaukkua tarvitse. Samat rätit käytössä kuin 25 vuotta sitten, en erityisemmin seuraa muotia. Tosin aikuiset melkeen keski ikäiset tyttäret vie vähän väliä jonkun ikivanhan vaatteeni kun on kuulemma viimeistä huutoa

Se, että sinä täti-ikäisenä käytät jotain asua, ei tee siitä tätityyliä josta tässä nyt oli kyse 

Vierailija
105/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä nahkatakki ja bootsit mutta oonkin vähän vanhempi täti. Takissa on parasta niin isot taskut ettei käsilaukkua tarvitse. Samat rätit käytössä kuin 25 vuotta sitten, en erityisemmin seuraa muotia. Tosin aikuiset melkeen keski ikäiset tyttäret vie vähän väliä jonkun ikivanhan vaatteeni kun on kuulemma viimeistä huutoa

Se, että sinä täti-ikäisenä käytät jotain asua, ei tee siitä tätityyliä josta tässä nyt oli kyse 

Mun mielestä esim. tässä ketjussa ei ole minkäänlaista konsensusta, mikä on tätityyli.

Vierailija
106/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa tätimäisyydessä? Nolompaa olisi pukeutua kuin teini täti-iässä.

Juuri tämä. Ei ikinä muka ikäänny ja nuoria naurattaa 😆 Häpeämättömät nuorsedät/papat nauretaan myös 😁

Ihan rauhassa voitte naureskella. Sehän on kuulunut aina,asiaan. Toki olis omalta kannaltanne parempi keskittyä muihin asioihin. 

Ei nuoret edes naura. Ne ihailee ja juuri niiltä tulee kehuja asuista. 

Vierailija
107/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts. Purra, Räsänen, Rydman.

Vierailija
108/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä esim. tässä ketjussa ei ole minkäänlaista konsensusta, mikä on tätityyli.

Onhan. Pillarit sekä tunika ja legginssit yhdistelmä on toistunut useasti kommenteissa.

Vierailija
109/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen 45 eikä mulla ole noista mainituista vaatteista kun pillejä ja sekin johtuu omasta oituudesta, näppärin farkku lyhyelle. ok on mulla maiharit mutta erämallin ja metsään.

Mä käytän edelleen kans pillejä paljon. Näyttäisin ja näytän aivan naurettavan kauhelta lökäpöksyissä mitkä nyt muotia 😂

En kestä näitä nykyajan laatikkomallisia farkkuja. Kenen tahansa perse näyttää kivitalon kokoiselta niissä. Kauheimpia on sellaiset oikein lepattavalahkeiset pyjamamalliset. En voi käsittää. Olen ihan varma, että pillit on taas kohta muotia. 

Nehän ovat taas kovasti tulossa muotiin uudella nimellä. Cigarrette legseistä puhutaan tällä kertaa.

Näin Twitterissä postauksen, jossa kerrottiin, miten pillifarkut ja savukelahkeet ovat IHAN ERI ASIA.

Laita netin kuvahakuun cigarrette leg jeans. 

Siinä oli myös kuva. Kyllä mä tiedän, miltä ne näyttää. Ja onhan niissä vähän eroa joo. Mutta olihan se silti aika naurettava postaus.

Niissä on paljonkin eroa. Toisissa näkyy lihakset (tai rasva), toisissa ei. 

Vierailija
110/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain viesteissä on selvästi enemmän yläpeukkuja, siitä voisi päätellä jotain. 
Esim. tässä viestissä: 

”Väitätkö, etteivät pirtsakat kuosit ja Marimekon ja Kaikon tyyppiset vaatteet ole tätityyliä isommassa kuvassa?

Ei suomalaiset pukeudu suurissa määrin mihinkään Andiata -lookeihin, vaan kyllä ne on ne pirtsakat kuosit ja mukavat, väljät mallit mitkä edustaa laajempaa joukkoa.”

Vierailija
111/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunnista ketään näistä kuvauksista. Martensit tädillä??

Täti-ikäisissä hajonta on aika suurta, koska on metallin harrastajia, rokkareita, iskelmätyyppejä jne. Sitten on ladylike ynnä muita. Kaikki pukeutuvat eri lailla. 

Täti-tyyliteoria toimi ehkä aiemmin yhtenäiskulttuurin aikana, nyt samanikäisetkin pukeutuvat eri lailla.

Vierailija
112/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätityyli on paras. Noloa olisi yrittää pukeutua nuorisotyyliin. Sitä paitsi muoti tällä hetkellä on karmean rumaa. 

Ei ole paras tyyli. Jokainen voi pukeutua omalla tyylillä. Ei tarvi pukeutua teinityyliin. Voi pukeutua aikuisen naisen tyyliin. On monenlaisia aikuisen naisen tyylejä.

Ei hitto. 😄

Legginsit, tunika ja linttanat kengät. Yök.

Vierailija
113/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa ihan hitokseen kun aikoinaan luovuin kahdesta pitkästä nahkatakista, toinen musta ja toinen tumma terakotta. Annoin tyttärelle joka piti niitä aikansa ja sitten myi pois. Bleisseri tyylinennahkatakki on vieläkin ja lyhyehkö aika tyköistuva. On hyvä kun kroppa pysyy samassa kuisissa vuosikymmeniä niin tarvittaessa voi niitä aikoinaan laadukkaita vaatteita pitää vieläkin. 

Teininä oli ihan täyspitkä, maahan asti, musta nahkatakki joka oli aivan ihana. Sen joku varasti diskossa kun oltiin. Otti pattiin kun piti vielä mennä taksillakin kottiin. Oli pitkään suru puserossa.

Vierailija
114/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto. 😄

Sulla on jo muna kovana siellä.

Vierailija
115/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tätityyli johtuu ylipainosta. 

Vierailija
116/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kts. Purra, Räsänen, Rydman.

Onko Rydmanilla käytössä marimekkokuosi?

Vierailija
117/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto. 😄

Kuulostaa enemmän köyhältäää kuin tädiltä? Nuo linttanat kengät varsinkin. 

Vierailija
118/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla on jo muna kovana siellä."

Olen nainen. 

Vierailija
119/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunnista ketään näistä kuvauksista. Martensit tädillä??

Täti-ikäisissä hajonta on aika suurta, koska on metallin harrastajia, rokkareita, iskelmätyyppejä jne. Sitten on ladylike ynnä muita. Kaikki pukeutuvat eri lailla. 

Täti-tyyliteoria toimi ehkä aiemmin yhtenäiskulttuurin aikana, nyt samanikäisetkin pukeutuvat eri lailla.

Kuulostat lähinnä naiivilta jos et näe yhtenäisiä tyylejä enää, vaan kuvittelet kaikkien pukeutuvan eri lailla. 

Vierailija
120/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto. 😄

Kuulostaa enemmän köyhältäää kuin tädiltä? Nuo linttanat kengät varsinkin. 

Kroksit, ballerinat jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme