Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

####SUURPERHEKUUMEILIJAT VIIKKO 22####

28.05.2007 |

Oli pakko tulla tänne heti aamusta keikkumaan ja aloittamaan uutta pinoa.

Nyt alkaa jo tämä elämä muistuttamaan niin Kauniita ja Rohkeita, että itseäkin hirvittää!

Otetaanpa lyhyt kertaus tähän astisista tapahtumista.... Meillä on siis kolme terhakkaa tenavaa ja neloskuume on aaltoilevana vaivannut pitkään. Jokin aika sitten päätin lopettaa jahkailun ja poistattaa kierukan. Ajattelin, että antaa luonnon päättää. Kierukka lähti tasan kolme viikoa sitten. Aika pian alkoi poistovuoto ja nyt olisi siitä laskettuna kp.19.

Kierukan poiston jälkeen on ehkä pari kertaa harrastettu petipuuhia ilman ehkäisyä. Viikko sitten asiat saivat uuden käänteen työpaikan merkeissä. Minulle siis soitettiin eräästä paikasta ja tarjottiin töitä. Tarjous oli sen mukainen, että se oli " pakko" ottaa vastaan. Sanoin itseni edellisestä paikasta irti ja uuden työn on määrä alkaa irtisanomisajan jälkeen. " Vauvahanke" jäi saman tien jäähylle.

Ja jatkoa seuraa... Viikonloppuna tunsin nänninpäät aroiksi ja mieleeni hiipi ajatus, että mitäs jos tärppi olisikin jo ehtinyt käydä. Ajatus on sinänsä aika kaukaa haettu, koska poistovuodosta on kulunut niin vähän aikaa. Olin kuitenkin tilannut heti kierukan poiston jälkeen netistä raskaustestejä ja joku outo voima laittoi tänään pissaamaan tikkuun. Tuloksena on HAAMUJEN HAAMUJEN HAAMU. Vaikka kysessä on toosi haamu, niin olen vakuuttunut, että jotain viivaa tikussa kuitenkin on!

Nyt toverit tarvitaan apua ja tukea! Olen suoraan sanottuna tosi paniikissa. Haamu täytyy varmistaa muutaman päivän sisällä, mutta mitä jos olenkin nyt raskaana? Saako koeajalla antaa kenkää, jos työntekijä on pieniin päin. Miten helkutissa tämä ajoitus meni juuri näin! Miksi työtä ei tarjottu vasta tällä viikolla?Apuuuu....

t, Meriutu täysin pallo sekaisin!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki palstalaiset!

Tulinpas tänne taas aloittelemaan uutta aamua! Meillä tyttäret meni kouluun ja eskariin ja meidän pikkumiehet ovat päiväkodissa 2-3 päivää viikossa. mamman kun pitää välillä töitäkin painaa.

Minä en millään malttas odotella sitä ovista, koska piinaviikot on niin ihanan jännittäviä... tämä kuumeilu on tällaista oman elämän extreme-urheilua! Miehelläkin tuntuu kuume aina kovenevan työtilanteen mukaan, heti kun freelancerin kalenteri täyttyy mukavasti alkaa vauvapuheet, ja minähän olen heti mukana kuin partiotyttö konsanaan.

Perhekoosta vielä oli puhetta, meillä lapset nauttivat isosta katraasta, ja molempien tyttöjen suurin haave olisi vielä saada vauva taloon. He tykkäävät hirveesti pikkuveljistään, vaikka ne aina sotkee, hajottaa, vaatii kaiken huomion jne.. Ison perheen lapset kasvavat sosiaalisiksi, toiset ihmiset huomioon ottaviksi, on iso ero esim. joihinkin perheen ainuisiin lapsiin jotka saavat kaiken, eivätkä osaa mitään jakaa. Tietenkin sekin riippuu vanhemmista!

Sen verran gallupin poikasta, että käyttekö isojen perheiden kanssa ulkomaanmatkoilla...

Me ollaan oltu nyt muutamia kertoja, kesän lopulla suuntaamme taas Bulgariaan, siellä oli tosi kiva lomailla viime kesänä lasten kanssa! Hinnat edulliset, hyvää ruokaa, paljon shoppailtavaa, tosi lapsiystävällinen ilmapiiri, bulgarialaiset todella tykkää lapsista!!

Mutta pitemmittä puheitta Tsao

Ps. Omppuäippä kipitäppäs testi hakuun... me jännätään sun kanssas!

Vierailija
22/39 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täti kaahas kylään tässä pari tuntia sitten... juu, u, ei ole tehotippaan luottaminen! ;)) Mutta ihan hyvä fiilis mulla on, kun eihän ollut tarkoituskaan vielä raskautua. Isukkikin jo huolestui, että olenko jo raskaana... Kesä on niin täynnä ohjelmaa, remppaa, pihahommia jne, että parempi odottaa syksyyn. Ja ennen kaikkea siihen, että molemmat toivoo samaa asiaa!! :)) Ja pikkukuopus on vielä pieni, pienenpieni! :)

Kiitos kuitenkin kun jännäsitte kanssani hetken! :))

Kirjoitellaan!

Omppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava lukea kuulumisianne pitkästä aikaa. En ole koneella ollut vähään aikaan kun pihahommia olen niin kovasti tehnyt.

Kierukka saatiin nyt viimeinkin pois. Lähti helposti eikä edes sattunut pahasti. Mutta mutta... Samalla löytyi myös munasarjasta kysta. Se on sen verran iso että jouduin seurantaan. Sitä pitää kuulemma seurata että jos ei ala pienentyä itsestään tai jopa kasvaa niin se pitää poistaa. Onkohan tämä nyt sitten paha juttu? Mitä tästä voi seurata? Ei kai koko munasarjan menetystä? Eli jos se ei lähdekään itsestään. Olin niin hölmönä että en muistanut kysyä pitääkö sitä vauva yritystä nyt lykätä niin kauan että kysta häviää. Onko teillä jotain kokemusta? Sain uuden ajan heinäkuulle mutta suunniteltiin kyllä muutenkin ettei vielä ihan aloiteta yritystä... Jos tämä kesä nyt vielä ollaan. Menen tästä googlettamaan jos löytyisi jotain lisätietoa asiasta mutta kuulisin mielelläni myös teidän kommentteja asiasta.

Vierailija
24/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taasen!

Onko kaikki pihahommissa, vai muuten vaan kädet täynnä (meillä suurperheen äideillähän on tunnetusti niin paljon luppoaikaa..)

Pahoittelut omppuaidille tädin kurvailusta, mutta eikös teillä ollut tarkotuskin vielä vähän odotella!!! On se kyllä hassua, miten kaikki neljä edellistä raskautta ei ole millään lailla mietityttänyt niinkuin tämä viides..

Mutta omaa napaa sen verran, että ovis tekee selvästi tuloaan, eli ehkäisyrengas ei ole sekoittanut kiertoa. Tunnen jo ovisoireeni, nippailua, alavatsa arka ja limoja.. tikutuksenkin aloitin tänään, ei vielä mitään...

Eli viikonloppuna lapset ajoissa nukkumaan kun iskällä ja äiskällä olis omia hommia!!!

Kirjuutelkaa hyvät naiset ettei mene yksinpuheluksi!

Vierailija
25/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikosta mullakin on kiireitä kun lapset on kotona ja niille on ohjelmaa järjestettävä.

Pahoittelut Ompulle tädin tulosta.

Joku tais kysellä matkustelusta. Meidän perhe joutuu matkustelee miehen työn takia aivan kauheasti(muuttoja lyhyeksi ajoiksi pohjoismaihin) joten meillä ei lomamatkoja tehdä. Mä viihdyn aivan valtavan hyvin kotona.

Täytyy tästä nyt ulos lähteä kun on niin kaunis ilma. ++++++++tuulia kaikille.

Vierailija
26/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka vaan äipät! Niin se on kuukausi vaihtunut.. Ihanaa, tänään on koulun ja eskarin viimeinen päivä, huomenna vielä kevätjuhla ja todistustenjako ja sitten kauan odotettu loma!! Äkkiä on tuo esikon ekaluokka menny..

Onnittelut Meriutu myös minulta uuden työpaikan johdosta! Olen itsekin jo joutunu miettimään tuota töihin meno asiaa.. Mun äippäloma loppuu syyskuun 15 pvä, mutta en millään tahtois viedä nuorinta heti hoitoon. Mutta tuolla kodinhoitotuella ei asuntolainaa makseta eikä miehen palkka yksistään perheen elättämiseen riitä.. Täällä ei edes makseta kuntalisää. Mutta mulla ei ole työpaikkaa tällä hetkellä et hyvinki voin " joutua" työttömäksi.. Se kyllä kävis mulle niin voisin olla kotona.. Pääsisin liiton rahoille kuitenki.. Jospa tärppäis kuitenkin, tosin vielä ei aktiivisesti yritetä vaan ollaan ajateltu joisko syksyllä alottais.. Meidän kuopushan on alkanu hormonien avustuksella joten en oikein jaksa uskoa et luomuna onnistuu, mutta saa nähä..

Huomenna on muuten meillä kevätjuhlan lisäksi toinen juhlapäivä.. Menemme kihloihin!!! Mies kosi alkuviikosta ja päätettiin et 2.6 on hyvä päivä mennä kun kuopuskin tulee silloin ½ vuotta(näin mies ehkä tulevaisuudessa muistaa kihlajaispäivämme..:))Et huomenna meillä juhlitaan monesta syystä.. Mutta nyt taitaa pienimies heräillä ulkona..

+++++säteitä kaikille ja erittäin aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille!!!

-marrasmamma-

Vierailija
27/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlauksen johdosta :)

Vierailija
28/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ihan hyvin. Paitsi tietty tätin aikoihin aina vähän hankala olo... :/

Soffala, mulla oli oikeassa munasarjassa kysta ennen ensimmäistä raskauttani. Sitä ei heti löydetty, vaikka kipuilikin. Yritettiin lasta 1,5 vuotta tuloksetta ja heti kun kysta poistettiin, tulin raskaaksi ja siitä tuloksena esikoispojat!! Eli voi luultavasti hankaloittaa raskautumista, ainakin minun tapauksessani. Oikea munasarja kun oli ihan tukossa... Mutta kysypä kesällä kun on uusi lääkäriaika. Yritellään sitten syksyllä yhdessä siirtyä odottajiin! ;)

Viikonloppu edessä, toikkarit ja suvivirsi... lapsille just fiilistelin, kuinka omasta mielestäni ne oli aina niin herkkiä hetkiä... suvivirressä on sitä JOTAIN! :) Kesäntuntua!

Ihanaa kesäkuuta! Sydämestäni toivon plussia kaikille jännääjille!! :))

Omppis & täti

Vierailija
29/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täytyy sanoa, että kiirettä on tuolla pihapuuhissa pitänyt. Hädin tuskin ennättänyt koneella kattoa muiden kuulumisia, mutta kovin mielessä on että pitäis ittelläkin kommentoida.

Joo, lapsilla alkaa kesäloma, kavereita tulee ja menee.. ja ruokahuollon pitää pelata, että muksut pysyy rauhallisina:)

lomasta oli puhetta, meill on heinäkuussa viikko kainuussa tiedossa, muuten lyhyitä reissuja tehdään. Syksyksi oli suunnitteilla aurinkolomaa koko perheellä, mutta päätettiin niihin aikoihin ajoittaa kodin laajennus. Hurjaa kyllä ruveta rikkomaan valmiita seiniä, mutta ajateltiin miehen kanssa että toiset sijoittaa kesämökkiin, autoihin, osakkeisiin, no me voitaisi sijoittaa kotiin, ja sen seurauksena tehdään aika paljon lisäneliöitä..saadaan muuttaa evakkoon joksikin kuukaudeksi, sen verran pistetään koti uusiksi:) mutta se on vasta kesän jälkeen.

