Luulin, että yhdessä asuminen tarkoittaisi kotitöiden jakamista
Ja viettäisimme enemmän aikaa yhdessä. Sen sijaan teen edelleen kaiken saman kuin ennenkin, mutta lisäksi pääsen pesemään hänen pyykkinsä ja mukauttamaan elämääni hänen aikatauluihinsa, ja aika kuluu riidellen milloin mistäkin. Enimmäkseen siitä, että hän elää kuin teini ja kohtelee minua kuin äitiään. Jess, tosi hyvä kun lähdin tähän leikkiin.
Muita, joilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (63)
Suurin osa miehistä ei sovellu kotitöihin lainkaan.
Kannattaa tehdä soveltuvuustestit ennen yhteenmuuttoa.
Miehen oma koti voi olla siivoupalvelun, siskon, äidin, exän, ym siivoama, eikä kerro totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on provo.
Olisinpa. Ihan aidosti olisi ihanaa, jos tämä ei olisi totta.
Vierailija kirjoitti:
On aika erota, ei se tuosta parane.
Mutta meillähän meni niin hyvin kun sinä lopetit nalkutuksen... :'O
Niinhän se tarkoittaa; mies vaihtaa renkaat ja öljyää terassin. Nainen tekee loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen siitä saa kun ulkonäkö on ainoa kriteeri kumppanin valinnassa.
Ei edes ollut... Piti olla niin normaali ja kiva mies tämän.
Trollol...
Kannattaa muistaa, että sulla on myös täysi mahdollisuus olla pesemättä niitä hänen pyykkejään ja täysi mahdollisuus lähteä tuollaisesta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan naisen kanssa asuvat miehet käyttävät kotitöihin merkittävästi enemmän aikaa kuin yksin asuvat, mutta silti he eivät ole täällä palstalla sankoin joukoin uhriutumassa kuten naiset.
Koska aiemmin eivät tehneet kämpässään yhtään mitään, samat lakanat viikkoja ja kakkaraidat pöntössä kunnes äiti tulee käymään. Nainen parantaa miehen elämänlaatua, mies ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena.
Nää on näitä tyhmien palstanaisten tyhmiä kommentteja, jotka eivät perustu mihinkään muuhun kuin miesvihaan. Nainen ei paranna miehen elämänlaatua, vaan kun verrataan naimisissa olevia miehiä sinkkumiehiin, niin naimisissa olevat ovat keskimäärin koulutetumpina, rikkaampia ja terveempiä. Juuri siksi he ovat naimisiin päässeetkin. Korkea sosioekonominen status siis parantaa miehen elämänlaatua, ei nainen. Naiset vain tulevat helposti kuvioihin korkean sosioekonomisen statuksen myötä, koska sellaisia monet naiset ovat. He eivät rakasta miestä vaan miehen statusta ja sitä mitä sillä saa aikaan.
Miten selität, että naimissa olevat naiset eivät ole onnellisimpia? Luulisi tuon perusteella olevan ihan huippu ihanaa mennä naimisiin rikkaan täydellisen miehen kanssa, kuten sinä kuvailet kaikkia naimisissa olevia miehiä. Miksipä siis naisten onnellisuus kyykkää avioliitossa?
Oli sama ongelma paitsi nainen nalkutti siivouksesta ja pyykistä. Minä siivoan silloin kun huvittaa. En silloin kun joku toinen käskee. Asuttiin puoli vuotta ja sitten heitin naisen ulos. Ei kestänyt pinna
Jätä sitten itsekin tekemättä niitä. Tehkööt ukko itse ! Muistelen, et isäni (kuollut yli 5-v sitten 75-vuotiaana) ettei se tehnyt ikinä mitään muuta, kuin lämmitti saunan. Äiti joutui tekemään kaiken muun. Aina. Se on tätä, kun miehen vanhemmat eivät viitsi opettaa poikaansa kunnon tavoille. Sen pitäisi olla tasan toisin päin. Mies raataa, nainen lepää. Vaikka olisi miten NS rankka työ, aamuvarhaisesta iltamyöhään, se ei silti ole mikään TEKOSYY, etteikö mies voisi tehdä MITÄÄN. Kaikki kotityöt kuuluu jakaa kummankin kesken. Sama kuuluu myös lapsille. Miten miehet pärjäsivät (nyt +75 v) opiskelu yms aikana ???? Ja muidenkin ikäiset. Tuskin heillä on varaa aina ostaa/tilata jostakin woltista yms kamalaa ruokaa, joka lihottaa. Jätä vaan reilusti itse tekemättä. Sitä suosittelen. Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että sulla on myös täysi mahdollisuus olla pesemättä niitä hänen pyykkejään ja täysi mahdollisuus lähteä tuollaisesta suhteesta.
Niinhän se taitaa olla. Valitettavasti. En jaksa tätä enää, enkä näe asioiden menevän parempaan suuntaan lähitulevaisuudessa tai sen kummemmin pidemmälläkään tähtäimellä. Äitinsä on kotiäiti ja isä yrittäjä, äidin koko elämä pyörii edelleen kaikkien muiden aikataulujen ja toiveiden ympärillä, mies haluaa minulta samaa eikä tajua, että tarjolla olisi tässä suhteessa parempaa, koska tienaan myös rahaa, jolla saadaan rakennettua parempi arki ja elämänlaatu...
Oletko kertonut tuon hänelle? Jos hän ei kuuntele, kannattaa harkita onko järkeä asua yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä sitten itsekin tekemättä niitä. Tehkööt ukko itse ! Muistelen, et isäni (kuollut yli 5-v sitten 75-vuotiaana) ettei se tehnyt ikinä mitään muuta, kuin lämmitti saunan. Äiti joutui tekemään kaiken muun. Aina. Se on tätä, kun miehen vanhemmat eivät viitsi opettaa poikaansa kunnon tavoille. Sen pitäisi olla tasan toisin päin. Mies raataa, nainen lepää. Vaikka olisi miten NS rankka työ, aamuvarhaisesta iltamyöhään, se ei silti ole mikään TEKOSYY, etteikö mies voisi tehdä MITÄÄN. Kaikki kotityöt kuuluu jakaa kummankin kesken. Sama kuuluu myös lapsille. Miten miehet pärjäsivät (nyt +75 v) opiskelu yms aikana ???? Ja muidenkin ikäiset. Tuskin heillä on varaa aina ostaa/tilata jostakin woltista yms kamalaa ruokaa, joka lihottaa. Jätä vaan reilusti itse tekemättä. Sitä suosittelen. Onnea matkaan.
Olisi kiva idea muuten, mutta en halua jakaa likaista vessaa ja keittiötä toisen kanssa ihan terveyssyistä. Jos minä en tee, niin häntä ei lika haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva idea muuten, mutta en halua jakaa likaista vessaa ja keittiötä toisen kanssa ihan terveyssyistä. Jos minä en tee, niin häntä ei lika haittaa.
Ai toisen pitää ylisiivota, koska sinä vaadit enemmän siisteyttä kuin hän?
On kyllä outoa lukea tällaisia keskusteluja, ei näytä tasa-arvo edenneen tippaakaan sitten 1970-luvun. Outoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai toisen pitää ylisiivota, koska sinä vaadit enemmän siisteyttä kuin hän?
Kyllä hän tiesi suhteen alusta asti millaista kotia pidän yllä. Miksi minun pitäisi hyväksyä huonompi elämänlaatu vain siksi, että asun miehen kanssa? Ihan normaalia haluta asua perussiistissä ja puhtaassa kodissa aikuisena ihmisenä.
Eroa kun vielä voit. Se ei tuosta parane. Minä jäin ja kadun. Nyt vaan odotan, että lapset kasvavat ja teen sitten seuraavan siirtoni. Toivon, etten ole siinä kohtaa liian vanha.
Oli minulla 1. puoliso sellainen, että sain tarpeekseni sohvalla istuskelijasta. Siis olin palvelija hänen mielestään.
Nyt on ihan toisenlainen kumppani. Tekee ja osallistuu kodin askareisiin. Ruuan laitto on ollut hukassa, mutta onhan hän yrittänyt parantaa omatoimisuutta. Nyt jo vitsaillaan yhdessä kun hän keittää perunat. Että sinähän et ole koskaan pottuja keittänyt, niin minä neuvon tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä asuminen tarkoittaa vain, että mies voi saada pillua useammin.
Tätähän se miehelle tarkoittaa, siksi miehen kanssa ei kannatakaan kovin helpolla muuttaa yhteen. Mies olettaa saavansa piian ja seksityöläisen.
Tämän lisäksi kulujen jakajan 50-50, vaikka mies mm syö enemmän, äidin terapeutin, mentorin ja personal assistentin.
Mies ei suurimmaksi osaksi tuo suhteeseen muuta, kuin kikkelinsä.
Eikös se niin menekin. Mies jakaa kotitehtävät sinulle ja valvoo niiden suoritusta.
Sellastahan se on yhteen muuttaminen. Iteki sain ylimäärästä työtä heti kun oli yhteinen asunto. Onneksi lähes kaikki turha työ loppui kun pihtari muutti omilleen. Enää en naista suostu tänne ottamaan kuin vieraaksi.