Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tätityyli armon vuonna 2026?

Vierailija
06.09.2026 |

Vanhan ketjun innoittamana. Havaitsin peilistä tänä vuonna tätimäistyneeni, ylipainoa, tunika/mekko, legginsit ja Riekerit löytyy jalasta (vanhan ketjun stereotypiaa). Eikä mua haittaa! Olen onnellisesti tätimäinen :)

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunnista ketään näistä kuvauksista. Martensit tädillä??

Täti-ikäisissä hajonta on aika suurta, koska on metallin harrastajia, rokkareita, iskelmätyyppejä jne. Sitten on ladylike ynnä muita. Kaikki pukeutuvat eri lailla. 

Täti-tyyliteoria toimi ehkä aiemmin yhtenäiskulttuurin aikana, nyt samanikäisetkin pukeutuvat eri lailla.

Kuulostat lähinnä naiivilta jos et näe yhtenäisiä tyylejä enää, vaan kuvittelet kaikkien pukeutuvan eri lailla. 

Totta kai näen yhtenäisiä tyylejä, minkä yritin sanoa: metallimusan harrastajat pitää mustaa ja nahkaa, lävistyksiä, saappaita tai muuten isokokoisia tai karkeita kenkiä. Se on "yhtenäinen tyyli". 

Hippinainen pukeutuu hippimäisesti viisissäkymmenissäkin, eikä rupea yhtäkkiä laittamaan jotain tunikaa ja pillifarkkuja vai mitä täällä pidetäänkään "tätityylinä". Pitäisikö tarkentaa: "tätityyli" on keski-ikäisen tai sitä vanhemman keskiluokkaisen sisätyössä käyvän naisen tyyli, sellaisen naisen, joka ei kuulu mihinkään alakulttuuriin. 

Vierailija
142/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoan ikääntymistä niin paljon, että valitsen aktiivisesti vaatteet sellaisista liikkeistä jotka eivät myy ole tätityyliä. En puhu nuorisokaupoista tai napapaidoista, vaikka vartalo kestäisi nekin. Mutta aikaansa seuraavista aikuisten naisten liikkeistä. 

Pahin ikäännyttäjä on juuri nuorisotyylin matkiminen, mikä korostaa naaman ryppyjä. Liian iso ristiriita. 

Nuoriso on se, joka matkii aiempien vuosikymmenten tyylejä. Me taas jo koimme ne nuorempana. Meillä oli napapaitoja yms. Sen takia se ei enää nyt sovi, eikä kiinnosta. Meidän pitää nuuhkia uusia tuulia, tai sitten valita se vaihtoehto, että oli mukavaa pukeutua napapaitaan tms. nuorena ja nyt haluan kokeilla sitä uudelleen. Ei se ole kiellettyä, jos haluaa pukeutua kasari-, tai ysärityyliin elämän loppuun asti. Pääasia, että itse viihtyy. Muotimaailmalla on vain bisnes. Vähemmällä rahan menetyksellä selviää, jos ei juokse jokaisen muotisuunnittelijan mielen mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ajatellut että nuoret ei naureskelisi tai edes katsoisi mitä vanhemmilla naisilla on päällä. Mutta ei nuorena ainakaan kiinnostanut yhtään! Oma maailma oli sen mielenkiintoinen olevinaan ettei siinä mitään tätejä tsekkailtu. Mutta kommenteista päätellen aikamoisia arvosteluja on nuoremmilla. Outoa. 

Vierailija
144/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään tyyliä. Pakon sanelemat vaatteet pitää päälle aina laittaa. Autoton ei voi valita kulkea haluamassaan asussa.

Vierailija
145/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frillamekko (mielellään musta ja pitkä) ja lyhyt farkkutakki, laukkuna marimekkohihnainen Garda. Kenkinä valkoiset lenkkarit tai maiharit. Näin täällä meilläpäin tunnistaa tädin. 

Tämähän on 90% kaikista 25-45v äiti-ihmisistä.

Vierailija
146/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta sen olen tänä syksynä pannut merkille, että ne täti-ihmisten suosimat Michael Korsin tai Guessin totebagit ovat yhtäkkiä taas teinien trendi. Melkein jokaisella vastaantulevalla nuorella naisella ja jopa joillakin koululaisilla on sellainen.

Eli niitä ei kai saa sitten ainakaan käyttää, jottei yritä näyttää liian nuorelta, tai jotain. (Ota tästä sitten selvää.)

koululaiset näyttää tädeiltä

Vierailija
147/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitkiä housuja pidän epämukavina vaginan kannalta, joka tarvitsee ilmastointia"

Herranjestas 😂

Vierailija
148/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et seuraa nuorten trendejä niin pukeudut tätimäisesti (yhteenvetona tästä ketjusta). Olen siis ollut täti jo 15 vuotiaasta lähtien. 

Vierailija
149/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutua pitää kehon muodon mukaan, ei iän mukaan. 50+ teinivartalolla voi ihan hyvin pukeutua nuorekkaisiin vaatteisiin, mikä näyttäisi ihan pöhköltä pönäkän tädin päällä. 

Vierailija
150/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi sitten tätityylin vastakohta keski-ikäisellä? Sellainen hyväksyttävä ja katu-uskottava look, joka ei ole täti eikä myöskäään naurattavan teinix, niin mikä se voisi olla? Stockholm style? Kirppis? Punkkari? Androgyyni? 

Katso vaikka Sézanen tyyliä. 

Aika nuorekasta. Usein sääret ei enää monen lapsen äidillä ole ihan entisensä, ainakin itse sain kolmannen ja neljännen lapsen raskausaikana suonikohjuja muutaman. Siksi polven alapuolelle ulottuvat hameet sopivat mulle. Pitkiä housuja pidän epämukavina vaginan kannalta, joka tarvitsee ilmastointia. Olen pitänyt pitkiä housuja viimeksi v. 1988. Rakastan hameiden ja mekkojen tilavuutta ja ilmavuutta.

Suonikohjut saa pois laaserilla ja sääristä solakat ruokavaliolla ja liikunnalla. Mutta onhan siellä myös pitkiä hameita/mekkoja. 

Vierailija
151/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pitkiä housuja pidän epämukavina vaginan kannalta, joka tarvitsee ilmastointia"

Herranjestas 😂

Etkö ole tietoinen tästä? Gynekologit puhuvat tuon tuosta, että pitää välttää monikerroksisia tiukkoja vaatteita alapäässä, jos haluaa välttää hiivan yms.

Eihän nykynaiset pärjää ilman pikkuhousunsuojia, koska heidän vaginansa yrittää epätoivoisesti puhdistaa itseään valkovuodolla.  Itse en pidä kotona pikkuhousuja hameen/mekon alla lainkaan, vaan vaihdan päivittäin alushameen siinä missä housujen pitäjät pikkuhousut. 

Vapauttakaa vaginanne! :)

Vierailija
152/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta sen olen tänä syksynä pannut merkille, että ne täti-ihmisten suosimat Michael Korsin tai Guessin totebagit ovat yhtäkkiä taas teinien trendi. Melkein jokaisella vastaantulevalla nuorella naisella ja jopa joillakin koululaisilla on sellainen.

Eli niitä ei kai saa sitten ainakaan käyttää, jottei yritä näyttää liian nuorelta, tai jotain. (Ota tästä sitten selvää.)

Marimekon tote bag on täti-ihmisen kestokassi. Sen lisäksi vielä Marimekon pikkulaukku pitkällä mustalla hihnalla jossa lukee valkein isoin kirjaimin Merimekko. Ja se hihna menee tottakai tissien välistä.

No niitä Marimekon kangaskasseja näkyi nuorilla vielä viime vuonna, ainakin täälläpäin. Mutta nuo tarkoittamani totet eivät ole kangaskasseja, vaan niitä... no googlatkaa Michael Kors tote bag, mitä minä sitä selittelemään. Jotain päällystettyä kanvaasia ne kait on? Tai ehkä niitä on nahkaisiakin, en tiedä? Joka tapauksessa musta tuollainen on joka toisella teinillä tällä hetkellä.

Vierailija
153/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa tätimäisyydessä? Nolompaa olisi pukeutua kuin teini täti-iässä.

Juuri tämä. Ei ikinä muka ikäänny ja nuoria naurattaa 😆 Häpeämättömät nuorsedät/papat nauretaan myös 😁

Ihan rauhassa voitte naureskella. Sehän on kuulunut aina,asiaan. Toki olis omalta kannaltanne parempi keskittyä muihin asioihin. 

Ei nuoret edes naura. Ne ihailee ja juuri niiltä tulee kehuja asuista. 

Kyllä useimmiten se nuorisotyylin yritys on noloa, varsinkin jos yrittää hakea seuraa sillä 😄

No yritys ja seuran hakeminen on tietty eri asia kuin se, että joku vain on sellainen kuin on, eikä yritä mitään. 

Vierailija
154/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas 😂

Etkö ole tietoinen tästä? Gynekologit puhuvat tuon tuosta, että pitää välttää monikerroksisia tiukkoja vaatteita alapäässä, jos haluaa välttää hiivan yms.

Eihän nykynaiset pärjää ilman pikkuhousunsuojia, koska heidän vaginansa yrittää epätoivoisesti puhdistaa itseään valkovuodolla.  Itse en pidä kotona pikkuhousuja hameen/mekon alla lainkaan, vaan vaihdan päivittäin alushameen siinä missä housujen pitäjät pikkuhousut. 

Ei mulla ole 45v ikään mennessä ollut kertaakaan hiivaa, vaikka farkut jalassa kesät talvet viimeiset 38v. Hiivaongelmaisen kannattaisi tarkistaa ruokavalionsa ja tasapainottaa kehon ph. 

155/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-v. ja ollut todella mieltynyt skinny-farkkuihin. Nyt kuitenkin, nähtyäni kaduilla jo muutaman vuoden ajan leveälahkeisia housuja, alan vihdoin lämmetä niille. En niinkään farkuille, vaan sellaisille leveälahkeisille suorille kangashousuille (smart/office-tyyliset), joita olen nähnyt parikymppisten naisten käyttävän. Juuri tänään selailin Zalandon sivuja katsellen sellaisia. 

Löysin tänä syksynä mieleiseni pitkähkön trenssityylisen maihinnousutakin. Sellaiset suorat leveät kangashousut sopivat sen kanssa. 

Vierailija
156/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas 😂

Ei mulla ole 45v ikään mennessä ollut kertaakaan hiivaa, vaikka farkut jalassa kesät talvet viimeiset 38v. Hiivaongelmaisen kannattaisi tarkistaa ruokavalionsa ja tasapainottaa kehon ph. 

Eiköhän tuossa ole kyse siitä että kotona mies tykkää jos voi vain nostaa helman ja aloittaa toimintansa.

Vierailija
157/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa tätimäisyydessä? Nolompaa olisi pukeutua kuin teini täti-iässä.

Eikö nolointa ole olla pukeutumatta siten kuin haluaa pukeutua? Pääasia lienee että pukeutuu.

Vierailija
158/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun niin kuin haluan. En ole ikinä ollut muotitietoinen, en yritä olla nuorekkaampi. Niitä vaatteita mitä mä käytän niistä tykkään. Olen täti ja olen sellainen kuin olen.

Vierailija
159/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret käyttää tätitakkia eli trenssiä. Elämme erikoisia aikoja.

Trenssi on klassikko, ei tätimäinen 

Onhan se silti perinteisesti ollut tätimäisyyden takki nr 1

Brittiläisellä naisetsivällä on. Lisänä kalastajahattu vedettynä päähän. 

Vierailija
160/167 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikon tunika yms. En jaksa tämän enempää asiaa miettiä, ei ole niin kiinnostavaa. Pukekoot tädit ja sedätkin mitä tykkäävät. 

Mistähän tähän alapeukku, kun Kaiko on tosiaan tätimäisyyden ruumiillistuma?

Luulisi, että sellaisiin vaatteisiin pukeutuva on ihan omasta tahdostaan ylpeästi tätimäinen. 

Yritin mennä katsomaan millaisia Kaikon tunikat ovat mutten löytänyt,  löytyi vain mekkoja ja puseroita.

Tässä ketjussa kuulin ekan kerran Kaikosta, ja olen sentään tunikoiden superkäyttäjä.

Täti60v (vaiko Mummo60v)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan