Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kolmekymppinen nainen enkä keksi mitä tekisin miehellä?

Vierailija
02.09.2026 |

Tiedän, että varmasti ansaitsisin hyvän miehen ja sellaisen myös saisin jos haluaisin.

En kuitenkaan keksi, että mitä ihmettä minä miehellä teen? Tuntuisi jotenkin vaikealta ajatukselta se, että joku roikkuisi elämässäni ja etenkin vaatisi minulta yhtään mitään sen takia, että olisimme parisuhteessa. Voin kyllä tapailla kun huvittavaa tai jos huvittaa mutta silloinkin odotan, että seura on sen arvoista, että voisin kuluttaa aikaani. 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt ansaitaksesi hyvän miehen?

Olen ihana oma itseni tietenkin.

Aloittaja 

Vierailija
22/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ihan sun oma valinta. Mitä se meitä muita pitäisi mitenkään liikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama asia mulla mutta miehenä. Olen päälle 40v mies enkä keksi mitä tekisin naisella. Varmasti myös saisin jos haluaisin. Nyt jo 10 vuotta ilman naista ja hyvin menee. Viihdyn paljon paremmin yksin.

Vierailija
24/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista traumoista kärsit elämässäsi?

Vierailija
25/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen läsnäolo, seura, tuki ja turva, yhteiset kokemukset, seksi (en harrasta parisuhteen ulkopuolella), yhteisen arjen jakaminen jne. N

Vierailija
26/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ylijäämänaisia (pariton 30+) joiden libido käytännöllisesti katsoen ollut nollilla koko elämänsä ajan.

Vierailija
27/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin surisemaan!

Vierailija
28/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et keksi? No lopeta sitten asian pohtiminen ja elä elämääsi.

Vierailija
29/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama asia mulla mutta miehenä. Olen päälle 40v mies enkä keksi mitä tekisin naisella. Varmasti myös saisin jos haluaisin. Nyt jo 10 vuotta ilman naista ja hyvin menee. Viihdyn paljon paremmin yksin.

Jos viihdyt paremmin yksin ja ilman naista, niin miksi olet täällä, hyvin naispainotteisella keskustelupalstalla ja niin usein kuin olet?

Ei kuulosta siltä, että viihdyt mielummin yksin.

Vierailija
30/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin outo aloitus, että eiköhän tämäkin ole taas provo.

Jokainen normaali kun joka tapauksessa ymmärtää, ettei pointtina ole ottaa mitä tahansa miestä, vaan henkilö joka sopii kokonaisvaltaisesti omaan elämään sen verran hyvin, että hän tuo siihen omaan elämään jotain lisäarvoa.

Mutta joo, eiköhän inkkelit ja heidän fanityttönsä saa tästäkin taas jankutettua 20-sivuisen ketjun kaikilla vakiofraaseillaan.

Ai että inkkeleillä on fanityttöjä?

Pitäisikö katsoa sinne sanakirjaan taas?

Inkkelit tulevat tänne hakeakseen huomiota ja huomiota he saavat tasan heiltä, jotka kokevat heidät tarpeeksi innostaviksi huomioidakseen heitä toistuvasti ja joka ainoa kerta kun he älähtävät. Eli heidän ja heidän kanssaan jankuttavien naisten logiikka toimii ihan samalla tavalla kuin fanien fanitus idoleitaan kohtaan.

Pahoittleuni, jos kuulut näihin fanityttöihin ja älähdit, koska kalikka osui.

Vierailija
31/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua elää parisuhteessa, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Koet sen muutenkin ongelmalliseksi, nii elä vaan yksinäsi. Vai onko tässä taka-ajatuksena, et haet hyväksyntää lesbo-suhteelle?

Vierailija
32/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa p3rsettä.

Vierailija
33/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt ansaitaksesi hyvän miehen?

Olen ihana oma itseni tietenkin.

Aloittaja 

Mies kyllä huomaisi aika nopeasti, että parisuhteessa ajattelet vain omaa napaasi. On hyvä, että pysyt sinkkuna. Muistathan kertoa jokaiselle satunnaiselle panokaverillesi, että käytät heitä vain hyväksesi?

Vierailija
34/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä äidiltäsi mitä hän teki miehellä?

Vierailija
35/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONS sulla tikkataulu.  Paksunahkainen, toimelias atleetti  tarjoaa ainutlaatuisen käyttötavan naiselle joka ei keksi miehelle käyttöä. Voitas vaikka mennä Karunan kirkossa naimisiin. Ja häävastaotto siinä lähellä Kalastajatorpalla. Mut pitäs kai ekaks seurustella. Tutustella. Huolella.  Kätke tapaamisvihje seuraavaan ap viestiin,tyyliin napakymppi tänään Kaivohuoneella... tms naisnokkelaa. 

Vierailija
36/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle estetiikka on aina ollut erityisen tärkeää, ja olen huomannut kuinka valtava vaikutus sillä on ihmisiin, niin työssä kuin kotona. Onneksi sain käyttää luovuuttani työpaikalla, sitä arvostettiin. Olin suunnittelemassa muun muassa sosiaalitiloja. Oli ikimuistoinen hetki mennä aamulla töihin, kun kaikki työtoverit taputtivat ja hurrasivat: Hyvä Leena! Ja luovuus jatkuu edelleen, vaikka olen jo vapaalla. Muistelen noita aikoja ilolla ja lämmöllä.

Leena Panhelainen

toimistosihteeri, eläkkeellä, Porvoo

Vierailija
37/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitten pysyvässä suhteessa vain dildon kanssa. Se ei vaadi kuin välillä täydet patterit.

Vierailija
38/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni vuoksi syön usein ulkona. Esimerkiksi kuluneena kesänä olen syönyt aamiaista, lounasta tai illallista ulkona satakunta kertaa, usein suomalaiskaupunkien parhaissa ravintoloissa ja hotelleissa. Joskus syön omalla rahallanikin ulkona, tosin viimeisimmän kokemuksen jälkeen ei ole tehnyt mieli. Kaipaisin ravintoloissakin terveellistä ruokaa: esimerkiksi kasviksia, kevyttuotteita ja kaurapuuroa ilman suolaa.

Ravintolaruoka on liian suolaista, jos sen vuoksi herää yöllä juomaan. Se on liian rasvaista ja vähäkuituista, jos sen vuoksi vatsa oireilee. Runsaita oheissalaatteja löytää lähinnä lounasravintoloiden salaattipöydistä ja buffet-ravintoloista, mutta eipä juuri à la carte -ravintoloiden lautasilta.

Etelä-Helsingin ja Kallion ravintoloissa on valinnanvaraa. Muu maa on kyllästetty ketjuravintoloilla, pitserioilla ja vaihtelevan tasoisilla etnisillä ravintoloilla. Ketjuravintolat tarjoavat yleensä niin sanottua fuusioruokaa, ja lähes jokaisen menussa on mukana pitsa ja/tai hampurilainen.

Jopa pääkaupunkiseudun lähiöistä puuttuvat Etelä-Euroopassa tavalliset perheravintolat, joista saisi hyvää arkiruokaa lapsiystävällisessä ympäristössä. Monen ravintolan keittiö menee kiinni jo iltakahdeksalta. Sunnuntaisin ja maanantaisin ravintolatarjonta supistuu.

Mikäli haluaa välttää lihaa, valinnanvaraa menussa on yleensä parisen annosta. Kalavalikoimassa on useimmiten vain voissa paistettu lohi. Kasvishampurilainen tai kylmä salaatti illallisena ei ilahduta minua. Kaipaan pata- ja uuniruokia sekä keittoja kokojyväleivän kera. Jos keittoa onkin tarjolla, yleensä se on kermainen lohikeitto, oli paikan nimi sitten Hanko tai Lappi.

Kaipaisin maakuntaruokia, mutta Lappi-ravintoloita lukuun ottamatta niitä ei tahdo löytyä. Silti Lapinkaan pöydistä ei aina löydä puikulaperunoita ja rieskaa. Toisaalta saaristolaislimppua tarjoillaan Leviä myöten. Miksi rannikkokaupunkien menuista on vaikea löytää silakkaa? Miksi Itä-Suomessa ei ole tarjolla enemmän uuniruokia?

Jälkiruokalistat kärsivät mielikuvituksen puutteesta. Suosittu crème brûlée ei houkuttele enää kolmannessa peräkkäisessä ravintolassa. Jäätelöpallon voin syödä kotonakin.

