***HEINÄHELISTIMET VIIKKOON 22***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10358639&p=&mpage=6&tmode…
Linkki ed.keskusteluun...
Lähdetään esikon kanssa keskussairaalaan lastenpolille allergia ja astmatutkimuksiin!
Hyvää viikon alkua kaikille heiniksille ja masuasukeille!!!
t.sadetar, eppuli 32+4 ja tyttö03 ja mies80
Kommentit (63)
mutta edellinen pino toosi pitkä. Mä olen ollut muutaman päivän netti pimennossa.
Ilmeisesti ollut puhetta nukkuma asennoista. Mä yritän nukkua jokaisessa asennossa mutta kaikki yöt on nyt viikonverran mennyt pyörimiseen. En saa nukutuksi ja olen ihan poikki jo. päivällä ei toki ole aikaa nukkua. tOTESINKIN JOTTA JOS NÄÄ UNET JÄÄ NÄIN VÄHIIN NIIN ON HYVÄT UNIVELAT JO VALMIIKSI ENNEN KUN VAUVA SYNTYYKÄÄN.
Mulla olo muutenkin tukala. Hengittäminen on tósi raskasta erityisesti. istuminen on hankalaa kun maha painaa ja seisoessa tulee jalat kipeiksi ja rupee ahdistamaan. Makaaminen siis ainut " hyvä " asento mutta sekin onn issias rupee särkee maatessa. Jotenka kävelen hitaasti ympäri taloa kaiket päivät...:)
No sain mä maalattua pinnasängyn ja hoitotason ja sitten yhen hyllyn. paree tulla se ultran lupaama tyttö koska tuo väri oli tosi paljon vaalean punainen vaikken ihan sitä odottanut sen olevan. ostin taas yhen potkupuvun kun löysin niin ihanan ja se oli viimeinen kappale. :)
Rinsessa on edelleen sitkeesti perätilassa, perjantaina on neuvola ja se taas tukii minut...samana päivänä on synnytyssuunnitelmä haikaranpesässä...mutta jos me pysytään perätilassa niin ei edes päästä haikaranpesään synnyttämään, jotenka pitää kysellä olisiko kättärin muille osastoille mahdollista päästä tutustumaan.
Parin viikon päästä on sitten lääkäri neuvola ja silloin sit lähetään kääntämistä tutkimaan kuulema, jos edelleen perätilassa.
Liipe ja prinsessa rv 33+5
Ikävä kuulla, että sinullakin tukala olo... mutta toisaalta myös lohdullista. :\ Vahvistaa sitä, että tämä ahdistava, univajeinen ja helposti hengästyvä olotila liittynee " taudin kuvaan" ... Itseni vain yllätti miten nopeasti olotila muuttui ja paniikki iski. Taitaa vauvelien asumukset käydä ahtaiksi vauhdilla näillä viikoilla. Eipä tällä erää muuta... menen masua öljyämään.
t. Newbie
Niin lämmin päivä takana että varmaan ei työssä olevat mammat nauttineet kesästä netissä istumisen sijaan.. Toosi lämmin ja hikinen päivä takana ja aika veto pois meikämammallakin kun tuo 2,5 vee on niin nopea ja vielä niin arvaamaton tempauksissaan ettei sekunniksikaan ulkona voi jättää rekisteröimättä sen touhuja..
Meikällä on tänään eka virallinen äippälomapäivä, reilun viikon olen jo ollu saikulla mutta nyt saa hyvällä omallatunnolla oleilla loppuajan.
Nukkuma-asennoista: Meikällä oikea kylki on ainoa hyvä asento ja tyyny jalkojen välissä mutta kun tuo kylki ryökäle puutuu jossain kohti yötä niin sitten alkaa se kiemurtelu ja pissattaa ei pissata-leikki joka kestää tuohon seiskaan kunnes esikko käynnistää päivän.
Taidanpa lopetella ja katella uutiset ja lähteä oikealle kyljelle keräämään akkuihin virtaa huomiseen.. touhupäivä tiedossa.
Öitä ja mukavaa alkanutta viikkoa toivoo persilja rv 34+5
Liipe, täällä ilmoittautuu myös yksi kohtalotoveri, jolla on hankaluuksia hengittämisen kanssa. Nyt taas osaa arvostaa sitä, miten mahtaa on, jos vielä joskus pystyy hengittämään niin, ettei tarvi tehdä varsinaisesti työtä sen eteen.
Mää olen ollut myös nettipimennossa viikonlopun yli, mutta jos nukkuma-asennoista on ollut puhetta, niin minä nukun kyljelläni. Selällään nukkuminen ei onnistu ollenkaan ja monenlaista eri asentoa tulee kokeiltua yön aikana. Onnekis yöt ovat kuitenkin pääsääntöisesti menneet hyvin, eikä pahemipia univelkoja ole ainakaan vielä ehtinyt syntyä.
Kaunis ja kesäinen päivä on ollut tänäänkin. Itse en todellakaan ole mikään kesäihminen, joten odotan oikeastaan syksyä.
Päikky 33+2
on se hyvä kun täällä tosiaan ymmärretään näitä vaivoja. Puoliskoni tuskailee vaan kun mulla tuskainen olo mutta eipä se pysty tietämään millaista tämä on.
Niin ja todella tuli yhtäkkiä jostain tää olo... reilu viikko sitten olin vielä agility kilpailussa ja juoksin koiran perässä mik' kerkesin. No niin ja oppii juu arvostamaan hengittämisen helppoutta kun vähän aikaa tällä olemuksella hengittelee.
No nautitaan näistä isoista mahoista.. muutamaan viikon päästä rupeamme jo poksumaan ja vauvat tulee syliimme.. sitten tuskailemme niitä nahkoja yms kiloja mitä raskaus jätti :)
Ja minullekkin tämä raskaus on varmaankin viimeinen.
liipe ja prinsessa rv33+5
Tuohon unikeskusteluun:
täällä ei sitten nukuta. illalla menee puolille öin ennen kuin uni tulee, vessassa pitäää ravata, napakoita supistuksia tulee epä säännöllisin ajoin ja nukkuminen on yhtä tuskaa. siinä sitten torkutaan tunti ja taas hereillä. tätä rataa menee menny jo monet yöt.
ja omasta sänkypaikastani olen luopunut ja siirtynyt takka huoneeseen nukkuu, saa mies nukkua yönsä, työnsä puolesta ei saa olla väsnynyt, muuten siinä on liikenteessä muutkin vaarassa jos mies ison rekan rattiin torkahtelee. eli yö unet sille kuuluu. se on niin herkkkä uninen, että ei saa nukuttua jos minä vaikka kuorsaan =)
selällään tahtoo mennä yöt nukkessa, mutta siinä puutuu jotenkin paikat, että asentoa ei tahdo olla.
muuten päivät menee ihan ok supistellu vaan aika kirpakasti, kolmas kun tuossa, niin ei niin pienistä hätkähdä...
tulevaa synnytystäkin on tullu ajateltua yön tunteina, ja joku ihme pelko vaihe tullut vaikka koskaan en mitään negatiivista ole ajatellu synnytyksestä, sen verran oppikirjojen mukaan on aikaisemmat syntyneet. kai se on sitä valmistelu tulevaan.
mutta jos lähtis aamu teen pariin, tulihan tuo nukuttua reilu neljä tuntia viime yönä..
korasa rv 32+6
Nukkuminen: Mitä se taas olikaan? Nukkuminen onnistuu korkeintaan 3 tunnin pätkissä. Päivälläkin tulee otettua vähintään yhdet pidemmät päikkärit (näin suositeltiin 28 viikosta lähtien, tulee kyllä tarpeeseen).
Hyvää asentoa ei ole. Kyljellään yritän nukkua, vauvat vaan eivät siitä pidä. Oikealla kyljellä maatessa tuntuu että litistää molempien päät ja vasemmalle kyljelle kääntyessä (on muuten operaatio, aiemmin 42 viikollakin kääntyminen on ollut helpompaa..) vasemmalla kyljellä maatessa sitten 4 pientä jalkaa rummuttaa raivostuneena.
Synnytys: Synnytystä on jo alkanut miettimään. Takana on 4 erittäin helppoa alatie synnytystä ihan luomuna. Nämä kun nyt ilmeisemmin tuntuvat viihtyvän poikittain ja ulkokäännöstä ei edes yritetä on edessä ongelma. Sektiota en missään nimessä haluasi.
Jotain positiiivista: Ulkona on ihana ilma, iltapäiväksi on luvattu sadetta. Kuopus jäi tänään vapaapäivälle ennen kesälomaa, joten yritetään keksiä jotain kivaa tekemistä. Esim. nukutaan koko aamupäivä päikkäreitä.... Muutkin lapsukaiset kotiutuvat jo puoliltapäivin.
Sairaalalaukkua pitäisi pakata, huomenna on taas äippäpoli ja kun on tuota huimausta ja päänsärkyä ollut pelottaa että ne ottaa sisään. Ja mies ja sen laukun pakkaus... heh, heh...
MotherOf4 ja Tiku&Taku rv. 32+1
Mä kans aamulla tunsin itseni niin hengästyneeksi kun kävelin portaat ylös töihin. Mulla on jalat hieman turvonneet. Töissä yritän pitää jalat tuolille nostettuna. Mutta tuolla alapäässä on koko ajan painetta.
Viikonloppuna olin 4veen kanssa Tallinnassa. Huomasin, ettei enää kunnolla jaksa pitkiä matkoja kävellä. teki tiukkaa kävellä satamasta vanhaan kaupunkiin. laivassa sit olinkin hytissä makuuasennossa ja lepuutin jalkoja.
Eilen sit tuli leikattua nurmikko. Huh mikä urakka. Tuli tehtyä ihan half ass-meiningillä. Yleensä kestää melkein tunti ajaa nurmikko, mutta nyt vähän leikkasin huonommin, en ihan joka paikkaa.. En vaan jaksanut lykkiä leikkuria mäkeä ylös. Saa nähdä miten ens kuussa ja heinäkuussa tuota nurmikkoa leikkaan... Voikukkia on niin paljon, etten tiedä mitä tehdä niille.
Mä nukun aika hyvin. Käyn ehkä kerran yöllä vessassa. monesti herään, mutten jaksa nousta ja jatkan uniani. Herään silloin kun pitää kääntyä kun haaruksiin sattuu. selällä en juurikaan voi nukkua kun selkään sattuu... sellaista täällä. vielä olis 4 viikkoa töitä.
oasis 30+6
Nukkumisesta.. Kehtaankohan edes kirjoittaa ettei mitään ongelmia. Mahallani en sentään pysty nukkumaan, mutta kaikissa muissa asennoissa kyllä. Kerran yössä herään vessaan, mutta jatkan saman tien unia. Nukun pitkät yöunet, eikä päivällä erityisemmin väsytä. Nyt varmaan kun oikein kehun asialla niin ensi yö menee valvoessa =)
Eilen kävin neuvolassa, muuten kaikki kunnossa, mutta hemoglobiini oli laskenut 102 ja jouduin rautakuurille. AJattelin että tällä kertaa vältän sen, mutta vielä näin loppuvaiheessa jouduin kuitenkin kaivamaan rautapurkin esiin. Itse en ole kyllä huomannut mistään että hemppari on noin alhaalla.
Painoa on kertynyt n.11kg, saman verran mitä esikoiseltakin tuli. Moneen viikkoon paino ei ole enää noussut ja tuskin se siitä enää paljon muuttuu. Sf-mitta oli 32cm ja nätisti käyrällä mennään.
Seuraavalla kerralla onkin sitten lääkärineuvola, mielenkiintoista nähdä taas onko tuolla kohdunsuulla tapahtunut mitään. Supistuksia on kyllä ollut, mutta ei erityisen kipeitä.
Huomenna lähdetään kesälomareissulle muutamaksi päiväksi, täytyy alkaa pakkailla
Magdaleena rv 34+1
Eilen oli niin tuskastuttavan kuuma. Muutenkaan en saa nukuttua kunnolla ja sitten kun on vielä kuuma niin ei hyvä heilu.
Kylkiasennot on ainoat missä voin nukkua. Muuten ei onnistu, ei tosin kylkiasennoissakaan kunnolla.
Mulla on ihan käsittämättömän huono olo. Tai ei siis huono, mutta jotenkin huono... Mulla on ihan tajuttoman limainen (anteeks!) olo, samanlainen olo selässä ja vatsassa ku menkat alkais parin päivän päästä. Ja hermot on kireät ku viulun kielet. Olis niin kiva tietää onkohan tuolla kohdunsuulla tapahtunut mitään vai huijataanko mua vaan ;). Th ei osaa tod.näk. katsoa mutta toinen th on kätilö se osaa mutta sille en pääse ku en kuulu hänen alueeseensa.
Toivon tosiaan että tämä olo enteilee jo synnytystä. Sairaalakassi edelleen pakkaamatta. Esikoisen yöhoitolaukku pakkaamatta ja sitten vielä vauvan kotiintulolaukku pakkaamatta. Näin aktiivinen minä olen ;).
Mun on kyllä ihan helppo hengittää, mutta vauva on niin alhaalla jo että sen takia varmaan. Vielä ei tunnu sitä palloa jalkojen välissä, mitä mä en kyllä tuntenut esikostakaan mutta hänhän ei koskaan laskeutunutkaan ennen synnytystä.
Mun tarttis ommella vauvan huoneen verhot ja pinnasuoja. Esikko kotona ja hän sitten pikkuinen huutaa vieressä että hänkin haluaa ommella.
Mun yks ystävä, jolla on viikkoja saman verran ku mulla, kehui kovasti miten hyvin heillä sujuu miehen kanssa seksi. Voi jessus!
Laitetaas tästä galluppi:
G: Mites teillä sujuu makuuhuoneen puolella?
Mun vastaus on huonosti, tai eikai se huonosti suju kun ei suju ollenkaan. Mun kupoli on niin iso että ihan itseäkin ahdistaa, tosin kyllä unet on sitten ihan super eroottisia. Ja nyt on kieltämättä parina päivänä alkanut tulla ajatus mieleen että... you know!
Mutta nyt menen...
Hemppu, Nappi 01/04 ja KainoVieno 35+2
Nukkumisasiassa ollaan täälläkin enemmistön kanssa samoilla linjoilla: pätkäunia ja kyljellään. Jokainen kääntyminen vaatii heräämisen, sillä liitoskivut tuolla häntäluun/lantion alueella on sitä luokkaa, että täytyy tosi varovasti kääntyä. Onko muilla vastaavaa? Mulla noita kipuja on ollu ihan alusta saakka, varmaan johteun hormooneista. Ja alussa oli ihan älykipeitä, nyt ehkä jo tottuneena ei tunnu ihan niin pahalta, mutta kuitenkin... Ekasta ei mitään tällaista ollu ja esikoinen on 2v.
No, muuten olo vaihtelee. Jumpat piti jättää viikko sitten, tuntuu että vähänkin suuremmasta rasituksesta väsyy, vaikka kunnon pitäis olla suht hyvä. Ja sit tietty alkaa aina supistelemaan. Pesänrakennusvietti on ollu tosi voimakas: kaikki kodin tekstiilit vaihtoon itse ommellen, vaikken mikään ompelija olekaan! On uutta hyllyä ja järjestystä... Tosin vauvan vaatteet on vielä pesemättä ja vaipat osatamatta, enkä sairaalaukkuakaan oo pakannut.
Kuumuus koettelee täälläkin, etenkin yöllä, mutta eipä auta kuin sopeutua. Mitäs mieltä olette, uskaltaisinko lähteä piknik-risteilylle vielä 2 viikon kuluttua? Silloin viikkoja 35. Ei siis vielä ees täysiä, mut silti mietityttää, jos just silloin sattuukin jotain... Tosin lähtö on aamulla ja paluu illalla, joten ei mikään pitkä reissu.
Seksig: Meillä myös sujuu huonosti, välillä ei ollenkaan! Syy siihen nuo liitoskivut, kun kaikki asennot tekee kipeetä. Kyllä mullakin unissa vilisee kaikenlaista, mutta kun pitäis viedä ne käytäntöön, ei vaan jaksa ja pelkää, että sattuu. Mutta enpä tuosta stressaa, eikä miehenikään. Asia on nyt vain niin ja odotellaan sitten niitä mahattomia ja kivuttomia aikoja! :)
Kuuma on pilvistä huolimatta, joten hikistä päivänjatkoa kaikille!
T:Laurastiina 33+1 ja typy
Täällä suunnalla ilmat on olleet mukavan lämpimiä mutta varsinaista hiostavaa hellettä ei vielä ole ollut.
Unigalluppiin: Kipeät supistukset herättää yöllä silloin tällöin ja tietenkin pitää tehdä ne pakolliset vessareissutkin :) En pysty nukkumaan selälläni, vatsaan alkaa sattumaan. Parhaiten nukun vasemmalla kyljellä.
Seksigalluppiin: Aika hiljaista on sillä rintamalla, usein uni vie voiton.
Minulla ajatukset pyörii tällä hetkellä tulevassa vauva-ajassa ja siinä että mitenkähän arki lähtee sujumaan yhdessä vauvan ja esikoisen kanssa. Ja että minkähänlaista toimintaa järjestäisin esikoiselle jotta hän saisi ikäistään seuraa edes silloin tällöin... Mitä suunnitelmia teillä muilla useamman lapsen äideillä on esikoisen varalle?
Myös se mietityttää että mitenkähän imetys onnistuu... (tosi aikaista miettiä tällaisia, tiedän :)
rv 32+6
että mitenoletteko pyöräilleet ja onko se vielä sallittujen listalla.
kun ei niitä neuvolassa käyntejä täällä turhan tiheään ole että kysyis.
mulla muuten hemoglobiini oli kolme viikoa sitten 102, ja ei kannata vielä aloittaa rautaa. vaikka itsestä tuntuu että väsyttää. normallisti on ollu sen 140.
seksig: meillä se on taas niin että minä haluaisin niin PALJON ettei mies enää jaksa. välillä tuntuu että olen liiankin aktiivinen asian suhteen ja täytyy myöntää että seksi tuntuu nyt hyvältä ja uskallan antaa itsestäni enemmän peliin. joka ei tietenkään huonoa ole.
aikaisemmat raskaudet olleet samalla tavalla, harmi vaan et synnytksen jälkeen tää asia aina palaa arkiseen tapaan, eikä itsellä enää niin innostusta ole. mutta nautitaan nyt kun kerran hyvältä tuntuu =)
korasa rv32+6 (kai)
vauva77: mulla on 4v poika, joka on erittäin aktiivinen ja kaipaa menoa ja meininkiä. olen ilmoittanut hänet seurakunnan kerhoon 2 kertaa viikossa 3h kerrallaan. On ainakin ikäistään seuraa. Sitten me käymme englanninkielisessä leikkikoulussa syksystä lähtien kerran viikossa 2h. ja voi olla et parissa muutamassa päiväkerhossa yhdessä vauvan kanssa. Tuntuu, et on hieman liikaakin suunnitelmia jo...
seksig: Seksi? mitä se on? Joo, ei tällaisellä yh-sinkku äidillä käy kovin hyvä flaksi seksin suhteen :) Ei sillä, et etsisin seuraa tällä hetlellä :) Seksiä voi seuraavan kerran varmaan miettiä muutaman vuoden kuluttua, jos pääsee joskus ulos:-O
Täälläkin nukkuminen on vielä " helppoa" , vaikka viime yönä jalkoja särki ja sen takia uni oli katkonaista, toivottavasti ei tule tavaksi. Mietin että varmasti nämä lenkkeilyt ovat alkaneet rasittaa jalkoja... tai jotakin semmoista kun juuri pohkeet ovat kipeinä, jotka ovat mäkien kanssa kovilla.
Seksig: Just viime viikolla mies sanoi että nyt on aika varma poikafiilis kun seksin saralla sujuu niin hyvin, ja intoa piisaa mukavasti. Edellisissä raskauksissa en ole ilmeisesti ollut ihan yhtä innokas =)
Eli meillä sujuu ja intoa on näille viikoille saakka riittänyt mukavasti.
Meillä hellesäät muuttuivat kerta heitolla ja eilen satoi räntää.... vastarinnekin on ihan valkeana lumesta, eli näillä korkeuksilla saatiin sitten takatalvikin vielä tähän vuoden aikaan, joka ei todellakaan ole normaalia, eikä varsinkaan kahden helteisen kuukauden jälkeen. Mutta nyt taas aurinko pilkistelee, josko saataisiin taas lämpöä...
Vointi on ollut hyvä, masu kulkee mukavasti mukana ja elämä on ainakin vielä tosi normaalia *koputtaa puuta*
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja vointeja!!!!
Duracel rv 31+5
Ihanaa kun vihdoin saa vaan olla kotona. Miula loppu nyt työt ja alko äippäloma. On tätä jo ootettukin. Ihan loppuun asti sitten töissä sinnittelin kun mitään ei erikoista syytä ollu jäähä poies. Väsynyt tosin oon ollu ja siks en oo jaksanu täällä netissäkään pyöriä.
Nyt ois sit taloprojektii hoidettava ja kavereita nähtävä kun ei oo niihinkään oikein jaksanut panostaa. Meillä kirvesmiehet alottaa hommat tossa juhannuksen jälkeen eli pitäs sitä ennen kaikki asiat saaha selviks rakennuksen osalta. Tää meijän junnu ei tykkää yhtään, et mie istun. Taas potkitaan äippää, et etkö jo vois nousta. Se on edelleenkin hirveen liikkuvainen välistä tuntuu et entistä enemmän vaan mukeltaa tuolla sisällä. Pirun kuumakii on.... Tätäkö tää nyt sit on hamaan loppuun asti. JEE!!!
MotherOf4.: Siitä nukkumisesta... Miula on vähän samoja ongelmia tän yhenkii kanssa, et kylellään ei voi nukkuu ku alkaa armoton muksiminen. Ilmeisesti ei tilat riitä tai muuten vaan halutaan äippää kiusata. Lisäks kun närästää. Elikkäs melkein ainut asento on puoli-istuva, mikä ei järin mukava oo. Lisäks joka yö sit herään 1-4 kertaa vessaa ja sit jos muksu herää niin taas on vaikeuksia saaha unta. Päikkärit on melkis pakollisia joka päivä, et jaksaa. Nyt on sit pohkeet ruvennu kramppaa aina aamuyöstä, inhottavaa.
Magdaleen@ ja korasa: Joo miulakii oli Hb tippunu 103 ihan muutamassa viikossa ja tuli vähän sellasta palautetta, et se rauta on nyt pakollista. Miula on Maltofer rautatippoja, joita voi ottaa ruuan kans ja C-vitamiinii otan sen kanssa, jotta imeytys paremmin.
G: Mites teillä sujuu makuuhuoneen puolella?
Hiljasta on ollu jo kotvan. Oon niin väsynyt et ei toivookaan et kiinnostas. Saa nähhä virkistyykö sitä nyt kun ei enää tartte töissä jaksaa vaan saa mennä omien voimien mukaan.
Sellasta nyt tässä äkkiseltään...
Sonteri ja pikku-kaveri rv 34+3
Täällä vielä paistatellaan hikisessä toimistossa, parin viikon päästä alkaa äitiysloma - ihanaa ihanaa!!!
Mulla myös hengitys välillä työn takana, maha on niin rintojen alla, että pitää aina oikein ojentaa itsensä että saa kunnon henkäyksen vedettyä.
Nukkumisesta: Kyljellään nukkuminen on ainoa vaihtoehto. Öisin kyllä saatan kellahtaa masun päälle enemmänkin, mutta kuitenkin edelleen tietynlaisessa kylkiasennossa herään. Ollaan nyt kuukauden verran taisteltu esikoisen nukahtamisvaikeuksien kanssa, joten yöt menee siinä mielessä mukavasti etten herää edes pissalle kun olen niin tajuttoman väsynyt kun vihdoin pääsen kellistämään itseni puolen yön aikaan sänkyyn.
Seksi: no way, mulla ei mitään haluja. Viime raskaudessa oli just päinvastoin, en tiedä mitä tää on. Toivottavasti ohimenevää =)
terv maricken rv 32+5
Viime yönä mulla kramppasi toisen jalan pohkeet oikein kunnolla. Jalka on ollut koko päivän kipeänä. On mulla näitä kramppeja ollut ennenkin, mutta magnesiumia syömällä olen pitänyt ne aika tavalla kurissa. Toivottavasti sama ei toistu ensi yönä, on ne sen verran vaan tuskallisia, että tekisi mieli ääneen huutaa.
Olin ystäväni kanssa päivällä lenkillä, mutta kesken kaiken piti kääntyä takaisin, kun rupesi supistelemaan niin pahasti. En vain yksinkertaisesti jaksanut. Loppupäivä menikin sitten aika hiljakseen ollessa.
SeksiG: Ei mitään sillä rintamalla. Sama oli esikoista odottaessa, eipä juuri puuhasteltu makuuhuoneen puolella mitään. Iltaisin olo on niin väsynyt, että olen unessa nopeasti ja maha tuntuu olevan tiellä kaikissa asennoissa. Eikä se ihan kivutontakaan ole, joten ei juuri tee mieli harrastaa mitään sellaista, joka sattuu. Toivottavasti tilanne korjaantuu vauvan synnyttyä.
Tämä oli nyt vähän tällainen valivali-viesti, mutta yritän ensi kerralla kirjoittaa jotakin positiivisempaa.
Päikky 33+3
SeksiG: Kovasti haluttaa, mutta sattuu :(... Eilen illalla ja tänään päivällä duunailtiin makkarissa, ja vertahan sieltä taas tuli... Ei siis vuoda mistään sisältä, vaan tuosta välilihasta jostain kohtaa.. Vissiin jokin haava tms.. Haluja kyllä siis löytyisi, mutta vähän vie fiilistä, kun sattuu.
Nukkuminen: Vauva ei anna mun nukkua yhtään mahallaan, ja se on ainoa asento, jossa osaan nukkua. Joten yöt on aika katkonaisia. Sen lisäksi käyn sen 6-8 kertaa veskissä.
Tänään maalattiin siskon kanssa ekaa kertaa vessa, huomenna jatketaan miehen kanssa toinen kerros. Käytiin myös ostamassa esikoisen huoneeseen lila maali, jolla maalataan yksi seinä.
Mies vei minut tänään syömään pizzaa, ja salaatin ja kahden leipäpalan jälkeen jaksoin syödä vain yhden viipaleen ihanasta pannupizzasta!!!!!!! Ihan outoa!!!!!!! Mulla ei ole enää ollenkaan nälkä, ja tulen täyteen tosi helposti... Viime raskaudessa meni näin samoiten, mutta silloin aloin oksentaa näillä viikoilla ja ottivatkin sisään osastoon sitten rv38.. toivottavasti ei tällä kertaa mene sentään sellaiseksi.
Meidänkin esikoinen on todella vilkas ja viihdykettä vaativa tapaus, niin minäkin kaipaisin vinkkejä, miten viihdyttää esikkoa, kun vauva syntyy?? Hän jää kotiin perjantaista eteenpäin, ja päivähoidossa on tottunut kaikenlaiseen viihdykkeeseen...
heather, neiti-nessukka kohta 2v ja mötkö-tyttö34+3
Nukkumisasennosta oli puhetta... mä nukun joko selälläni tai jomalla kummalla kyljellä, enimmäkseen kyljillä.
Eilen oli tuskastuttava keli, veto täysin pois... lieneekö johtunut ukkosesta. Tänäänkin on hikoiltu ja siitäpä sain syyn käydä ostamassa hameen... :op Äitiysvaihtoehtoja ei monia ollut, mutta lämpöaaltoa varten oli pakko hankkia.
Eilen mamma mia:ssa pallero jammasi Abban tahdissa kybällä. Liikettä oli niin ala- kuin ylävatsassakin. :D
t. Newbie & piltti 32+6