Välillä tuntuu tämä vauvakuume mietityttävän.. Kun itsellä on ikää 36, ja nyt nuorin on 1v3kk niin että jaksanko vielä jos saatais se 4. lapsi!!

Tokihan noista vanhemmista on jo paljonkin apua (11 ja 9v tytöt), mutta täytyy kyllä lähteä siitä että MUN täytyy jaksaa, ja vanhemmat tytöt voi auttaa sillon tällön, siis hoitovastuuhan siinä on mulla!

Mietityttääkö teitä tällänen? te joilla on jo useita lapsia??

Mutta kaikenkaikkiaan tämä on kyllä ihanaa aikaa, että jos laskut nyt menee oikein tuon ovulaation aikatauluttamisen suhteen, annetaan palaa täysillä.. että tervetuloa vaan 4.!

Nyt tarvii lähteä keittään kaffetta, sitten vähän laittaa vaatteita huomiselle valmiiksi.

Hauskaa kesäkuuta kaikille, ja ennen kaikkea niitä ++++tuulia!

-sinuvi-

Vierailija
30/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yritetään nyt paremmalla onnella.

Sinuvi: Mun täytyy kyllä sanoa että mun vauvakuume on aivan kauhea nyt kun toi nuori on jo melkein 6 ja neljä on koulussa. Mä en yhtään ajattele sitä että mä olisin liian vanha kun olen kokoajan suunnitellut että yli 40v tehdään vielä se iltatähti tai kaksi. Mun lapset vaan kasvoi niin hetkessä ja nyt mä sen vasta huomasin. Mä uskon että kaikille tulee luonnostaan se että miten monta vauvaa jaksaa ja haluaa. Sulla on nyt se hyvä puoli että sun nuorin on vielä vauva ja mutta kun hän kasvaa niin isommat on kasvanu myös niin sitten voi tuntua erilaiselta ainakin musta tuntuu nyt kun vanhin on 13v seuraava 12v seuraava 10v ja seuraava 8 v ja sitten tämä melkein 6v ja nyt olen niin onnellinen tästä raskauden alusta ja toivon kauheesti että Luoja vielä mulle sen vauvan ens helmikuussa suo.

sitten asiasta toiseen : Miksi eilen( näkyi3 sivu) ja tänään tässä pinossa näkyi 4sivu mutta kun sitä yritti avata niin siinä luki että viesti on poistettu tai siirretty. Käykö täällä joku häiriköimässä meitä vai mistä oikein on kyse. Anteeksi kun olen niin tyhmä!!!!

Me lähdetään nyt kevätjuhliin ++++++++tuulia kaikille!

Annlinn

Vierailija
31/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä täällä myös! olen miettinyt asiat halki, ja en voi muuta sanoa kuin ettei sitä kuumetta muuta mikään muu kuin se raskautiminen.

sinuvi:

Välillä tuntuu tämä vauvakuume mietityttävän.. Kun itsellä on ikää 36, ja nyt nuorin on 1v3kk niin että jaksanko vielä jos saatais se 4. lapsi!!

Tokihan noista vanhemmista on jo paljonkin apua (11 ja 9v tytöt), mutta täytyy kyllä lähteä siitä että MUN täytyy jaksaa, ja vanhemmat tytöt voi auttaa sillon tällön, siis hoitovastuuhan siinä on mulla!

Mietityttääkö teitä tällänen? te joilla on jo useita lapsia??

