Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥PikkuEnskojen maanantai♥♥♥

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Ajattelin nyt vielä toistaiseksi päiväpinon, mutta kattoo nyt, mitä vauhtia täytyy, että kasnnattaako sittenkin olla esim. alkuviikon, loppuviikon ja viikonlopun pinot erikseen.

SERE, kiva kuulla sustakin! Onneksi arki rullaa ilman sen kummempia mutkia matkassa :) Vois kyllä alkaa miettiä uusia treffejä Ouluun, johan niistä edellisistä on melkein kuukausi aikaa :O

Joops, enpä enempää ehdikään tähän hätään kirjoitella, palaan kun ehdin.

Aurinkoista alkavaa viikkoa!

Han ja Sampo 3,5kk+[/color]

Vierailija
2/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Uuteen viikkoon..piuh. Hyvä, että Han avasit pinon kun mä jäin pohtimaan avataanko päivän vai parin päivän pino..=)

Viiperolle en osaa vastata määristä mitään kun tissillä mennään, mutta silloin kun olin yhtenä iltana tuulettumassa niin olin pumpannu koko viikon vähän pakkaseen eli yhteensä n. 400ml ja kaikki meni..Poissa olin 9 tuntia ja aika paljon meni yötankkaukseen ja sit meni vähän hukkaankin mieheltä kun räpelsi niiden pussukoiden kanssa..=) Voithan säkin täydentää pakkasta pikkuhiljaa (en yhtään muista millon sun polttarit on?!) niin ei tuu sitten mitään paniikkia kun maitoa riittää..kun säilyy pakkasessa kuitenki sen 3kk. siksikin meni vähän hukkaan ku oli jäänyt 20ml:n nälkä vielä tytölle ja mies lämmitti tietty koko 50-60ml ja loput jäi ym. Nojaa..tosta nyt ei taas ollut yhtään apua varmaan..=D

Ope: hyvin selvittiin kotiin, mutta aikas kovaa mama juoksikin..=D Ja maitoa piti saada HETI kun päästiin ovesta sisän..=) Otetaan taas uusiksi, joo! =)

Seren tyttö oli saanut kivan erikoisen nimen! Onnea =)

Mun tekis vähän mieli mennä istuskelemaan sinne Marakattiin tutustuun muihin äippiin, mutta harvinaisen korkea kynnys on lähteä sinne matalakynnyksiseen perhekahvilaan..=D Kun muskarin jälkeenkin me lähdetään aina vaudilla, vaikka sinne jotkut jääkin istuskeleen..Pöh. Vaikeudet kullakin..=)

Näillä näkymin mun äiti pääsee huomenna kokeileen kotonaolemista! Sillä on siellä oma rollaattori odottamassa ja eilen soitti ja kehu kun siinä on kuulemma kaikki herkut. Herkut?! Rollarissa?! =D Pitää mennä siis huomenna porukoiden luo kun Emiliina menee aina hiljaseksi kun käydään sairaalassa..

Mä oon miettinyt tota omaan sänkyyn siirtämistä kun pitäis kuulemma ennen puolta vuotta siirtää, että onnistuu..Tulee taas vaan ahdasta kun oon nyt sänkyyn pinonut kaikkia tavaroita..mihin mä ne sieltä siirrän?! Ja miten sitä hennoo laittaa pienen sinne yksinään..=/ Meillä kun tyttö aina nukahtaa olkkariin meidän kans ja sieltä sit vaan viedään tyttö mukana sänkyyn ku mennään nukkumaan..Sehän pelästyy kuoliaaksi ekana yönä kun herää yksin pinniksestä? Vai pelästyykö? Onko kellään mitään vinkkejä?

Nyt ei muuta kuin ihanaa maanantaita kaikille ja aurinkoa joka puolelle!

t. poppis ja Emiliina 3,5kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään 200ml kerralla tällä hetkellä...

Mut nyt pitää alkaa syömään ja pukemaan. Ja sit varmaan sinne Jumboon, kun kotona mun on oltava jo klo 16:00. Eli menen sinne jo aiemmin, onkohan joku muu tulossa jo 11-12 aikoihin?!

Aurora & Oliver 3,5kk

Vierailija
4/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mekin täällä ihan tallessa ollaan:) on vaan ilmat olleet niin hienot ja neitikin alkanut karsia päikkäreitään niin ei ehdi äiti huolehtiin näistä sosiaalisista suhteistaan:)

mitäs meidän olennaisimmat. eilen vauvauinnissa ronja sukelsi ekaa kertaa:) ja sattu vielä oleen valokuvauskin niin saatiin ikuistettua ensimmäinen sukellus veden alta:) kuvaaja kyllä kehu että niin hienosti sukelsi ettei uskois että eka sukellus oli.

viime viikolla käytiin kattomassa mun työpaikan järjestämää jalkapallo-turnausta. oli kyllä kiva nähdä tuttuja naamoja. ja kaikki vuoron perään kurkkivat vaunuihin:) mun pitäs vissiin asentaa ronjan rattaisiin jotkut kajarit tms:) kun jos kuljetaan täällä hiljaisilla kotikaduilla niin päikkärit kestää ehkä tunnin, tai jopa puoltoista. mut sit tuolla turnauksessa missä musiikki pauhas kajareissa vaunujen vieressä ja megafoonikin kuului, niin kolme tuntia nukkui! ihan sama oli " hiljaisella" vapputorilla. ei tajuu äiti tollasta:) no tänään mennään ideaparkkiin, josko sielläkin sit nukuttais.

syömisistä: nyt menee neidille jo kerrallaan puol purkkia äitin herkullista bataatti-maissi-kukkakaali-sosetta. eli lounaalla syödään kasvissosetta ja sitten toisten päikkäreiden jälkeen hedelmäsosetta. illalla menee maissivellillä lantrattua vastiketta. viime yönä ei sit taas vastiketta mennyt ollenkaan, kun tyttö nukkui 20.30-5 ja yleensä oon tolla klo 5-6 syötöllä antanut jo ihan omaa maitoo. siitä vielä nukkui seitsemään, eli varsin ruhtinaallisesti:)

juu, mutta siinä kai meidän päälimmäiset kuulumiset. katsotaas sitten mitäs täällä on höpötelty.

iida-linnea: kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan. ja jos sullakin oli hemppa matalalla, niin ymmärrettävästi jaksuja on vähän vähemmän. tuo vauvan kanssa liikkuminenhan on vähän äidistäkin kiinni. toiset haluaa vältellä pöpöjä jne eikä liiku juuri missään, ronja tais olla ekoilla tampereen treffeillä reilun kuukauden ikäisenä (helmikuun ekana keskiviikkona, on syntynyt 1.1.)

ajasta äitiysloman jälkeen on ollut puhetta. mä jään kotiin, mut aika on vielä epäselvää. tai siis en oo saanut pähkittyä että menisinkö töihin ennen kesää -08 vai vasta kesäloman jälkeen. kun jotenkin haluaisin mennä töihin välissä jos meille toinen lapsi vielä tulisi joskus.

muutkin grillailleet viikonloppuna. meilläkin oli kavereita lauantaina kylässä:)

onkos poppiksen äiti yhtään paremmassa kunnossa? ja on alahyyli alkanut väpättään isin sylissä? höh. meillä on niin nykyään välillä et viihtyy kyllä isin sylissä, mutta vaan mun sylissä naureskelee.

pesuista: meillä kylvetään/suihkutellaan kolme-neljä kertaa viikossa, yksi noista tapahtuu siellä vauvauinnissa. ihan ekoina viikkoina kylvettiin pari kertaa viikossa, mutta nyt on lisääntynyt. peppu pestään kun kakat tulee, jos ei oo päivällä tullut kakkaa niin sit pyyhin jossain vaiheessa sellasella pyyhkeellä peppua. iho meilläkin ollut hyvänä, ihan aluks oli pikkasen vaippaihottumaa ja nyt on pikkusen jalat välillä kuivina, mutta mitään ihottumaa ei enää oo ollut.

yöllä vaipan vaihdosta. aluks me saatiin sairaalasta käsky että pitää vaihtaa öisin, että sillä saa tyttöä heräteltyä syömään. (eli kun paino alussa nousi vähän hitaammin niin piti huolehtia että tyttö söi sen kolmen, neljän tunnin välein) jossain vaiheessa lopetettiin yöllä vaipan tarkistaminen, kakkavaipat toki vaihdetaan jos sellainen haju tulee, mut en ees muista milloin oos viimeks yöllä kakat tullut. eli vaippa on klo 20-7, meillä on vissiin kerran falskannu vaippa, eli ei paha. sit kun toi vaippa otetaan pois, niin ilmakylvetään vartti-puol tuntia. ja käytössä on jo ties kuinka kauan ollut pampers active 3. (liberoita käytetiin ihan vauvana, mut nyt pampers on parempi, pari kuukautta sitten kun kokeiltiin liberoa niin siitä tuli ihottumaa.)

omassa sängyssä nukkumisesta (siis vauvan). meillä meni näin. eka viikko oli äp-laatikko-sänky meidän sängyssä meidän välissä. toisella viikolla siirrettiin äp-sänky pinnariin tytön huoneeseen ja me nukuttiin siellä kanssa kun siellä on meidän vanha parisänky. ja kolmannella viikolla tyttö alkoi yksin makkarissaan nukkumaan. tietty jos reissuissa ollaan niin eri asia. mut siis ronja on tuosta vajaan kk:n ikäisestä nukkunut omassa huoneessaan ja sängyssään. tehtiin tuo ihan tarkoituksella jotta töissäkäyvä isi saa nukuttua öisin. (ja ihan hyvä että tehtiin koska vaikkei tyttö oo meidän välissä ilman laatikkoa koskaan nukkunutkaan, isi joskus öisin pöllyttää peittoa ja herättää mut sillä, ettii nähkääs unenpöpperössä tyttöä sieltä:) eli kukaan ei varmaan nukkuis jos tyttö olis meidän välissä) nyt viime yönä nukkui toista yötä ilman sitä laatikko-sänkyä " pelkässä" pinnarissa ja hyvin on yöt näin menneet, saa kaikki nukkua. pari yötä mä oon nukkunut siellä ronjan huoneessa jos on ollut tosi levotonta, etten koko yötä pompi meidän sängystä ylös ja takas.

hauskoja treffejä enskoille:)

tikru ja ronja melkein 5kk

Vierailija
5/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oltu hereillä klo 4 asti ja millään ei suostu tyttö nukahtamaan. Onneksi yön eka pätkä oli 3 tunnin mittainen niin sain nukuttua jonkin verran.

Aika haikea oli aamulla olo kun mies lähti töihin. Ja minusta näytti vähän siltä, että ei hänenkään ollut ihan helppo lähteä... Onneksi kesälomakausi on lähellä niin saadaan aika pian olla taasen koko perheen voimin yhdessä.

Taidan palata myöhemmin sikäli mikäli neiti jossain vaiheessa uinahtaa. On niin ärsyttävän hidasta kirjottaa yhdellä kädellä...

Serelle sen verran (ja toki muillekin, kun en sitä synnytyskertomusta ole saanut vielä aikaiseksi...),että synnytys käynnistettiin kalvojen pujkaisulla rv 42+1. Omissa supistuksissa ei ollut tarpeeksi puhtia, joten oksitosiinitippa tarvittiin myös. Mutta koitan vähän tarkemmin saada kirjoitetuksi lähiaikoina. Vaikka oli käynnistetty synnytys ja aika rajukin sellainen, niin ei kyllä kammoa jäänyt!

Neiti hermostuu nyt niin, että äiskän lähdettävä koneelta veks...

t. iida-linnea ja neiti

Vierailija
6/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]unohdin kokonaan onnitella SEREN tyttöä hienosta nimestä!! :)

Ihana sää ulkona! Sampo nukkuu aamutorkkuja, joten oli hetki aikaa tulla tähän. Mitähän sitä tälle päivälle keksis... Ulkonahan sitä muuten olis, mutta yksin on vähän ankeeta istuskella jossain puistossa :p Eilen oli muksa, kun oli vapaapäivä ja miehen kans käytiin rauhassa kävelyllä ja jätskillä ja Sampo nukku vaunuissa :)

Viime yö oli kyllä tosi rauhaton. Nostin Sampon mun viereen jo puolenyön aikaan, kun yleensä menee kahteen-neljään ennenkuin tarvii ottaa viereen syömään/nukkumaan. Tosin ei se vielä silloin syönyt, mutta rauhoitui vähän. Söi kahdelta ja sitten on vähän väliä herätty ähisemään yms. Söin kyllä eilen illala SubWayn patongin, jossa oli aika paljon sipulia, liekö sen takia ähistellyt pitkin yötä... Raukka.

Tuhkimotarina on loppu! :/ Mitä sitä nyt kattoo aamuisin?!

Noh, voispa mennä vaikka siistiytymään, jos tulee lähdetyksi jonnekin tänään.

Han taas[/color]

Vierailija
7/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Eilen oli ihana päivä! :) Niin aurinkoinen ja lämmin.. Ah! Käytiin pienellä vaunulenkillä neidin kanssa ja sitten hän nukkuikin vaunuissa terassilla 3,5h päikkärit. Huh. Sillä aikaa minä, siskoni & vanhempani siivottiin terassi & piha kesäkuntoon sekä räjäytettiin liat ja pölyt pois kodista.. ;) hih! Kylläpä on ihanan siistiä! Tätini kävivät kylässä ja oli oikein mukavaa. Uusi kaasugrillikin testattiin ja hyvää ruokaa tuli. Tänään on sitten pääkaupunkiseudun treffit. Parin tunnin päästä pitäisi sitten puuhata lähtöä Jumboon. Saas nähdä kuinka meidän Tiitiäinen osaa käyttäytyä.

KESIS on tsempannut dippatyön kans, loistavaa! :) Toivottavasti teidän bussimatka Jumboon menee paremmin tänään.. Siellä nähdään..

MOOLIlle pikakommentti yöunille menemisestä. Meillä yleensä menee rytmit (ei siis mitkään sikasäännölliset) niin että neiti syö illalla klo 20-21 (aloittaa) ja sen jälkeen sitten nukutetaan + siirretään omaan sänkyyn. Tähän mennessä siirretty nukkuvana, mutta nyt on aloitettu niin että kun on jo päässyt pieneen ¿nirvanaan¿ niin sitten tutti suussa omaan sänkyyn ja vähän hyssyttelyä. Eka unipätkä kun yleensä on se pidempi pätkä niin on toiminut ihan hyvin..

SERE ¿ kiva kun kävit palstailemassa pitkästä aikaa!!! :) Ihanan nimen ootte tytölle antaneet! Teillähän on mies ollut ruhtinaallisesti kotosalla.. Ai että!

POPPIS ¿ hienoa että äitisi pääsee kotiin. Toivottavasti kaikki menee hyvin! :) Omaan sänkyyn siirtämisestä.. Kokeilkaas tekin sitä että siirrätte tytön ¿melkein nukahtaneena¿ sinne ja sitten kenties tuttia, tuttua unirättiä jne. Meillä ei ainakaan vaikuta sille että neiti pelästyy herätessään sieltä, lähinnä itku kuulostaa sille että :¿mami anna ruokaa HETI¿.. ;) Niin, ja meilläkin on vielä se äippälaatikon boxi siellä pinniksessä, kun on toinen vielä sen verran pieni.

AURORA ¿ me varmaan ehditään vasta siihen klo 13.. Parempi tulla vaan treffeille etten vahingossa mene kauppoihin törsäämään rahoja joita ei ole.. ;) Nähdään jos ette jo kadonneet langoilta!

TIKRUn Ronja sukelsi! WOW! Vitsit että se on varmasti hieno tunne kun näkee oman pienen vesipetonsa sukeltavan.. :)

IIDA-LINNEAlla on sitten ollut jo pitkä aamu.. Voih. Jospa teillä onnistuis sitten hyvät päikkärit ihan tyttöjen kesken! :) Varmasti on miehestäkin haikea lähteä töihin, mutta onneksi tosiaan kesälomakausi alkaa piakkoin.

HAN ¿ meillä ainakin on sipuli aiheuttanut vähän ylimääräisiä itkuja neidille.. :( Olenkin yrittänyt jättää kaikki sipulit, paprikat, kaalit, suklaat (YHYY) pois.. Mutta ne SUBIT on kyllä NIIN HYVIÄ!!! Ollaan miehen kanssa ihan koukussa niihin.. Onneksi tulee vähän harvemmin niitä ostettua. ;)

Jep jep, nyt menen puuhastelemaan, jotta ehdin tietyt jutut ennen treffilöille lähtöä. Aurinkoista viikkoa kaikille!!!

Mammis + Tiitiäinen :)[/color]

Vierailija
8/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]No niin, tosi pikaiset " olemme hengissä" -ilmoitukset :)

On ollut kyllä rankka vkonloppu... *huoh* En tajua, kuka ihan vaan huvikseen tykkää muuttaa esim. vuoden välein! Toivottavasti meiän ei tarttis muuttaa täältä koskaan... No, toisaalta tästä muutosta tekee rankan sekin, että ei saada oikein omia tavaroita vielä paikoilleen, vaan laatikoita on pinossa siellä täällä. Anoppi kai tässä kesäkuun aikana sitten vähän pakkailee, ja juhannuksen jälkeen muuttavat sinne uuteen kotiin. Mutta voitte kuvitella, kuinka ärsyttää elää kuukausi laatikoiden keskellä, tavarat aina hukassa! No, parin kk:n päästä tää toivon mukaan on ohi, ja sitten onkin ihanaa, kun saa laittaa kotia kuntoon ja voi nauttia tästä lisätilasta! =)

Lukaisin tosi nopeesti pinot läpi, mutta ylläri, että mieleen ei jäänyt oikein yhtään mitään... :(

Mutta POPPIS, tässä joitain vinkkejä oma-sänky-kokeiluun:

a.) Jos Emiliina suostuu nukkumaan päikkäreitä sisällä (Arttu hyvin harvoin), niin laita se silloin nukkumaan pinnikseen. Sittenhän näet, miten heräilyt sieltä alkaa luonnistua :)

b.) Jos teillä on omassa makkarissa tilaa pinnikselle, niin laita se ensin sinne, niin oot yöllä " nopeammin tavoitettavissa" , ja Emiliina huomaa, ettei olekaan maailmanloppu nukkua omassa sängyssä, koska tulee se apu sinnekin :)

c.) Tästä sitten pikku hiljaa etenet siihen, että siirrätte pinniksen Emiliinan omaan huoneeseen (jos hänellä on oma huone) jne.

Noi mun neuvot on kyllä ihan hatusta tempaistuja ja niinpä varmaan kaikkien " sääntöjen" vastaisia... Mutta noin mulle tuli mieleen. Ja voihan se olla, ettei Emiliina ole millänsäkään, vaikka laittaisitte sen saman tien yöksi pinnikseen. Niin me tehtiin Artun kanssa, vaikka pelkäsinkin, että se tuntee siellä olonsa turvattomaks ym. Mutta hyvin on nyt nukkunut! Itseasiassa jopa paremmin, kuten minä ja mieskin, kun ei tarvii pelätä päälle kierimistä... :) Heinäkussa sitten kokeillaan siirtää pinnis pois meiän makkarista. (Nyt Artun huone vielä täynnä niitä pirun muuttolaatikoita...) Ja jos teillä on pyörivä ja soiva mobile, niin se on Artulle takuuvarma aamupäikkäreiden nukutuskeino! =) Se on ihan fiiliksissä ollut jo kuukauden siitä mobilesta. Nauraa, juttelee ja komentaa sitä, ja siihen omaan " höpöttelyynsä" sitten nukahtaa.

Niin! Ja älkää sortuko samaan " virheeseen" kuin minä... Kun laitettiin Arttua pinnikseen, niin mä juoksin aina kärppänä paikalle, kun se jotain siellä vähänkään jutteli ja äänteli... Nyt on jo oppinu tunnistamaan, milloin se höpöttää itekseen, ja milloin se ei oikeesti tahdo olla siellä. :)

Mutta nyt pyykkiä pesemään ja sitten tuttipullojen kimppuun.

Artulla oli eilen oikeestaan ekaa kertaa kunnon mahanpuruja. Onneksi nukkui sitten yön nyt tosi hyvin, ja näköjään mahakivutkin on poissa. Nyt meni tyytyväisenä aamupäikkäreille - jutteli hetken pinniksen pehmusteessa olevalle Nalle Puhille, ja " sammui" siihen :)

Pi-Ki ja Arttu tänään 12vkoa

P.S. Nyt voi tällä vkolla kommentit tosiaan jäädä vähemmälle, mutta koitan lukemassa käydä.

Täytyy tänään varata uus lääkäriaikakin sen kuhmun takia - se on jo pienempi, mutta ei vieläkään laskenut, ja on ollut jo yli 2 vkoa siinä :(

Vierailija
9/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se on uusi viikko. Aikamoista haipakkaa oli viikonloppuna. Meillä oli tosissaan eilen ristiäiset ja ihan kun siinä ei ollut tarpeeksi värkkäämistä niin piti väsätä tutkimussuunnitelmia ihan ufosta aiheesta. Itse ristiäiset sujui oivallisesti, ilma oli ihan mahtava ja muksu kastettiinkin pihalla. Hiukan neiti kiljui alussa, mutta pian nukahti ja koisia potkotti koko loppujan. Toki sitten sylitteli vieraiden kanssa. Ja illalla koisi ihan mahottomasti kun oli niin väsynyt edustamisesta (sai äiti värkätä suunnitelmiaan). Muksun nimeksi tuli [color=orange] Hilla Iida Emilia [/color]. Iida tuli minun suvusta, Emilia siipan. Ja Lakan nimi sopi hyvin sikäli kun muksu oli ensimmäisen elinkuukautensa ihan oranssi ;D

[color?purple] Poppis [/color] pohtii Emiliinan siirtämistä omaan snäkyyn. Itsekin olen vasta viimeaikoina havainnut kuinka kätevää on kun muksu köllii vieressä. Siippa saikin perjantaiyön nukkua sohvalla ja muksu nukku mun vieressä koko yön. (Tosin tähän järjestelyyn oli pääsyy siipan idioottimaisuus). Meillä on sänky 120 cm leveä ja siihen ei kolmea ihmista yhden koiran lisäksi millään mahdu. Mutta onneksi siippa herää aina arkisin viideltä, joten yön toisen syötön jälkeen nappaan aina muksun viereen koisimaan. Onpa kiva, että teillä äiti pääsee kotiin!

[color=purple] Tikru [/color] on saanut hienoja kuvia :D

[color=purple] Iida-Linnea [/color] on joutunut heräämään aikaisia :( Meilläkin likka vielä on välillä yöllä parhaimmillaan viisikin tuntia hereillä, mutta nyt tässä iässä kuitenkin useimmiten hoksii, että yöllä ei ihan hirmuisesti viits kukkua pystyssä. Eli kyllä varmasti sielläkin nuo unirytmit korjaantuu ajan myötä. Jaksamisia!

[color=purple] Mammiksella [/color] on siellä nyt piha kesäkunnossa :) Kun saisi itsekin moista energiaa...

Ja mitäs juttuja täällä oli ollutkaan...

Tuosta kotiinjäännistä. Itse tykkäisin olla kotosalla ihan minimissään siihen asti kun muksu on vuoden. Tällä hetkellä tuntuisi, että haluaisin olla pitempäänkin, mutta itse valmistuin hiukan ennen äitiysloman alkua ja vakityöpaikkaa ei siis tietenkään ole. Elikkä jos sellaisen haluan (tai ylipäätänsä mitään oman alan hommia), ei uskalla olla kotosalla kovin pitkään :( Pakko mainita, että en olisi ikinä uskonut, että kotona kökkiminen voi olla näin mukavaa. Ihan itsekin huomaan, että nyt viimeisen parin viikon sisällä on tullut aivan älyttömästi itsevarmuutta ja kärsivällisyyttä muksunhoitoon. Aiemmin sitä alkoi itsemään usein itsekin kun muksu kiikasi iltaisin tuntikaupalla. Nyt sitä jaksaa vaan kävellä kilometrikaupalla kämppää ympäri. Meillä on kaikki jo patistaneet, että pitäisi lähteä siipan kanssa kaksistaan jonnekin, mutta ei sitä raaski! Nytkin kun eilen muksu kökki kaikkien muiden sylissä niin haluaa itse vaan itsekkäästi olla lapsen kanssa. Mulla sisko olisi halunnut ottaa lasta tänään hoitoon, jotta oisin saanut tehdä rauhassa muutamia työjuttuja, mutta en raaski toista päästää minnekään...

(Mainittakoon muuten näin väliaikatietona, että muksu on ollut kakkaamatta perjantaista asti (normaalisti kakkii kerran kaksi päivässä) ja nyt sieltä tulikin satsia koko rahan edestä, meni kaikki vaatteet pyykkiin. Oi tätä ihanuutta :D)

Ja vaipanvaihdosta. Meillä vaihdettiin vielä hetki sitten vaippa aina yöllä kun herättiin. Nyt olen siirtynyt siihen malliin, että kun ensimmäinen syöttö on parin tunnin tirsojen jäkeen vaippa vaihdetaan, mutta seuraavilla vaipoilla mennäänkin sitten aamuun asti (eli suunnilleen kahdeksaan), kuutisen tuntia. On se kyllä melko painava aamusesta!

A-haa, meillä ei enää viihdytä yksikseen...

Coltsfoot ja Muksu 1,5 kk ja rapiat

Vierailija
10/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen ihan pihalla kaikesta, mutta pikainen pinoutuminen..

PesuG: Meillä käydään kylvyssä/suihkussa 2krt viikossa, kerran taloyhtiön saunassa (siellä voi käydä suihkussa, kun oma vähän temppuilee) ja sit kylpy/uinti.. Ja kaula putsaillaa aamuin illoin ja kakat kun tulee nii pestään/käytetään kosteus pyyhkeitä..

VaipaaG: Käytössä Pampersin 3:n Ja kestot vaihtelevissa määrin, omia ja kaupan Fuzzeja.

Apua, oltiin eilen pihalla kun oli niin ihana ilma ja mies vaihtoi autoon lämppärin kennon, niin neiti näytti saaneen aurinkoa naamaan vaikka yritin estää!!! Illalla oli naamasta kuin rapu, nyt jo vähän vaaleampi mutta selvästi punainen.. Ja ulkona monet kerran mietin ettei saa olla auringossa.. Kantoliinassa taisi saada pahiten aurinkoa... Voiko tuosta tulla nyt jotain pahempaa, vaikka isompana? *huono äiti mietteitä...*

Ai niin, eilen sain miehenkin innostumaan yhdestä omakotitalosta.. :) Tähän asti vain minä olen niistä haaveillut ja mies sanonut että unohda nyt vielä vähäksi aikaa.. Mut sit eilen näytin sille lehdestä ihanan talon ja hintakaan ei ole kovin paha. Saa nähdä jos viikonloppuna mentäis kattoo. :) Sais sit laittaa tän vuokralle ainakin vähäks aikaa..

Posti tuli ja vielä pitäisi käydä ostamassa Evelle maitoa Jumboon ja hiukset on märät.. Ääk..

Bejpi ja Eve tasan 5kk

Vierailija
11/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa jäi treffit väliin, kun meillä on tänään käynti tuossa naapurissa 3h+kk+s -näytöllä :) Jos on kiva, me muutetaan!

Jee!!! Noelilta tuli kakat!!! Oli VIIKON kakkaamatta (poika, jolta yleensä tulee jtp), kun aloitettiin kiinteät, ja peruna pisti vatsan tiukaksi. Tänään se sitten ähisteli ja puhisteli pitkään, piti välillä painaa pää alas (oli mahallaan) ja oikein levätä välissä! Sitten taas ähistiin ja puhistiin - oikein kuului " äh" - ja kakka tuli! Vähästä on äiti iloinen! Tai ei niinkään vähästä, sitä jöötiä oli ihan sairaasti ja tietenkin tosi heppoisessa kestovaipassa vielä... Mies nauroi aika räkäisesti kun soitin sille töihin ja kerroin peseväni parhaillaan käsin viikon satseja kestovaipoista... ;)

Poppikselle pinnisasiasta. Meillä nukutaan kaikki kolme 120cm leveässä sängyssä, joten on sekin mahdollista :) Tässä mun vinkkejä: otat pinniksen sängyn viereen sivuvaunuksi, ja jos laidan saa alas, parempi vain. Nostat Emiliinan aina yösyötön jälkeen takaisin sänkyyn asap, ja jos rupeaa ähisemään, pistät " raskaan käden" massulle tai kyljelle. Jos laidan saa ihan alas, voit ihan rauhassa nukahtaa itse käsi tytön mahalla. Kyllä se protestoi jos painaa liikaa! Meillä meni pari päivää totutteluun, välillä tuli takapakkia. Noel nukkui omassa pinniksessään noin 3½-kuisesta 4½-kuiseksi, sitten sukuloitiin urakalla ja siellä taas pääsi tottumaan perhepetiin. Nyt on uusi sukulointi tulossa parin viikon päästä, joten alan vasta sen jälkeen totuttaa takaisin omaan pinnikseensä.

Meillä syödään usein enää yhden kerran yössä! Viime yönäkin poika nukahti kymmeneltä, heräsi puolen tunnin päästä lisätankkaukselle, ja sitten se varsinainen yösyönti tuli vasta viiden jälkeen!!! Pitkään Noel söi 2-3 kertaa yössä, mutta nyt kun on sille luontaisempi unirytmi (suht myöhään nukkumaan), niin yösyötötkin ovat vähenemään päin. Mä en kyllä enää kuuntele kenenkään hyväätarkoittavia neuvoja siitä, miten vauva kannattaa laittaa kahdeksalta illalla nukkumaan, koska " kyllä se tottuu" . Tottuuhan se varmaan joo, noin kahdessa vuodessa! :/ Eli poika menkööt nukkumaan sitten kun on oikeasti väsynyt, vaikka se sitten tarkoittaisikin sitä et isin ja äitin yhteinen aika alkaa vasta lähempänä keskiyötä. Mä just nyt ihan mielelläni priorisoin yöunia parisuhteen edelle.

Nyt Noel nukkuu ihan taju kankaalla, taisi se ähiseminen uuvuttaa. Yleensä vetäisee puolen tunnin aamu-unet, nyt nukkunut jo puolitoista! Jes. Ja mamma vaan surffailee netissä... Taitaa muuten Noel olla aika samansorttinen kuin Hanin Sampo, ainakin virkeyden ja iloisuuden perusteella :) Noel ei kyllä ole ollut kovin helppo lapsi, koska on iloisena tosi ihana, ja kiukkuisena tosi kamala! Iloisuuden ja seurallisuuden vastapuolena on tosi lyhyt pinna ja hyvin nopea hermostuminen huomion puutteeseen ;) Mä just terkalle sanoinkin et kyllä muuten voisi toinen lapsi tulla, kunhan se ei olisi ihan samanluonteinen kuin tämä eka! Kaksi Noelia olisi jo ..huh.. vähän liikaa!

Kandi & Noel 5kk+

Vierailija
12/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain sitä pasitaa aurinko ja täälläsatelee vettä, poitsu nukkuukin terassilla vaunuissa päikkäreitään, saa edes hiukan raitista ilmaa..

MUKAVIA TREFFEJÄ kaikille niihin osallistuville... itse kun asustelen täällä varsinais-suomen perukoilla niin ei oikein voi osallistua, mutta mielelläni sen kyllä tekisin :0)

POPPIS: tosi hienoa jos äitisi pääsee kotiin ja toivottavasti kaikki menee hienosti ja tietysti menee!!

SERE. hienon nimen tytölle olitte antaneet :0)

TIGGER: varmasti hieno tuo ronjan eka sukellus, voi mäkin niin haluisin toin meidän poitsun kanssa käydä vauvauinnissa, mutta kun täällä menee uimahallit kesäksi kiinni ja samalla vauvauinnit tauolle..

PI-KI: on pitänyt monesti sulle kirjoitella, kun tuntuu, että meillä on samanlaisia ajatuksia, mielenkiinnolla luen tekstejäsi, että mitäs ajatuksia sä nyt olet lukenut :0) kaikki jutut imetyksestä, lisäruoista, ollaan aika saman ikäiset ja etkö säkin ollut KKA, taidat myös tykätä Nalle Puhista :0) tuntuu vaan, että ajatellaan asioista samalla tavalla :0)

tsemppiä teille muuttoon ja muuttolaatikoiden seassa asumiselle, kyllä sitten on kivaa kun pääsee oikein taloksi :0)

toivottavasti Artun kuhmu on vaan kuhmu ja vähän kestävämpää laatua eli siitä ajan kanssa häviää... itse olen murehtivaa luonnetta ja varmasti olisin huolesta sekaisin, mutta mikäpä muu se olisi kuin kuhmu, toivottavasti ainakaan ei mikään muu ja eihän se olekaan :0)

on se kumma kun tuo meidän poitsu herää aina melkein takuu varmana 40min unien jälkeen, vaikka sitten sen jälkeen jatkaisikin unia, eikö niihin aikoihin vaihdu unenlaatu tai jotain?! no nyttkin jatkoi unia ainakin hetken...

muutta tosiaan mukavia treffejä ja kaikille muillekin mukavaa päivää ja auringon paistetta sinne missä sitä rittää :0)

pajuska&eemeli 3kk+

hei sitä piti vielä kysyä, että kuinka kauan olette ensiksi vain maistellut kiinteitä? me ollaan kohta maisteltu 1-2 lusikallista porkkanaa aamupäivisin, koska voisi antaa jo isompia annoksia ja koska voi aloittaa uutta makua esim.perunaa ja kun aloitan uuden maun niin laitanko sitä porkkanan (vanhan tutun maun joukkoon) vai aloitanko pelkästään esim sillä perunalla? eli kiinteiden aloituksesta kaikki vinkit otetaan vastaan :0) velli aloitettiin myös tänään aamupäivällä 20ml kokeilulla vastikkeen joukossa...

no niin nyt veks...

Vierailija
13/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun unikeko kohta kuitenkin herää! Aamupäiväunet loppuu yleensä lähes minuutilleen klo 13 ;))

Mutta Pajuska, harmittelit pitkää matkaa Jumboon, niin ajattelin kysäistä miten olis treffit Turussa joskus? Me oltiin Jumboilemassa Ainon kans huhtikuussa (oltiin mummolareissulla sielläpäin), ja harmittelin myös silloin, kun ei useemmin päästä. Sielläpä tuli sitten puheeksi, että yllättävän moni pk-seudun enska olis valmis tulemaan joskus Turku-treffeilekin ja monilla on täällä nurkilla mummoloita yms. Mehän on jo Poppiksen kanssa pari kertaa tavattukin, ja sit yhteisön puolella on kans turkulaisia enskoja, joita on tapailtu. Että millos tehdään " viralliset" enska-treffit Turkuun?! Kesällä, mut Amyn puutarhapartytkin on jo ihan kohta, eikä porukka varmaan halua ihan koko ajan reissata ympäriinsä?!

Nyt mä meen ennenkun Aino kohta herää :)

t. Ope ja Aino 7,5 kk

14/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla ilmottelemaan, että minä nyt jättäydyn tästä vauva-lehden ensikoista pois. Syynä se, että mulla ei kertakaikkiaan ole aikaa käydä täällä lukemassa ja kirjottelemassa! Ja silloin harvoin ku pääsen kirjottelemaan, niin en osaa oikein kommentoida mitään, kun en tiedä yhtään mitä teille on tapahtunu. Ja sit tuntuu niin tyhmältä kirjottaa vaan omia juttuja. Voihan olla, että mä palaan sitten joskus, kun aikaa on enemmän. Mutta mähän siis oon itsekin aika järkyttyny, että elän näin nettipimennossa, kun ennen surffailin koko ajan! Sitä se lapsi teettää :)

Mutta oikein ihanaa kesää teille kaikille! Ja kiitos kaikesta vertaistuesta mitä teiltä oon saanut tässä matkan varrella! Kaikkea hyvää teille ensikot!

Ja Osse, ettekös te kohta muuta? larrssku@hotmail.com on mun s-postiosoite, ilmottele itsestäs niin tavataan kun ootte muuttanu! jos siis haluat :) mulle ainaki kelpais vaunutteluseura!

-Larsku ja Eemeli 7,5kk

Vierailija
15/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAJUSKA, noista kiinteistä. Itse antaisin yhtä makua kerrallaan näin alussa, kun vasta totutellaan uusiin ruokiin. Näkee, mitkä ruoat soveltuvat ja mitkä aiheuttavat vaivoja. Jos sekä porkkana että peruna sopivat, sitten voi tarjota sekaisin. Sama siis pätee kaikkiin kiinteisiin. Yksi uusi maku kerrallaan, jotta näkee, miten masu kestää. En osaa sanoa noista määristä, itse varmaan antaisin sen mukaan, mitä lapsi syö. Tietty kannattaa muistaa, että pääravintoa on yhä maito, joten sillekin pitää jäädä tilaa :)

Joo, tänään on taas nukuttu niin hyvin että... Aamutorkut sentään nukkui suht rauhassa ja pitkään, melkein tunnin! Nyt on isin kanssa ulkoilemassa, josko se vielä hetken torkkuis. Saapa nähdä.

Täälläpäs onkin ollut hiljaista tänään. Itsekin kyllä olin aamupäivällä pari tuntia ulkona (Sampo tosin nukkui vain puoli tuntia), pari tuntia sitten käytiin kävelle kaupassa yms. että eipö tuota itsekään oo tullut paljon koneella oltua, jopa harvinaisen vähän :O

Han

Vierailija
16/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]PAJUSKA, kiva kuulla, että sulla on samanlaisia mietteitä :) Jep, KKA olen. Palkkahan meillä on sikasurkea, mutta koska rakastan sitä työtä yli kaiken, ja mies on hyväpalkkaisessa vakityössä, niin on onneksi varaa tehdä sitä hommaa. Kauanko oot ollu KKA:na? Mä alotin -03 syksyllä.

Ja Nalle Puhista tykkään kyllä! =) Kukapa ei, hih! Oon jo sortunu ostamaan Artullekin Nalle Puh-aiheisten lelujen lisäks monta kirjaakin...

Kiinteistä... Nämä nyt ei ehkä neuvoja ole, mutta näin meillä:

Eli aloitettiin kans porkkanalla (kun potusta tuntui menevän maha kovalle ensin), ja ihan 1-3 tl aamupäivisin ja välillä sama alkuillasta. Sitten, kun huomasin sen Artulle sopivan (ei tullut iho-oireita ja kakkakin " luisti" ), niin aloin antaa peruna-porkkana-sosetta, ja sekin näyttää nyt sopivan. Jälkkäriks annan luumua tai päärynää, ja nekin molemmat sopineet. En ajatellut tehdä niistä kunnon aterioita ennen sitä " maagista" 4kk ikää, mutta täytyy varmaan vähän lisätä määrää tuosta 1-3 teelusikallisesta. Arttu nimittäin sai tänäkin aamuna oikein raivarin, kun se sose loppui kesken (oli mennyt HIRMU vauhdilla alas!), ja vaikka oli vähän ennen sitä vetäny 2dl maitoa, niin pakko oli hakea vielä maitopullo päälle. :) Ajattelin myös siihen 4kk asti pyristellä vaan tuolla pe-po-soseella, ja lisäillä vasta sitten muita aineita. Tuo on hyvä nyt " harjoitteluvaiheessa" :)

KANDIN Noelko oli vihdoin kakannut ekan kerran viikkoon? Mä oon myös monesti nauranut, että pienet on ilot äidillä - kun kakka lapselta tulee, niin riemu on suuri! =)

Mutta nyt on pakko mennä kattomaan, mitä lapsi puuhaa. On varmaan anopin sylissä jossain, kun on hiljaista... Mies on ulkoiluttamassa meiän kissoja, että tottuisivat vähitellen pihapiiriin ja ne vois sitten päästää vapaaksi. Helmi onkin ollut muutama vuosi sitten ulkokissana, kun asuttiin sellaisessa paikassa, mutta Pikku-Kissa ei ole viime kesän mökkoreissua lukuunottamatta vapaudesta päässyt nauttimaan...

Ai niin! POPPIS, oliko se KANDIN vai kenen ehdotus se käsi siihen päälle - meilläkin toimii! Välillä rauhoitan Artun pitämällä kättä pään päällä, ja siihen se nukahtaa. Onko tuo nyt sitten lie sitä tassuttelua???

Heippati hei!!!

Pi-Ki

Vierailija
17/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva nähdä taas yksi uusi naama (tai kaksi jos kovasti uninen vauva lasketaan).

Torstaina olis Tennispalatsissa Vipanat vauvakino.. Olisko sinne lähtijöitä? Tässä linkki http://www.finnkino.fi/events/vauvakino/.

Jenni

Vierailija
18/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvoille jotka on saaneet uusia hienoja nimiä! :)

Pajuska, voit ottaa esim. pari uutta ruoka-ainetta viikossa, muutaman päivän annat aina yhtä uutta ennen kuin siirryt seuraavaan. Näin voit olla varma että ko ruoka sopii vauvalle. Jos on epäilystä että voisi allergisoitua herkästi (esim. vanhemmat allergisia), niin silloin kannattaa aloittaa niinkin hiljakseen kuin yksi uusi ruoka-aine per viikko. Ja tuo velli tietysti lasketaan kanssa uudeksi ruuaksi, joten sitä ensin muutama päivä ennen uuden ruuan ottoa kehiin. Väänsinköhän nyt rautalangasta :D

Ja hyvin tosiaan voit sekoitella siihen jo tuttuun makuun jotain uutta. Tai voit antaa pelkästään sitä uutta, miten vain.

Meillä aloiteltiin kiinteät vasta vähän vajaa 5kk:n iässä, joten lisäsin annosten kokoa aika nopeasti pojan ruokahalun mukaan. Eka päivänä annoin 1-2 tl uutta makua, seuraavana jo kaksinkertaistin määrän, ja sitten nelinkertaistin, sitten annoinkin jo niin paljon kuin upposi.

Ja meillä tosiaan otettiin vain yksi uusi ruoka viikkoon, sillä pojalla oli jo maitoallergiaepäily. Hitaasti homma on edennytkin, vasta peruna, parsa, ruusunmarja ja kesäkurpitsa jotka sopii :/ Riisi on parhaillaan kokeilun alla enkä oikein vielä tiedä sopiiko tuokaan.

Mitäs vielä piti... Äh unohtui. No palaan jos oli jotain tärkeää :)

Ai niin, piti sanoa kiitokset maitomääristä valaisseille.

Arvelinkin että sitä maitoa menisi ehkä jotain 600ml-800ml tuona 12 tunnin aikana. Mutta pitänee varautua ainakin litralla, säilyyhän se sitten pakkasessa. Poppis, polttarit on siis 16.6, eli hyvin ehdin pumppailla kunhan vain aloitan heti. Enää ei nimittäin heru pumpulle yhtä hyvin kuin ekoina kuukausina (saattoi tulla yhdestä tissistä 150ml kerralla :O Nykyään hyvä jos just 100 molemmista yhteensä.)

Mutta nyt vielä kirjoittamaan meiliä Karssulille :)

Viipero & Aleksi 6½kk+

Vierailija
19/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis, apua, mistä olet kuullut että vauva kannattais opettaa omaan sänkyynsä viim. 6kk iässä? Meillähän ollaan edelleen perhepedissä...

Tosin, tässä vaiheessa me ei yksinkertaisesti voida ajatellakaan siirtoa, nimittäin Aleksi herää syömään nelisen kertaa yössä ja vähintään toiset neljä ja pahimpina öinä enemmänkin heräilee vaatimaan tuttia ja rauhoittelua.. Lisäksi sillä on edelleen pakkomielle mahalleen kääntymiseen, ja siitähän tulee huuto jos unissaan kääntyy kun mahallaan ei tykkää olla... Siten on kaikkein käytännöllisintä että nukutaan kylki kyljessä, nimittäin a) tissittelyt ja tutitukset hoituu puoliunessa eikä tarvii nousta sängystä, ja b) voin olla itse muurina ettei Aleksi pääse kääntymään vaikka kuin yrittää, kääntyy nimittäin aina muhun päin :D

Hih, tulipas perusteltua meidän perhepetiä :D No huomaanpa taas itsekin että varmaan kandee vasta kun yöt on rauhoittuneet miettiä uusia ratkaisuja tuon nukkumisen suhteen. Nykyisellä käytännöllä saan edes jonkinverran nukkua..

Vierailija
20/22 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Viipero, nou hätä, meilläkin nukutaan vielä perhepedissä. Ainon yöt on niin levottomia, etten jaksa pomppia koko ajan toiseen huoneeseen laittamaan tuttia. Nukutan Ainon kyllä omaan sänkyynsä mutta otan viereen joka yö, vaikka olisin muuta päättänytkin. ;)

Olen koittanut ajatella että kai tuo neiti viimeistään teininä alkaa nukkua omassa sängyssään. :) Ainohan ehti jo jonkin aikaa nukkuakin omassa huoneessa, mutta tuli vähän takapakkia...

Poppis, jos siltä tuntuu niin kannattaahan sitä siirtoa yrittää. Kyllä se yleensä parantaa koko poppoon yöunia, jos vaan yöt muuten sujuu levollisesti ja kunhan siihen tottuu koko poppoo. Musta ainakin oli ihanaa kun ei tarvinnut herätä jokaiseen pieneen ähinään. Mutta jokainen perhe tekee itselleen sopivimmalla tavalla. :)