Onko yksiössä pakko olla jonkinlainen pöytä?
Täällä on jo 140cm sänky, 70cm hylly, iso tv ja taso ja minnehän ihmeeseen pyötä ja tuolit vielä änkeää? Tää on 26 neliö
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mikään laki ei määrää, että yksiössä pitäisi olla pöytä.
Asuin 22 neliön yksiössä joskus, ja minulla oli vain pieni sohvapöydän tapainen nojatuolin luona, söin siinä ja hyvin onnistui.
Mutta noloa jos tulee vieraita ja ei oo pyötää?
En haluaisi asua asunnossa, jossa ei olisi tilaa ainakin kahdelle pöydälle. Onneksi nykyisessä on tilaa riittävästi. Kun poistun kotoa muutaman viikon välein, asunnon on oltava tarpeeksi tilava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin 22 neliön yksiössä joskus, ja minulla oli vain pieni sohvapöydän tapainen nojatuolin luona, söin siinä ja hyvin onnistui.
Näkeväthän he asunnon koon! Hanki klaffipöytä jos välttämättä haluat pöydän.
Ei minulla ollut yksiössä kuin pieni sohvapöytä, sekin itse asiassa säilytysarkku. En järjestänyt niin muodollisia tilaisuuksia siellä, että olisi tarvittu ruokapöytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nolo on hieman väärä ilmaisu, mutta ei se sosiaalisuutta kyllä lisää jos vieraita ei saa pöydän ääreen, eikä liian pieneen mahdu sit usein myöskään kunnollista sohvaa. Mut tää on ilmeisesti joku uusi normi mihin meitä opetetaan kasarin noin 40 neliön yksiöistä! Elintaso nousee oikein kohisten :D
Jos koet, että tarvitset välillä pöytää, mutta useimmiten se vie vain liikaa tilaa, osta kokoon taitettava pöytä, jonka voit nostaa seinän viereen tai sängyn alle piiloon silloin, kun et sitä tarvitse.
Kyllä pitää, itse asuin 23 neliön yksiössä, jossa oli 140 cm leveä parvi nukkumiseen. Oli eteinen, kylpyhuone, keittokomero jossa kaikki tarpeellinen, huoneessa 4 hengen ruokapöytä, 2 istuttava sohva, nojatuoli, kirjahylly, vaatekaapit parven alla, tv-taso. Ja vielä jäi tyhjää tilaa liikkumiseen. Parvi on se avainsana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää, itse asuin 23 neliön yksiössä, jossa oli 140 cm leveä parvi nukkumiseen. Oli eteinen, kylpyhuone, keittokomero jossa kaikki tarpeellinen, huoneessa 4 hengen ruokapöytä, 2 istuttava sohva, nojatuoli, kirjahylly, vaatekaapit parven alla, tv-taso. Ja vielä jäi tyhjää tilaa liikkumiseen. Parvi on se avainsana.
Parvi oli lapsena kiva, mutta aikuisena epämukava. Lähinnä epäkäytännöllinen tavaravarasto.
Mun pojalla on työpöytä ja tietokone pöydällä ja se on hänen pöytänesä.
On pakko, johan sen määrää järjestyslakikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pöydällä,kun aplla ei taida sohvaakaan olla. Sänky ja hylly.
Mun opiskelijalapsella on pöytä lasitetulla parvekkeella. Vieraat voi syödä siellä, paisi talvella. Yksiössä vain työpöytä.
No sinähän nyt sisustat yksiösi ihan niin kuin sinulle itsellesi sopii.
On. Kysessä on laki. Pöytä on vankila tuomion uhalla ehdottomasti oltava sopi se kämpääsi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on omakotitalo, tilaa ja kalusteita, periaatteessa mulla on kaksi olohuonetta ja terassilla pöydät,tuolit ja sohva. Ei mulla käy vieraita.
Mun ekassa opiskelija-asunnossa ei ollut erillistä ruokapöytää. Mulla oli työpöytä jossa tietokone, ja söin joko sen ääressä tai lattialla. Tilasin paperista sanomalehteä ja sen levittäminen auki onnistui lähinnä lattiaversiossa. Joskus söin myös sängyllä, mutta siinä on tietysti sotkemisen riski. Vieraita varten saatoin raivata keittiön työtasosta nurkan ja laittaa siihen pienen pöytäliinan päälle. Tuoleja mulla oli työpöydän tuoli, plus kaksi kokoon taitettavaa jotka sai esiin vieraita varten. 18 neliötä oli silloin. Enää en ihan tällaiseen järjestelyyn lähtisi.
Yksi pieni pöytä pitää olla jolla kinkut voivat stripata, pyöreä 40-60 cm halkaisijaltaan riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeväthän he asunnon koon! Hanki klaffipöytä jos välttämättä haluat pöydän.
Juuri noin!