Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Alle 35-vuotiaat miehet muodostavat yli 40 prosenttia niistä, joiden toimeentulotukea on alennettu", mikä heitä vaivaa?

Vierailija
03.09.2026 |

Nuoret alle 35-vuotiaat miehet muodostavat yli 40 prosenttia niistä, joiden toimeentulotuen perusosaa on alennettu.

Alle 35-vuotiaita miehiä on silti vain noin neljännes täysi-ikäisistä toimeentulotuen saajista.

Kelan tutkijan mukaan ilmiö liittyy osin nuorten toimeentuloturvan ehtoihin ja osin ongelmien kasautumiseen.

Vielä ei tiedetä, kuinka hyvin alennukset saavat ihmiset hakeutumaan palveluihin tai täyttämään velvoitteensa.

Mikäkö vaivaa? Lapsellisuus ja nahjuus

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on kovempi hajonta jo koulussa. 

Osa on huippuhyviä kun taas moni on huonommassa päässä. Naisilla taas keskiarvojen kohdalla on enemmistö. Tämä näkyy töissä. Naisilla on keskimäärin huonompi palkka, miehet saavat ne huippupalkat ja -työt mutta samalla iso osa miehistä putoaa ns hännille.

Jos ei ole koulutusta on ainoa vaihtoehto tehdä huonosti palkattuja töitä. Ja sehän ei näitä kiinnosta. Nämä työt ovat myös katoamassa; kaikkeen tarvitsee koulutuksen. Ojankaivuuta ei enää ole. 

Vierailija
142/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mudslime

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. koulutus painottuu naisiin.
2. alat on naisvaltaisia
3. työnteko ei kannata koska vaikka saisi rahaa naiset ei halua perustaa perhettä.

Voihan kyynel. Kannattaisiko lopettaa valittaminen ja ottaa itseä niskasta kiinni?

Ei kukaan nainen halua perustaa perhettä sellaisen kanssa jolla ei aiemmin ole ollut naista. Naiset vihaavat inceleitä.

Ihan samoin kuin miten työnantajat eivät palkkaa sellaista jolla on cv tyhjä.

Mutta  kaikki miehet haluaisi perustaa perheen naisen kanssa jolla ei ole koulusta eikä ammattia ja joka pelaa suurimman osan vuorokautta tai provoilee vauvalla.  Ja lopun aikaa on sekaisin lääkkeistä tai alkoholista. 

Vierailija
144/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa heistä ei olisi tällä hetkellä toimeentulotuella Euroopan huonoimmaksi työllisyyskehityksessä, jos olisivat äänestäneet toisin.

Eiköhän kouluttautumat alle 35-vuotiaat miehet ole niitä, jotka päätyvät somealgoritmeissä seuraamaan oikeisto-somettajia ja -tubettajia, ja antavat sitten äänensä perussuomalaisille ja osa kokoomukselle. 

Ainakin juuri sanottiin että nuorten miesten keskuudessa PS olisi suosittu puolue.

Uskotko sä ihan oikeasti, että jos osa alle 6500 miehen joukosta olisi äänestänyt jotain sinun toivomaa puoluetta, niin he olisivat nyt töissä ja ilmeisesti Suomen työllisyystilannekin paljon parempi? Ei hyvää päivää mikä ajatusten Tonava sä olet. :D

Vierailija
145/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että pojilta ei vaadita vastuunottoa - ei kotona eikä koulussa. Tytöiltä vaaditaan.

Tämä kostautuu pojille aikuisuudessa.

Tämä. Ja nyt meillä on lauma hukassa olevia miehiä, jotka syyttää kaikkia muita ongelmistaan. Ensisijaisesti naisia.

Ei ne syytä enää ketään paitsi ehkä itseään ja vetää itseään ennenaikaiseen hautaan aineilla, eivätkä ne muuten kaipaa mielipidettäsi siitä, mikä niissä on vialla.

Kun nyt tajuaisitte olla äänestämättä noita oikeistopopulistipuolueita jotka tarjoavat vihaa ratkaisuksi ongelmiinne.

Sitähän sinäkin tarjoat. Vihaa.

? Itse olen vasemmalla ja yritän rakastaa kaikkia. Uskon että kaikilla on hyvä sielu vaikka tekisivät vähemmän kivoja asioita.

Minä taas olen ihmisen puolella. Jos ihminen avoimesti tukee (esimerkiksi) fasismia, hän ei enää ansaitse minkäänlaista myötätuntoa minulta.

Suomi tarvitsee enemmän, ei vähemmän, fasismia, työtä, vastuuta omasta elämästä, ryhtiä, konservatiivisia arvoja ja sanoinko jo fasismia!

Vähemmän velttoilua ja luusereita jotka ei osaa edes toimeentulo tukea hakea.

Vierailija
146/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt mennyt nee ke rei lle, kadulle paskojille, naisille ja LBHDTVBBG väelle. Yhteiskunta haluaa valkoisen heteromiehen roikkumaan köyden jatkeeksi 

Vierailija
147/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että pojilta ei vaadita vastuunottoa - ei kotona eikä koulussa. Tytöiltä vaaditaan.

Tämä. Ja nyt meillä on lauma hukassa olevia miehiä, jotka syyttää kaikkia muita ongelmistaan. Ensisijaisesti naisia.

Ei ne syytä enää ketään paitsi ehkä itseään ja vetää itseään ennenaikaiseen hautaan aineilla, eivätkä ne muuten kaipaa mielipidettäsi siitä, mikä niissä on vialla.

Kun nyt tajuaisitte olla äänestämättä noita oikeistopopulistipuolueita jotka tarjoavat vihaa ratkaisuksi ongelmiinne.

? Itse olen vasemmalla ja yritän rakastaa kaikkia. Uskon että kaikilla on hyvä sielu vaikka tekisivät vähemmän kivoja asioita.

Minä taas olen ihmisen puolella. Jos ihminen avoimesti tukee (esimerkiksi) fasismia, hän ei enää ansaitse minkäänlaista myötätuntoa minulta.

Suomi tarvitsee enemmän, ei vähemmän, fasismia, työtä, vastuuta omasta elämästä, ryhtiä, konservatiivisia arvoja ja sanoinko jo fasismia!

Vähemmän velttoilua ja luusereita jotka ei osaa edes toimeentulo tukea hakea.

Fasistit ovat tunnettuka selkärangattomuudestaan ja tyhmyydestään. Fasisti haluaa vain jonkun jota sortaa. Koska sortaminen on ainoa keino jolla fasisti pärjää. Yhtään missään. Kun muut tekevät kaiken työn.

Vierailija
148/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet islamismista? Onko väärin, etä islamisteja tuodaan Suomeen tai että Suomi tukee islamistihallintoa esimerkiksi Palestiinassa?

Vierailija
149/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kysymys on se, että miksi yhteiskunta haluaa esimerkiksi pakottaa työttömät lähettämään 4 hakemusta kuukaudessa ja tekemään kaikkea muutakin sellaista pelleilyä mikä ei tosiasiassa edistä heidän työllistymistään.

Vierailija
150/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet islamismista? Onko väärin, etä islamisteja tuodaan Suomeen tai että Suomi tukee islamistihallintoa esimerkiksi Palestiinassa?

Että olet todella huono trolli

Vierailija
151/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kysymys on se, että miksi yhteiskunta haluaa esimerkiksi pakottaa työttömät lähettämään 4 hakemusta kuukaudessa ja tekemään kaikkea muutakin sellaista pelleilyä mikä ei tosiasiassa edistä heidän työllistymistään.

Hallituksessa katsos on fasisteja

Vierailija
152/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikonsolit, nettipoke ja äiskä tuo eväät suoraan huoneeseen. Saa haista omassa lätissä tekemättä yhtään mitään. Ulkopuolinen maailma on muuttunut vieraaksi 30 vuodessa, sosiaaliset taidot nolla.

Vierailija
153/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelun edellyttäminen olisi parempi mutta kalliimpi vaihtoehto. Sillä voisi myös ehkäistä syrjäytymistä.

Vierailija
154/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töiden hakeminen ei edistä työllistymistä? Mikä sitten edistäisi?

Vierailija
155/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaa mikään muu kuin vittuuntuminen tähän demarisyöpäiseen kommariutopiaan ja tuhoon mitä demarifemakkoämmät, varsinkin viime jallituskautena sai aikaan. 

Eikä noita nuoria miehiä voi syyttää mistään. He ovat vain kaukokatseisia ja näkevät tämän demarisyöpäisen kommariutopian tulevaisuuden eikä se kannusta tekemään mitään tai osallistumaan mihinkään. 

Ä m m ä t  on pilanneet suomen peruuttamattomasti, joten ainoa mitä tehdä voi, on päästää itsekin kädet irti ratista ja antaa mennä päin betoniseinää. Kuoleman spiraali on jo peruuttamattomasti käynnissä, eikä sitä voi oikaista millään "normaalilla" konstilla koska niihin ei ole halua. Konstit sinällään kyllä olisi, jos niiden käyttöön olisi haluja.

Vierailija
156/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhreja nuo miehet eivät ainakaan ole koska patriarkaatti sortaa naisia (eikä päinvastoin).

Kovin vähän tämä "patriarkaatti" tuntuu heille tarjoavan. 

Vierailija
157/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksei oteta mamunaisia ?

Vierailija
158/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töiden hakeminen ei edistä työllistymistä? Mikä sitten edistäisi?

Pakkohakujen takia suurin osa työnantajista on lopettanut julkisten työpaikkailmoitusten teon. Tämä taas on johtanut siihen, että töitä saa nykyisin lähinnä suhteilla, mikä on myrkkyä työttömien työllistymiselle.

Vierailija
159/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Islam ym. Liittyy suomalaisten miesten syrjäytymiseen? Pysy aiheessa.

Vierailija
160/171 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhreja nuo miehet eivät ainakaan ole koska patriarkaatti sortaa naisia (eikä päinvastoin).

Kovin vähän tämä "patriarkaatti" tuntuu heille tarjoavan. 

Myös miehet on patriarkaatin uhreja. Eivät vain tajua sitä ennen kuin on liian myöhäistä ja liian syrjäytynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme