Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei vaan tee pienehkö remonttihommaa, jota olen pyytänyt kuukausikausia?

Vierailija
04.09.2026 |

Selitys työkalun puute, mutta samaan aikaan ostellaan muuta samanhintaista tavaraa.

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna pesää, jota mies on pyytänyt kuukausia?

Elämä on vastavuoroista..

Missä sanottiin, etten anna?

AP

No sehän kävi ilmi siitä että mies ei korjaa sitä sun pikku juttua.

Vierailija
162/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenne se on, joka ihmetyttää kerta toisensa jälkeen. Itse olen koko aikuisikäni vastannut omistamani talon rempoista, auton renkaanvaihdosta, pienkoneiden huoltoon viemisestä, työkalujen ja materiaalien hankinnasta, isompien hankintojen kilpailuttamisesta ja muista "miesten hommista". Asia on ollut täysin päivänselvää minulle. Sen mitä en osaa, selvitän. Sen mitä en fyysisesti jaksa, pyydän mieheltä apua. Päävastuullinen olen kuitenkin aina ollut minä.

T: Rakennusinsinöörinainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaa suihinotto palkkioksi.

Näitä saa halutessaan muutenkin, joten...

Haarat kiinni kunnes remontti on tehty!

Näistä saa aina sen käsityksen etteivät naiset haluaisi seksiä, outoa, itse olisin kyllä kärsinyt seksittömyydestä aikoinaan, nyt yli seiskakymppisenä pärjään kyllä ilmankin, mutta kyllä se vieläkin on ihanan nautinnollista. Sooloseksistä en ole koskaan nauttinut samalla tavalla. Niin, ja nainen olen.

Et ole ikinä saanut orgasmia. Sä raukka nautit seksin illuusiosta. 

sehän on tokikin miesten vika..

Vierailija
164/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asenne se on, joka ihmetyttää kerta toisensa jälkeen. Itse olen koko aikuisikäni vastannut omistamani talon rempoista, auton renkaanvaihdosta, pienkoneiden huoltoon viemisestä, työkalujen ja materiaalien hankinnasta, isompien hankintojen kilpailuttamisesta ja muista "miesten hommista". Asia on ollut täysin päivänselvää minulle. Sen mitä en osaa, selvitän. Sen mitä en fyysisesti jaksa, pyydän mieheltä apua. Päävastuullinen olen kuitenkin aina ollut minä.

Eikä tällä ole juuri edes tekemistä ammatinvalintani kanssa. Koulusta en ole oppinut näitä taitoja, käytännössä enemmänkin. Kyse on asenteesta.

Mitä nämä "en osaa, en pysty, en uskalla" -naiset tekevät, jos se talouden mies kuolee onnettomuudessa? Muuttaa kerrostaloon vuokralle ja myy auton pois? Minkälaista esimerkkiä nämä naiset näyttävät lapsilleen? Että periaatteessa naisten ja miesten töitä ei ole, mutta käytännössä on?

En yhtään ihmettele naisten ja miesten palkkaeroja. En itsekkään palkkaisi "en osaa, en pysty, en uskalla" -naista muihin kuin kahvinkeittohommiin.

T: rakennusinsinöörinainen

Vierailija
165/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ei osaa? Kaikki miehetkään eivät osaa tehdä pikku remontteja sen enempää kuin kaikki naiset osaisivat ommella vaatteita.

Tuo varmaan syynä, eikä laiskuus tms. Itse olen juuri tuollainen puoliksi kädetön ja se on mulle ollut aina vähän kompleksi. Mun "miehiset remppataidot" rajoittuvat johonkin tiskarin asentamiseen ja kylppärin vesilukkojen puhdistamiseen tms., mutta mitään vaativampia sähköjuttuja, rakentamisia tai oikeita korjaamisia en osaa tehdä ja olen liian kömpelö niitä oppimaan.

Olen sen myös oppinut tekemään suhteen alussa selväksi, ettei sitten tule myöhemmin yllätyksenä. Sinänsä ihan ok, että monet naiset noita taitoja mieheltä odottaa. Ei vain sitten olla yhteensopivia ja kukin katselee itselleen sopivaa seuraa.

Vierailija
166/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tällä ole juuri edes tekemistä ammatinvalintani kanssa. Koulusta en ole oppinut näitä taitoja, käytännössä enemmänkin. Kyse on asenteesta.

Mitä nämä "en osaa, en pysty, en uskalla" -naiset tekevät, jos se talouden mies kuolee onnettomuudessa? Muuttaa kerrostaloon vuokralle ja myy auton pois? Minkälaista esimerkkiä nämä naiset näyttävät lapsilleen? Että periaatteessa naisten ja miesten töitä ei ole, mutta käytännössä on?

En yhtään ihmettele naisten ja miesten palkkaeroja. En itsekkään palkkaisi "en osaa, en pysty, en uskalla" -naista muihin kuin kahvinkeittohommiin.

Et ihmettele palkkaeroja jos kumpikin sukupuoli on "en osaa, en pysty, en uskalla" ja lisätään vielä tähän "en viitsi" koska näitä on miehissäkin. Ei tuollaista miestä voisi myöskään palkata muuhun kuin kahvinkeittoon, josko sellainen ei ehkä pystyisi siihenkään. Ja silti antaisit miehelle enemmän palkkaa? 

No ei sulla iankaan logiikka pelaa, joten epäilen mahdatko insinööri ollakaan - olit sitten mies tai nainen.

Vierailija
167/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.

Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.

Ensinnäkään, en "natkuta.". Olen pyytänyt kauniisti ja perustellut pyyntäni. Mistään kynsien säästämisestä ei ole kyse, ja olen miettinyt homman tekemistä itse, mutta ko. hommassa pituus helpottaisi huomattavasti.

Osta A-tikkaat ja kas, pituutesi ei ole enää ongelma.

Vierailija
168/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ei osaa? Kaikki miehetkään eivät osaa tehdä pikku remontteja sen enempää kuin kaikki naiset osaisivat ommella vaatteita.

Tuo varmaan syynä, eikä laiskuus tms. Itse olen juuri tuollainen puoliksi kädetön ja se on mulle ollut aina vähän kompleksi. Mun "miehiset remppataidot" rajoittuvat johonkin tiskarin asentamiseen ja kylppärin vesilukkojen puhdistamiseen tms., mutta mitään vaativampia sähköjuttuja, rakentamisia tai oikeita korjaamisia en osaa tehdä ja olen liian kömpelö niitä oppimaan.

Olen sen myös oppinut tekemään suhteen alussa selväksi, ettei sitten tule myöhemmin yllätyksenä. Sinänsä ihan ok, että monet naiset noita taitoja mieheltä odottaa. Ei vain sitten olla yhteensopivia ja kukin katselee itselleen sopivaa seuraa.

Missäpä sitä tämän päivän miehistä, tai naisistakaan, kauhean monitaitoisia remppa- ja huoltohommia oppisikaan. Eikä kaikki ole käsistään käteviä. Opetella voi, mutta en esim itse uskalla tehdä pieniäkään sähkötöitä jos en ole valmis menettämään koko laitetta vaikka melko näppärä olenkin. Eikä nämä ole mitään sukupuoleen sisäsyntyisiä asioita.

Mun mies luuli kun tavattiin että hän on poropeukalo mutta kummasti on oppinut ompelemaan, kokkaamaan, kodin kaikki oerushommat kun tekee vaan ja vähän ajattelee ennenkuin tekee. Miksi kitaristi olisi poropeukalo? Ei vaan ole tullut vastaan tilanteita joissa oppia. Olen kahden veljen sisko enkä ymmärrä käsitettä miesten tai naisten työ.

Lisäksi. Olemme molemmat sen verran mukavuudenhaluisia että valittiin rivitalo kun punnailtiin osaamista, intoa tehdä ja rehellisesti sitä miten halutaan vapaa-aika viettää. Talo ottaisi ihan toiseen tapaan aikaa ja huoltoa.

Itse olen kasvanut ravitallilla ja ei siellä auttanut alkaa itkemään sukupuoltaan kun tilanne tuli, tehtiin mitä pystyttiin ja kutsuttiin taidokkaampaa apua tai lisäkäsiä jos tarvittiin.

Vierailija
169/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ihmettele palkkaeroja jos kumpikin sukupuoli on "en osaa, en pysty, en uskalla" ja lisätään vielä tähän "en viitsi" koska näitä on miehissäkin. Ei tuollaista miestä voisi myöskään palkata muuhun kuin kahvinkeittoon, josko sellainen ei ehkä pystyisi siihenkään. Ja silti antaisit miehelle enemmän palkkaa? 

No ei sulla iankaan logiikka pelaa, joten epäilen mahdatko insinööri ollakaan - olit sitten mies tai nainen.

Sanoinko niin, että palkkaisin saamattoman miehen mihinkään? En sanonut.

Jostain syystä en vain ole törmännyt "en osaa, en pysty, en uskalla" -miehiin. En työelämässä enkä vapaa-ajalla. Mutta moneen sellaiseen naiseen olen törmännyt, jotka kauhistelevat sitä, että minä naisena remppaan menemään. Päivittelevät sitä, kuinka itse eivät ikinä uskaltaisi ryhtyä sellaisiin hommiin. Jos taulu pitää saada seinään, niin kääntyvät miehensä/isänsä/veljensä puoleen, koska eivät ole ikinä käyttäneet akkuporakonetta. Samalla nämä naiset sitten rutisevat huonoa palkkaansa.

Vierailija
170/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun vaimo ei osaa remontteja eikä oikein puutarhahommia. Mutta kaiken huippu on se että jos häneltä irtoaa nappi niin minun pitää ommella  se. Selektiivinen laiskuus?

Minä osaan ja teen. Miehelle jää enemmän aikaa näprätä puhelintaan. Tämä ei mitenkään paranna parisuhdetta. Päinvastoin paneloidessa ehtii miettiä että miksi pitää olla parisuhteessa. On vaan yksi lisää huollettavana. 

Vierailija
171/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä miesten ja naisten hommia -jaottelua. On vain hommia joita osataan tai sitten ei osata. Jotkut hommat voi opetella ja toiset on parempi jättää sitten ulkopuolisille osaajille. Se ei ole sukupuolesta riippuvaista mitä kukakin osaa tai voi opetella tai pystyy tekemään. Joitain fyysisiä juttuja tietty on, mieheni pystyy esim. käyttämään enemmän voimaa tiettyihin asioihin mutta se kompensoituu sitten jollain muulla minun jutullani.

Vierailija
172/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös olla, että olet koko aikuisikäsi mahdollistanut miesvauvan itkeskelyn

T. Pauli, melkein kuin oikea poika

Vierailija
173/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee itse? Jos kyse on pienestä hommasta jossa pituus on eduksi, tikkaat on keksitty.

En ymmärrä tätä sterotypistä ajatusta, että nimenomaan miehen pitäisi tehdä remonttihommat. Olemme remontoineet ja rakentaneet paljon, ja on todella vähän on asioita, mitä minä en ole itse voinut tehdä vaan siihen on tarvittu mies. Toki on joitain töitä, jotka toisen on helpompi tehdä ja sen takia työt ovat jakautuneet tämän mukaan; minä ketterämpänä ja kevyempänä hoidan yleensä kiipeämistä tai ryömimistä vaativat työvaiheet, ja mies taas enemmän voimaa vaativat. Pääsääntöisesti kuitenkin aina löytyisi myös sellaiset apuvälineet ja keinot, että sama hoituisi toiseltakin, mutta työläämmin.

Ei muuta kuin työkalut kouraan ja hommiin, niin tulee tehdyksi.

Onko sinun mies miten hyvä kokki? Hän varmaan pesee pyykitkin ja silittää ilman pyytämistä? Ja tykkää siivoamisesta?

En ole tuo edellinen, mutta ei meillä kumpikaan ole erikoisen hyvä kokki. Samaa arkiruokaa teen minä ja mies molemmat. Mies enemmän iltatyövuoroistani johtuen.

Pyykit pesee jompikumpi aika 50/50.

Silittämistä inhoamme molemmat, kumpikin silittää omansta (tai silityttää alakerran pesulassa jos laiskottaa).

Siivoamista inhoamme molemmat, koko perhe kuitenkin osallistuu viikkosiivoukseen.

Aika 50-lukulaista maaseutuajattelua tuollainen että naisella olisi jotain erityisiä kykyjä tai vastuualueita kotona. Kaikki osallistuvat nykyään ja ovat osallistuneet kasarilta eteenpäin.

Vierailija
174/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavast hän on kädetön ja puolihom...., eli teit väärän valinnan.

Vierailija
175/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta se työkalu (tai lainaa) niin ei ole tekosyytä.

Vierailija
176/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et vaan tee sitä pienehköä remonttihommaa vaan nalkutat miehelle kuukausitolkulla? Osta itsellesi se työkalu, niin homma hoituu.

Ymmärrän kyllä, että monet nuoretkin naiset säästävät kynsiään sillä, että olettavat remonttihommien kuuluvan miehelle. Itse tein kotona pienen remonttihomman. Kun mies huomasi sen, hän kysyi "kuka täällä on käynyt". Ei todellakaan mustasukkainen ole, mutta ei tullut ajatelleeksi, että ihan omin pikkukätösin ja hyvin vähillä apuvälineillä sen tein.

Ensinnäkään, en "natkuta.". Olen pyytänyt kauniisti ja perustellut pyyntäni. Mistään kynsien säästämisestä ei ole kyse, ja olen miettinyt homman tekemistä itse, mutta ko. hommassa pituus helpottaisi huomattavasti.

Etkö tikkaista ole koskaan kuullut?

Vierailija
177/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies ei rakasta sinua. Jos rakastaisi, ei hän pitkittäisi kuukausia sitä hommaa. 

Jos nainen rakastaisi miestään ei hän heittäytyisi avuttomaksi huollettavaksi ja juoksuttaisi miestään kuin palvelijaa.

Vierailija
178/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna pesää, jota mies on pyytänyt kuukausia?

Elämä on vastavuoroista..

Missä sanottiin, etten anna?

AP

No sehän kävi ilmi siitä että mies ei korjaa sitä sun pikku juttua.

Jos pihtaisin, niin en ihmettelisi sitä että mitään ei tapahdu. Mutta kun en, edelleenkään.

AP

Vierailija
179/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse! Miks vi.tussa sen pitää olla mies joka tekee? 

Miksi vi.tussa sitä miestä siellä kotona sitten tarvitaan jos se ei tee mitään? Miksi naisen pitäisi tehdä kaikki asiat yksin? Vaikka se nainen osaisi yksin tehdä kaikki hommat niin  onko siinä mitään järkeä, että toinen tekee kaiken, hoitaa kodin, hoitaa lapset ja ja vielä yksin remontoi kaiken ja toinen makaa sohvalla. Kuinka moni oikeasti katselisi tuollaista puolisoa, kun parempiakin on tarjolla. Ja vaikka ei olisikaan niin pääseehän sitä helpommalla, kun ei tarvitse tervettä aikuista ihmistä passata ja palvella. 

Kyllä sen miehenkin on osansa tehtävä ja monesti mies mieluummin vaikka remppaa, kuin korjaa vaatteita tai pesee vessaa tai leipoo . Hommat on jaettava tasan. Voi kai se nainen rempata, kun mies sitten hoitaa kodin. 

Vierailija
180/194 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies ei rakasta sinua. Jos rakastaisi, ei hän pitkittäisi kuukausia sitä hommaa. 

Jos nainen rakastaisi miestään ei hän heittäytyisi avuttomaksi huollettavaksi ja juoksuttaisi miestään kuin palvelijaa.

Mutta kun miehethän ei enää saa olla miehiä ja tehdä miesjuttuja - sitähän täällä valitetaan vähän väliä. Ei olla enää tarpeellisia. Tässä nyt olisi sitten "miesjuttu" mutta sitäkään ei sitten viitsitä tehdä. Joten koko miesjuttujen puute ja machoilu taitaa vaan olla puhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän