Miksi mies ei vaan tee pienehkö remonttihommaa, jota olen pyytänyt kuukausikausia?
Selitys työkalun puute, mutta samaan aikaan ostellaan muuta samanhintaista tavaraa.
Kommentit (194)
no jos jatkuvasti nalkutetaan, niin motivaatiohan siinä menöö. suu suppuun niin homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenne se on, joka ihmetyttää kerta toisensa jälkeen. Itse olen koko aikuisikäni vastannut omistamani talon rempoista, auton renkaanvaihdosta, pienkoneiden huoltoon viemisestä, työkalujen ja materiaalien hankinnasta, isompien hankintojen kilpailuttamisesta ja muista "miesten hommista". Asia on ollut täysin päivänselvää minulle. Sen mitä en osaa, selvitän. Sen mitä en fyysisesti jaksa, pyydän mieheltä apua. Päävastuullinen olen kuitenkin aina ollut minä.
T: Rakennusinsinöörinainen
Täällä sama ihmettely, mutta miehen puolelta. En minä varsinaisesti tarvitse mitään naisen erityistaitoa yhtään mihinkään. Samat asiat tehdään kumpikin.
Ja lapsia on molempia sukupuolia, poika osaa kotiaskareita siinä kuin tyttökin ja kumpikin on remppaillut omaa huonettaa pienellä avustuksella itse jne. Kyllä hävettäisi jos teinityttären pitäisi itkeä miespuolisia puolestaan jotain perusremppaa tekemään - kyllä siitä lähdetään että ensin yritetään ja opetellaan itse, ja vasta täydellisessä umpikujassa sitten muita apuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenne se on, joka ihmetyttää kerta toisensa jälkeen. Itse olen koko aikuisikäni vastannut omistamani talon rempoista, auton renkaanvaihdosta, pienkoneiden huoltoon viemisestä, työkalujen ja materiaalien hankinnasta, isompien hankintojen kilpailuttamisesta ja muista "miesten hommista". Asia on ollut täysin päivänselvää minulle. Sen mitä en osaa, selvitän. Sen mitä en fyysisesti jaksa, pyydän mieheltä apua. Päävastuullinen olen kuitenkin aina ollut minä.
Eikä tällä ole juuri edes tekemistä ammatinvalintani kanssa. Koulusta en ole oppinut näitä taitoja, käytännössä enemmänkin. Kyse on asenteesta.
Mitä nämä "en osaa, en pysty, en uskalla" -naiset tekevät, jos se talouden mies kuolee onnettomuudessa? Muuttaa kerrostaloon vuokralle ja myy auton pois? Minkälaista esimerkkiä nämä naiset näyttävät lapsilleen? Että periaatteessa naisten ja miesten töitä ei ole, mutta käytännössä on?
En yhtään ihmettele naisten ja miesten palkkaeroja. En itsekkään palkkaisi "en osaa, en pysty, en uskalla" -naista muihin kuin kahvinkeittohommiin.
T: rakennusinsinöörinainen
En ole "en osaa, en pysty" -nainen. Miehen olisi vaan pituutensa vuoksi aika paljon helpompaa tehdä ko. homma. Kyse on myös siitä, että mikä hemmetti siinä on, kun pyytämääni asiaa ei voi hoitaa, mutta kavereiden avuksi singahtetaan aina milloin millekin talkoille.
Vierailija kirjoitti:
Otatko ahnaasti pyllyyn?
Nykymiehen taso - ainakin vauvalla. Ei tarvitse miettiä miksi ulisevat puuettaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tällä ole juuri edes tekemistä ammatinvalintani kanssa. Koulusta en ole oppinut näitä taitoja, käytännössä enemmänkin. Kyse on asenteesta.
Mitä nämä "en osaa, en pysty, en uskalla" -naiset tekevät, jos se talouden mies kuolee onnettomuudessa? Muuttaa kerrostaloon vuokralle ja myy auton pois? Minkälaista esimerkkiä nämä naiset näyttävät lapsilleen? Että periaatteessa naisten ja miesten töitä ei ole, mutta käytännössä on?
En yhtään ihmettele naisten ja miesten palkkaeroja. En itsekkään palkkaisi "en osaa, en pysty, en uskalla" -naista muihin kuin kahvinkeittohommiin.
T: rakennusinsinöörinainen
Et ihmettele palkkaeroja jos kumpikin sukupuoli on "en osaa, en pysty, en uskalla" ja lisätään vielä tähän "en viitsi" koska näitä on miehissäkin. Ei tuollaista miestä voisi myöskään palkata muuhun kuin kahvinkeittoon, josko sellainen ei ehkä pystyisi siihenkään. Ja silti antaisit miehelle enemmän palkkaa?
No ei sulla iankaan logiikka pelaa, joten epäilen mahdatko insinööri ollakaan - olit sitten mies tai nainen.
Sanoinko niin, että palkkaisin saamattoman miehen mihinkään? En sanonut.
Jostain syystä en vain ole törmännyt "en osaa, en pysty, en uskalla" -miehiin. En työelämässä enkä vapaa-ajalla. Mutta moneen sellaiseen naiseen olen törmännyt, jotka kauhistelevat sitä, että minä naisena remppaan menemään. Päivittelevät sitä, kuinka itse eivät ikinä uskaltaisi ryhtyä sellaisiin hommiin. Jos taulu pitää saada seinään, niin kääntyvät miehensä/isänsä/veljensä puoleen, koska eivät ole ikinä käyttäneet akkuporakonetta. Samalla nämä naiset sitten rutisevat huonoa palkkaansa.
Olen perheessämme se huomattavasti paremmin palkattu.
AP
-satua.
Viikonlopun kunniaksi sukupuolivihan sytyttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies ei rakasta sinua. Jos rakastaisi, ei hän pitkittäisi kuukausia sitä hommaa.
Jos nainen rakastaisi miestään ei hän heittäytyisi avuttomaksi huollettavaksi ja juoksuttaisi miestään kuin palvelijaa.
Mistäs asti miehet on huoltaneet ja korjanneet taloja vain sen takia, että nainen on muka avuton? Kai ne naisetkin remppais, jos aika olisi, mutta naisella on aika paljon kaikkea kotiin ja lapsiin liittyvää hoidettavan, että monesti sillä miehellä on enemmän aikaa noihin korjaushommiin. Jos mieheltä kysyy, että vahditko illan vauvaa ja isompia lapsia niin minä menen maalamaan ulkoseinää, niin mies kyllä mieluummin itse valitse sen maalaamisen, koska pääseehän siinä paljon helpommalla.
Remppa hommat on yleensä mukavia joten kyllähän niitä tekee. Yhden ihmisen aika ei vaan kaikkeen riitä, eikä se mieskään mikään vapaamatkustaja saa parisuhteessa olla. Jos ei remppahommat maistu voi aina hoitaa lapset ja kodin niin naiselle jää aikaa remppailla.
Ja kyllä normaali mies tajuaa, että taloa pitää hoitaa, että se arvo säilyy. Vain typerys antaa asunnon/talon ränsistyä.
Mikään ei estä sinua itsesi tekemästä niitä myös kun naiset pystyy ihan samaa mihin miehet pystyy
Olisi varmaan pitänyt puhua vaan puolisosta eikä sukupuolittaa tätä, koska sukupuolivihan lietsominen ei ollut tarkoitus. Pointti oli vaan se, että miksi toinen ei vaan saa tehtyä kauniisti ja nalkuttamatta pyydettyä asiaa, joka olisi tälle fyysisien ominaisuuksien tai osaamisen vuoksi helpompi?
Vierailija kirjoitti:
no jos jatkuvasti nalkutetaan, niin motivaatiohan siinä menöö. suu suppuun niin homma toimii.
No miksi se homma ei sitten ole toiminut sen ensimmäisen kerran pyytämisen jälkeen? On olemassa sanonta, että jos nainen "nalkuttaa" on miehen syytä katsoa peiliin ja kommenttisi vain vahvistaa tuota sanontaa. Eipä tarvitse naisen toista kertaa asiasta mainita "nalkuttaa", jos se on kerran on tehty eka sanomisen jälkeen.
Ymmärrät varmaan, että kenenkään ei tarvitse "nalkuttaa" eli pyytää samaa asiaa loputtoman monta kertaa, jos se homma on hoidettu, sen ensimmäisen "nalkuttamisen" eli pyytämisen/sanomisen jälkeen. Nalkuttamine kun vain on sitä, että asiaa ei hoideta ja toinen joutuu siitä jatkuvasti sanomaan.
Jos mies jatkuvasti jättää kalsarinsa olohuoneen lattialla ja nainen siitä joutuu jatkuvasti huomauttamaan, niin kumpi se oikeastaan on syyllinen? Aikuinen mies joka jättää paskaiset kalsarit olkkarinlattialle, vai nainen, joka yrittää opettaa aikuista täysijärkistä miestä ihmisten tavoille???
Eikä asiat voi aina mennä niin, että se nainen kärsii hiljaa ja korjaa ne miehen sotkut. Kun ei voi niistä sanoa, ettei vaan nalkuta.....
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä sinua itsesi tekemästä niitä myös kun naiset pystyy ihan samaa mihin miehet pystyy
Totta kai naiset pystyy siihen, mihin miehetkin, mutta ongelma on siinä, että miehet ei pysty puoliinkaan siitä, mihin nainen pystyy, joten miehen pitäisi tehdä edes ne mitä osaa. Nainen kyllä osaa kaiken, mutta aika ei riitä kaikkeen. Kysymys ei olekaan siitä, ettei nainen osaisi, vaan työnjaosta. Miehen pitää tehdä edes niitä hommia mihin pystyy ja kykenee. Ei sitä ihan kaikkea voi naisenkaan tehtäväksi jättää. Kai normaali mies tuon ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Munia ei tarvita minkään työn tekemiseen, mutta nyt on kyse myös ajasta. Kellään ei sitä ole loputtomiin ja on aika outoa jos terve raavas mies makaa sohvalla kaiken aikaa ja ihan vaan sen takia, kun nainen kerran osaa tehdä kaiken. Tästä ei siis ole kysymys. Mitähän siitä tulisi, jos naiset jättäisi kaikki ne hommat tyystin tekemättä, jotka se mieskin osaisi tehdä ja ihan vaan sen takia, että kyllä se mieskin osaa ruokaa laittaa, niin mitäpä minä sitä sitten koskaan tekisin.
Vähän nyt järkeä kommentointiin. Kyllä ne työt kuuluu molemmille vaikka kumpikin niitä osaisi tehdä ja se tekee jolla on enemmän siihen aikaa. Jos mies hoitaa kodin muut askareet ja lapset niin kyllä moni nainen silloin ihan mielellään remppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se työkalu on miesten housuissa niin, että nainen ei voi sitä tehdä. Nyt näin mummoikäisenä ihmettelen, miksi sitä hommaa sanotaan "remontiksi":
Olen tätä vaimolle ja teinitytölle yrittänyt selittää että rikkoutuneen lampun vaihtamiseen tai ruohonleikkuriin käyntiin nykäisiin ei tarvita y-kromosomia, mutta eivät usko minua.
No kuitenkin 10v poikamme osaa nykäistä ruohonleikkurin käyntiin että ehkä se y-kromosomi auttaa jotain?
Ei siihen sitä y-kromosomia ehkä muuten tarvita, mutta joskus ne leikkurit tarvitsee kovaa voimaa lähteäkseen käyntiin. Ei ole yksi eikä kaksikaan pappaa jotka on saaneet sydärin, kun ovat tapelleet ruohonleikkuria käyntiin. Liian kova ponnistus ja papan voimat vähissä.
Ite pienikokoisena naisena olen joutunut tappelemaan yhden ruohonleikkurin kanssa joka ei suostunut käynnistymään. Pyysin sitten kerran miestä auttamaan , mutta sain niin kovat haukut, että kerta jäi viimeiseksi. Onneksi meilläkin oli vielä kuopus kotona niin pyysin sitten aina häntä laittamaan leikkurin käyntiin. Poika sentään halusi auttaa. Tuo ruohon leikkuu olisi oikeastaan ollut miehen hommia, kun minä yksin tein kotihommat sisällä ja miehellä oli vai tuo ruohonleikkuu ja talvella vähän lumitöitä, kun meidän pihassa kävi aura-autokin, mutta pitihän sitä vähän parsia.
Aloittajan tulisi itse ymmärtää että miehensä on saamaton mies.
Otatko ahnaasti pyllyyn?