Monelle jää karvas maku myös ravintolaympäristöstä: Akustiikka on usein on huono. Muodikkaat avokeittiöt ovat hälyisiä. Hälyä yritetään peittää musiikilla, mikä häiritsee monia, kuten huonokuuloisia, aistiyliherkkiä ja ammattimuusikoita. Miksi asiakkaan pitää pyytää tarjoilijaa vaimentamaan musiikkia kuullakseen seurueensa puhetta? Hälyä vaimentavan akustiikan pitäisi olla ravintolasisustuksen peruselementti.

Vierailija
39/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että nyt lähes ainoa tapa saada yhteys kaupungin virkamieheen on tehdä julkisuuslain perusteella tietopyyntö kaupunginkansliaan. Tällä tavalla sain keväällä kiinni ystävällisen insinöörin. Hän kertoi, että katuvaloyksikössä asiakkaiden vikailmoituksiin ei tarvitse erikseen vastata, sillä puutteet korjataan niin nopeasti, että asiakas näkee vastauksen heti illan pimennyttyä. Mielestäni tämä on oivallinen toimintatapa, mutta näin välkkyä toimintaa ei sitten juuri enempää olekaan.

Rakennetun ympäristön puutteista tehdyt vikailmoitukset nimittäin saavat kaupungilta vakiovastauksen: ”Välitin asian tiedoksi alueen tarkastajalle.” Tämä mystinen alueen tarkastaja tarkastelee ilmeisesti yhdelle ihmiselle varsin laajaa aluetta, sillä hommat tuntuvat venyvän.

Vierailija
40/84 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurien kokema turvattomuudentunne on aito ja se on otettava vakavasti. Poliisin mukaan ei ole kuitenkaan mitään näyttöä siitä, että häiriöt liittyisivät Siltaan.

Rinnekodit Silta tarjoaa asunto ensin -mallin mukaista tuettua asumista pitkäaikaisasunnottomille henkilöille. Silta avattiin joulukuussa 2022. Rinnekodeilla on pitkä kokemus asunto ensin -mallin palveluista sekä naapurustotyöstä. Olemme järjestäneet alueella säännöllisesti erilaisia tilaisuuksia – ensimmäiset jo ennen Sillan avaamista –, joihin myös naapurimme ovat tervetulleita.

Meille on kuluneen kesän aikana tullut naapureiltamme kaksi suoraa yhteydenottoa epäkohdista. Reagoimme kaikkiin tietoomme tulleisiin ongelmiin heti, käymme asiat läpi asiakkaidemme kanssa ja avustamme myös poliisia. Henkilökuntamme ja asiakkaamme tekevät aktiivista ympäristötyötä eli kiertävät siivoamassa ympäristöä päivisin, iltaisin ja myös yöaikaan.

Asunnottomuuden lisääntyminen ei ole väistämätöntä, vaan kyse on arvovalinnoista. Oma koti on ihmisoikeus, joka tulisi taata jokaiselle taustaan ja elämäntilanteeseen katsomatta. Rinnekodit Sillan palvelut ovat osoittautuneet vaikuttaviksi, ja niihin tullaan jatkuvasti tutustumaan ulkomaita myöten.

Asunnottomien määrä jatkaa Suomessa kasvuaan jo toista vuotta peräkkäin. Samaan aikaan päihdeongelmat vaikeutuvat ja näiden myötä levottomuudet ja pahoinvointi ovat lisääntymässä yhteiskunnassamme – myös Kurkimäessä.

Näemme, että vartioinnin lisääminen ei ole kestävä, pitkän aikavälin ratkaisu. Pitkäjänteinen turvallisuus edellyttää myös ongelmien juurisyihin vaikuttamista, samalla kun tunnistamme muiden turvallisuutta tukevien toimien tarpeen. Tehokkain tapa vaikuttaa levottomuuteen ja häiriöihin on lisätä vaikuttavaa asunnottomuustyötä sekä mahdollistaa päihdeongelmaisille kynnyksetön pääsy päihdevieroitukseen ja -kuntoutukseen.

Rinnekodit kannustaa naapurustoa kohtaamiseen ja keskusteluihin. Ovemme on aina avoinna naapureillemme. Meillä on syyskuussa jälleen naapurustotapaaminenkin. Turvallinen Kurkimäki on meidän kaikkien yhteinen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän