Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisia kuvataan älylaseilla pilkkavideon kohteiksi

Vierailija
03.09.2026 |

Naiset ovat joutunut pilkan kohteeksi sosiaalisessa mediassa älylaseilla kuvattujen videoiden vuoksi.
Pitäisikö älylasit kieltää lailla.

IS

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi. Miesten mätä luonne ei katso välinettä, jos yksi väline kielletään niin he etsivät vaan eri tavan toteuttaa mätää surkeuttaan. Ongelma ei ole älylasi vaan miesten mätyys.

Näitä pilkkavideoita tekevät ja levittävät myös naiset. Muuten olen aivan samaa mieltä, teknologia ei ole tässä se ongelma.

Kyllä se teknologia on siinä mielessä se ongelma, että ihminenhän sen luo ja ei ota huomioon ihmisluonnetta sitä luodessaan. 

Vierailija
42/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaaminen julkisilla paikoilla on sallittu Suomessa, ihan vaan Aplle tiedoksi!!!

Muttei julkaisu, jos sillä tehdään hallaa ihmiselle ja on tunnistettavissa. 

Hölmöläisten hölmöilyjen kuvaaminen ja julkaiseminen ei ole hallan tekemistä, vaan heidän ohjaamista käyttäytymään hyväksyttävästi, sosiaalisen normiston mukaisesti.

Ja jos kolautan sinua nokkaan ja tungen sen kamerasi omaan hanuriisi niin syvälle että tarvitset lääkäriä sen uloskaivamiseen niin täähän on vain opetus sinulle omien hölmöilyjesi johdosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi. Miesten mätä luonne ei katso välinettä, jos yksi väline kielletään niin he etsivät vaan eri tavan toteuttaa mätää surkeuttaan. Ongelma ei ole älylasi vaan miesten mätyys.

Näitä pilkkavideoita tekevät ja levittävät myös naiset. Muuten olen aivan samaa mieltä, teknologia ei ole tässä se ongelma.

Kyllä se teknologia on siinä mielessä se ongelma, että ihminenhän sen luo ja ei ota huomioon ihmisluonnetta sitä luodessaan. 

Jos teknologiakehitys rajattaisiin sellaiseen teknologiaan, jolla kukaan ei saa mitään haitallista aikaiseksi, ei meillä olisi teknologiaa lainkaan. 

Vierailija
44/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä naisia ahdistaa kun joutuu itse saman kohteeksi mitä itse tekee miehille niin kauan kun some on ollut olemassa naiset kuvailee miehiä ja julkaisee ne kuvat ja videot muiden haukuttavaksi.

Eräs ystäväni kiteytti hyvin noiden älylasien ongelman, "koskaan ei tiedä milloin pitää esittää parempaa ja milloin saan olla oma itseni kun ei tiedä milloin joku kuvaa" ja se ei ymmärtänyt ollenkaan kun kysyin että miksi et ole aina ystävällinen ja mukava että ne videot ei ahdista

Vierailija
45/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teknologiakehitys rajattaisiin sellaiseen teknologiaan, jolla kukaan ei saa mitään haitallista aikaiseksi, ei meillä olisi teknologiaa lainkaan. 

Mikä olisi varmasti hyvä asia. 

Vierailija
46/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI älylasit ovat erinomaiset, katsot vaan jotakuta niin ne puhuu tästä kuratoimansa henkilötiedot ja appi esittää netistä tämän kuvia. Voit täsmentää kysymällä mitä vain:  nickname, hobbies, age, nude pics, bikini pic, spouse, &c.

Vierailija
47/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä naisia ahdistaa kun joutuu itse saman kohteeksi mitä itse tekee miehille niin kauan kun some on ollut olemassa naiset kuvailee miehiä ja julkaisee ne kuvat ja videot muiden haukuttavaksi.

Eräs ystäväni kiteytti hyvin noiden älylasien ongelman, "koskaan ei tiedä milloin pitää esittää parempaa ja milloin saan olla oma itseni kun ei tiedä milloin joku kuvaa" ja se ei ymmärtänyt ollenkaan kun kysyin että miksi et ole aina ystävällinen ja mukava että ne videot ei ahdista

Koska aina ei kuvata sitä ihmisen luonnetta vaan ulkonäköä. 

Vierailija
48/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI älylasit ovat erinomaiset, katsot vaan jotakuta niin ne puhuu tästä kuratoimansa henkilötiedot ja appi esittää netistä tämän kuvia. Voit täsmentää kysymällä mitä vain:  nickname, hobbies, age, nude pics, bikini pic, spouse, &c.

Niin, sitten toinen voisi älylaseilla hakea tuijottavan ihmisen haut, missä lukee nuo samat. Samalla piippaavat jos tyyppi on joku seksuaalirikollinen.

Vierailija
49/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan keskittyä ennemminkin pilkkavideoiden julkaisijoiden rankaisemiseen, sehän on lopputuloksen kannalta aivan sama millä laitteella ne videot on kuvattu.

Älylasit ja vastaavat pienet "napinreikä" kamerat mahdollistavat toisen kuvaamisen täysin tämän tietämättä. Kännykkäkameralla kuvaamisen jokainen kyllä huomaa, tässä on suuri ero.

Pitäisiköhän sitä käyttäytyä aina mahdollisuuksien rajoissa niin, että videon julkaisu ei nolota?

Sinusta siis ongelman vika on ihmisten jotka vaan on ihmisiä omassa rauhassaan EIKÄ se joka kuvaa salaa ja julkaisee ihmisestä kuvaa nettiin, ilman lupaa?

”Käyttäydy kunnolla. Isoveli ja minä valvomme käytöstäsi. Jos et ole kuten minä haluan, julkinen nöyryytys on ansaittua.”

Olet sairas ja kiusaaja. Uhrin syyttelijä.

Vierailija
50/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaaminen julkisilla paikoilla on sallittu Suomessa, ihan vaan Aplle tiedoksi!!!

Hölmöläisten hölmöilyjen kuvaaminen ja julkaiseminen ei ole hallan tekemistä, vaan heidän ohjaamista käyttäytymään hyväksyttävästi, sosiaalisen normiston mukaisesti.

Ja jos kolautan sinua nokkaan ja tungen sen kamerasi omaan hanuriisi niin syvälle että tarvitset lääkäriä sen uloskaivamiseen niin täähän on vain opetus sinulle omien hölmöilyjesi johdosta. 

Muista kuvata tämä ja laittaa nettiin! Haluan nähdä kun kuvaajapelle saa mitä tilasi.

Vierailija
51/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta vidussa saa kuvata ihmisiä ihan tunnistettavasti. Mitä oikein sössötät plösö??

Sehän on kunnianloukkaus, jos kuvaat toisia pilkkamielessä ja laitat nettiin kaikkien näkyville.

Vierailija
52/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdä miehestä (taas) uhri ilmiössä, jossa naiset ovat suurimmissa määrin niitä oikeita uhreja - viesti.

Vierailija
53/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään ei pitäisi olla, kun oikeutta ei kerran osata käyttää fiksusti. 

Voimme ajaa läpi lakimuutoksen, jossa siitä tulee kiellettyä. 

Vierailija
54/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdä miehestä (taas) uhri ilmiössä, jossa naiset ovat suurimmissa määrin niitä oikeita uhreja - viesti.

Eiköhän pilkkavideoita tehdä ihmisistä ikästä, sukupuolesta tai muusta seikasta riippumatta? Luvattomasta julkaisusta pitäisi tehdä suuremmin rangaistava teko ja mahdolliset sakot/korvaukset sen mukaan moniko on julkaistun kuvan tai videon nähnyt. 

Vierailija
55/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka naisille voisi järjestää älykkyyttä?

Ovat tainneet ymmärtää kiertää älylasipojat kaukaa. Peukut sille.

Vierailija
56/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippeli Pakara Pyllyreikä Pillu Papanakolo Kulli Kakkeli Kukko Mälli

Vierailija
57/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen hengettömine rilleineni jo valmiiksi muodin huipulla, kun paksukehyksisistä rilleistä tulee pervokuvaajien trademark.

Vierailija
58/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun vastaan tulee ihminen jolla on paksusangaiset silmälasit, nyrkki heilahtaa ja kuvaaminen loppuu...

Vierailija
59/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos deitillä on lasit, häivyn samantien. Sori vaan silmälaseja oikeasti tarvitsevat. Tai sitten hommaa itse samanlaiset. Kuvataan sitten toisiamme. 

Vierailija
60/61 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun vastaan tulee ihminen jolla on paksusangaiset silmälasit, nyrkki heilahtaa ja kuvaaminen loppuu...

Ainakin mä aion sanoa ihan ääneen että kuvaatko?? Onko noi päällä? Mitä sä kuvaat?? Niin että kaikki kuulevat.... ei tule olemaan mukavaa kun tuijotellaan näitä lasipäitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän