Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei vaan tee pienehkö remonttihommaa, jota olen pyytänyt kuukausikausia?

Vierailija
04.09.2026 |

Selitys työkalun puute, mutta samaan aikaan ostellaan muuta samanhintaista tavaraa.

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa suihinotto palkkioksi.

Näitä saa halutessaan muutenkin, joten...

Haarat kiinni kunnes remontti on tehty!

Näistä saa aina sen käsityksen etteivät naiset haluaisi seksiä, outoa, itse olisin kyllä kärsinyt seksittömyydestä aikoinaan, nyt yli seiskakymppisenä pärjään kyllä ilmankin, mutta kyllä se vieläkin on ihanan nautinnollista. Sooloseksistä en ole koskaan nauttinut samalla tavalla. Niin, ja nainen olen.

Vierailija
122/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että Jarkko töistä lupasi tulla tekemään ensi viikolla, tällä viikolla ei ehdi kun on triathlon kisoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat jollekin huoltofirmalle hömpötyksistäsi ja anna toisen olla rauhassa.

Tässä kouluesimerkki miehen suhtautumisesta kotiin ja sen kuntoon. Remontit on  naisen hömpötystä ja jos mies saa määrätä, saa koti homehtua ja märäntyä käsiin. Kosteuskaan ei seinissä haittaa... Pääasia, ettei miehen tarvitse vaivautua :D

olen nainen mutta kuinka vaan. tee itse tai maksa tekijälle. miksi talo olisi yhtään sen enempää miesten työ kuin naisten? melko 1920 ajattelua

Vierailija
124/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et anna pesää, jota mies on pyytänyt kuukausia?

Elämä on vastavuoroista..

Vierailija
125/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse! Miks vi.tussa sen pitää olla mies joka tekee? 

Vierailija
126/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.

Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.

Ensinnäkään, en "natkuta.". Olen pyytänyt kauniisti ja perustellut pyyntäni. Mistään kynsien säästämisestä ei ole kyse, ja olen miettinyt homman tekemistä itse, mutta ko. hommassa pituus helpottaisi huomattavasti.

Miten sä noin muuten pärjäät elämässä, ku oot noin järkyttävän osaamaton ja haluton oppia uutta?

Vierailija
127/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kouluesimerkki miehen suhtautumisesta kotiin ja sen kuntoon. Remontit on  naisen hömpötystä ja jos mies saa määrätä, saa koti homehtua ja märäntyä käsiin. Kosteuskaan ei seinissä haittaa... Pääasia, ettei miehen tarvitse vaivautua :D

olen nainen mutta kuinka vaan. tee itse tai maksa tekijälle. miksi talo olisi yhtään sen enempää miesten työ kuin naisten? melko 1920 ajattelua

Nainen huomaa korjattavat kohdat, pyytää hinta-arviot eri paikoista, tilaa tekijän ja maksaa laskun. Asunnon arvo ei laske vaan nousee, ja sitten myydessä mies saa puolet arvonnoususta. Tosi reilua.

Jos miehen autosta alkaa kuulua jotain kilkettä, auton merkkivalot syttyy, niin jopa miestä alkaa kiinnostaa ja auto viedään kalleimmalle merkkikorjaamolle.

Vierailija
128/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee itse? Jos kyse on pienestä hommasta jossa pituus on eduksi, tikkaat on keksitty.

En ymmärrä tätä sterotypistä ajatusta, että nimenomaan miehen pitäisi tehdä remonttihommat. Olemme remontoineet ja rakentaneet paljon, ja on todella vähän on asioita, mitä minä en ole itse voinut tehdä vaan siihen on tarvittu mies. Toki on joitain töitä, jotka toisen on helpompi tehdä ja sen takia työt ovat jakautuneet tämän mukaan; minä ketterämpänä ja kevyempänä hoidan yleensä kiipeämistä tai ryömimistä vaativat työvaiheet, ja mies taas enemmän voimaa vaativat. Pääsääntöisesti kuitenkin aina löytyisi myös sellaiset apuvälineet ja keinot, että sama hoituisi toiseltakin, mutta työläämmin.

Ei muuta kuin työkalut kouraan ja hommiin, niin tulee tehdyksi.

Onko sinun mies miten hyvä kokki? Hän varmaan pesee pyykitkin ja silittää ilman pyytämistä? Ja tykkää siivoamisesta?

Vierailija
129/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.

Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.

Ensinnäkään, en "natkuta.". Olen pyytänyt kauniisti ja perustellut pyyntäni. Mistään kynsien säästämisestä ei ole kyse, ja olen miettinyt homman tekemistä itse, mutta ko. hommassa pituus helpottaisi huomattavasti.

Osta työkalun lisäksi ns. emännänjatkos ei jakkara, jolta yletyt sen työn tekemään. Ja monta muutakin.

Ihmettelen yksinkertaista vastaustasi. Joo, varmasti on paljon tilanteita, että ihminen ei vaan ryhdy tekemään asiaa, jonka kykenisi tekemään, koska hänellä on valmiiksi "en osaa"-mielentila.

Jakkaralla seisominen ja ylöspäin kurottelu on kuitenkin huomattavasti vaarallisempaa kuin seisominen omilla jaloilla. Jakkaralla ollessa ei voi ottaa yhtään sivuaskelta, jos tasapaino alkaa huojua. Pitemmät ihmiset eivät selvästikään tajua tätä. He eivät huomaa, miten paljon he ottavat pieniä sivuaskeleita tehdessään jotain sellaista työtä, jota lyhyemmän pitää tehdä staattisesti paikallaan seisten korkealla jakkaralla. 

Vierailija
130/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä sitä munatonta miestä tarvitset sitten?

Vierailija
131/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko sinun mies miten hyvä kokki? "

En ole se jolta kysyit mutta meillä mies on ollut perheen "pääkokki" jo yli 20 vuotta. Hän on se joka normaaliarjessa hoitaa sen että ruokaa on päydässä kun nälkäisiä on paikalla.

Eikä siinä ole mitään ihmeellistä minusta. Minä sitten hoidan enemmän pyykkejä. Enkä sen takia että osaisin paremmin vaan koska jotain minunkin pitää tehdä.

Vierailija
132/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jakkaralla seisominen ja ylöspäin kurottelu on kuitenkin huomattavasti vaarallisempaa kuin seisominen omilla jaloilla. Jakkaralla ollessa ei voi ottaa yhtään sivuaskelta, jos tasapaino alkaa huojua. Pitemmät ihmiset eivät selvästikään tajua tätä. He eivät huomaa, miten paljon he ottavat pieniä sivuaskeleita tehdessään jotain sellaista työtä, jota lyhyemmän pitää tehdä staattisesti paikallaan seisten korkealla jakkaralla. "

Kuitenkin kun mennään remonttihommiin niin ei se normaali mieskään ilman apuvälineitä yllä vaikka katonrajaan tai talon räystäälle. Apuvälineitä pitää jokaisen käyttää joskus ja niiden turvalliseen käyttöön opetella. 

Vierailija
133/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaisit toisinpäin? Eli jos joku mies valittaisi kun jääkaapin vihanneslokero on todella likainen ollut jo monta kuukautta mutta vaimo ei siivoa "vaikka olen sanonut liian montakertaa".

Hölmöltähän se kuulostaa ihan niin kuin sinun kitinäsi.

Vierailija
134/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen huomaa korjattavat kohdat, pyytää hinta-arviot eri paikoista, tilaa tekijän ja maksaa laskun. Asunnon arvo ei laske vaan nousee, ja sitten myydessä mies saa puolet arvonnoususta. Tosi reilua.

Jos miehen autosta alkaa kuulua jotain kilkettä, auton merkkivalot syttyy, niin jopa miestä alkaa kiinnostaa ja auto viedään kalleimmalle merkkikorjaamolle.

ai tässä olikin rahanahneus taas takana

Vierailija
135/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee itse? Jos kyse on pienestä hommasta jossa pituus on eduksi, tikkaat on keksitty.

En ymmärrä tätä sterotypistä ajatusta, että nimenomaan miehen pitäisi tehdä remonttihommat. Olemme remontoineet ja rakentaneet paljon, ja on todella vähän on asioita, mitä minä en ole itse voinut tehdä vaan siihen on tarvittu mies. Toki on joitain töitä, jotka toisen on helpompi tehdä ja sen takia työt ovat jakautuneet tämän mukaan; minä ketterämpänä ja kevyempänä hoidan yleensä kiipeämistä tai ryömimistä vaativat työvaiheet, ja mies taas enemmän voimaa vaativat. Pääsääntöisesti kuitenkin aina löytyisi myös sellaiset apuvälineet ja keinot, että sama hoituisi toiseltakin, mutta työläämmin.

Ei muuta kuin työkalut kouraan ja hommiin, niin tulee tehdyksi.

Onko sinun mies miten hyvä kokki? Hän varmaan pesee pyykitkin ja silittää ilman pyytämistä? Ja tykkää siivoamisesta?

onko oikeasti vielä tänä herran vuonna noin jäyhästi sukupuolittuneita kotitöitä? meillä se tekee joka ehtii, haluaa, jaksaa tai jota ensimmäisenä häiritsee. koti kuuluu kummallekin ja jos ei osata niin opetellaan. pyykki, siivous ja ruoka nyt kuuluu jokaiselle aikuiselle, genitaalialueesta huolimatta.

Vierailija
136/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se pikku homma on? Täällä on sitä kysytty mutta vastausta ei ole tainnut tulla. Koska osittainhan se riippuu siitä hommasta - jos se mies ei vain osaa? Ihmisillä on joskus hassu käsitys "pikku hommasta".

Usein koitan tehdä pikkuhommat itse, oli sitten vaikka tarve tikkaiden käyttöön. Yleensä kyllä mies tulee auttamaan tai ainakin tarjoutuu auttamaan kun huomaa että teen jotain, ja ihan pyytämättä. Mutta niin teen minäkin hänen tehdessään jotain.

Miksi sinun miehesi ei tee? Jos ei osaa tai sitten on vain laiska eikä nää hommaa tarpeelliseksi. Jos et itse pysty eikä mies auta, niin tilaa joku tekemään.

Vierailija
137/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta naiselliseksi ja lopeta pihtaaminen.

Vierailija
138/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tollomies, joka ei osaa EDES kirjoittaa. 

Vierailija
139/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaa suihinotto palkkioksi.

Näet vaimosi hu0r4na?

Vierailija
140/199 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta naiselliseksi ja lopeta pihtaaminen.

Ala sinä treenata ha hakata leukaasi vasaralla.

Sä varmaan jo jätät suihkut ja perseen pesun väliin feromonimaxxaajana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi