*¤*MARRASmurujen alkuviikko*¤*
Kommentit (55)
Toivoovauvan pikkuselle pikaista paranemista ja jaksuja=)!
Meillä oli viime yö jostain syystä kamalan risanen...kävin monta kertaa laittamassa tuttia ja poika oli jotenki tukkosen olonen,mutta nyt äsken ku joi maitopullon ni ei ollu taas mitään ihmeitä...aikas outoo ku se nenu menee yöllä tukkoon. Neuvolantäti kyllä sano siitä,että saattaa vaan makuu-asennossa turvota limakalvot ja six on niin tukkosen olonen,ku se kerran heti helpottaa ku nostaa pystyyn. Täytyy varmaan hiukan kohottaa pinniksen päätyä...
Tänään on sitte treffit=)! Mä oon varmaan 5 kertaa jo käyny aamulla veskissä ku jännittää..ihan hullua...=)! Tuli vaan tollanen suhjunen ilma,toivottavasti siellä Tampesterissa paistais ees hiukan aurinko...=)!
Mutta nyt muksulle puuroo ja sitte parin tunnin päästä... Mää lähren Tampereelle...hih hih...=)!
Tiitiäinen78
Piti tulla heti aamusta katsomaan, ootteko sopinu jotain tapaamisesta... Elikkä mulle käy tapaaminen liikennepuistossa/Tuulin luona, eli väliä minulle! Ihan miten muille sopii ja miten lasten kanssa saa parhaiten homman järjestymään. Minkälaisia vempaimia siellä liikennepuistossa on? Ajankohdasta: päiväsaikaan sopii oikeastaan aika lailla miten vaan. Ensi viikolle ei ole mitään suunnitelmia vielä, tyhjänä kalenteri kaikin puolin. Silleen toki ajoitus olisi kiva, ettei meidän tarvis lounasaikaan istua autossa, vaan tapaamisaika olisi joko juuri lounasaikaan ja käytäis jossain syömässä tai sitten niin, että me syötäs kotona ja sitten lähdettäis huristelemaan. Tunnin verranhan meillä kestää. Eli ehdotan vaikka alkuun, että kellonaika olis klo 13. Päivällä ei muuten väliä, mutta arkena mieluiten! Viikonloput niin arvokkaita ;)
Mutta nyt pitää kai maksaa laskuja... Aina yhtä mukavaa puuhaa katsoa kun tilin saldo vähenee ja vähenee...
Marrastoive
Hirveätä valittaa kun muuten saan nukkua, mutta nyt jo toisena yönä peräkkäin piti seurustella neidin kanssa aamu neljältä ja tämä valvomisjakso kesti kuuteen saakka. En todellakaan seurustellut, annoin rintaa ja vaihdoin vaipan...ja annoin rintaa kunnes vihdoin nukahti. Nyt olemme sitten molemmat väsyneitä ja aamuäreitä.
Millähän tuohon rytmiin voisi vaikuttaa? Pitäisi varmaan hommata jotkin pimennysverhot ikkunoihin. Voihan toki olla, että levottomuus johtuukin hampaista. Ei ole meidän murulla muuta kuin ikenet vielä, eikä ikenissäkään näytä olevan edes turvotusta.
Tampereella on lämmin, mutta samalla synkkä päivä, tuulee myös. Onneksi ei sentään sada. Tiitiäinen lienee jo matkalla, joten tämä säätiedotus on turha.
Oih, pääni on kyllä nyt ihan tyhjä, joten siirrynpä lukemaan hajatuksianne taka-alalle, kohta lähden kävelemään kaupunkia kohti. ;-)
Kanelisokeri
Me ei tosiaan päästy,ja vaikka oltais päästykkin niin nuorin nyt kipeänä eikä oltais voitu sen takia tulla.
Millaista oli?
Täälä on kiukkunen pieni mies sylissä vaikka juuri hetken nukkuikin...
Se on kyllä ihme homma kuinka luonne muuttuu kipeenä ihan toiseksi.
Mutta nyt Joelille maitoa.
Toivoovauvaa ja lapset
Olipa mukava tavata marrasmuruja ihan livenä, eikä homma todellakaan mennyt miksikään ujosteluksi, tuntui kuin olisimme tunteneet toisemme kauan :-)
Toivoovauvaa: Meitä oli paikalla minun lisäkseni Onna, Tiitiäinen, Kirsikka ja Alia. Kivaa oli ja juttua piisasi, pikkumurutkin olivat kiinnostuneita toinen toisestan :-) Sinua ja Momenttiakin sinne kaipailimme, mutta eihän sille mitään mahda jos on kipeänä. Toisella kertaa sitten... Pikaista paranemista täältä toivottelen.
Aino nukahti nyt vasta päiväunille. Mahtoi olla hieman sekaisin kaikista ympärillä olleista samanikäisistä muruista. Toivottavasti nukkuu ensi yön kunnolla. Äh -nyt alkoi lohduton itku...se siitä äidin kirjoitushetkestä sitten. Pitää mennä katsomaan mitä siellä oikein tapahtuu.
Kanelisokeri
Tosi kiva kuulla että marrasmurujen Tampereen treffit onnistui hyvin! Olis ollu mukavaa olla itsekin mukana, mutta matkaa oli vähän liikaa :)
Piparminttu
Mulle käy se kello 13 ihan hyvin ja ensviikko, koska sillon mulla on auto käytössä, jos tohon liikennepuistoon päädytään niin meiltä on sinne matkaa aikalailla. Yhtään en muista mitä kaikkee siel on, no ne polkuautot ja sit siin vieressä on sellane leikkipuisto mis on ainaki kiipeilymahikset ja keinuja..kerro bubbles sinä tarkemmin. Miinuksena pidän sitä et siin menee tie vieressä ja aika vilkas sellanen toisinaan et tarkkana saa vahtia jos on vilkas lapsi mukana.
Niin se ensviikko tosiaan käy mulle, sit seuraava viikko ei käy mut siitä seuraavalla taas käy hyvin.
Oon koittanut kovasti miettiä muita paikkoja mut ei tule mieleen niin ei tule :)
Tampereelta kotiuduttu (jo aikaa sitte tosin...=)!) ja hauskaa oli! Tosiaan hyvin piisas juttua ja oli kuin oltais aina tunnettu,niinku Kanelisokeri jo kirjottikin=)! Saatais vaan isommat treffit kasaan ni nähtäis vielä isompi osa meitiä Muruja...
Mäkin sitte sain rattaat sinne parkkitalon tokaan kerrokseen ihan kunnialla,poika tosin katteli että mitähän toi mamma meinaa=)! Ja kerkesin vielä sallitun ajan puitteissa poiskin sieltä...hih hih...aika touhua=)!
Aika hyvin piti muuten paikkansa teistä saamat mielikuvat,tossa ajellessa oikein niitä mietein... Alian olin jostain kumman syystä käsittänyt vanhemmax (ANTEEX=)!!!!), Onnan olin aatellu vaaleex,mutta Kanelisokeri oli oikeestaan just (ainakin melkein...)sellanen ku olin aina aatellukkin...aikas jännää...=)!
Meillä meinaa varmaan tulla eka räkätauti...plääh...valuu pojun nokasta sellasta kirkasta lientä,muuten on kyllä ihan oma aurinkoinen ittensä...no katellaan...
Poitsu ryömi tänään=)! Ainakin siis 15 cm meni eteenpäin olkkarin matolla ja mä olin tietty ihan täpinöissä ottamassa valokuvaa (niinku se siitä näkyis...) ja voi että ku sillä oli hauskaa!
Isän vaimoke soitti tänään ja sen on tytär joutunu tänään sairaalaan,ku oli menny lapsivedet...viikkoja vasta kasassa 30...=(... Toivotaan nyt että osaavat tehdä jotain ja vaavi sais olla vielä masussa muutaman viikon...oikein itku pääsi heidän puolesta...
Mutta nyt mä meen töllään töllöö ja ootteleen sitä 4D-dokkaria...mielenkiintosta tälläi kuukauden imettäneenä...=)!
Tiitiäinen78
Juu hauskat treffit oli!
Mukavia ihmisiä olitte kaikki!
Tiitiäinen tosi avoin ja iloinen, kanelisokeri ihanan äidillinen ja järkevä, Alia rauhallinen hurmuripoikien äiti, Onna sosilaainen ja ystävällinen.
Myös kaikki murut oli ihania! Kanelisokeri melkein naapuri lapuudenajoilta, hih!
Olis pitäny olla kamera ja opttaa ryhmä rämästä kuva!
Mä oon kova aina analysoimaan...
Kyllähän sen tässä murujen jutuissa on huomannu et kaikki on mukavaa ja rentoa porukkaa, aina auttamassa ja tukemassa toisia.
Sä Onna olit ilmottautunut Tampereen äitienkin joukkon torstain kahvilatapaamiseen. Oon itekkin miettiny tuota perhekahvilaa et vois joskus käydä tsekkaan senkin. Nyt en tiedä ehtiikö tänä torstaina kun pitää isompien opeille ostaa lahjat ym säpinää. Onkohan se vielä kesälläkin auki?
Mut nyt jos alkais tölöttää telkkaa, kerrankin kaikki jo kuorsaa!
Palataan!
Olenko aamun ensimmäinen, piti tulla kurkkaamaan miten treffit oli teillä mennyt ja kivastihan nuo näyttää menneen, kukaan ei eksynyt porukasta ym. Sehän jo tiedettiin että mukavaa porukkaa ollaan : ) Harmi etten päässyt mukaan tapaamiseen.
Jos kesäksi saataisiin tänne pääkaupunkiseudullekin järkättyä jotain kokoontumista niin jospa sitten. Ainakin odotusaikana täältä päin kirjoitteli enemmänkin äitejä, kun muistelen että naistenklinikalle/kättärille oli menossa synnyttäjiä aika monia. Tarkemmin en muista onko nyt aktiivikirjoittajissa paljon eteläsuomen äitejä.
Hauska oli lukea miten teillä oli omat mielikuvat muruista ja todellisuus joillakin vastanneet hyvin todellisuutta. Totta on että jonkinlaisen mielikuvan sitä on kaikista itselleen kehittänyt. Pitkäänhän tämä porukka on kasassa kyllä ollutkin. Kirjoitteliko joku jo vauvakuume puolella marrasmurut pinossa? Itse en muista kuumeilinko niinkään kuukausipinossa mutta kuumepuolella kirjoittelin kyllä vilttiketjujen pinossa (pino pitkään lasta yrittäneille) koko odotusajan pinoilin jo sitten marrasmuruissa.
Täällä tänään hieman viileämpi ilma kun eilen tosiaan oli aikas hikistä, yöllä on taas herätty kunnon ukonilmaan.
Kohta alkaa koululaisten kesälomakin, saa nähdä miten meidän päivärytmit muuttuu sen myötä ja muuttuuko. Itse olen ajatellut että aamun " päiväunet" jäisivät pikkuhiljaa pois ja Veeti siirtyisi kaksiin uniin. Kaksien päiväunien rytmiä ovat nämä isommat lapset vauvoina pitäneet molemmat, mutta katsotaan nyt, ruoka ajat ainakin alkavat nyt säännöllistyä kun kiinteitä alkaa mennä enemmän, en tiedä johtuuko siitä vai mistä mutta maitoa tuntuu rinnoissa olevan nyt ihan pakahtumiseen asti, liivinsuojia en ole käyttänyt moneen kuukauteen mutta nyt oli pakko. Ihan kiittettävästi Veeti kyllä tissiä päivän aikana syö ja yölläkin useaan kertaan, ehkä määrä mitä syö on sitten pienempi en tiedä.
Vielä äityidestä (onkohan jo " vanha" aihe mutta kun en ehdi koskaan ajallaan kommentoimaan) Kyllä sitä itsekkin välillä tuntee olevansa huono äiti, kun turhaan tulee räyhättyä lapsille ym. mutta onneksi nyt pääsääntöisesti tunnen olevani ihan riittävän hyvä, hieman sitä rimaa on nyt useamman lapsen kohdalla osannut itseltään laskeakin. Keskimmäisestä minulla on tällähetkellä eniten huono omatunto, hän kun tuntuu nyt jäävän vähimmälle huomiolle. Huonoa omatuntoa poden myös siitä että en ole nyt kovinkaan kummoinen vaimo miehelleni, usein illalla sitä on niin väsynyt että sänky kutsuu minua jo aikaisin vaikka olisi aikaa viettää sitä kahdekeskistä aikaa miehen kanssa, hän jää sitten yksin katsomaan tv:tä ja kun tulee nukkumaan minä jo kuorsaan sikeästi...
Hampaista vielä, bubbles: meilläkään ei vielä ensimmäistäkään nököä näkyvillä, ei näytä edes olevan tuloillaan
silvain ja kirjoittamisen aikana herännyt Veeti sylissä kiemurtelemassa
ja kiitos mukavista treffeistä! Toivottavasti saadaan toinenkin kokoontumisajo järjestettyä (ja miksei vaikka kuinka monta?) jotta saadaan mahdollisimman moni mukaan.
Tänään mun pitäisi saada pienennettyä puhtaiden vaatteiden pinoa saunalta kaappeihin. Meillä aina kertyy puhtaat ja kuivat vaatteet saunalle, jossa pyykki siis kuivataan, kun kukaan ei jaksa kantaa niitä sieltä kaappeihin. Tänään siis meinasi valloittaa sen vuoren. Pyykkien lajittelu oikeiden omistajien kaappeihin ja mahdollisten silitystä tarvitsevien vaatteiden silittäminen on mun mielestä kaikista inhottavin kotityö. Vaatii useiden päivien henkisen valmistumisen ja energian keräämisen jotta saan sen tehtyä. Olen nyt tämän aamua psyykannut itseäni, että tuo ärsyttävä homma tulisi tehtyä, mutta miten sitä aina keksii jotain mukavampaa..?
Bubbles: ei meidänkään pojalla ole hampaita vaikka ne on olleet tulollaan jo useita kuukausia.
Silvain: mäkin olen joutunut ottamaan liivinsuojat uudelleen käyttöön vaikken ollut tarvinnut niitä useaan kuukauteen. Maitoa tuntuu tulevan taas melkoisesti.
Kirsikka: ilmoittelin joo itseäni sinne huomiseen tapaamiseen mutta voi olla että joudun perumaan menoni kun huomiselle alkaa kertyä liikaa menoa. Ihan hauska olisi tutustua uusiin ihmisiin ja käydä katsomassa millainen se perhekahvila on. Käsittääkseni se on kesällä kiinni ja aukeaa sitten kun koulutkin alkavat.
Nyt en muista mitä muuta mun piti kommentoida ja kaveri tuolla ilmaisee itseään niin voimakkain äänin että pitää rientää katsomaan mikä on hätänä...
onna
Vaikka eilen puhuin kaverilleni, että lähetä vaan ma työsähköpostista mulle postia... Sitten puhelun jälkeen tajusin, että jostain syystä olin ihan perjantaissa. Tänään oli sitten pakko laittaa, että toki saa lähettää ennen maanantaitakin :) Pistetään väsymyksen piikkiin, vaikka en myönnä, että sitä pahasti edes olisi. Tyttö syö 2-3 krt yössä, mutta nukahtaa heti syötyään takaisin... Nyt on onneksi nukkunut kohta 2 tuntia päikkäreitäkin. Kaksi edellistä päivää mennyt niin, että nukkunut kaksilla päikkäreillä yht. n. tunnin... Ja voi sitä kiukun ja väsymyksen määrää...
Kiva, että treffeillä oli kivaa. Valitettavasti olen tässä Tre-Hki puolivälissä, eli todennäköisesti ei tule treffeille lähdettyä.
Meillä nukutaan nyt yöt kokoyökkärissä ilman peittoa, tai sitten vaan vähän jaloilla. Eli ilmeisesti ei niin hikinen tyttö kun monet muut vauvat. Tosin päikkäreillä tuntuu olevan usein liikaa päällä. Silloin on varsinainen hikipää! Jotenkin vaan huolettaa, ettei palele ja sitten pukee liikaa :(
Hampaita ei vielä näy, eikä tunnu. Tänään täynnä 6 kk. Tosin varmaan jo 2 kk ollaan kuviteltu, että jos jotain vaivaa, niin laitettu mahdollisten hampaiden piikkiin :)
Mukavaa päivänjatkoa!
Justi & Sonja
Kiitos kivasta tapaamisesta muille mukana olleille! Jäi vain harmittamaan, etten ehtinyt itse paljon jutella - pojat vei sen verran aikaa, ja jos ei vienyt, niin äkkiä jotain ruokaa omaankin suuhun :D Noh, tätä se on. Tietysti voisi ajatella, että ottaisin seuraavalla kerralla vain toisen mukaan, ehtisi itsekin jotain rupatella.
Mutta kiirettä pitää taas, kuten aina. Täytyy tästä lähteä lähikauppaan muksujen kanssa.
Alia ja pojat
Eilen olisi voinut tosiaan sukeltaa ilman kosteuteen ;-P
Mukavaa kuulla, että teillä tapaaminen oli mukava! Pitääpä miettiä tarkkaan, kehtaako itse koskaan mihinkään ottaa osaa... Minä nimittäin olen se, joka eniten valittaa, on kiukkuinen ja kärsimätön, ei pysy ajatustensa perässä, hosuu ja heiluu... Ja tunnistaa siitä, että karjuu ääni käheänä koko ajan pojille, jotka eivät mitään kuule saati tottele. Eli tokkopa kukaan haluaa lähemmin tutustua ;-/
No, nyt on katras ollut (kaikki siis!!!) jonkun aikaa unilla. Välillä ladataan. Pitäis siis tästä sännätä äkkiä kahville, kun vielä ehtii.
VOIH! Ei meillä vaan ryömitä :-( Pojat tässä iässä (lähes 7kk) harjoittelivat jo konttausta. Mutta ei Tiiti. Neiti Kuningatar vaan karjuu äitinsä säestämänä (tai toisinpäin), pyörii napansa ympäri, nostelee peppua ja mönkii kyljittäin, mutta EI LIIKU. Tänään totesin, että on neiti niin pehmeää makkaraa ettei vaan taida päästä eteenpän ;-P
No, yritän palata illalla aivojen kera...
TalviSalama kera nukkuvan puolueen
Ihan tavalliselta äidiltä kuulostat... Tai sitten mä olen vain samanlainen ja me ollaan molemmat outoja =) Paitsi että sitä sun vauvakuumetta mulla ei ole. Hauskalta joka tapauksessa vaikutat! Mutta tosiaan julkisilla paikoilla miestä monesti hävettää, kun hänen mielestään mä komennan poikaa liian kovaäänisesti. Vaan kun ei se hissuttelu oikein tehoa.
Mä haluaisin nukkua. Viime yönä meinasin oikeasti saada hermoromahduksen, kun en saanut alkuyöstä unen päästä kiinni ja sitten kun puolen yön jälkeen oisin nukkunut, niin eiköhän tyttö aloittanut tissiltä toiselle heilumisen ja kitinän ja tutit oli hukassa ja vaikka mitä. Samalla olin itse sekavassa valve/unitilassa ja näin unta siitä eilisestä 4D:stä... Joo, tyttö olikin jo iso ja mietin yöllä, että pitäiskö mun lopettaa tää imetys jo ennen kuin muut alkaa ihmetellä =O Aamulla sitten palasin järkiini kun muistin, että eihän tuo ole vasta kuin 7kk, ei 7v. Mutta vasta 6 jälkeen aamulla olen nukkunut ekan " pitkän pätkän" eli 7.37 asti. Kiva. Tosiaan 4 hammasta tulossa yhtä aikaa, eli syy on noihin öihin mutta silti väsyttää... Suponkin tyttö kakkasi illalla melkein heti ulos, mutten sitten uutta tohtinut laittaa.
Mites meidän Seinäjokitreffit jaksaa? Pitäiskö lyödä lukkoon aika ja paikka? Ja missäs muut S.joen/Vaasan mammat luuraa? Oli meitä Vaasastakin muita.
Mutta nyt lisää kahvia, jos pysyis hereillä sen voimalla.
Marrastoive
Tampereen reissu takana.. Olis tänään ollu se miitinki, niin mäkin oisin voinu tulla! :) Eilen mies tartti autoo, niin en päässy.
Oli meinaan aamulla aika DIPP-tutkimukseen. Eli jos joku ei tiiä, niin se on diabetes-tutkimus. Viimeksi otetussa verikokeessa ei ollu mitään. Nyt otettiin taas, ja jos ei mitään siinäkään, niin vuoden ikäsenä on seuraava käynti.
Voi että toi Niklas on kyllä varsinainen naisten mies! Nytkin tolla reissulla se hurmas kaikki " tädit" ! :P Kaupassa oon pitäny sitä jo ihan siinä ostoskärryn istuinosassa, niin siitä se sitten pällistelee ja hymyilee kassaneideille.
Nyt seuraakin galluppia: Mitä pidätte muruilla jalassa näin kesän korvilla/kesällä? Mä meinasin ostaa tänään sandaalit, mut jätin sit kuitenkin hyllyyn, kun oli mielestäni aika tyyriit (jotain päälle 20e). Ostin sit semmoset kun " kerhosukat" , ne oli vähän semmoset tossun näköset sukat. Olipas toikin selitys! :D No siis sukat, joissa on vahvennettu pohja ja pohjassa on myös liukueste. Kun tuntuu ettei viitti ihan sukkasillaan kuljetella ja ihan oikeita kenkiäkin vähän " vierastaa" vielä kun ei osata ite seistä... Eli kertokaa mitä käytätte vauvalla jalassa tällä hetkellä/kesällä. Meillä oli semmoset karvatossut, mut ne on auttamattomasti jo liian pienet. :( Ne mä kyllä säästän seuraavalle tulokkaalle...oon tykänny niistä tosi paljon.
Täällä tissin syöminen on hieman normalisoitunut. Ainoa, et ei enää oikeen jaksa rauhottua ja keskittyä siihen imemiseen. Ei puhettakaan et vois enää tohon sohvalle asettautua imettämään! Se on nopee lutkutus jossain ihan missä sattuu asennoissakin.. Tuntuu vaan et tuleeko noista lätkistä enää mitään? Kaippa niistä jotain vielä heruu.. Mut oon antanu ruuan kanssa korviketta ja puuroon sekottanu korviketta. Ne määrät on vaan tosi pieniä.
Ei meilläkään ihan hirveesti vielä liikuta. Konttaamista on harjoteltu jo reilu viikko tai jotain semmosta... Mut ei mennä vielä eteenpäin. Taaksepäin pakittaa mahalla ollessaan. Kovasti tykkää kanssa istua ja leikkiä, mut siinä pitää olla koko ajan vahtimassa.
Kattelin muuten eilen sen 4D-dokumentin. Olihan se aika outoo, kun just joku 8v tyttö vielä imi rintaa! Ei tsissus.. Jonkun 2-3 vuotiaan imetyksen nyt jotenkin vielä ymmärtää, mut kyllä siitä vanhemman menee jo yli meikäläisen ymmärryksen. Ite ensin meinasin imettää sinne vuoden ikään tai jotain, mut nyt kun täytyykin mennä töihin, kun Niklas on 9kk niin voi olla et imetyskin siinä sitten kuihtuu loputkin vähät. Mut ei voi mittää...
Nyt kyllä lopetan! :) Heippatirallaa.
joelaa ja Niklas (nukkuu - vielä toistaseks)
Joelaa kyseli jalkineista... Meillä on pojalla sellaset oiskos ne Puman " lenkkari" eli ihan oikein tarralenkkarin näköset mutta tosi pehmeät ja pehmeät pohjat myöskin.
Ne on helppo laittaa jalkaan kun päällä on iso tarra ja pysyvät myöskin hyvin jalassa. Ja kivan näköiset :) Maksoi jotain 20-25e.
Niillä meinataan nyt pärjäillä, en taida sandaaleja vielä ostaa kun ei poika kuitenkaan kävele vielä tänä kesänä.
Piparminttu
... " lenkkariT" eli kyllä niitä on ihan kaksin kappalein :)
Mistäs ostit ne tossut? Rupes kiinnostaan... :) Vaikkakin aika hintavat, mut kuulosti tosi kivoilta tossukoilta!
Mulle kyllä käy se liikennepuisto, tosin sit mun pitää päästä yksin tuleen vauvan kaa, koska toi neiti 2v ei niillä autoilla viel osaa ajella. Esikoinen toki saattaski tulla mukaan.