Vierailija
32/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" perinyt" äidiltäni sen että lapset hoidetaan kotona kun ne tehdäänkin. Oma äitini oli kotiäiti, ja kun olimme kouluiässä hän aloitti vasta työt. Emme lapsena koskaan olleet hoidossa tai päiväkodissa. Vieläkin äitini panostaa siihen että hoidamme myös omat lapset kotona. Näin se on mennytkin itselläni ja sisarillani ettei lapset ole olleet kuin kotihoidossa ja miehet ovat töissä. En tässä mitenkään ala arvioi työssä käyviä äitejä! näin meillä ja muilla omalla tavalla ;)

Annlinn:

M@m@-3x: Kiva kun on muitakin jotka ymmärtää mitä tarkoitan. Kukaan tuttavistani ei ymmärrä miksi mä olen tehnyt tälläisen valinnan enkä luo uraa. Mä vaan olen kasvanut perheessä missä äiti ja isä molemmat olivat hyvin koulutettuja ja ne oli aina työmatkoilla tai töissä ja minä hoitajan kanssa kotona. Mä olin kauhean kateellinen mun parhaalle kaverille jonka äiti oli kotiäiti ja sillon jo mä päätin että mä olen kotona omien lasten kanssa.

Vierailija
33/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nimimerkit on tosi vaikea muistaa kenelle kommentoi milloinkin :)

Vierailija
34/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli melko tiheästi ovat tulleet, n. 1.5 vuoden välein. Minulla edelleen vauvakuume. Olen seuraillut teidän keskustelujanne ja koen kuuluvani tänne. Tiedätte tunteen. Kysyisinkin teiltä:

Miten saada mies mukaan seuraavan yritykseen? Onko teillä miehet aina messissä heti vai jopa innokkaampia? Meillä mies on nehkeä ja minulla kova kuume, nuorin on 1v4kk. Onko parempi olla välillä kokonaan puhumatta asiasta vai vihjailla jatkuvasti (kuten minä...)? Nyt olen ehdottanut, että ensi vuoden puolella aloittaisimme seuraavan yrityksen (itse olisin valmis heti, mutta kun tiedän ettei miesole niin tämä tuntui realistiselta ehdotukselta...)

Neuvoja kaipaan....

Vierailija
35/39 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että lahjot miestäsi ja kerrot miten useammasta lapsesta tulee enemmän lapsilisää (älä puhu mitään kulujen kasvusta, kyllä ne miehet sen tietää, mutta välttele negatiivisiä kriteereitä).

On munkin mies joskus epäröinnyt että montako lasta meille oikein tulis (meillä on viisi ja nyt on rv5 meneillään kuudetta odottaessa. Mutta olen aina ylistänyt miten viisaita ja ihania meidän lapsista tulee ja miten söpöjä ne vauvat on ja mä jankutan aivan varmasti siitä asiasta niin kauan että saan periksi.

Minä taas luovun ja joustan kaikissa muissa asioissa esim. mieheni työajoissa ja organisoin kaiken yksin kotona että mieheni tarvii vain tulla siistiin kotiin löhöömään. Meillä tämä toimii tosi hyvin minä saan mitä haluan ja hän saa mitä haluaa. Vetoan aina vastavuoroisuuteen ja reiluuteen. Meillä tosin on myös se hyvä puoli että välit mieheni äitiin on tosi huonot (kun hän olisi halunnut suuren perheen mutta mieheni isä ei) ja nyt anoppini purkaa sitä katkeruutta minuun ja meidän lapsiin. Hän ei pysty kateuttaan ilotsemaan edes omista lapsenlapsistaan ja siksi mä olen koko avioliitoajan (15v) sanonut että meille ainakin tulee vaikka 12 lasta mutta mä en halua tulla samanlaiseksi kuin anoppi.

Vaikea antaa mitään selkeää ohjetta, mutta näin toimitaan meillä.

Onnea yritykseen!

Annlinn

Vierailija
36/39 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain tulin kurkkaamaan taas kuulumisia ja samalla muistuttaisin että plussanneet eli ainakin Annlinn ja Pikkukakkonen kävisivät laittamassa sinne esittelypinon loppuun tiedon siitä lasketusta ajasta jotta saan sitten päivittää taas listan ajantasalle.

Mukavaa viikonloppua kaikille suurperhekuumeilijoille!

Medison

Vierailija
37/39 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taasen palstailijat! Kaikki muut nukkuvat jo, joten nyt on aikaa vähän vilkuilla viestejä! Ihan ensin ONNEA ANNLINN plussaamisesta, mulla on mennyt uutinen ihan ohi, mutta huomasin aikaisemmasta viestistäsi, että olet viidennellä viikolla. Ihanaa, oliko teillä kauankin yritystä takana, vai saitko plussan nopeastikin? Hienoa, että uusiakin ilmoittautuu koko ajan mukaan, koska osa palstailijoista siirtyy tasaiseen tahtiin tuonne odotuspuolelle!

Itse olen kauhean kuumeen kourissa, ja luulen bongaavani ovisplussan tikkuun parin päivän sisällä, jonka jälkeen alkaakin sitten se piinallinen pariviikkoinen. Eihän noilla ovistikuilla sinänsä ole virkaa, kyllähän ne vauvat saavat alkunsa ihan vain vanhoilla tutuilla konteilla, se vaan on sellanen hauska lisä tässä kuumeilussa! Joku tuossa aikaisemmin kyselikin, että onko mieskin mukana ovistikuttelussa, vai onko se naisen oma salaisuus?? Meillä niin päin, etten ole sen enempiä miehelle niistä puhellut, en halua että tästä tulee mitään pakkosuoritusta.. se on vaan itselle kiva tietää missä vaiheessa kiertoa mennään, etenkin kun kierto on aina ollut hyvinkin epäsäännöllinen..

Joten hyvää jäljellä olevaa viikonloppua ja plussatuulia ja vikkeliä smppoja toivotellen..

Vierailija
38/39 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille ihanaa kun loma on nyt alkanut.

Monalisa: Kiitos onnitteluista. Tämä raskaus oli aikasuuri yllätys olin niin valmistanut miestäni siihen että sitten ensikuu pupuillaan joka päivä jotta tulisin raskaaksi kun tässä kuussa pupuilut jäi niin vähiin, mutta mieheni pääsi kuin koira veräjästä kun se vähäinenkin määrä näytti riittävän.

Meillä on kaikki lapset tulleet heti ensi yrittämällä, ja joka kerta olen pelännyt että jos nyt en enään voisikaan lapsia saada. Tuttava piirissäni on tosi paljon lapsettomuutta, keskenmenoja ym. siksi olen kokoajan odottanut koska kaikki kauheudet sattuu minun kohdalle ja tästäkin raskaudesta nauttiminen on tosi vaikeaa kun on niin paljon mahdollisuuksia miten kaikki voi mennä pieleen.

Täytyy vain toivoa parasta että kaikki menee hyvin.

Ylihysteerinen Annlinn

Vierailija
39/39 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on täällä palstalla ymmärrettävistä syistä...Mekin ollaan oltu perheen kanssa melkein koko päivä ulkona pihatöitä tekemässä. Äsken käytiin koko porukka uimarannalla, mies ja isommat lapset kävivät eilen heittämässä talviturkit. Minä (vilukissa) en vielä tänäänkään uskaltautunut, vaikka tosin ei se mitään kylmää vettä enää ole (+18).

Toivottavasti ei tämän kuumemmaksi sää tule, tosin taitaa olla turha toive, eikös ne eilen lupailleet jopa +30 ensi viikoksi...? Itse pidän kyllä kesästä, mutta auringonpaahde ja kova helle ei ole mun juttu. Mutta en valita, toki en. Tuleepahan ilmalämpöpumpulle sisällä kesäkäyttöä, jos oikein kuumaksi menee (viilentää sisäilmaa).

++++++säteitä niitä toivoville. Minä vielä kesän ajan tyydyn vain haaveilemaan...

t.Menninkäinen