Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tätityyli armon vuonna 2026?

Vierailija
06.09.2026 |

Vanhan ketjun innoittamana. Havaitsin peilistä tänä vuonna tätimäistyneeni, ylipainoa, tunika/mekko, legginsit ja Riekerit löytyy jalasta (vanhan ketjun stereotypiaa). Eikä mua haittaa! Olen onnellisesti tätimäinen :)

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätityyli on paras. Noloa olisi yrittää pukeutua nuorisotyyliin. Sitä paitsi muoti tällä hetkellä on karmean rumaa. 

Saa pukeutua miten tykkää. Mutta JOS on kiinnostunut muodista, kannattaa tietysti vähän seurailla uusia tuulia niin näyttää raikkaammalta. Housujen lahkeet ja hiustyyli on hyviä esimerkkejä. 

Vierailija
82/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta sen olen tänä syksynä pannut merkille, että ne täti-ihmisten suosimat Michael Korsin tai Guessin totebagit ovat yhtäkkiä taas teinien trendi. Melkein jokaisella vastaantulevalla nuorella naisella ja jopa joillakin koululaisilla on sellainen.

Eli niitä ei kai saa sitten ainakaan käyttää, jottei yritä näyttää liian nuorelta, tai jotain. (Ota tästä sitten selvää.)

Marimekon tote bag on täti-ihmisen kestokassi. Sen lisäksi vielä Marimekon pikkulaukku pitkällä mustalla hihnalla jossa lukee valkein isoin kirjaimin Merimekko. Ja se hihna menee tottakai tissien välistä.

Mikä muu paikka sille hihnalle on kuin tissien väli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta sen olen tänä syksynä pannut merkille, että ne täti-ihmisten suosimat Michael Korsin tai Guessin totebagit ovat yhtäkkiä taas teinien trendi. Melkein jokaisella vastaantulevalla nuorella naisella ja jopa joillakin koululaisilla on sellainen.

Eli niitä ei kai saa sitten ainakaan käyttää, jottei yritä näyttää liian nuorelta, tai jotain. (Ota tästä sitten selvää.)

Marimekon tote bag on täti-ihmisen kestokassi. Sen lisäksi vielä Marimekon pikkulaukku pitkällä mustalla hihnalla jossa lukee valkein isoin kirjaimin Merimekko. Ja se hihna menee tottakai tissien välistä.

Tuohan on paras ja kätevin laukkumalli. Ostin laukun tosin 30 vuotta sitten, kun olin vielä nuorisolainen, mutta otin käyttöön 10 vuotta siiten, kun tajusin että se on ihan täydellinen käytyttarkoituksiini. 

Vierailija
84/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen 45 eikä mulla ole noista mainituista vaatteista kun pillejä ja sekin johtuu omasta oituudesta, näppärin farkku lyhyelle. ok on mulla maiharit mutta erämallin ja metsään.

Mä käytän edelleen kans pillejä paljon. Näyttäisin ja näytän aivan naurettavan kauhelta lökäpöksyissä mitkä nyt muotia 😂

En kestä näitä nykyajan laatikkomallisia farkkuja. Kenen tahansa perse näyttää kivitalon kokoiselta niissä. Kauheimpia on sellaiset oikein lepattavalahkeiset pyjamamalliset. En voi käsittää. Olen ihan varma, että pillit on taas kohta muotia. 

Nehän ovat taas kovasti tulossa muotiin uudella nimellä. Cigarrette legseistä puhutaan tällä kertaa.

Vierailija
85/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätityyli on paras. Noloa olisi yrittää pukeutua nuorisotyyliin. Sitä paitsi muoti tällä hetkellä on karmean rumaa. 

Ei se pukeutumisen suhteen ajassa pysyminen eli ”nuorisotyyliin pukeutuminen” ole mun mielestä mitenkään noloa, kuten ei muutkaan tyylit. 
Tätityyli on hyvin yleinen 30+ eteenpäin, ei mitenkään noloa. Sama ilmiö näkyy miehissäkin, ei kai ne mitenkään häpeile sitä? Harva pysyy ns. nuorekkaana, mihin liittyy hyvän kunnon, heittäytyvyyden ja energisyyden lisäksi tuo nuorekas pukeutuminen. 

Vierailija
86/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa pukeutua miten tykkää. Mutta JOS on kiinnostunut muodista, kannattaa tietysti vähän seurailla uusia tuulia niin näyttää raikkaammalta. Housujen lahkeet ja hiustyyli on hyviä esimerkkejä. 

Kaikkein tärkeintä on tyyli, ei muoti. Muotia voi seurailla myös siinä mielessä, mitä ei halua pukea. Henkilö, jolla on vahva oma tyyli, on aina tyylikäs riippumatta siitä, mitä just sillä hetkellä on muodissa.

Mä esim. seuraan sisustusmuoteja vähän sillä silmällä, mitä vältellä, jotta sisustus ei ala näyttää tunkkaiselta vuoden päästä.

Vierailija
87/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä ketjussa tuli esille myös silmälasien tätimäisyys. Itselläni on isot metallikehyksiset, tummuvalla linssillä. Nekin oli rankattu tätityyliin kuuluviksi. Samoin paksut muovikehykset voimakkailla väreillä. Myös hengettömät saivat tätilasien tuomion. Millaisia silmälaseja sitä voi käyttää olematta tätimäinen? :) ap

Niitä isoja kasarin rillejä ilmeisesti. 😂 Mun silmään nuoret näyttävät nuo päässä tädeiltä. 

Kihara tukka, 4:3 kuvaputkitelevisioruudun näköiset isot rillit nenälle, neonvärinen tuulipuku päälle, niin kasari is back :D

Vierailija
88/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen 45 eikä mulla ole noista mainituista vaatteista kun pillejä ja sekin johtuu omasta oituudesta, näppärin farkku lyhyelle. ok on mulla maiharit mutta erämallin ja metsään.

Mä käytän edelleen kans pillejä paljon. Näyttäisin ja näytän aivan naurettavan kauhelta lökäpöksyissä mitkä nyt muotia 😂

Suorat ja bootcutit on myös ok ja sopii lyhyille. Pillit on ehdoton mummo tällä hetkellä. 

Entä sitten? Mummolla on jo sen verran elämänkokemusta, että hän voi pitää niitä vaatteita, jotka omimmaksi kokee, eikä tarvitse miettiä, onko tää nyt jonkun nuorisolaisen mielestä cool.

Mä en mieti nuorisolaisia. Jos jonkun muun mielipidettä mietin niin oman ikäisten. Olen keski-ikäinen entinen pillien käyttäjä ja huomioin ne nykyään kadulla negatiivisesti. Tiedän, ettei minun mielipiteellä ole mitään väliä. Itselle pukeutuminen ja ulkonäkö on ehkä keskivertoa tärkeämpää jo työn takia. 

Vierailija
89/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä näitä nykyajan laatikkomallisia farkkuja. Kenen tahansa perse näyttää kivitalon kokoiselta niissä. Kauheimpia on sellaiset oikein lepattavalahkeiset pyjamamalliset. En voi käsittää. Olen ihan varma, että pillit on taas kohta muotia. 

Nehän ovat taas kovasti tulossa muotiin uudella nimellä. Cigarrette legseistä puhutaan tällä kertaa.

Näin Twitterissä postauksen, jossa kerrottiin, miten pillifarkut ja savukelahkeet ovat IHAN ERI ASIA.

Vierailija
90/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olalla, josta tippuu ja hiertää koko ajan, koska? Niin miksi, en keksi yhyään syytä käyttää laukkua epämukavasti.

Vierailija
91/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paras tyyli. Jokainen voi pukeutua omalla tyylillä. Ei tarvi pukeutua teinityyliin. Voi pukeutua aikuisen naisen tyyliin. On monenlaisia aikuisen naisen tyylejä.

Vierailija
92/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olalla, josta tippuu ja hiertää koko ajan, koska? Niin miksi, en keksi yhyään syytä käyttää laukkua epämukavasti.

Tulisin hulluksi, jos mun pitäisi käyttää laukkua olalla. Miten se pysyy hetkeäkään siinä valumatta? Toki jos vain seisoo paikallaan ja ottaa kuvan, niin miksei. Mutta jos pitää kävellä enemmän kuin kaksi askelta?

Vierailija
93/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tikkitakki, kapeat farkut tai beiget kapeat puuvillahousut. Tätitennarit, eli sellaiset joissa jotain kultaisia tms yksityiskohtia. Edelleen väljät tunikat, puukorut, lyhyet hiukset. Kukallinen tai graafisesti kuvioitu mekko ja farkkutakki. Birkenstockin sandaalit. Tiukat mustat trikoovaatteet, levinneet vanhat tatuoinnit, shokkivärit hiuksissa (ei wokettajalla)

No noista ainakin tikkitakit ovat taas nouseva trendi, Birkenstockeja näkee boheemeilla nuoremmillakin, ja mustat trikoovaatteet näyttäisivät olevan nimenomaan teinitrendi (ainakin mustia pitkähihaisia trikoopaitoja ja mustia joogahousuja näkyy katukuvassa tosi paljon).

Tällä tarkoitettiin varmaan sitä trikootyyliä, kun keski-ikäinen muodotonvartaloinen nainen ahtautuu kulahtaneisiin, kireisiin trikoohousuihin ja paitaan, jossa on aukot olkapäissä tai jotain muuta epäsymmetristä härpäkettä.

Hoikassa vartalossa musta pitkähihainen trikoopaita on upea, iästä riippumatta.

Kuuleppas kun ei ne keski-ikäiset (nuoremmatkin) ole muodotonvartaloisia. Heillä niitä muotoja vasta onkin, hyvin usein ihan liikaa ja vieläpä väärissä paikoissa.

Vierailija
94/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paras tyyli. Jokainen voi pukeutua omalla tyylillä. Ei tarvi pukeutua teinityyliin. Voi pukeutua aikuisen naisen tyyliin. On monenlaisia aikuisen naisen tyylejä.

Joo, mutta kuten tästäkin ketjusta nyt huomaa, tätityyli on ihan mitä tahansa ihmisten mielestä.

Vierailija
95/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä nahkatakki ja bootsit mutta oonkin vähän vanhempi täti. Takissa on parasta niin isot taskut ettei käsilaukkua tarvitse. Samat rätit käytössä kuin 25 vuotta sitten, en erityisemmin seuraa muotia. Tosin aikuiset melkeen keski ikäiset tyttäret vie vähän väliä jonkun ikivanhan vaatteeni kun on kuulemma viimeistä huutoa

Vierailija
96/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa tätimäisyydessä? Nolompaa olisi pukeutua kuin teini täti-iässä.

Juuri tämä. Ei ikinä muka ikäänny ja nuoria naurattaa 😆 Häpeämättömät nuorsedät/papat nauretaan myös 😁

Vierailija
97/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raikkaammalta? Kenen mielestä? Mua kiinnostaa vaan, mikä omaan silmään näyttää tyylikkäältä. 

Herran jestas, jos tässä iässä vielä kiinnostais muiden mielipiteet, kun niiden mukaan joutui nuorena hyppimään. 

Vierailija
98/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin Twitterissä postauksen, jossa kerrottiin, miten pillifarkut ja savukelahkeet ovat IHAN ERI ASIA.

Laita netin kuvahakuun cigarrette leg jeans. 

Vierailija
99/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan ikääntymistä niin paljon, että valitsen aktiivisesti vaatteet sellaisista liikkeistä jotka eivät myy ole tätityyliä. En puhu nuorisokaupoista tai napapaidoista, vaikka vartalo kestäisi nekin. Mutta aikaansa seuraavista aikuisten naisten liikkeistä. 

Vierailija
100/139 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räikeen värinen tuulipuku, hikinauha ja lyhyt permanentattu kasaritukka. Unohtamatta puolen naaman silmälaseja. Kenkinä mitkä tahansa niket.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi