Onko siis suurimmalle osalle ihan ok, vaikka Suomessa asuisi valtaosa ma muja, kunhan vaan tienaavat hyvin?
Mikä on suomalaisuuden ja suomen kielen arvo? Mikä on niiden hintalappu?
Ei kaikkea voi mitata rahassa ja verotuloissa.
Kommentit (96)
Kyllä se minulle sopii, jos asukas hankkii kansalaisuuden, tienaa hyvin ja maksaa veroja hyvin. Tekevät myös lapsia, kun kantikset eivät sitäkään viitsi tehdä itse.
Kyllähän työllä itsensä elättävät maamut ovat ok.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka niitä olisi esim. 68% väestöstä?
Jos edes maksaa veroja enemmän kuin saa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ennemmin työssäkäyviä mmuuttajia kuin tuilla eläviä kantiksia.
Niinhän perussuomalaiset sanovat. Jos et tykkää, elä äänestä heitä.
Eikä kyllä kannata äänestää heitä muutenkaan.
Kaikella on rajansa. Maahan muutto pitäisi pitää kohtuullisuuden rajoissa. Sitten kun yli 30% väestöstä alkaa olla ma muja, niin oma kulttuuri alkaa olla tuhoon tuomittu.
Mikä on sulle suomalaisuutta? Mietin vain, että onko se sulle vain etnisyyttä ja erityisesti ihonväriä?
Vai soitatko kannelta, harrastat kansantansseja ja myös lavatansseja, olet kiinnostunut kansanrunoudesta, luet kirjallisuutta, kirjoitat itse suomeksi, kasvatat omat nauriisi ja muita vastaavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minkälaisesta kulttuurista he tulevat. En ole valmis luopumaan esimerkiksi sukupuolten välisestä tasa-arvosta muutaman veroeuron tähden.
Ei haittaa. Mitä merkitystä on, mistä maasta tulee, jos vaan käyttäytyy hyvin ja tekee töitä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sulle suomalaisuutta? Mietin vain, että onko se sulle vain etnisyyttä ja erityisesti ihonväriä?
Vai soitatko kannelta, harrastat kansantansseja ja myös lavatansseja, olet kiinnostunut kansanrunoudesta, luet kirjallisuutta, kirjoitat itse suomeksi, kasvatat omat nauriisi ja muita vastaavia asioita.
No mites olisi vaikka ihan kieli.
Intialainen it-insinööri ja hänen perheensä sitä harvemmin täällä oppii hyvin puhumaan ja kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se minulle sopii, jos asukas hankkii kansalaisuuden, tienaa hyvin ja maksaa veroja hyvin. Tekevät myös lapsia, kun kantikset eivät sitäkään viitsi tehdä itse.
Luuletko, että tekisivät lapsia, jos kaikki ei olisi heille ilmaista? Jos joutuisivat töihin, jossa käyttäisivät 9 tuntia päivässä niin löytyisikö haluja saada viisi lasta?
Ei läheskään aina ole hyvä asia. Esim. osa uusilla autoilla ajavista pikaruokayrittäjämamuista tienaavat rahansa hyvin härskillä veronkierrolla. Osta ulkomaalaistaustaisista tienaa myös jonninjoutavissa verorahoilla pyörivissä puuhastelukerhoissa (esim. somaleilla ties kuinka monta tukea saavaa yhdistystä), mitä toivottavasti edes vähän uusi laki karsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Siinä vaiheessa sille Suomelle, jonka tunnemme voi heittää hyvästit. Jokainen voi katsoa millaisia maita Afganistan, Somalia ja Irak ovat nyt ja miettiä haluaako Suomelle samanlaisen tulevaisuuden. Jos suunta ei muutu kaipa se on sitten suomalaisten aika lähteä pakoon, kun luovutamme maamme ilman taistelua vieraille valloittajille.
Vierailija kirjoitti:
Ei läheskään aina ole hyvä asia. Esim. osa uusilla autoilla ajavista pikaruokayrittäjämamuista tienaavat rahansa hyvin härskillä veronkierrolla. Osta ulkomaalaistaustaisista tienaa myös jonninjoutavissa verorahoilla pyörivissä puuhastelukerhoissa (esim. somaleilla ties kuinka monta tukea saavaa yhdistystä), mitä toivottavasti edes vähän uusi laki karsii.
Veronkiertohan se vasta suomalaisuutta on. Kysy vaikka kokoomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin työssäkäyviä mmuuttajia kuin tuilla eläviä kantiksia.
Tämä!
Sitten pitäisi vielä määritellä se oma kulttuuri. Lähi-Idästä pakolla tuotu kristinusko ei ole minun kulttuurini, eikä monen muunkaan suomalaisen. Eikä kyllä persujenkaan, tai ei ainakaan näy heidän puheissaan ja käytöksessään.
Eli jos uskonto unohdetaan, niin mitä on se suomalainen kulttuuri, jolle ulkomaalaiset ovat uhka? Ottaen huomioon, että nämä hyvin toimeen tulevat ulkomaalaiset ovat varmasti myös koulutettuja, mikä vähentää uskonnollisuutta. Huom. kaikki ulkomaalaiset eivät ole muslimeja.
Niin, perussuomalaiset vihaavat ensisijaisesti köyhiä, näiden kansallisuudella ei ole väliä.