Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥♥♥PikkuEnskojen maanantai♥♥♥

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

määkin uskon, että lapsi kyllä oppii aikanaan nukkumaan omassa sängyssään. Aina sanotaan, että " ei kannata tehdä sitä ja tätä, ettei lapsi vaan totu" , mutta mitä pahaa on siinä, että lapsella on hyvä ja turvallinen olla? Täytyy kyllä myöntää, että mun lapsuuden kotona nukuttiin kunnolla omissa sängyissä vasta ala-asteiässä (tosin silloinkin, jos esim. oli nähnyt painajaista, vaellettiin äidin ja isin väliin). Tai siis omat sängyt meillä on ollu vauvasta asti, mutta hyvin usein keskellä yötä siirryttiin vanhempien väliin nukkumaan. Isä oli sitäpaitsi matkatöissä, joten monta yötä viikosta nukuttiin äiti, sisko ja minä kolmistaan ihan äidin halusta samassa sängyssä.

Mutta siis, lapsella kai on oikeus läheisyyteen ja turvaan, miksi siis olisi niin hirveää, että lapsi sitä saisi esimerkiksi perhepedin muodossa, jos se muuten sopii perheen tyyliin? Ei näissä ole mitään oikeita tai vääriä sääntöjä. Mun äidille oli aikanaan sanottu, kun hän luki meille iltaisin sadun, että " ei kannata lukea, kun ne tottuu siihen ja sit sun pitää aina lukea!" , muta äitini oli vain, että " mitä sitten? Saa kai sitä omille lapsilleen lukea iltasadun vaikka 20 vuotta jos haluaa?" Eli vaikka joku sääntö olisikin, että vauva pitäisi siirtää omaan sänlyyn viim. puoli vuotiaana (vaikken ainakaan itse ole kuullut), niin mitä sitten, vaikkei siirtäisikään? Mitä sitten, vaikka jokaisen perheessä tehtäisiin JUURI omalla tavalla, kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään kehitykselle/terveydelle tms. epäsuotuisa asia (ainoastaan mukavuusasia)

No niin, johan vaikuttaa kiihkoilulta :D En siis sano, että olisi väärin nukuttaa lasta omassa sängyssä, vaan yritän sanoa, että mitä pahaa siinä olisi, vaikka lapsi ei omassa sängyssä nukkuisikaan (jos siitä ei ole mitään erityistä haittaa kenellekään)? Jos itselle sopii, että lapsi nukkuu välissä, niin mitä ulkopuoliset on siihen sanomaan, että " viimeistään puolivuotiaana on omaan sänkyyn laitettava" ? Eri asia tietty, jos tosiaan HALUAA lapsen oppivan nukkumaan omassa sängyssään, mutta uskon ja tiedän, että kyllä ne siihen oppivat!

Han taas

Vierailija
22/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Olipas kivat treffit! :) Oli kiva tavata taas uusia ihmisiä! Neiti siis nukkui juuri koko treffien ajan, eli 12.30-16.30. Saman tien kun päästiin autolle, aukes silmät. No, autossa sitten syötiin ja sitten päädyttiinkin mun kaverin luo siihen kartanonkoskelle kun en viitsinyt itkevää vauvelia ajeluttaa iltapäiväruuhkassa.. ;) Eli kotiuduttiin vasta klo 18.30. Sitten mies otti ohjat ja mä pääsin fillarilenkille (tosin vain 30min, mut siitä on hyvä aloittaa). Neiti kävi kylvyssä ja uuvahti isin syliin. Nukkuu nyt kiltisti omassa sängyssä.. Saa nähdä millon sit herää ekan kerran syömään.

PI-KI ¿ ONNEA UUTEEN KOTIIN! :) Kyllä ne tavaratkin pikkuhiljaa löytää paikkansa.. Meillä on vieläkin pari laatikkoa purkamatta ja muutto oli tammikuun puolivälissä.. ääk.

COLTSFOOT ¿ HILLA! Ihana nimi! :) Ja oikein pihalla hänet kastettiin.. Ai kun kiva. En ois varmasti saanut pihaa niin kondikseen, mutta oli vanhemmat + sisko täällä riehumassa niin ne yleensä pistää hihat heilumaan.. ;) Hih! Ilmaista orjatyövoimaa..

KANDI ¿ milles näytti se kämppä mitä kävitte katsomassa? Onko muutto edessä? ;)

PAJUSKA ¿ täällä on myös yksi ISO Nalle Puh-fani! Voisin ostaa itsellenikin Nalle Puh-vaatteita jne.. ;) On mulla ollut Nalle Puh-olkalaukku..

JENNI ¿ me voitais lähteä kyllä joku kerta vauvakinoon, mutta jostain syystä ei nyt tuo tämänkertainen leffa innosta.. Oli muuten kiva tavata! :)

Perhepedistä oli ollut puhetta.. Kyllä meilläkin välillä loppuyöt nukutaan edelleen perhepedissä. Musta se on kyllä aika ihanaa kun Tiitiäinen inisee mun kyljessä ja hymyileen kun herää viekusta.. :) Ok, nyt menen jatkamaan leffan katsomista ja taidanpa pusuttaa sitten miestäkin.. Öitä ja huomiseen!

Mammis + Tiitiäinen[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla