Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahinta on yksinäisyys

Vierailija
04.09.2026 |

Elät sinkkuna vuodesta toiseen. Ei edes kavereita, ei treffejä. Ei mitään. 

Joka kevät haaveilee, että jospa tänä kesänä löytyisi oma rakas. No ei löytynyt, kesä on ohi. Syksy tulee ja sen jälkeen kylmä ja pimeä talvi. 

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohta 15 vuotta ollut yksin, sinkku. Vasta viime aikoina, kun menetin ystävänikin, olen alkanut tuntea yksinäisyyttä. 

Kyllä jokainen ihminen tarttisi rinnalleen jonkun, kenen kanssa kokee olevansa samalla aaltopituudella ja läheinen, jolle haluaa ja uskaltaa avautua asioistaan, jonka kanssa viihtyy ja saa nauraa jne.

Itsellä ei nyt tällaista ihmistä siis enää ole, jolle haluaisin elämääni avata ja jonka kanssa saisin olla oma itseni, ja siksi yksinäisyys on alkanut vaivata jopa muiden seurassa ollessa. Ei siis riitä, vaikka olisi ihmisiä ympärillä, jos ei kuitenkaan ole yhtäkään läheistä ihmistä. Hetken rupattelu muiden kanssa voi auttaa sen hetken, kun rupattelee, mutta ei se vielä yksinäisyyttä poista.

Vierailija
102/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyksi voi järjestää tunnelmallisen kynttiläillallisen ja käydä raittiissa ilmassa kävelyllä, hyvä syy myös lämmittää toista kun rupee värisyttää :)

Sepäs vasta olisikin ihanaa ja mieltäylentävää kattaa itselleen tunnelmallinen kynttiläillallinen ja mennä sitten yksinään ulos palelemaan.

Lähinnä ideana oli että ei se kesän loppuminen tiedä romantiikan loppua. Hop hop järkkäämään treffejä, mitä menetettävää?

Ensin pitäisi sen romantiikan edes alkaa että se voisi loppua. Samalla tapaa sitä pitäisi olla mahdollisuus ensin järkätä ne treffit jotta jotain voisi menettääkin.

Ahaa, eipä käynyt mielessä. Pitäisikö sitten sitä romantiikkaa järjestää ensin? Ei kukaan kotoa tule hakemaan, että jotakin täytyisi itse laittaa alulle. Olisiko se ollut tuo viesti kenties.... ap nyt sanoi että kesä ohi ja mahkut sitä mukaa. Tässä on vielä kokonainen talvi aikaa etsiä puolisoa ja järkätä sitä romantiikkaa, ei se ainoastaan kesän ominaisuus ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen neuvona sanon että luovuta. On raskasta elää musertuneessa haaveessa. Nauti elämästä vielä kun voit äläkä elä surkeudessa. 

Vierailija
104/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy tulee ja sen jälkeen kylmä ja pimeä talvi. 

Eihän talvi ja pimeys mikään este ole suhteen löytymiselle. Ihmisiä voi tavata ulkoillessa, kahviloissa, teattereissa, kirjastossa, ruokapaikoissa... missä vain, samoin kuin kesälläkin.

Itsekin olin taannoin kirjastossa lehteä lukemassa. Sinne saapui toinenkin henkilö ja istui seuraani siihen sohvaryhmään. Ajattelin, että jos itselläni olisi ollut haku päällä, niin siinähän tuo tilaisuus olisi tullut tutustua yhteen ihmiseen. Mietin myös, että mahtoiko ko. henkilö tulla siihen juuri siinä mielessä, että haki seuraa, mutta ei sitten kuitenkaan rohjennut mitään sanoa minulle. Joten rohkeutta! Jos kerran haluaa jonkun löytää, niin sitten pitää vain rohkeasti mennä eri paikkoihin, lyöttäytyä seuraan ja aloittaa juttelu. Esimerkiksi joku lukusali on ihan hyvä paikka. Turvallinen paikka naisellekin.

Vierailija
105/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kohta 15 vuotta ollut yksin, sinkku. Vasta viime aikoina, kun menetin ystävänikin, olen alkanut tuntea yksinäisyyttä. 

Kyllä jokainen ihminen tarttisi rinnalleen jonkun, kenen kanssa kokee olevansa samalla aaltopituudella ja läheinen, jolle haluaa ja uskaltaa avautua asioistaan, jonka kanssa viihtyy ja saa nauraa jne.

