Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei vaan tee pienehkö remonttihommaa, jota olen pyytänyt kuukausikausia?

Vierailija
04.09.2026 |

Selitys työkalun puute, mutta samaan aikaan ostellaan muuta samanhintaista tavaraa.

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee itse? Jos kyse on pienestä hommasta jossa pituus on eduksi, tikkaat on keksitty.

En ymmärrä tätä sterotypistä ajatusta, että nimenomaan miehen pitäisi tehdä remonttihommat. Olemme remontoineet ja rakentaneet paljon, ja on todella vähän on asioita, mitä minä en ole itse voinut tehdä vaan siihen on tarvittu mies. Toki on joitain töitä, jotka toisen on helpompi tehdä ja sen takia työt ovat jakautuneet tämän mukaan; minä ketterämpänä ja kevyempänä hoidan yleensä kiipeämistä tai ryömimistä vaativat työvaiheet, ja mies taas enemmän voimaa vaativat. Pääsääntöisesti kuitenkin aina löytyisi myös sellaiset apuvälineet ja keinot, että sama hoituisi toiseltakin, mutta työläämmin.

Ei muuta kuin työkalut kouraan ja hommiin, niin tulee tehdyksi.

Onko sinun mies miten hyvä kokki? Hän varmaan pesee pyykitkin ja silittää ilman pyytämistä? Ja tykkää siivoamisesta?

Parempi kokki kuin minä ja hoitaa myös pyykkihuoltoa ja siivouspuolta pyytämättä ihan yhtälailla kuin minäkin, kiitos kysymästä.

Vai oliko näiden tarkoitus sitten olla jotain "naisten hommia"?

Vierailija
142/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee itse? Jos kyse on pienestä hommasta jossa pituus on eduksi, tikkaat on keksitty.

En ymmärrä tätä sterotypistä ajatusta, että nimenomaan miehen pitäisi tehdä remonttihommat. Olemme remontoineet ja rakentaneet paljon, ja on todella vähän on asioita, mitä minä en ole itse voinut tehdä vaan siihen on tarvittu mies. Toki on joitain töitä, jotka toisen on helpompi tehdä ja sen takia työt ovat jakautuneet tämän mukaan; minä ketterämpänä ja kevyempänä hoidan yleensä kiipeämistä tai ryömimistä vaativat työvaiheet, ja mies taas enemmän voimaa vaativat. Pääsääntöisesti kuitenkin aina löytyisi myös sellaiset apuvälineet ja keinot, että sama hoituisi toiseltakin, mutta työläämmin.

Ei muuta kuin työkalut kouraan ja hommiin, niin tulee tehdyksi.

Onko sinun mies miten hyvä kokki? Hän varmaan pesee pyykitkin ja silittää ilman pyytämistä? Ja tykkää siivoamisesta?

Eri. Mutta miehenä en ymmärrä tätä asiaa. Minä miehenä pyytämättä tuskaan, pesen pyykkiä, viikkaan pyykkiä, käyn kaupassa, siivoan jne. Nainen ei ymmärrä sellaista että se pienikin remontti on usein kovempi urakka kuin viikon tiskit, pyykit, siivous, ruoanlaitto ja kaupassakäynti. Silti en voi jättää niitä tekemättä sen takia että tein remonttia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa suihinotto palkkioksi.

Näitä saa halutessaan muutenkin, joten...

Haarat kiinni kunnes remontti on tehty!

Näistä saa aina sen käsityksen etteivät naiset haluaisi seksiä, outoa, itse olisin kyllä kärsinyt seksittömyydestä aikoinaan, nyt yli seiskakymppisenä pärjään kyllä ilmankin, mutta kyllä se vieläkin on ihanan nautinnollista. Sooloseksistä en ole koskaan nauttinut samalla tavalla. Niin, ja nainen olen.

Et ole ikinä saanut orgasmia. Sä raukka nautit seksin illuusiosta. 

Vierailija
144/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä 25-40% on nykyään alapuolella ihmisen määritelmän. Ei niistä ole mihinkään.

Vierailija
145/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies nykyään ole automaattisesti mikään remppaosaaja, ennen saattoi moni ollakin. Ja jos ei osaa, niin ei voi auttaa. Sama pätee kyllä kaikkiin mahdollisiin sukupuoliin.

Vierailija
146/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee, koska olet nujertanut sen jollain tapaa. Tekemättömyys on passiivinen tapa osoittaa, että rekonttikohteen lisäksi mikään muukaan ei ole kunnossa.

Meidän suhde ei ole millään muotoa kunnossa, mutta en silti ole lopettanut ruuan tekemistä, siivoamista ja pyykkäämistä ym tekemistä. 

eri

Oletko mies?

Vierailija
147/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna pesää, jota mies on pyytänyt kuukausia?

Elämä on vastavuoroista..

Missä sanottiin, etten anna?

AP

Vierailija
148/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.

Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.

Monella homma on se, että mies pitäisi saada tekemään edes jotain! Minä esim. olen joutunut organisoimaan (tai itse tekemään pienemmät) joka helvetin remontin mitä meillä on tehty. Jälkikäteen olen huomannut, että myös maksamaan. Mies on kadonnut jonnekin marisemaan (äitinsä sanoin on kovin herkkä, kuten anoppi itsekin). Että jossain vaiheessa lupasin itselleni, että en osaa mm. iskeä naulaa seinään tai vaihtaa lamppua.

Olen oppinut pois myös monista muista asioista, jotka aiemmin osasin.

Vierailija
149/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies tekee heti kaikki remontit jos haluan jotain.

Vierailija
150/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan remppamiehen ja annan laskutukseen mieheni tiedot. Homma hoidettu. 

Vierailija
151/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja en ole rempannut mitään kauhean ihmeellistä. Seinien maalaukseen se on minulla jäänyt?

Vierailija
152/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenkin pystyy kyllä tekemään. Elä turhaa stessaa miestä vaan tee sinä

Vierailija
153/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että Jarkko töistä lupasi tulla tekemään ensi viikolla, tällä viikolla ei ehdi kun on triathlon kisoissa.

hieno tapa toimia ihmissuhteessa....

Vierailija
154/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että Jarkko töistä lupasi tulla tekemään ensi viikolla, tällä viikolla ei ehdi kun on triathlon kisoissa.

hieno tapa toimia ihmissuhteessa....

No hyvä ongelma ratkesi vaivanpalkaksi mies voi vaikka maksaa parikymppiä

Vierailija
155/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on tähän juttuun useampi ratkaisuvaihtoehto itsellä. Jos mies ei tee ja itse en osaa jotain pikkuhommaa, pyydän isää tekemään. Jos hän ei osaa tai ehdi, niin seuraa mieheni eniten vihaama vaihtoehto - hänen isänsä joka mielusti tulee auttamaan. Ja jos kumpikaan mainituista ei ehdi tai osaa, niin tilaan jonkun osaajan ja maksan laskun. Kakissa vaihtoehdoissa mies kiristelee hampaitaan ja mutisee jälkikäteen että olishan hänkin, mutta jos tulee valitusta niin sanon vain etten halunnut enempää vaivata niin oli pyydettävä apua.

Vierailija
156/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa suihinotto palkkioksi.

Näitä saa halutessaan muutenkin, joten...

Haarat kiinni kunnes remontti on tehty!

Näistä saa aina sen käsityksen etteivät naiset haluaisi seksiä, outoa, itse olisin kyllä kärsinyt seksittömyydestä aikoinaan, nyt yli seiskakymppisenä pärjään kyllä ilmankin, mutta kyllä se vieläkin on ihanan nautinnollista. Sooloseksistä en ole koskaan nauttinut samalla tavalla. Niin, ja nainen olen.

Et ole ikinä saanut orgasmia. Sä raukka nautit seksin illuusiosta. 

Voi kiitos kun kerroit tämän:D. Nyt sitten olen tässäkin asiassa viisaampi. Se seiskakymppinen.

Vierailija
157/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin vielä kerran ja kysyisin että miksi hän ei tee asiaa. Ja jos ei edelleenkään tee, niin kutsuisin jonkun ulkopuolisen tekemään sen. 

Kun mies sitten seuraavan kerran kysyisi minulta jotain palvelusta, niin kieltäytyisin siitä, ja sanoisin, että haluan , että tämä suhde on tasapuolinen, ja että koska sinäkään et tehnyt tuota remppahommaa, niin en minäkään tee tätä. 

Vierailija
158/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin vielä kerran ja kysyisin että miksi hän ei tee asiaa. Ja jos ei edelleenkään tee, niin kutsuisin jonkun ulkopuolisen tekemään sen. 

Kun mies sitten seuraavan kerran kysyisi minulta jotain palvelusta, niin kieltäytyisin siitä, ja sanoisin, että haluan , että tämä suhde on tasapuolinen, ja että koska sinäkään et tehnyt tuota remppahommaa, niin en minäkään tee tätä. 

Koston kierre onkin paras parisuhteen rakentaja. Tietty joinain harvoina tapauksina saattaa toimia.

Vierailija
159/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuija, amppelien kiinnittäminen ei ole mikään remppahomma. Ja hommaa kunnon tikkaat, kuka helkkari seisoo jakkaralla keikkumassa.

Vierailija
160/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.

Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.

Ensinnäkään, en "natkuta.". Olen pyytänyt kauniisti ja perustellut pyyntäni. Mistään kynsien säästämisestä ei ole kyse, ja olen miettinyt homman tekemistä itse, mutta ko. hommassa pituus helpottaisi huomattavasti.

Tekosyitä! Hanki tikkaat tai jakkara.

Sitäpaitsi nainenhan on tasa-arvoinen ja pystyy kaikkeen, siinä kuin mieskin! Paremminkin!

Haista pee! Samanarvoisuus ei edellytä samanlaisuutta. Kukaan ei osaa kaikkea tai Todella aniharva ihminen.  Hitto että tässä ketjussa on kuvottavia ukkoja monta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä