Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla raskausviikot epäselvät?!

18.05.2006 |

Meillä viides lapsi ilmoitteli äitienpäivänä tulostaan! :) Ihanaa! Mutta mietiskelen tässä ja " hakkaan päätäni seinään" , että milloin olisi ihan pakko ilmoitella neuvolaan jne. Kun ei haluttaisi sinnekään turhan aikaisin mennä...

Ensimmäiset ja tähän asti viimeiset menkat edellisen synnytyksen (syyskuussa -05) jälkeen oli nyt maaliskuun lopussa. Sen jälkeen olen vaan odotellut seuraavia. Eikä niitä kuulunut ja alkoi tuttuja oireitakin ilmaantua (pahoinvointia, jatkuvaa pissahätää, painontunnetta alavatsalla jne...jne...), niin tein testin.

Milloin viimeistään olisi pakko soitella neuvolaan? Siis millä viikolla se ensimmäinen ultra olikaan - ettei mene ohi! Siellähän sitten kai saan selville oikeat viikotkin?!

On ihanaa olla taas raskaana. Pelkään vaan kuollakseni keskenmenoa, sillä niiltäkään en ole välttynyt :(

Kiitos, jos joku osaisi valaista minua.

Nasu

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassahan pitää käydä ennen 4. raskauskuukauden loppua,jos mielii Kelan etuuksille.Niskaturvotus ultra taas ainakin Tampereella tehdään rv 13 (olikohan siinä se haitari jotain 11-15 raskausviikkoa,en oo ihan varma)

Vierailija
2/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa tämän vauva-lehden vauvalaskurilla, löytyy tuolta vasemmalta osiosta " Odotus & synnytys" .

Itse soitin neuvolaan rv 6+1 ja sain ajan rv 9+3. Kyseessä siis toinen raskaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelinkin että viime syysmasuissa oli joku nasu-niminen... taisit olla silloinkin täällä? =)

eli minunkin esikoinen syntyi 9/05, sen jälkeen menkat tulleet harvakseltaan ja vähän miten sattuu. viimeisimmät tuli maaliskuun lopulla. nyt sitten niiden mukaan olisi rv 7+, mutta viiva näkyi vasta äitienpäivänä haaleana, joten en usko että olen niin pitkällä. mistään en kuitenkaan tiedä että kuinka pitkällä sitten oikeasti olen. maanantaina alkuraskauden ultra niin eiköhän selviä sekin. pelkään että olen niin alussa, ettei sydäntä näy, mutta mieheni jo sanoikin että sitten vain mennään uudelleen.

OonaElokuu

Vierailija
4/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-NASU:

Meillä viides lapsi ilmoitteli äitienpäivänä tulostaan! :) Ihanaa! Mutta mietiskelen tässä ja " hakkaan päätäni seinään" , että milloin olisi ihan pakko ilmoitella neuvolaan jne. Kun ei haluttaisi sinnekään turhan aikaisin mennä...

Ensimmäiset ja tähän asti viimeiset menkat edellisen synnytyksen (syyskuussa -05) jälkeen oli nyt maaliskuun lopussa.

Milloin viimeistään olisi pakko soitella neuvolaan? Siis millä viikolla se ensimmäinen ultra olikaan - ettei mene ohi! Siellähän sitten kai saan selville oikeat viikotkin?!

Nasu

Onneksi olkoon. Meillä on sama tilanne. Tosin kahdet menkat kerkesi tulla. Viimeiset menkat tosin taisi olla pari viikkoa aiemmin ja ajattelin ottaa tänään yhteyttä neuvolaan.

NP-ultra on yleensä viikolla 13. Sittenpähän selviää oikeat viikot.

Vierailija
5/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OonaElokuu: Hih, muistan sinut syyskuisista ;) Täällä sitä siis pyöritään taas! Eikö ole mahtavaa! :)

Me siis plussattiin molemman äitienpäivänä. Mullakaan ei siis hajua siitä, mitkä viikot olis nyt menossa... Mulla testin viivat oli kyllä tummempaakin tummemmat, mutta en tiedä merkkaako se mitään onko viiva haalea vaiko tumma?!

Minä en ole ajatellut mennä " ylimääräisiin ultriin" , mutta kiinnostaisi kovasti tietää missä mennään... Kuopuksella on viikon päästä maanantaina lääkärineuvola, ajattelin siellä sitten terkalta kysellä omaakin aikaa. En kai toivottavasti sitten ole vielä myöhässä!

En usko, että olisin heti maaliskuun menkkojen jälkeen tullut raskaaksi, koska oireet alkoi vasta vähän aikaa sitten. Yleensä niistä olen tajunnut raskauden :) Jos olisin raskautunut heti sen jälkeen, olisi oireetkin todennäköisesti alkaneet aikaisemmin...

Onnittelut sullekin, OonaElokuu, plussasta! Ja hirmusti onnea matkaan ensimmäiseen ultraan! :)

Nasu

Vierailija
6/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jaksat jo itse paremmin?

Vierailija
7/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huolenpidosta!!!

Tuntuu mukavalta, kun joku kysyy miten jaksat... Sitä on monesti niin yksin täällä kotosalla vaan neljän pikkulapsen ja ympärivuorokautisen oksentamisen kanssa, ettei edes tajua ajankulusta mitään :( On mukava, kun joku muistaa.

Mullahan tästä pahoinvoinnista ei taida ihan heti loppua tulla, kestänee taas varmaan lähes puoleenväliin saakka :( Tästä jatkuvasta oksentamisesta ja huonosta olosta huolimatta jaksan silti olla onnellinen, ja erityisesti kiitollinen, tästä tulevastakin lapsesta! Kunpa vaan ei tarvisi menettää häntä...

Kyllä tämä tästä. Aina kun ajattelenkin tulevaa vauvaa ja häntä, pienen pientä, viatonta ihmistaimea, tulee hyvä mieli. Hänen vuokseen jaksan mitä vain! :)

Nasu

Vierailija
8/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä vaan vierailevana tähtenä, en pääosassa ;) Meille ei ole vauvaa tulossa ihan piakkoin (näillä näkymin) vaan noilla kahdella mennään, käyn silti täällä kurkkimassa ja fiilistelemässä :D

KOITAHAN JAKSELLA!! Oli pakko tulla onnittelemaan kun muutama päivä sitten huomasin että olet täällä, mahtavaa :)))

JMMK+tammityttö 04 ja syyspoika 05

Vierailija
9/13 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eityisesti siksi minua nyt koskettaa nämä onnittelut, kun meillä perheessä on vähän surua. Siitä sen enempää en halua täällä kertoa. Mutta tämä lapsi on kyllä ihana juttu!! :)

Nasu

Vierailija
10/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensimmäisien laskujen mukaan viikkoja voisi olla rv7 ja sitä olen nyt tiedoissani käyttänyt mutta laskettu aika vaihtelee 3.1-29.1 joten melkoisesti on vaihtelua tiedossa ekaa neuvolaa odottelen ja ultraa myös jossa meidänkin vaavin viikot selviää lopultakin.

Vierailija
11/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein haalean viivan äitienpäivän tsetiin ja kai se 19.1 syntyis kun 12.4 oli viimeiset menkat. Täällähän oli paljon saman päivän testin tehneitä

Vierailija
12/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viimeiset menkat on olleet jo 26.3. (!!) ja niiden mukaan la olis jo 31.12. mutta sitten taas kun ottaa huomioon että äitienpäiväviikon maanantaina testi näytti vielä negaa niin ei ole mahdollista että olis la niin aikaisin.. Plussan sain Äitienpäivän aattona ja sen mukaan (siis jos hedelmöitys olis ollut esim. 3vk sitä ennen...) olis la vasta helmikuun puolella kait. Että ota tästä nyt selvää...

Olen menossa selvyyden saamiseksi 2.6. ultraan, siellä sitten (vasta) selviää missä mennään. Ärsyttäävää vaan odotella siihen saakka..

Vierailija
13/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olin sanomassa että LounaToivo, mulla oli kans 27.3 vikat, äitienpäiväviikolla näytti vielä negaa ja äitienpäivänä sitte kahta viivaa, mutta haalean haaleaa. nyt keskiviikkona näkyi sitten selvemmin =) mutta minä oon tosiaan menossa jo nyt maanantaina ultraan kurkkimaan että onkos siellä joku ja sykkiikö sydän ja millä viikoilla tässä odotuksessa oikein ollaan. jos oon vielä niin alussa ettei näy niin ei kun myöhemmin sit kai uudelleen.

onnea muille jännääjille!! =)