Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Demarien kannatus romahti. PS jatkaa nousuaan.

Vierailija
03.09.2026 |

Mielenkiintoista.

Kommentit (233)

Vierailija
161/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos SDP sattuisi voittamaan vaalit, Lindtmanille tulee kyllä tuskainen homma kasata hallitus. Vasemmistoliittoa ei voi jättää oppositioon kasvamaan, mutta silloin kokoomus ei lähde samaan hallitukseen. Jos mennään yksiin kokoomuksen kanssa, vassarit lyös demareita neljä vuotta minkä ehtivät. Kaikkosesta riippuu paljon. Lähteekö hillotolpan perässä vasemmistohallitukseen ja tuhoaa keskustan lopullisesti, vai katseleeko porvariyhteistyön suuntaan.

PS,KOK,KEPU,KD SIINÄ SEURAAVA HALLITUS TALOUDEN KUNTOON SAATTAMISTA PITÄÄ JATKAA JA MENOPUOLTA HILLITÄ,TÄLLÄ SE ONNISTUU.

Juuri tällä viikolla budjetti riihessä ottivat 12 miljardia lisää lainaa. Miten tällainen holtiton velan ottaminen on talouden kuntoon laittamista?

Eivät toteuttaneet edes velkajarrua, jota itse ehdottelivat.

Tiedätkö yhtään mitä siihen vaadittaisiin, että velka olisi leikattu kerrasta kokonaan pois? 

Olisiko edellinen hallitus voinut jättää ottamatta edes tuon verran velkaa eurooppalaisten hyväksi? Koronatuet espanjalle ja italialle, saksalaisten sähkötuet ja tietenkin se iki-ihana kehitysapu, johon ei saa kuulemma ikinä koskea 

Entäpä ne kaikki päällekkäiset ja rinnakkaiset järjestöt, joiden rahoituksen leikkaamisesta nousi ennen näkemätön parku. Mieluummin siis leikataan siltä "köyhältä", kuin otetaan mistään noista pois ja näin ajattelee nimenomaan oppositio. Onneksi Rydman jatkaa hyvää työtään 

Eihän nämä tehneet mitään sopeutus toimia, jotka edes vähentäisivät velan ottoa.

Nykyhallitus on ottanut historiallisen paljon velkaa. Enemmän kuin edellinen.

Ja siis nykyinen hallitus nimenomaan leikkasi köyhiltä erityisesti.

Siksisipä  köyhtynetten persujen  silmät aukeni ja joukkopako muihin puoleisiin....yyy yyy yyy .😭😭😭

Vierailija
162/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen kannattajat ovat samanlaisia kuin muutkin fanaatikot. Mitä huonommin menee sitä enemmän takerrutaan omaan uskoon.

Mutta älä huoli, jos kannatat persuja niin voit vielä kääntää suunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa valtiolla on tietysti aina. Lainpiikki on edelleen auki.

Vierailija
164/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
165/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareiden asema vähän naurattaa.  Persut menevät kohta ohi.  Sen siitä saa, kun elättää kyytä povella.  Samalla kyllä kertoo samaa kehitystä kuin pisa-tulosten lasku: Suomi tyhmenee.

Vierailija
166/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romahti! Huutonaurua! Kannatus 22 %. Vasemmistoliitto tekee hyvää nousua👏

Delta eli muutos on tärkein. Jos PS nousee joka kuukausi prosentin ennen vaaleja, menee se heittämällä SDP:n ohi. Vasemmistoliitto voisi saavuttaa korkeintaan Keskustan (noin 10 prosenttia), mutta jäisi silti oppositioon.

Vierailija
167/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja on pakko äänestää niin kauan kunnes muut puolueet alkavat järkeistää suhtautumistaan maa han muuttoon ja sen lieveilmiöihin.

Sori, muille oma kansa, oman maan kulttuuri, sairaat, köyhät ja nuoret ja luonto ovat tärkeämpiä kuin aivoton ulkomaalaisten vihaaminen ja oman kansan unohtaminen.

Kuinka tyhmä pitää olla, että riittää maahnmto? MIllään muulla ei ole väliä?

Ei se oo aivotonta. Sä et varmaa sit oo helsingistä ku et tiiä kuinka perseestä nuoret lähi-idästä ja afrikasta kotosin olevat miehet on ku ne liikkuu täällä porukoissa 

Joo on huomattu että sieltä tulee paljon lieveilmiöitä ja nuorena huomasi että suuri osa kadulla teinejä iskevistä päivähäiriköistä oli muualta tulleita. Tytöt oppivat ettei saa esim vastata normaalisti jos joku tulee puhumaan koska se voidaan kokea väärin.

Mutta miten asiassa auttaa se että äänestän puoluetta joka vihaa myös minua ja haluaa heikentää minun asemaani?

Vierailija
168/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja on pakko äänestää niin kauan kunnes muut puolueet alkavat järkeistää suhtautumistaan maa han muuttoon ja sen lieveilmiöihin.

Sori, muille oma kansa, oman maan kulttuuri, sairaat, köyhät ja nuoret ja luonto ovat tärkeämpiä kuin aivoton ulkomaalaisten vihaaminen ja oman kansan unohtaminen.

Eihän persuilla ole muuta ohjelmaa.  PURRA. EI TÄYTTÄNYT  YHTÄÄN  VAALILUPASTA. HÖLMÖILLE ÄÄNESTÄJILLEDN, KUN  ON KOKOOMUSLAINEN... VALHEILLA HÖLMÖITÄ ÄÄNET ETTÄ  PÄÄSI ITSE  PALKOILLE.... INHOAA PERSUJA. 😂😂😂😂😂

Vierailija
169/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut siellä sun täällä mitä puhutaan ja yli on noussut ärsytys siitä, ettei oikeaa ja asiallista keskustelua ole poliitikoilla vaan päällä tai liian monella on päällä "räksytys". Se ärsyttää monia. Jotkut on nimenneet räksyttäjät joutaviksi rakkikoiriksi. Ei sellaisella ulosannilla pidä tehdä politiikkaa. Siitä on huomauttanut myös Paavo Lipponen. 

Vierailija
170/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän silti Vapauden liittoa, sillä ainut puolue, joka on EU:ta ja perustuslain loukkauksia vastaan. Ossi Tiihosta yritetään myös sensuroida joka paikassa, joten tiedossa on, että verhon takana olevat oikeat johtajat ovat kiukkuisia hänelle.

Venäjämielinen rokotevastanen

Rokote = Ainakin 15 vuotta kehitetty ja laajasti testattu, inaktiiviseen virukseen perustuva piikki. mRNA-injektio = mRNA-geeniterapia piikki. Kehitetty hätäisesti pari vuotta, eikä edes testattu kunnolla. Paljon haittavaikutuksia. Ja miten niin Ossi on venäjämielinen? Missä todisteet?

Ei sitä kehitetty paria vuotta vaan paljon pidempään. Rna-rokotteita on tutkittu jo kauan.

Sitä paitsi se silloin pelätty immuunipuolustuksen romahtaminen vai mikä se oli on ollut ongelma nimenomaan joissakin tavallisissa vanhanaikaisissa rokotteissa.

Yleensä jos ongelmia tulee niin vika on pohjimmiltaan viruksessa itsessään. Virukset kun eivät ole turvallisia ja saattavat laukaista autoimmuunisairauksia yms

On ehkä tutkittu "yleisellä tasolla", mutta silloinkaan eivät toimineet kun testasivat eläimillä. Ja nyt testasivat k...naan hätäisesti ja nekin testitulokset olivat aika hälyttäviä, jos olet yhtään Pfizer-papereita lukenut (tuskinpa), joita pakotettiin julkaistavan. Kuolleisuus lähti nousuun aina piikitysten jälkeen ja piikitysväli on sen verran tiheä, että immuunijärjestelmä heikkenee jokaisen otetun piikin jälkeen (jos ei sattunut saamaan placeboa, sillä noita piikkejä oli ainakin kolmea erilaista). Suomessa myös piikitettiin nuo piikit ihan väärällä tavalla, sillä täällä takapajulassa aspirointi rokotuksen antamisen yhteydessä ei ole pakollista, eikä myöskään ollut k-piikin kanssakaan. Tällöin aine voi päätyä suoraan verenkiertoon, jolloin piikkiproteiinit leviävät heti koko elimistöön ja useisiin elimiin ja alkavat valmistamaan liikaa virusta, jolloin elimistön immuunijärjestelmä ei todellakaan kerkeä estämään viruksen leviämistä kunnolla! Mieti itse: Virus tulee hengityselinten kautta ja lukuisten eri "esteiden" läpi ja sitä päätyy vain vähän elimistöön, jolloin elimistön on helppo ryhtyä vastatoimiin vs. piikitetään vahingossa verisuoneen tauti ilman esi-esteitä. Siinä sulle miettimistä!

Koronavirus tekee kaikenlaista pahaa myös ihan sairastettuna tautina. Se on semmoinen virus ja uudet virukset aiheuttavat kaikenlaista pahaa kun elimistö ei osaa tapella niitä vastaan. Ja varmaan vielä karannut labrastakin vaikka muuta väittävät, koska ei olisi eka kerta. Rokotekaan ei ole koskaan riskitön mutta tilanteessa jossa sairaalat uhkaa tukkeutua ja suuri osa sairastua yhtä aikaa on pakko tehdä rajoitustoimia ja miettiä onko virus vai rokote se pienempi uhka. Espanjantaudin aikaankin tehtiin vastaavia toimenpiteitä ja ihmiset yrittivät suojautua maskeilla. Ja afrikadsa jengi ei usko että ebola on oikea tauti. Ei mitään uutta auringon alla.

Terveisin että tiedän henk koht ihmisen joka kuoli koronaan kun ei mahtunut sairaalaan saamaan lisähappea, siinä vaiheessa olin iloinen että Suomessa pystyttiin hoitamaan kaikki jotka hoitoa tarvitsivat. Onhelppo kritisoida että rajoitukset oli turhia jos niillä oli näkyviä tuloksia. (Persut ois varmaan jättäneet heikot kuolemaan, ainakin päätellen siitä että kannattajat ovat aina kaikenlaisia rajoitustoimia vastaan)

Vierailija
171/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oo aivotonta. Sä et varmaa sit oo helsingistä ku et tiiä kuinka perseestä nuoret lähi-idästä ja afrikasta kotosin olevat miehet on ku ne liikkuu täällä porukoissa 

Joo on huomattu että sieltä tulee paljon lieveilmiöitä ja nuorena huomasi että suuri osa kadulla teinejä iskevistä päivähäiriköistä oli muualta tulleita. Tytöt oppivat ettei saa esim vastata normaalisti jos joku tulee puhumaan koska se voidaan kokea väärin.

Mutta miten asiassa auttaa se että äänestän puoluetta joka vihaa myös minua ja haluaa heikentää minun asemaani?

Just tämä, miksi äänestää puoluetta jolta tulee jatkuvasti viestiä että työttömäksi jääminen on oma vika ja olen vain laiska loisiva juoppo?

Kun samalla lapataan rahaa rikkaille.

Vierailija
172/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mölyäville persuille kysymys:

Mistä lähtien ootte luottaneet Yleen? 

Vierailija
173/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden rahoilla elävöt vassarit on edelleen pieni ikävö ja kallis joukkio jonka toivoisin häpyvän maasta vaikka Kuubaan.

Ilman näitä työtä tekeviä ihmisiä sinua hämäräyrittäjä ei olisi edes olemassa, niin että käännyhän leipääsi päin.

Vierailija
174/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jos Suomessa olisi joku toinen puolue joka ottaisi maahan muuton ongelmat tosissaan mutta ei silti demonisoisi kaikkia ihmisiä. Mutta ei sellaista ole. Joten asiasta huolestuneet saadaan äänestämään persuja koska kukaan muu ei uskalla edes sanoa että ongelmiakin on, jopa maahan muuttajilta on tullut palautetta että Suomessa suhtaudutaan liian lepsusti ongelmiin.

Pitää äänestää perskokkareita vastaan, koska ovat tehneet selväksi että eivät välitä kaltaisistani ihmisistä. Eikä kenestäkään muustakaan.

Vierailija
175/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen kannattajat ovat samanlaisia kuin muutkin fanaatikot. Mitä huonommin menee sitä enemmän takerrutaan omaan uskoon.

Minulla menee ihan kohtuullisesti. On onnellinen parisuhde, hyvä ura ja tulot korkeimmassa desiilissä. Olen huolissani maamme kilpailukyvystä ja tämän takia olen äänestänyt ja tulen äänestämään persuja.

Vierailija
176/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut siellä sun täällä mitä puhutaan ja yli on noussut ärsytys siitä, ettei oikeaa ja asiallista keskustelua ole poliitikoilla vaan päällä tai liian monella on päällä "räksytys". Se ärsyttää monia. Jotkut on nimenneet räksyttäjät joutaviksi rakkikoiriksi. Ei sellaisella ulosannilla pidä tehdä politiikkaa. Siitä on huomauttanut myös Paavo Lipponen. 

Tämä on ärsyttävää keskusteluohjelmissa, kukaan ei vastaa kysymyksiin ja huutavat toistensa päälle. Varsinkin jos Orpolta tai Purralta kysytään hankalia keskusteluja sieltä tulee aina ne samat jutut ulos, riippumatta siitä mitä kysyttiin.

Vierailija
177/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee ihan kohtuullisesti. On onnellinen parisuhde, hyvä ura ja tulot korkeimmassa desiilissä. Olen huolissani maamme kilpailukyvystä ja tämän takia olen äänestänyt ja tulen äänestämään persuja.

Menisit nyt edes töihin.Trolli.

Vierailija
178/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ärsyttävää keskusteluohjelmissa, kukaan ei vastaa kysymyksiin ja huutavat toistensa päälle. Varsinkin jos Orpolta tai Purralta kysytään hankalia keskusteluja sieltä tulee aina ne samat jutut ulos, riippumatta siitä mitä kysyttiin.

Voisiko olla että nuo liittyvät asiaan, vaikka et sitä ymmärrä, toistoista huolimatta?

Vierailija
179/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos SDP sattuisi voittamaan vaalit, Lindtmanille tulee kyllä tuskainen homma kasata hallitus. Vasemmistoliittoa ei voi jättää oppositioon kasvamaan, mutta silloin kokoomus ei lähde samaan hallitukseen. Jos mennään yksiin kokoomuksen kanssa, vassarit lyös demareita neljä vuotta minkä ehtivät. Kaikkosesta riippuu paljon. Lähteekö hillotolpan perässä vasemmistohallitukseen ja tuhoaa keskustan lopullisesti, vai katseleeko porvariyhteistyön suuntaan.

PS,KOK,KEPU,KD SIINÄ SEURAAVA HALLITUS TALOUDEN KUNTOON SAATTAMISTA PITÄÄ JATKAA JA MENOPUOLTA HILLITÄ,TÄLLÄ SE ONNISTUU.

Juuri tällä viikolla budjetti riihessä ottivat 12 miljardia lisää lainaa. Miten tällainen holtiton velan ottaminen on talouden kuntoon laittamista?

Eivät toteuttaneet edes velkajarrua, jota itse ehdottelivat.

Tiedätkö yhtään mitä siihen vaadittaisiin, että velka olisi leikattu kerrasta kokonaan pois? 

Olisiko edellinen hallitus voinut jättää ottamatta edes tuon verran velkaa eurooppalaisten hyväksi? Koronatuet espanjalle ja italialle, saksalaisten sähkötuet ja tietenkin se iki-ihana kehitysapu, johon ei saa kuulemma ikinä koskea 

Entäpä ne kaikki päällekkäiset ja rinnakkaiset järjestöt, joiden rahoituksen leikkaamisesta nousi ennen näkemätön parku. Mieluummin siis leikataan siltä "köyhältä", kuin otetaan mistään noista pois ja näin ajattelee nimenomaan oppositio. Onneksi Rydman jatkaa hyvää työtään 

Eihän nämä tehneet mitään sopeutus toimia, jotka edes vähentäisivät velan ottoa.

Nykyhallitus on ottanut historiallisen paljon velkaa. Enemmän kuin edellinen.

Ja siis nykyinen hallitus nimenomaan leikkasi köyhiltä erityisesti.

Siksisipä  köyhtynetten persujen  silmät aukeni ja joukkopako muihin puoleisiin....yyy yyy yyy .😭😭😭

Pienpuolueisiin. Muut on jo nähty.

Vierailija
180/233 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos jäät työttömäksi tai sairastut vakavasti?

Mutta sullahan on varmaan suhteilla heti uusi työpaikka, varallisuutta säästössä vaikka omaan kotisairaanhoitoon, ja varoja jossain pörssissä ja saat varmaan isot perinnötkin.

Meillä kaikilla ei sellaista luksusta ole, joten on ollut väsyttävää kuulla koko ajan miten on oma vika jos ei ole rikas.

Koko ajan kuulee vaan miten työttömäksi jääneellä ei saa olla omaisuutta ja lemmikistä ja varmaan kohta lapsistakin pitää luopua heti kun jää työttömäksi, asunto pitää myydä pärjätäkseen jos tarvii asumistukea hetkellisesti ja uutta ei voi enää hankkia, pitäs asua samaan aikaan sekä landella pois silmistä sekä työpaikkojen lähellä koska muuten on oma vika jos ei saa töitä. Perintöä ei voi ottaa vastaan perintöverojen takia eikä köyhällä ei ole kuulemma oikeutta siihenkään kun se on vastukkeetonta rahaa mitä ei ole ansainnut.

Jaa, miksiköhän en halua äänestää oikeistoa? Miksi en usko että Suomi lähtee nousuun syyllistämällä vain köyhimpiä?

Voitko sä tai kukaan muukaan käydä munkin puolesta syömässä ravintolassa etteivät mene konkkaan? Voitko tehdä yksin saman viikossa 10 000 ihmisen puolesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi