Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Purra pitää kaikkia köyhiä juoppoina?

Vierailija
05.09.2026 |

Purra on Instagramin ja etenkin Facebookin puolella jo pitkään v#ttuillut tavallisille suomalaisille. Siis toistan: PERUSsuomalaisten puheenjohtaja haistattelee juurikin perus-suomalaisille ja haukkuu heitä juopoiksi?!

Mikä tällä tädillä on meitä tavallisia, viattomia kansalaisia vastaan?

Kommentit (405)

Vierailija
341/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lopettaa tupakkatuotteiden ja alkoholipitoisten juomien käytön säästää helposti useamman satasen kuussa. Kumpikaan noista paheista ei ole tarpeellinen hyvinvoinnin suhteen.

Näiden lisäksi vielä kun jättää sokerin ja limut kauppaan niin alkaa talous näyttää jo paljon paremmalta. Lisää säästyy kun vähän suunnittelee sitä terveellisempää ruokavaliota eikä mene kalleimman roskaruoan ja einesten kautta.

Pienituloinen olen ollut aina mutta silti saan joka kuukausi sijoitettua pienen summan. Vuosien saatossa siitä on jo tullut aika hyvän kokoinen eläkesäästö.

Hallitushan ei eritellyt lainkaan keihin nämä leikkaukset kohdistaa ja keihin ei. Tukien romautukset tulevat yhtenä könttänä joka ikiselle sen saajalle. Onko sinusta reilua, että täysin kunniallinen, holiton ja päihteetön työtön menettää satoja euroja elintärkeää tukea, jota ilman ei yksinkertaisesti pysty maksamaan mm vuokraansa? Mihin kuvittelet että nämä muutokset nämä ihmiset ajavat, kun halpoja vuokra-asuntoja ei yksinkertaisesti ole tarjolla?

Kadulle, ja tuleeko se sitten valtiolle halvemmaksi maksaa heidän rötöstelyistään ja väkivaltarikoksistaan koituneita seurannaiskustannuksia?

Kannattaisi miettiä aina hieman sitä omaakin napaa pidemmälle...

Sitä on kuules aina eletty sen mukaan mihin on varaa. Nykymeno on vain semmoista että kaikkia halutaan vaikka varaa niihin ei olisi. 

Kyllä minä tunnen työttömiä jotka haluavat asua Helsingin keskustassa ja sitten kovin valittavat kun ei ole rahaa muuhun kuin vuokraan. Sitten kun kysyn paljonko vuorka on, niin sanovat että 1500€-2000€ kuukaudessa.  

"Kaikkia halutaan"?

Siis sanotko että 1600€/kk siivoojan matalapalkkaa saava työntekijä ei saisi saada euroakaan yhteiskunnan tukea? Että siihen rappukäytävissä tai yömajoissa asumiseen on nyt vain totuttava, ministerien veroaleihin sijoittaminen on nyt tärkeämpää??

Erikoiset prioriteetit sinulla.

Kuules nyt, kun osaa omaa huusholliaan hoitaa niin 1600€ elelee ruhtinaallisesti ja jää vielä säästöönkin. Siihen mitään tukiaiaisia tarvita kun elää tulojensa mukaan. 

Näytä se joka 1600€ tuloilla elelee rappukäytävissä tai hätämajoituksissa. Et taida kuules tietää yhtään mitään asiasta mistä keuhkoat.

Ikäni olen elänyt paljon pienemmällä, ja säästöön jää silti joka kuukausi.

Et taida käsittää että siitä 1600€ nälkäpalkasta pelkästään 600€ menee usein monessa kunnassa pelkkään vuokraan. Siis toistan: pelkkään vuorkaan!!

Siitä muut laskut: vesi, sähkö, netti yms. Väitätkö että nettiä ei tänä aikana muka jokainen tarvisi?

Ei sillä vähävaraisella lopulta jää tuosta summasta kun joku 40€ ruokarahaa/viikko! Yritäpä sillä sitten sinnitellä, kun joka päivä muuttuu selviytymistaisteluksi.

Tämä on täysin mahdollinen skenaario tämän päivän suomessa.

Aika paljon jos 960€ menee sähköön, veteen ja verkkoon? On vissiin aika vähän vähentää kaikkia tilauspalveuilta jos noin paha tilanne on. 

Kerros nyt mistä ne sinun pakolliset 960€ kulut muodostuvat, jotka eivät ole ruoka ja vuokra ja jonka vissiin kuitenkin joudut siellä rappukäytävässä tai hätämajoituksessa asuessasikin maksamaan?

Älähän esitä tyhmää. Tuon liki 960 saa kuukaudessa helposti menemään kaikkiin noihin menoihin, + mahd. pakolliset vuokraan sidotut vakuutukset vielä päälle.

Mikset sitten elä itse niillä tuilla, kun se kerta niin luksusta on??

Kas mitäs ne menot yksilöidysti on, kun en ole tuommoisiin itse törmännyt? Ei ole sähkö-, vesi- ja verkkoyhteys 960€ vaikka kuinka pyörittäisin. Ei vaikka vakuutukset laittaisi siihen lisäksi. Sinä väität että tuon verran menee kuukaudessa helposti, ja nyt olisi aika kertoa mistä kustannukset muodostuu. Luulen kyllä että keksit täällä vain omiasi.

Minun vuokra on reilusti yli tuon 900, itse asiassa 1200€/kk.

1500€ palkasta+ 475€ toimeentulotuesta menee siis pelkästään vuokraan.

Sähkö n. 20€/kk, siirtohinta 32€/kk, vesi 120€/kk, netti/liittymämaksu 60€/kk, kotivakuutus 40€/kk

Tuohon vielä lasten elatusmaksut, ruuat yms tuohon päälle niin kyllä se vaan alkaa menemään sinne 100 pintaan ja allekin. Ja sillä pitäis yks kuukausi sitten pärjätä seuraavaan tilipäivään?!

Kai käsität myös, että jonkun niitä siivoojankin hommia täytyy tehdä?

Veteen 1140€ vuodessa? Hyvänen aika tuohan on kuution verran päivässä, eli 1000l. Onkos teillä vesivahinko vai juoksutatteko vettä jatkuvalla syötöllä? 

Kyllä kuule kannattaisi vähän tuota kulurakennetta katsella. Jos kotivakuutus kerrostaloasuntoon on 40€/kk niin silloin kyllä vakuutusyhtiön kanssa kannattaisi kilpailuttaa sopimus uusiksi. En tiedä millainen netti pitää olla että se maksaa vuodessa 720€.

Minun tuloni ovat alle 1000€ kuukaudessa. Asun toki nykyisellään yksin, ja elän tulojeni mukaan. Silti pystyn elämään oikein mukavasti.

Kyseessä taisi olla lapsiperhe.

Kyllä meillä nelihenkisellä perheelläkin aivan normaalilla kulutuksella menee yli satku pelkkään veteen. Tervetuloa lapsiperhearkeen.

Voi tietysti olla kauhistus yksin asuvalle eliittikansalaiselle, kuten ilmeisesti sinä.

Ja sitä ei tiedä että laskutetaanko tossa edes kulutuksen mukaan, omassa kerrostalossa ainakin on kiinteä vesimaksu 25€ mulla kun asun yksin yksiössä, siihen nähden vähän kalliimpi 4 henkiselle perheelle muttei erityisemmin, aika samaa tasoa

Tästä sivusta vaan kyselen... Mitenkäs se nyt yhtäkkiä nelihenkiseksi perheeksi muutui yhtäkkiä, kun maksoi elatusmaksuja. Eli onko se nyt nelihenkinen perhe jolla on vielä yksi tai kaksi elatusmaksua maksettavana, mutta kuitenkin vain yksi joka saa tuoja - toinen aikuinen ei vissiin saa mitään.

Ja sinä tiedät että kyseessä oli sama kommentoija...?

Vierailija
342/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nää tän ketjun köyhät kyllä aika vekkuleita kun kippaavat viemäriin vuodessa >300000 litraa puhdasta juomavettä ja valittavat että ei ole rahaa. :D

Uusavuttomuuden määrä on suorastaan häikäisevä. :D

Vierailija
344/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lopettaa tupakkatuotteiden ja alkoholipitoisten juomien käytön säästää helposti useamman satasen kuussa. Kumpikaan noista paheista ei ole tarpeellinen hyvinvoinnin suhteen.

Näiden lisäksi vielä kun jättää sokerin ja limut kauppaan niin alkaa talous näyttää jo paljon paremmalta. Lisää säästyy kun vähän suunnittelee sitä terveellisempää ruokavaliota eikä mene kalleimman roskaruoan ja einesten kautta.

Pienituloinen olen ollut aina mutta silti saan joka kuukausi sijoitettua pienen summan. Vuosien saatossa siitä on jo tullut aika hyvän kokoinen eläkesäästö.

Hallitushan ei eritellyt lainkaan keihin nämä leikkaukset kohdistaa ja keihin ei. Tukien romautukset tulevat yhtenä könttänä joka ikiselle sen saajalle. Onko sinusta reilua, että täysin kunniallinen, holiton ja päihteetön työtön menettää satoja euroja elintärkeää tukea, jota ilman ei yksinkertaisesti pysty maksamaan mm vuokraansa? Mihin kuvittelet että nämä muutokset nämä ihmiset ajavat, kun halpoja vuokra-asuntoja ei yksinkertaisesti ole tarjolla?

Kadulle, ja tuleeko se sitten valtiolle halvemmaksi maksaa heidän rötöstelyistään ja väkivaltarikoksistaan koituneita seurannaiskustannuksia?

Sitä on kuules aina eletty sen mukaan mihin on varaa. Nykymeno on vain semmoista että kaikkia halutaan vaikka varaa niihin ei olisi. 

Kyllä minä tunnen työttömiä jotka haluavat asua Helsingin keskustassa ja sitten kovin valittavat kun ei ole rahaa muuhun kuin vuokraan. Sitten kun kysyn paljonko vuorka on, niin sanovat että 1500€-2000€ kuukaudessa.  

"Kaikkia halutaan"?

Siis sanotko että 1600€/kk siivoojan matalapalkkaa saava työntekijä ei saisi saada euroakaan yhteiskunnan tukea? Että siihen rappukäytävissä tai yömajoissa asumiseen on nyt vain totuttava, ministerien veroaleihin sijoittaminen on nyt tärkeämpää??

Kuules nyt, kun osaa omaa huusholliaan hoitaa niin 1600€ elelee ruhtinaallisesti ja jää vielä säästöönkin. Siihen mitään tukiaiaisia tarvita kun elää tulojensa mukaan. 

Näytä se joka 1600€ tuloilla elelee rappukäytävissä tai hätämajoituksissa. Et taida kuules tietää yhtään mitään asiasta mistä keuhkoat.

Et taida käsittää että siitä 1600€ nälkäpalkasta pelkästään 600€ menee usein monessa kunnassa pelkkään vuokraan. Siis toistan: pelkkään vuorkaan!!

Siitä muut laskut: vesi, sähkö, netti yms. Väitätkö että nettiä ei tänä aikana muka jokainen tarvisi?

Ei sillä vähävaraisella lopulta jää tuosta summasta kun joku 40€ ruokarahaa/viikko! Yritäpä sillä sitten sinnitellä, kun joka päivä muuttuu selviytymistaisteluksi.

Aika paljon jos 960€ menee sähköön, veteen ja verkkoon? On vissiin aika vähän vähentää kaikkia tilauspalveuilta jos noin paha tilanne on. 

Kerros nyt mistä ne sinun pakolliset 960€ kulut muodostuvat, jotka eivät ole ruoka ja vuokra ja jonka vissiin kuitenkin joudut siellä rappukäytävässä tai hätämajoituksessa asuessasikin maksamaan?

Älähän esitä tyhmää. Tuon liki 960 saa kuukaudessa helposti menemään kaikkiin noihin menoihin, + mahd. pakolliset vuokraan sidotut vakuutukset vielä päälle.

Kas mitäs ne menot yksilöidysti on, kun en ole tuommoisiin itse törmännyt? Ei ole sähkö-, vesi- ja verkkoyhteys 960€ vaikka kuinka pyörittäisin. Ei vaikka vakuutukset laittaisi siihen lisäksi. Sinä väität että tuon verran menee kuukaudessa helposti, ja nyt olisi aika kertoa mistä kustannukset muodostuu. Luulen kyllä että keksit täällä vain omiasi.

Sähkö n. 20€/kk, siirtohinta 32€/kk, vesi 120€/kk, netti/liittymämaksu 60€/kk, kotivakuutus 40€/kk

Tuohon vielä lasten elatusmaksut, ruuat yms tuohon päälle niin kyllä se vaan alkaa menemään sinne 100 pintaan ja allekin. Ja sillä pitäis yks kuukausi sitten pärjätä seuraavaan tilipäivään?!

Veteen 1140€ vuodessa? Hyvänen aika tuohan on kuution verran päivässä, eli 1000l. Onkos teillä vesivahinko vai juoksutatteko vettä jatkuvalla syötöllä? 

Kyllä kuule kannattaisi vähän tuota kulurakennetta katsella. Jos kotivakuutus kerrostaloasuntoon on 40€/kk niin silloin kyllä vakuutusyhtiön kanssa kannattaisi kilpailuttaa sopimus uusiksi. En tiedä millainen netti pitää olla että se maksaa vuodessa 720€.

Minun tuloni ovat alle 1000€ kuukaudessa. Asun toki nykyisellään yksin, ja elän tulojeni mukaan. Silti pystyn elämään oikein mukavasti.

Kyllä meillä nelihenkisellä perheelläkin aivan normaalilla kulutuksella menee yli satku pelkkään veteen. Tervetuloa lapsiperhearkeen.

Voi tietysti olla kauhistus yksin asuvalle eliittikansalaiselle, kuten ilmeisesti sinä.

Montakos lasta siinä perheessä on jos normaali vedenkulutus on <100l päivässä? Onko kyseessä kymmenhenkinen perhe?

Silloinhan jo lapsilisätkin on enemmän kuin esimerkissä annetut tulot.

Vai onko kyseessä saukkoperhe (Lat. Lutra Lutra)?

Ei ole ihme jos ei ihmisillä ole varaa, jos ei osata elää tulojensa ja varallisuutensa mukaan vaan halutaan elää jotain pintaliitäjän jetset-elämää johon ei ole varaa eikä rahkeita.

Eihän tuohon kulutukseen tarvi kuin sen 3 tai 4 lasta riippuen vähän. Sinustako näillä lapsilla ei olisi oikeutta peseytyä tai käydä perustarpeilla?

1000l päivässä? Jokainen kaataa joka tunti ämpärillisen vettä viemäriin ympäri vuorokauden? Eihän ne muuta sitten ehdi tehdäkään.

Kannattaa ehkä laskea uudestaan. Ja sitten miettiä mikä sinussa niin kismittää lapsiperheissä...

Vierailija
345/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nää tän ketjun köyhät kyllä aika vekkuleita kun kippaavat viemäriin vuodessa >300000 litraa puhdasta juomavettä ja valittavat että ei ole rahaa. :D

Mistähän ihmeestä sinä noita lukuja keksit?

Suosittelisin edes panostamaan, jos aikoo tahallaan trollata...

Vierailija
346/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se kaikki persujen viha kumpuaa? 

Vihervasemmistolaisten tyhmyydestä.

Vierailija
347/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Purra pidä, mutta kansa itse pitää. Siksi ovat nöyristeleviä ja haukkuvat poliitikkoja sen sijaan, että voisivat vaatia maahanmuuttajanaisia esim. tekemään osansa.

Surkeaa kansaa.

Eihän tuota tunnu tällä hetkellä muut vastustavankaan, paitsi Perussuomalaiset. Miksi he muuten olisivat juuri tehneet ylimääräiset korotukset kehitysapuun, ja hymyssä suin lähettäneet työministeri Satosen Filippiineille rekryämään ulkomaisia hoitajia vasta alalta pois potkittujen suomalaisten tilalle?

Erittäin omituinen käsitys persuilla on kyllä "kireästä" maahanmuuttopolitiikasta. Taitavat ollakin salaa itse niitä innokkaimpia mamuttajia...

M U L T I N U O L I R A L L A A ! ! !

Tämä leima annetaan jokaiselle viestille jota vihervassari itse multinuolittelee.

Vierailija
348/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo köyhä jolla oli se 120€ vesimaksu niin saattoi olla kiinteä vesimaksu, kuten yleensä on kerrostaloissa, korkea mutta mahdollinen jos kerran 4 henkilö asuu taloudessa, joten turha sitä veden kulutusta arvostella jos ei ole tietoa että oliko kiinteä vai ei

Vierailija
349/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkia halutaan"?

Ja sitä ei tiedä että laskutetaanko tossa edes kulutuksen mukaan, omassa kerrostalossa ainakin on kiinteä vesimaksu 25€ mulla kun asun yksin yksiössä, siihen nähden vähän kalliimpi 4 henkiselle perheelle muttei erityisemmin, aika samaa tasoa

Tästä sivusta vaan kyselen... Mitenkäs se nyt yhtäkkiä nelihenkiseksi perheeksi muutui yhtäkkiä, kun maksoi elatusmaksuja. Eli onko se nyt nelihenkinen perhe jolla on vielä yksi tai kaksi elatusmaksua maksettavana, mutta kuitenkin vain yksi joka saa tuoja - toinen aikuinen ei vissiin saa mitään.

"Tästä sivusta vaan kyselen" ja "-eri"

Tämän palstan pakkomielteinen jankuttaja se ei petä ikinä :D 

Vierailija
350/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päättäjän pitää kestää kaikki kritiikki niin miksi Sanna pääministerinä sai siitä erivapauden? Sanna kun kiukutteli kaikesta kritiikistä ja rutisi olevansa vain ihminen ja haluavansa iloa ja valoa ja te huusitte täällä kuinka ikävää on kun Sannaa kritisoidaan.

Sannaa vainottiin täysin keksitystä ja väärin kuullusta "jauhojengi"-sanasta. Mitäs kävi kun teidän Riikka pisti polkaksi keskellä keväistä vaalitoria?

Niinpä niin, ei mitään.

Persujen mielestä on hienoa kun ministeri hilluu ympäripäissään keskellä päivää torilla. Opettelis edes tanssimaan jos hillua pitää.

Vierailija
351/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Purra pidä, mutta kansa itse pitää. Siksi ovat nöyristeleviä ja haukkuvat poliitikkoja sen sijaan, että voisivat vaatia maahanmuuttajanaisia esim. tekemään osansa.

Surkeaa kansaa.

Eihän tuota tunnu tällä hetkellä muut vastustavankaan, paitsi Perussuomalaiset. Miksi he muuten olisivat juuri tehneet ylimääräiset korotukset kehitysapuun, ja hymyssä suin lähettäneet työministeri Satosen Filippiineille rekryämään ulkomaisia hoitajia vasta alalta pois potkittujen suomalaisten tilalle?

Erittäin omituinen käsitys persuilla on kyllä "kireästä" maahanmuuttopolitiikasta. Taitavat ollakin salaa itse niitä innokkaimpia mamuttajia...

Luuletko sinä omien viestiesi multinuolittaja että persut ovat yksin hallituksessa? Taidat olla tyhmempi kuin luulinkaan.

Vierailija
352/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttövesi maksaa noin 4-5€ per kuutio. Tuolla joku sanoi maksavansa vedestä 120€ kuukaudessa, ja se tarkoittaa 1440€ vuodessa. Tuo tarkoittaa 300-360m3 vettä vuositasolla. Eli noin 300000 - 360000 litraa vettä vuosittain. 

On muuten ihan helkkaristi puhdasta vettä viemäriin....

Vierailija
353/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha lastenloru: Joka sanoo on itte. Elikkä Purra sanoo ja on itte.

Vierailija
354/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulempa ettet taida tietää tuon taivaallista miten niiden toisten "elämät on mennyt" kun ei ole ollut varaa.

Nyt ei edes ole mistään rahan puutteesta kyse. Kyse on siitä, valitsemmeko antaa yli 100 000€/kk tienaavalle vielä ylimääräisen veroalen velkarahalla, vai annammeko sen sijaan 100 euroa siihen kaikista vähäisimpään ja pienimpään toimeentulotukeen.

Valintoja, valintoja...

Ja mitäs hyvää ne tukiaiset sitten on tehneet? Nostavat vuokra-asuntojen hintoja joka menee suoraan asuntosijoittajan taskuun. Passivoivat entisestään kun ei mitään tarvitse tehdä elantonsa eteen. Ei tarvitse oppia mitään ja voi leikkiä uusavutonta kun aina palvelu pelaa ja ruoka tulee pöytään ilman että tikkua laittaa ristiin. 

Tehdään vaikka semmoisia verovaroin tuettuja asuntoja ja sitten myydään niitä kohtuurahalla, jooko? Ketkäs ne saa? Tämäkö on sitä tervettä tukipolitiikkaa???

"Mitään ei tarvitse tehdä elantonsa eteen..."

Kuule, suosittelen että lopetat nykyisen työsi ja heittäydyt ihan niiden tukien varaan, niin voit ihan itse kokea tuon kaiken luksuksen ja kyseisen"auvoisuuden". Eikö olisi ihanaa, kun ei olisi mitään velvoitteita, karensseja, tukileikkureita yms??

Kokeile ihmeessä, saattaa avartaa silmiä.

Olin muutaman vuoden olosuhteiden pakosta. Kyllä sillä toimeen ihan hyvin tuli, ja säästöönkin jäi. Toki mukavampaa eloahan se on kun voi töitä tehdä, vaikka ei siitä lopulta paljon enempää käteen jääkään. Takuueläkkeellä olen, teen kaikenlaista pientä ihan huvin vuoksi en niinkään rahan takia.

Kyllä minä oikeaa köyhyyttä ja nälkääkin olen kokenut. Sinulla taitaa sen sijaan olla pahoja elämänhallinnan ongelmia jos et osaa menojasi sovittaa tulotasoosi. 

Älä valehtele, et ole töitä tehnyt elämässäsi jos saat takuueläkkeen. 

Vierailija
355/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha lastenloru: Joka sanoo on itte. Elikkä Purra sanoo ja on itte.

Lastenlorut on teille vassareille sopivaa luettavaa. Lapsen tasolla kun olette jokainen.

Vierailija
356/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttövesi maksaa noin 4-5€ per kuutio. Tuolla joku sanoi maksavansa vedestä 120€ kuukaudessa, ja se tarkoittaa 1440€ vuodessa. Tuo tarkoittaa 300-360m3 vettä vuositasolla. Eli noin 300000 - 360000 litraa vettä vuosittain. 

On muuten ihan helkkaristi puhdasta vettä viemäriin....

Jos kuluttajia on perheessä esim 4, 5 tai 6, ei tuo todellakaan ole mitenkään erikoinen summa. Sinä ilmeisesti haluaisit viedä tällaiselta perheeltä puhtaan käyttöveden?

Vierailija
357/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
358/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos päättäjän pitää kestää kaikki kritiikki niin miksi Sanna pääministerinä sai siitä erivapauden? Sanna kun kiukutteli kaikesta kritiikistä ja rutisi olevansa vain ihminen ja haluavansa iloa ja valoa ja te huusitte täällä kuinka ikävää on kun Sannaa kritisoidaan.

Sannaa vainottiin täysin keksitystä ja väärin kuullusta "jauhojengi"-sanasta. Mitäs kävi kun teidän Riikka pisti polkaksi keskellä keväistä vaalitoria?

Niinpä niin, ei mitään.

Persujen mielestä on hienoa kun ministeri hilluu ympäripäissään keskellä päivää torilla. Opettelis edes tanssimaan jos hillua pitää.

Ihan selvin päin se siellä oli. Toisin kuin sanna jauhobileissä.

😂🤣🤣

Vierailija
359/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 25€ kuukaudessa vesimaksu. Se on sama vaikka olen kuukauden käymättä suihkussa tai pitäisin kuukauden suihkun hanaa auki niin se maksu on sama joka kuukausi, tämä nyt tuntuu olevan vaikea käsittää osalle että voi olla olemassa kiinteä vesimaksu, käsittääkseni se on kerrostaloissa vielä yleisin. Joten aika naurettavaa alkaa pohtimaan jonkun veden kulutusta vesimaksun perusteella jos ei ole tiedossa että onko se kiinteä vai ei. Oma vesimaksu x 4 olisi 100€ joten isommalle perheelle tuo 120€ kiinteänä maksuna olisi ihan mahdollinen, vaikkei nyt mitenkään halvimmasta päästä.  

Vierailija
360/405 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät työttömät ovat pieni mutta äänekäs vähemmistö. Eivät ole mitään tavallisia suomalaisia.

Heistä on tämän hallituksen toimien takia tullut aika iso ryhmä.