Itsellä ei nyt tällaista ihmistä siis enää ole, jolle haluaisin elämääni avata ja jonka kanssa saisin olla oma itseni, ja siksi yksinäisyys on alkanut vaivata jopa muiden seurassa ollessa. Ei siis riitä, vaikka olisi ihmisiä ympärillä, jos ei kuitenkaan ole yhtäkään läheistä ihmistä. Hetken rupattelu muiden kanssa voi auttaa sen hetken, kun rupattelee, mutta ei se vielä yksinäisyyttä poista.

Mä pistän paremmaksi: mulla ei ikinä koskaan ole ollut 40 ikävuoteen mennessä ketään ystävää jonka kanssa olla oma itsensä ja puhua asioista ja avautua. Oon ollut himomuuttaja ja paennut omia ongelmiani, nyt ei rahaa muuttaa enää ja tälläkään paikkakunnalla ei niitä kavereita ole saanut. Töissä pyrin välttämään kontakteja mutta mahdotonta se on kun tää on liikkuva työ, mistään syvällisestä en juttele ja juuri tuollaista pintapuolista rupattelua. Ei se yksinäisyys poistu todellakaan sillä että on ihmisiä ympärillä jos ei ole ketään jolle avautua tai johon samaistua. 

Vierailija
106/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyksi voi järjestää tunnelmallisen kynttiläillallisen ja käydä raittiissa ilmassa kävelyllä, hyvä syy myös lämmittää toista kun rupee värisyttää :)

Sepäs vasta olisikin ihanaa ja mieltäylentävää kattaa itselleen tunnelmallinen kynttiläillallinen ja mennä sitten yksinään ulos palelemaan.

Lähinnä ideana oli että ei se kesän loppuminen tiedä romantiikan loppua. Hop hop järkkäämään treffejä, mitä menetettävää?

Ensin pitäisi sen romantiikan edes alkaa että se voisi loppua. Samalla tapaa sitä pitäisi olla mahdollisuus ensin järkätä ne treffit jotta jotain voisi menettääkin.

Ahaa, eipä käynyt mielessä. Pitäisikö sitten sitä romantiikkaa järjestää ensin? Ei kukaan kotoa tule hakemaan, että jotakin täytyisi itse laittaa alulle. Olisiko se ollut tuo viesti kenties.... ap nyt sanoi että kesä ohi ja mahkut sitä mukaa. Tässä on vielä kokonainen talvi aikaa etsiä puolisoa ja järkätä sitä romantiikkaa, ei se ainoastaan kesän ominaisuus ole.

Voitko olla vielä tyhmempi ja naiivimpi vastaukses kanssa? T  eri vastaaja. 

Vierailija
107/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiivia on valittaa ettei löydä ketään, kun kesäkin meni. Se täytyy itse olla aktiivinen eikä odottaa ihmeitä. Jos ei kykene niin tyhmää se on siitä valittaakaan kun ketään ei ole. 

Vierailija
108/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiivia on valittaa ettei löydä ketään, kun kesäkin meni. Se täytyy itse olla aktiivinen eikä odottaa ihmeitä. Jos ei kykene niin tyhmää se on siitä valittaakaan kun ketään ei ole. 

Jos ei muut halua tututua siihen toiseen vaikka se toinen kuinka yrittäisi? 

109/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on lauantai. Ihmisiä on liikkeellä. Menkää kahvilaan tai baariin. Kysykää siltä yksin istuvalta, että saako liittyä seuraan. Ehkä hänkin on yksinäinen ja tullut juuri siksi sinne istumaan, että jos vaikka sais juttu kaverin. Itse aion tehdä niin ensi viikonloppuna kun lapset eioo mun luona.

Vierailija
110/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muut halua tututua siihen toiseen vaikka se toinen kuinka yrittäisi? 

No valittaminen ei ainakaan auta, tai se että kesällä se heila pitäisi löytyä kun pimeät illatkin ovat ihan yhtä hyviä. Jos ei kukaan halua treffeille tai tutustua sen enempää niin valittamisen sijaan voi itseään kehittää. Mitä muutakaan sitä voi tehdä. Jos oikein tarkoituksella haluaa jonkun löytää niin sitten menee kauemmaksi treffeille, isoista kaupungeista voisi löytyä ehkä paremmin seuraa.

Vierailija
111/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

This loneliness is killing me, killing me

-Brittney Spears

Eli hanki elämä jossa on sisältöä. 

Vierailija
112/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Tänään on lauantai. Ihmisiä on liikkeellä. Menkää kahvilaan tai baariin. Kysykää siltä yksin istuvalta, että saako liittyä seuraan. Ehkä hänkin on yksinäinen ja tullut juuri siksi sinne istumaan, että jos vaikka sais juttu kaverin. Itse aion tehdä niin ensi viikonloppuna kun lapset eioo mun luona.

Tämä toimii. Aina ei se seura osoittaudu ehkä kivaksi sittenkään, mutta mitä siinä menettääkään kun yrittää. Monesti käynyt itsekseni jossain ja aina tullut juttelemaan joku tai itse mennyt. Ainakin sille illalle ollut seuraa vaikkei mitään poikisikaan.

Vierailija
113/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki elämä jossa on sisältöä. 

Sisältö auttaa sen aikaa, kun tekee jotain. Mutta täällä on jo tuotu esiin se fakta, että se auttaa vain sen hetken. Yksinäisyys voi iskeä sen jälkeen, kun on mielenkiintoisia asioita tehnyt ja hiljaisuus laskeutuu. Tai kun on ihmisjoukossa ollut ja palaa yksin kotiinsa. Jne.

Vierailija
114/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mättää? Miksei suomalaiset voi nähdä asian eteen yhtään vaivaa? Seuraa saa jos sitä älyää hakea

Nainen saakin seuraa heti jos haluaa. Ei ole pakko olla yksin.

Miehille pakollinen yksinäisyys on todellisuutta.

Vierailija
115/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanki elämä jossa on sisältöä. 

Sisältö auttaa sen aikaa, kun tekee jotain. Mutta täällä on jo tuotu esiin se fakta, että se auttaa vain sen hetken. Yksinäisyys voi iskeä sen jälkeen, kun on mielenkiintoisia asioita tehnyt ja hiljaisuus laskeutuu. Tai kun on ihmisjoukossa ollut ja palaa yksin kotiinsa. Jne.

Siksi sen sisällön pitää olla jotain perustavanlaatuista, ei pinnallista. 

Vierailija
116/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mättää? Miksei suomalaiset voi nähdä asian eteen yhtään vaivaa? Seuraa saa jos sitä älyää hakea

On se naisillekin. Ei se että seuraa saisi heti tarkoita että seura on kivaa tai sitä mitä hakee. Kovin on koluttu tässäkin elämän aikana monenlaista ja silti sinkku. 

Vierailija
117/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei edes kiinnosta miesseuran hankkiminen kun ei kiinnosta seksikään enää ja miehet ovat kaikki sitä vailla, mitä olen treffipalstalla tavannut.

Vierailija
118/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä yksinäisyydestä on jo monta aloitusta, yksinäisyys vaan lisääntyy suomessa, se on faktaa.

Vierailija
119/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se naisillekin. Ei se että seuraa saisi heti tarkoita että seura on kivaa tai sitä mitä hakee. Kovin on koluttu tässäkin elämän aikana monenlaista ja silti sinkku. 

Naisena olet päässyt kuitenkin koluamaan. Mies ei pääse. 

Nainen asettaa riman mikä pitää ylittää eli pitää olla vähintään koulutettu ja ekstrovertti mies, jotta on mahdollisuuksia se ylittää.

Vaikka miehen rima olisi maassa, niin ketään ei löydy.

Vapaaehtoinen yksin oleminen ei ole yksinäisyyttä.

Vierailija
120/124 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena olet päässyt kuitenkin koluamaan. Mies ei pääse. 

Nainen asettaa riman mikä pitää ylittää eli pitää olla vähintään koulutettu ja ekstrovertti mies, jotta on mahdollisuuksia se ylittää.

Vaikka miehen rima olisi maassa, niin ketään ei löydy.

Vapaaehtoinen yksin oleminen ei ole yksinäisyyttä.

Ehkä tuo sanan riman käyttö on jotenkin sabotoivaa. Ei mulla mitään rimaa ole, ainoastaan että tulee toimeen ja on hyvä olla toisen kanssa pidemmän päälle. Muutamista suhteista on se mies ollut se jolla oli ongelmaa, joten mitäpä siinä muuta kuin hyväksyä. Ja nämäkin miehet pääsi koluamaan, että en tiedä sitten kenen kanssa naiset koluavat jos ei miesten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi