Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###ISOT ENSKAT MA-KE-Pinoon###

28.05.2007 |

Laitoin nyt 3 päivän pinon ettei ihan ylipitkäksi venyt :)

Tämä pino on siis tarkoitettu n. 6-12kk ikäisille pikkuenskoille ja heidän vanhemmilleen. Niin ja tietenkin pikkuisemmat ja vähän isommatkin enskat saa toki vierailla :)

Viime viikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10365071&p=1&tmode=1&smod…

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy söi kunnolla ekan kerra vasta kuudelta! Kunnolla siksi, että tarjosin tissiä jo kahdelta, muttei juuri syönyt. Kolmen herätyksestä selvittiin tutilla ja nälkä oli vasta kuudelta. Vähän hienoa!!

Ei mulla sit muuta tällä kertaa... :)

-Osse ja ennätysnukkuja 6,5kk

Vierailija
2/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vain avaamassa pinon ja lähdin hammashoitajalle. Äiti tuli hoitamaan Idaa siksi aikaa ja sitten mentiinkin jo juoksujalkaa 8kk-lääkärineuvolaan.

Osse, pienet on äitiyden ilot :D Meillä taas maitobaari on alkanut lipsua. Ovet on avautuneet jo klo 6, Idalla tuntuu olevan jo sillon kauhea nälkä!

En kyllä ymmärrä kun neiti oli jo kuukausi sitten jättämässä yösyöntiä pois tai siis sitä aamun syöntiä. Sitten tuli flunssa ja nyt sitten taas muka on niin kauhean nälkäinen vaikka syö ihan samalla lailla soseita kuin kuukausi sitten? Tekisi jo vähän mieli kokeilla unikoulua... Meinaa tuo ainokainen syönti vaikuttaa niin siihen aamupuuroon, sitä ei meinaa millään mennä kurkusta alas...

Mies sanoi illalla voivansa taas " herätä" rauhoittelemaan Iitukkaa yöllä. Mutta enhän mä nyt viitsinyt sen antaa niin tehdä kun mies meni aamu6 töihin :D Onneksi Ida ei herännyt kuin kerran kitisemään ja sillonkin rauhoittui itsekseen.

Neuvolakäynti oli kyllä niin läpihuutojuttu! Terkan luona 3 minsaa ja toiset 3 minsaa lääkärillä! Kaikki oli kai niinkuin pitääkin? Pituutta oli 69cm ja painoa 9450g (kuukausi sitten 67,5cm ja 9140g) ja käyrät oli ihan ok vaikka aika huonosti olikin taas vaihteeksi tullut painoa ja pituutta! Idalla on kyllä kulutus aikaa kovaa, kun neiti heiluu koko ajan kuin heinämies :) Kysyin niistä ensiaskelkengistä ja lääkäri sanoi että ei muutakuin kaupoille. Mitään estettä ei kenkien käyttämiseen ole?

Jenní, mä yritin anopille selittää tuota kenkäasiaa niinkuin sinä täällä kerroit. Anoppi kuunteli tarkkaan, oli vähän aikaa hiljaa ja sanoi " no mutta kyllähän ne nyt viimeistään pitää 9kk-iässä olla" :D

Sitten kysymys isommille enskoille? Kun nuo 8kk-purkit on niin järjettömän isoja, koska teidän pikkuiset ovat jaksaneet syödä koko purkin? Ida syö oma tekemää sosetta yleensä n. 1dl ja silloin tällöin annan päivällisellä joko pienen purkin tai ½ purkin 8kk-sosetta. En vain osaa kuvitella että neiti söisi joskus kokonaisen 8kk-purkin?

MiaMik ja Ida lauantaina 8kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan, et ei mulla ole mitään kirjotettavaa tänne.. Meillä ei mikään suju edelleenkään. Ite oon ihan umpikyllästynyt lappaan ruokaa lautaselle 4 kertaa päivässä ja lautaselta sitten biojätteeseen :(. Öisin voisin nukkua, mutta D on erimieltä asioista, joten ei nukuta. Alkaa vaan vähitellen tää 11 kk jatkuvat liian lyhyet unet käydä liian rankaks..

Patapum oli superhyvä viikonlopun Maailma kylässä-tapahtumassa. sunnuntaina D jopa nukahti siihen :). Eli huoletta voidaan Lapissa mennä vaelteleen, kun tietää et D pystyy nukkuunkin tuossa repussa..

Queen: Jos epäilet huutojen johtuvan hampaista, niin voit musta laittaa huoletta illalla ennen nukkumaan menoa Liialle supon. Jos sitten pystyisitte nukkumaan paremmin. Mä olen välillä laittanut jopa 3 iltaa peräkkäin supon, jos oon epäillyt että levottomuus öisin ois hampaista. Nyt kylläkään ei ole, koska 3 hammasta ylhäällä on jo kokonaan läpi ja yksi osittain (ja ne on erilaista valvomista, mut nyt D' a ei vaan huvita nukkuu).

Viipero: Meidän kiinteitä syömätön vauva syö 12 tunnin aikana about 6 dl maitoa. Voi mennä kyllä 8 dlkin..

Q: Ei kävele D. Eikä varmaan kävele vielä hetkeen. Tukea vasten kävelee hyvin ja taaperokärryn kanssa, mut ei tuo malta olla tarpeeksi rauhallinen, et tasapaino säilyis ilman kiinni pitämistä.

Jenni ja D tänään 11 kk

Vierailija
4/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista taas sun anopilta, hmmm ;). Toi ruokakysymys ei varmana koskenut mua ;), mutta meillä ei arvatenkaan edes availla noita 8 kk purkkeja (niistä kun menee roskiis varmaan 90%).

Vierailija
5/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörin jä hyörin tässä enkä osaa päättää lähdetäänkö treffeille vai ei. Meillä nimittäin viimeiset 12 tuntia mennyt päin peetä.

Meille tuli vesivahinko kiitos viime öisen rankkasateen. Eteinen on märkä ja samaten varasto. Mm. Ainon rattaat kastuivat, enkä tiedä ehtivätkö kuivua ennen (suunniteltua) lähtöä. Kaikki enemmän ja vähemmän arvokas tavara kastui. :/ Ja en tajua miten vesi voi tulla oven läpi eteiseen. No, onneksi on vakuutus.

Tutkittiin sitten miehen kanssa vahinkoja ja ihmeteltiin myrskyä kahteen saakka ja aamulla Aino herätti jälleen seiskalta, vaikka parina aamuna nukkuikin kasiin. Mutta ei tänään.

Miehen piti hakea meidät Jumbosta mutta unohti turvakaukalon kotiin. Ja sitten tuo yksi kiukkupussi ei ole suostunut syömään oikein mitään koko aamuna.

Mikä valitusvirsi!

No juu, Osselle piti vielä sanomani että tiedän kyllä ja huonoillakin hetkillä tajuan sen, ettei Aino tee asioita niin kuin minä haluan, mutta ongelmana onkin se, että syytän itseäni ennakoinnin puutteesta - eli miksi en tajunnut sitä, tätä, tuota, että Ainolla on huono päivä, huonosti nukutun yön jälkeen tietenkin väsy tulee nopeammin jne. Tuntuu etten välillä vieläkään osaa kovin hyvin lukea lastani.

Q, ihanalta kuulostaa teidän pihapuuhat. Me käydään pihalla suunnilleen kerran päivässä ihmettelemässä maailman menoa, mutta varmaan sitten enemmän kun saadaan omalle pihalle terassi. :)

Katsotaan nyt sitten päästäänkö me liikkeelle...

Karssuli & Aino tällä viikolla jo 8kk

Vierailija
6/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään tarkoita neuvoa tms., mutta joskus nimenomaan auttaa se, että lähtee posi kotoa hetkeksi. Tästä syystä meillä ollan lähdössä tänään Jumboon ;).

Tosi pyllystä toi vesijuttu kylläkin on! Jaksuja..

Vierailija
7/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaahas, tääl on nyt isot enskat erikseen :). Hyvä idea.

Heippa kaikille pitkästä aikaa taas!

Pikaiseen ajattelin rustata meidän kuulumisia. Hyvin menee ja vauhdikkaammin koko ajan. Viljo kasvaa ja minä kutistun... :-/. Poika on siis nyt 9,5-kuukautisena tosi iso - kotivaa' an mukaan n. 13 kg :). Ryömii ja touhuaa paljon lattialla. Pallon perässä menee ja kaikkea pientä näpräämässä koko ajan, ei tosin laita mitään roskia tms. suuhunsa vielä lattialta. Konttausasentoa ei ole paria kokeilua lukuunottamatta vielä keksitty, joten konttaamaankaan ei taideta olla lähdössä vielä(kään). Istuu suht tukevasti ja osaa kammeta itsensä istualleen ison tyynyn avulla, jos sopiva lähtöasento vaan osuu kohdalle :D. Hampaita taitaa olla taas tulossa lisää, kun on ollut öisin levotonta. Toki muitakin syitä levottomuuteen voisi olla. Kipeänä ei ole oltu, paitsi että vapun aikaan oli vähän käheänä pari viikkoa.

Mä olen nyt sitten hoitovapaalla. Vähän jotain satunnaisia töitä koitan tehdä, jos sattuu eteen. Tuntuu vaan aika nihkeältä tuon edellisen työnantajan kanssa, vaikka kovasti koitankin työstäni taistella (työsoppari loppui äitiysvapaan aikana ja sit tein muutamia tuntitöitä äitiysvapaan/ nyt hoitovapaan aikana sen jälkeen). Meillä on muutto tulossa ehkä tässä kesällä tai syksyllä, kun meidän asunto mahdollisesti myydään (ollaan tässä vuokralla siis). Isompia 4 h + k -kämppiä on aso-asunnoista katseltu ja haettu. Jännä kun kaikki kummastelee, että miksi meidän niin isoon pitää päästä - monet asuu kahdenkin lapsen kanssa kolmioissa jne. - mut me vaan ollaan niin koti-ihmisiä, että kun täällä niin paljon kökitään, niin tahtoisi sitten mahtua myös olemaan. En sit tiedä, miksi meille niin ahtaalta tuntuu tämmöinen kolmio..? Tämä ainakin siis, kun on tämmöinen vain 64 neliötä ja tosi pienet makuuhuoneet, joten kämppä on aikamoinen labyrintti, kun on tavaraa niin paljon... ja sotkua... pyykkitouhut ym. tuntuu vievän monta neliötä (näillä mun kodinhoito-menetelmillä ja -taidoilla siis..). Ja miehen harrastukset melkein kaipaisi ihan oman huoneensa, tai ainakin puolikkaan semmoisen. Kyllä kai joku 80 neliön kolmio menisi, jos vaan sattuisi löytymään. No jooh, jospa tää riittäisi tästä aiheesta :). Viljo just heräsi ja kaipailee vähän seuraa. Kiskoo tuossa just jakkaraa otsaansa.

Hyvää alkuviikkoa!

Mii- ja Viljo 9 kk 3 vko

Vierailija
8/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan nyt taas pinnistellä itseäni mukaan kirjoittelemaan:)

Q: Liia nukkui 2viikkoa " vain" muutamalla heräämisellä yössä ja ne on meidän mittapuussa hyviä öitä..Luulin että mun piina on ohi mutta eipä sitten.

Liia alkoi vasta hiljattain ottamaan ylipäätäänkään askelia kun kävelyttää käsistä pitäen eikä meillä vielä myöskään kontata, tyttö lähinnä vetää itseään käsillä eteenpäin tai pyörii rinkiä, eli täällä edetään hyvin rauhakseltaan;)

Olenkin muutamana yönä antanut lääkettä niinkuin jenni ehdotti mutta sillä ei ole kyllä ollut vaikutusta meidän yöhulinoihin, viime yö oli sitä samaa, sain kyllä nukuttua tunnin normaalia enemmän eli ruhtinaalliset 4tuntia..illalla viimeiseksi sain väsyneenä hirveän itkukohtauksen kun yön tulo otti niin päähän ja aamulla taas tuntui kaikki kaatuvan päälle kun tyttö vaan kiukkusi väsyneenä, mieskin tulee töistä vasta yhdentoista jälkeen illalla..eli kun monet sanovat etteivät jaksaisi näillä unilla niin enpä jaksa mäkään..ja kuitenkin kuumeilen jo kakkosta, hullua;)

Ajattelin nukuttaa Liian päikkäreille viereen ja katsoa canalilta brokeback mountainin siinä makoillessa,jos se vähän piristäis uneliasta sadepäivää:)

Ulkoilusta, mä käyn 1-2 parintunnin vaunulenkkiä päivässä jo ihan Liian unien takia (kun se nukahtaa vaan liikkuviin vaunuihin tai tissille) ja sen lisäks ollaan ilmojen mukaan omalla pihalla,meidän terassilla on vauvakeinu ja siinä valjaat,tyttö keinuttelee ja mä nypin pusikoita puhtaaksi rikkaruohoista.Ite oon sen tyyppinen etten pysty olemaan päivääkään sisällä kun tulee jotenkin ihan huono olo ja liikunnan puute.

Mii: meillä painetaan nyt 12kg oman puntarin mukaan että perässä tullaan;)

No nyt täytyy taas lopetella kun tyttö vikuroi ja kiukkuaa sylissä..

Queen ja känkkäränkkä 9,5kk

9/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, enhän mä huomannu, että täällä on nykyään isot ja pienet enskat erikseen... Kirjoitin asiani tonne pikkuisten puolelle, joten kopsaan sen nyt tänne:

Ajattelin tulla ilmottelemaan, että minä nyt jättäydyn tästä vauva-lehden ensikoista pois. Syynä se, että mulla ei kertakaikkiaan ole aikaa käydä täällä lukemassa ja kirjottelemassa! Ja silloin harvoin ku pääsen kirjottelemaan, niin en osaa oikein kommentoida mitään, kun en tiedä yhtään mitä teille on tapahtunu. Ja sit tuntuu niin tyhmältä kirjottaa vaan omia juttuja. Voihan olla, että mä palaan sitten joskus, kun aikaa on enemmän. Mutta mähän siis oon itsekin aika järkyttyny, että elän näin nettipimennossa, kun ennen surffailin koko ajan! Sitä se lapsi teettää :)

Mutta oikein ihanaa kesää teille kaikille! Ja kiitos kaikesta vertaistuesta mitä teiltä oon saanut tässä matkan varrella! Kaikkea hyvää teille ensikot!

Ja Osse, ettekös te kohta muuta? larrssku@hotmail.com on mun s-postiosoite, ilmottele itsestäs niin tavataan kun ootte muuttanu! jos siis haluat :) mulle ainaki kelpais vaunutteluseura!

-Larsku ja Eemeli 7,5kk

Vierailija
10/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs monilla oli kaikkee kurjaa.. Tuli ihan ittellekki kurja ja apee fiilis. Pöh. En ees enää muista mitä piti kommentoida...

Larskulle hyvää kesää! Ja onnea sinne uuteen kotiin! (Tai sitte jo sinne muuttaa?!) :)

Äh. Emmä ny osaa kirjottaa mitään. Tuli niin :/ fiilis. See ya!

Burde ja Heidi 8kk (from mummola)

PS. Heidi tippu pahasti sängystä tänään. :( Onneks ei tullu muita vammoja, ku yks jälki ottaan ja toinen ylemmäs kuuppan.

Vierailija
11/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja kiitos treffailijoille (joita ei tältä puolelta tainnutkaan olla kuin Amy ja Emmi?). D taas tapansa mukaan nöyryytti äitiä treffeillä ja söi hyvällä halulla koko purkillisen sosetta ;). Söi iltapäivällä/alkuillasta kotonakin reilun puoli purkkia luumua, mutta oksensi sit kaikki ulos ja vielä myöhemmin iltamaidotkin :(.

Torstaina olis Vipanat vauvakino Tennispalatsissa. Olisko lähtijöitä? Mä ja D ollaan menossa vaikken tiedä yhtään, et miten tuo poika viihtyy..

Mii: Viljo on kyllä hurjan iso, ainakin tähän meidän tikku-ukkoon verrattuna ;). Mammalla varmasti haba kasvaa :). En yhtään ihmettele, et teillä tuntuu välillä ahtaalle.. Meillä on kolmio 74,5 (vai 78,5?) neliöö ja ihanan tilavaa..

Queen: En mä ihmettele, et et jaksa :(. En mäkään aina jaksa, mut kun ei ole vaihtoehtoja niin on vaan pakko.. D nyt kuitenkin nukkuu paremmin kuin Liia.. Ite nukun yössä ehkä 5(-6 jos hyvin käy) tuntia 3 pätkässä. Ennen nukuin joka yö vähintään 8 h ja silti väsytti :S.

Nyt käyn vielä pienten pinossa huhuilemassa leffaseuraa ja sit syömään (mies kokkailee :) ).

J&D (unilla jo)

Vierailija
12/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voitais tulla leffaan. Mihin aikaan pitikään treffata että ehtii? Ainohan nukkuu päikkäreitä hassuun aikaan n. 10.30-12.30 mutta pakko päästä jonnekin etten ihan homehdu tänne kotiin. :)

Vierailija
13/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(miks pitää aina painaa enteriä ennen kuin ehtii sanoa kaikkea!)

Me ei sitten päästy treffeille koska Ainon rattaat ei ehtineet kuivua. :/ Tsemppasin kyllä kovasti että oltais päästy liikkeelle mutta tuo oli ylitsepääsemätön este. :)

Vierailija
14/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik, nou hätä, ei meidän quu ainakaan syö läheskään aina koko 8kk purkkia. Ehkä sellaset 2/3 yleensä. Omia ruokia pakastan 2dl purkeissa eikä nekään aina mee kokonaan. Poitsulla taisi olla joku pieni vatsatautipöpö viime viikolla, kun ei syönyt pariin päivään juuri mitään ja kakka tuli silti monta kertaa päivässä sellaisella paineella, että sitä oli sitten kainaloihin asti ja piti vaihtaa kaikki vaatteet! :/ Mutta nyt kun se on ohi, niin quu tankkaa kuin hevonen. Se on syönyt joka aterialla nyt ison purkin ja vielä siihen 200ml maitoa päälle. En tajua mihin mahaan, kun poitsu on vieläkin aika hoikkeliini. :) Mutta siis kovin vaihtelevasti menee täälläkin ruoka. Joskus quu sylkee kaiken pois ja tunkee sen sijaan kädet suuhun ja sössää kaiken ja joskus taas syö kiltisti kuin olisi ollut päivätolkulla ilman ruokaa. Toisaalta, eihän meillä isoillakaan ihmisillä ole joka päivä yhtä hyvä ruokahalu.

Nyt on muuten ollut hauskaa, kun oon yrittänyt antaa quulle kaikenlaisia uusia sormiruokia ja yhä enemmän antaa sen osallistua koko perheen ruokailuun. Ruisnapit on ihan ykkösiä ja välipalaks oon antanut mm. päärynälohkoja ja banaaninpaloja. Siitä tulee kauhea sotku, mutta on kyllä niin suloista, kun quu pitelee itse tahmasormillaan banskua ja haukkaa siitä paloja. :) Vesimeloonia ja mandariiniakin annoin, kun oltiin hotellissa häiden jälkeisenä aamuna. Saakohan näitä kaikkia edes antaa, tietääkö joku?

Kukaan ei oikein vielä kommentoinut noita ulkoleikkejä. Ajattelin vaan, että jos jollain olis ollu vinkkejä, mitä kaikkea muuta kivaa pikkuisen kanssa voi tehdä ulkona. Mutta ehkä tosiaan täällä vauvapuolella on vielä melkein kaikki kuitenkin niin pikkuenskoja, että ulkona ollaan enimmäkseen kärryttelemässä. Kävinkin jo taaperopuolellakin kysymässä vinkkejä.

Mutta entäs sitten auringossa oleskelu. Pidättekö lapsenne ihan varjossa vai annatteko olla auringossakin? Me oltiin tänään hiekkiksellä kyllä ihan auringossa, kun mistä sinne nyt varjoa yhtäkkiä saisi. Pikku-quulla oli kyllä isolierinen auringonsuojahattu päässä ja 50suojakeroimista vauvojen aurinkorasvaa, mutta sekin oli ihan t-paidassa ja shortseissa, kun oli yksinkertaisesti niin kuuma. Aamupäivällä quu istui samaisessa varustuksessa vaunujen kyydissä kun käytiin kaupassa, mutta iltapäivä klo 14-16 oltiin sisällä. Sitten mentiin vielä takas ulos. Onkohan tää nyt ihan kauheeta vai saako noi lapsukaiset kuitenkin vähän olla auringossa? Olis se nyt kurjaa istua vaan kauniit päivät sisällä, eikä quuta mitenkään saa pidettyä jossain varjon alla istumassa!

Tänään tavattiin taas uusia kivoja naapureita. Tässä pihassa on kyllä tosi paljon lapsia, varmaan lähemmäs 30! Kaksi ihan samanikäistäkin poikaa ja mm. yksi kuukautta vanhempi tyttö. Tosi kiva, kun aikasemmin ollaan vaan käyty kahdestaan puistossa eikä siellä nyt niin hyvin tutustu muihin ihmisiin.

Jenni ja Karssuli, mä vielä mietin sitä leffaa. Tekis mieli tulla, kun haluisin nähdä sen leffan, mutta meillä on tällä viikolla niin paljon ohjelmaa, että en tiedä viitsinkö joka päivä kuskata quuta bussilla jonnekin.

Nyt pitää taas alkaa järkkäillä näitä kaappeja ja purkaa loppuja laatikoita. Mä en yhtään ihmettele, että joku lapsiperhe haluaa ison asunnon, kyllä tätä tavaraa on ihan mielettömästi! Meidän uusi asunto on 4h+keittiö, 103,5m2, joten tänne toivottavasti mahdutaan vaikka aina. Annettiin quulle kaikista isoin makkari, vaikka nyt sinne ei sitten tulekaan pikkusisarusta kaveriksi ainakaan ihan vielä. Toivotaan, että jonain päivänä siellä huoneessa kuitenkin olisi kaksi asukkia. :) Nyt kun meillä ei ole juurikaan mitään huonekaluja, niin täällä vaan kaikuu ja on ihan outoa. Oon niin tottunut asumaan meidän pikku " mökissä" , siis pienessä puisessa omakotitalossa, että tää uudenkarhea jättimäinen rivitalo tuntuu jotenkin kylmältä ja kolkolta. Mutta eiköhän me tännekin kotiuduta pikkuhiljaa.

Täälläpäs muuten moni jo kuumeilee! Toivottavasti pääsette pian tonskailemaan kaikki! :)

-Q- ja -q- 9,5kk

Vierailija
15/33 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut tosiaan niin touhukasta viime ajat, että muu elämä on vallan haitannut palstailua... ;o) Taisin saada Emmin taisteltua höyhensaaren pikajunaan, joten ehkä muutaman sanan sais taas aikaiseksi.

Kuten Jenni jo totes joskus, ettei täällä kannata sanoa mitään lapsen tekemisistä, kun se kuitenkin heti tekee ihan päin vastoin, niin meillä alkaa tuntua juuri siltä. Mä taisin viime viikolla kirjoitella, kuinka Emmi nykyään useimmiten nukahtaa omaan sänkyyn mun tassutteluun ja lauluun ja onpa hän pari kertaa nukahtanut itsekseenkin. Mutta, mutta - eipä nukahda taas. =S No, ehkä nuo uudet ylähampaan alut tosiaan kiusaa sen verran, että olo on tukala. Supot on siis olleet täälläkin käytössä ja siitä huolimatta eilenkin likka huusi ihan tosi sydäntäsärkevästi ja hikisenä yli puol tuntia sylissäkin ja aina kun yritti laskea sänkyyn, niin huuto jatkui. Tänään päästiin sentään aikas helpolla, vain parikymmentä minuuttia taistelua, siitäkin osa omassa sängyssä ja sinne se nukahti. Vaikka kerkis kakkaamaan suponkin ulos.

Ai muuten, tuli nukuttamisesta mieleen masullaan nukkuminen/nukuttaminen. Emmi ei oikein ole hoksannut, kuinka kiva masullaan on nukkua. On vain kerran nukahtanut masulleen. Nyt kuitenkin, kun kovasti jo muutenkin on masullaan ja kääntyilee jatkuvasti, niin myös sängyssä sitä tekee. Ja tänään kaiken tohinansa keskellä sai itsensä ekaa kertaa konttausasentoon tuolla sängyssään. Lysähti kyllä nopeasti nenälleen, mutta taitaa alkaa olla täälläkin aika laskea sängyn pohjaa. Ja kuten Ope tais jossain vaiheessa pohtia, niin kivapa on sitten tassutella selkä linkkarilla. Huh!

Jaa-has, mitäs muille... Queen ja Liia oli käyneet ihan meitin kotinurkilla. Meiltä messualueelle ehkä kilometrin matka. Me jätettiin väliin tällä kertaa messut, kun ei tänne pihaan mahdu enää mitään uutta ja eläimiä mennään katsomaan Korkeasaareen kesällä. Ihan hirmuisesti toivottelen sinne jaksamista ja Liialle kunnon unia.

Piahtouhuista: Emmillä o vauvakeinu pihatammen oksassa ja siinä tuo tykkää kiikkua vaikka kuinka kauan. Ja viime viikolla tykkäs istua mun kanssa nurmikolla ja nyhtää nurtsia suuhun. Aikuisten haravat ym. kiinnostaa kovasti, joten ostin sitten neidille omat lapiot, haravan ja sangon. vaikka ne kyllä menee edelleen pääasiassa suuhun. =) Emmi nukkuu lähestulkoon kaikki päikkärinsä pihalla ½tuntia aamulla, 1-2 tuntia päivällä ja ½tuntia iltasella ja sen lisäks ollaan oltu hyvillä ilmoilla kävelemässä ja muutenkin touhuilemassa pihalla aika paljon. Tänään kauppareissulla laitettiin Emmi ekaa kertaa noissa yhdistelmissä nenä menosuuntaan istumaan ja voi pojat, kuinka täpinöissään neiti tättähäärä oli, kun näki eteenpäin. =)

Päikkäreistä tuli mieleen, minkä verran teidän ipanat nukkuu päikkäreitä?

Vauvan liikkumisesta on ollut myös juttua. Emmillehän on tosiaan vasta viime aikoina alkanut valkenemaan tuo mahallaan oleminen ja sitä kautta mahdollisuudet liikkua. Ite mä olen lähtenyt konttaamatta kävelemään tai oikeamminkin juoksemaan 8kk iässä. Koko ajan olen jännittänyt ja pelännyt ettei Emmi vaan tulis muhun siinä, just niin kuin muutkin jutteli, että tulis edes vähän älliä päähän. Mutta sitten kun lukee juttuja ja näkee tuttujen vauvoja, jotka jo Emmin iässä ryömii, konttaa ja nousee ylös, niin tulee sellainen hassu ajatus, että pitäsiköhän Emminkin jo ja mikähän on, kun ei se jo... Siis miten voi ihminen kehittää itselleen jonkin tuollaisen ihan typerän ajatuksen? Ja siis samalla mun mielestä on tosi kivaa ja hienoa lukea, miten toiset suunnilleen saman ikäiset kehittyy ja oppii uusia asioita. Pöh, sanon minä itselleni!

Karssulilla olikin sitten myrsky tehnyt tuhojaan. =( Kyllä mäkin aamulla kuuntelin sadetta ja pelkäsin, että koska ne vedet tulee jostain läpi. Onneks ei tullut! Toivottavasti saatte vakuutuksesta kaikki mahdollisen, eikä mitään korvaamatonta mennyt piloille!

No niin, nyt tuli taas romaanin tynkää. Tarttis varmaan mennä suihkuun ja nukkumaan. Mulla on ihan olo, että unohdin jotain sanoa jollekin, mutta ehkä se muisti palailee pätkittäin... Näkymisiin!

-Amy ja Emmi, 7kk+

Vierailija
16/33 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amyn päikkäriGymysykseen: Häydillä on nyt jonku aikaa ollu päikkärit vähän kortilla... Ekoille aamupv unille nukahtaa usein ihan helposti (esim. eilenki pistin vaan rattaisiin, ni tillitteli hetken ja nukahti), mut iltapäivä unille onki vaikeempi saada -> kauheeta itkua ja raivoomista. Aikasemmin Heidi nukku aamupäivällä 1,5-2h, päivällä n.2h ja illalla pikku tirsat n.30min?. Nyt se on nukkunu vaan kaksia unia...

MiaMik: Mä oon ny tällä viikolla ostanu Heidille ekat 8kk soseet. Ei se purkki mee millään, en tosin oo edes yrittäny. ;) 8kk hedelmäsosepurkistakin saa antaa ainaki 3 kertaa.

Nii ja hei... Sä kirjotit joskus aikasemmin, että Iitu ei saa jalkoja liikkeelle, mut kädet saa. No Heidillä on just toisin päin -> jalat liikkuu, muttei kädet. =)

Q / SORMIRUOKA: Mä oon kans antanu Heidille pikkusen sormiruokaa.. Esim. riisiä, makaroonia, banaania, leipää, jne. Tosin Heidi ei oikeen vielä oo tajunnu, että ne on syötäväks tarkotettu (paitsi leipä). Se vaan sotkee ne pitkin pöytää ja lattiaa. :D

Mä oon miettiny noita sitrushedelmiä, et saako niitä antaa? Mut ei kai niissä niin oo rajotuksia.. siis hedelmissä ja tommosissa.

ULKOLEIKIT: Me ollaan tähän mennessä oltu vaan puistossa keinumassa ja kerran ukko lasketti Heidiä liukumäessä... Ja kerran oltiin nurtsilla mönkimässä. Hiekkikselle oon aatellu mennä sit ku on nätti ilma ja lämmintä.

Mut siis.. äh.. Melkeen se alkuun on sitä hiekkistä ja keinuttelua, ennenku kunnolla liikkeelle lähtee. Sithän voi ottaa jotain pallojuttua ym.

AURINKO: No mä oon aatellu niin, että jos aurinko paistaa ja varjossa ei voi/pysty syystä tai toisesta olee, ni ei siinä sit mitään. Sit ollaan varjossa. En siis oo mitenkään hysteerinen auringon suhteen. Suojaa sit vaan muuten...

HEH.. Pakko tähän väliin kirjottaa -> Heidi tuolla lattialla vetää jotain breakdance-kuvioita. Se ensin kikkaili konttausasennossa ja venkoili toispuoli- olkapää seisonnasta " voltilla" selälleen lattialle... ja nyt se makaa ketarat levällään ja kattelee mua ja mun äitiä & viskoo lelujaan. :D

Q: Onnea uuteen kotiin!!! Kiva, että siellä on paljon lapsia, ni on sit pikku-Q:llekin ulkona seuraa. =) Ja äitelle kans. :)

Jaaha... Neiti on ekoja päikkäreitä vailla. Pitää siis mennä.

Burde ja Heidi 8kk

Vierailija
17/33 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaikki univelat nukuttu :) Eilen mentiin Idan kanssa nukkumaan " puolen tunnin" päikkärit tuonne meidän sänkyyn iltapäivällä. Luulin siis että neiti nukkuu vain puoli tuntia kun nukkui jo aamupäivällä 2h sisällä. Herättiin sitten 1h45minsan päästä. Yöllä nukuttiin klo 22-9.45, klo 6.30 vain tisulle ja muuten ei neiti inahtanutkaan!

PäiväuniG: Ida nukkuu kahden päikkärit vaihdellen ½tuntia-3h. Toiset on yleensä pitemmät ja toiset pätkät. Vaihdelleen nukutaan sisällä tai ulkona :) Ida nukahtaa nykyään niin helposti sisälle ettei laiska öiti jaksa lähteä lykkimään ulos ;) Ollaan kuitenkin muuten vaan usein kärryttelemässä ulkona...

Quiero, hyvä kun muistutit tuosta ulkoilu" gallupista" , unohdin aikaisemmin vastata ;) Me siis käydään usein lenkeillä ja silloin tällöin ihan vain keinumassa. Hiekkalaatikon reunalla ei ole tullut vielä istuskeltua. Aurinkoa mekin yritetään välttää esim. silleen että heittoaisaa käännetään niin että neiti on poispäin auringosta. Mutta eihän sitä nyt aika voi kokonaan välttää. Kesällä ajattelin ottaa rannalle sateenvarjon mukaan jonka alle laittaa neidin (toivossa on hyvä elää ettäkö vielä paikallaan pysyy :D). Oli muuten hassua lukea eilisistä pikku-g:n vaatetuksista kun meilläpäin satoi vettä. Hiostavaa oli kyllä!!!

Amy, minäkin usein mietin ja toivon ettei tuo neiti lähtisi liikkeelle mutta toisaalta taas tulee verrattua aina muihin lapsiin ja miettii onko tuossa typyssä jotain vikaa??

No nyt tuo touhutoope tuolla heiluu pinniksessä polvillaan ja kitisee kun ei osaa mennä alas...

Vierailija
18/33 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs se eilinen katosi... lähdin aamupäivällä MLL:n viimeiseen vauvakahvilaan, meni kiinni kesäksi. No, tapasin muutamia muskarituttuja ja yhden samasta kaupungista lähtöisin olevan naisen. Oli ihan kivaa! Kun nuo MLL:n kahvilat loppuu, niin Napapiirillä tosiaan järkätään joka toinen torstai ihan muuten vaan kahvittelua alkaen 7.6., muistaakseni klo 11-14. Eli kaikki Tampereen seudun enskat mukaan vaan! :)

Mä tein äsken tutkimusta oman kroppani mitoista ja hui kauheeta! No, ei siitä sen enempää... Kateellisena luen, että Miin Viljo kasvaa ja Mii kutistuu.. :D

Ei olis pitänyt eilen hehkuttaa mitään typyn syömättömyydestä, viime yö menikin sit taas ihan harakoille. Mulla oli kokous illalla ja menin sen jälkeen vielä syömään kaverin kanssa ja mies laitto typyn nukkumaan normaaliin aikaan. Puoli kakstoista neiti sit herää itkien, yskii kauheesti ja pakkohan se oli ottaa olkkariin rauhottumaan (katottiin vielä leffaa). Tyttö oli ihan kuuma, mut lämpöö oli vaan 37,8. Laitoin kuitenkin supon, kun ihan selvästi yskiminen sattui kurkkuun. Ei se tainnut hirveesti auttaa, nukkui lyhyissä pätkissä mun vieressä koko yön. Äsken ei aamu-unetkaan oikein sujuneet, pari kertaa kävin tassuttamassa uudelleen uneen. Toivotaan nyt, ettei mitään flunssaa taas pukkaisi.

Larsku, mä lähetin sulle jo postia, vastaile kun ehdit. :) Olin jo ihan hädissäni, kun luin sun viestiä, että enkö mä saakaan lenkkiseuraa, mut onneks et ollut mua kokonaan unohtanut!

Karssuli, en mä epäillytkään, ettet sä ymmärtäis... mut tarkoitin siis sitä, että koska Aino on oma pieni persoonansa, hän päättää itse mitä milloinkin tapahtuu, etkä sä oikeesti voi aina kaikkea ennakoida! Mä en ole edes tajunnut potea huonoa omatuntoa siitä, että meillä päivät menee useimmiten miten sattuu enkä oikein osaa ennakoida... ja vaikka ennakoisinkin, silti tuo neiti saattaa päättää tehdäkin ihan toisin ku kuvittelin! Ethän sä voi ennakoida sun miehenkään oloa koko ajan, joten älä stressaa (ihan ku tää mun sanominen sun stressiäs mihinkään poistais... :))

Q, me ei olla juurikaan vielä ulkoiltu muuten kuin vaunuissa, kun ei tuo typy vielä oikein tajua mitään leikkipaikoista. Silloin, kun oltiin mun äidin luona typy kyllä leikki pihalla. Lähinnä nykyään jonkin aikaa pidän tyttöä lenkilllä sylissä, että voi tarkkailla ulkomaailmaa. Ehkä sitten, ku alkaa askelia tapailemaan, niin keksitään enemmän tekemistä.

Auringosta, me ei pidetä aina varjossa, mutta koetetaan kyllä suojata iho. Hollannissa joutui jo oikeesti miettimään miten, ku oli niin lämmin, ettei pitkiä vaatteita oikein voinut pitää. No, hattu oli aina.

Meillä on tänään tongittu äitin kengät eteisen kaapista ja äsken löytyi hymyilevä tyttö kylppärin ovelta. Olis halunnut mennä tutkimaan, mutta ei ollut valot päällä... :)

Muuten, toimiiko teillä mese? Mä en oo päässyt eilen enkä tänään kirjautumaan.

Nyt menen.

-Osse ja typykkä 6,5kk

Vierailija
19/33 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tuossa vähän kärryttelemässä ja neiti simahti vaunuihin.

Luin tuon aikaisemman tekstini äsken ja kauheasti oli kirjoitusvirheitä. Koittakaa kestää :)

Osse, mulla ainakin toimii mese ihan moitteettomasti. Mikähän sillä teitin typyllä oli? Ettei vaan ne valkoiset ihmeet alaleuassa? Mä oon saanut monena päivänä kunnon naurut kun mietin sitä mitä teillä tapahtui silloin viimeksi P:lle :D Kun se roikkui siinä " kankaisessa syöttötuolissa" ihan hiljaa ja kukaan ei huomannut mitään :D

Jennille piti jo aikaisemmin sanoakin tuosta 8-kk-ruokapurkista. Meinasin kirjoittaakin että kysymys on kaikille muille paitsi jennille :D En sitten kehdannut. Sulle onkin jo varmaan ennenkin sanottu, mutta teidän pitäisi järkätä joka päivälle mammatreffejä niin D:lle maistuisi koko purkki ruokaa (varmaankin se pienempi) :)

Quiero, kiva kuulla ettei teilläkään aina jakseta koko 8kk-purnukkaa :) Ei varmaan monella muullakaan? Minkäskokoisia Liian annokset on?

Jennille ja Queenille on tullut kyllä monesti sanottua, että hyvin jaksatte noinkin vähillä unilla. Tuo kuulostaa ehkä vähän huonolta sanavalinnalta, kun onhan sitä oikeastaan ihan pakkokin jaksaa vaikka kuinka väsyttää!!! Niinkuin sanoittekin...

Burde, kauankos se Heidi on noussut konttausasentoon? Meidän pitäisi laittaa typyt vierekkäin ja jos ne vaikka opettaisi toisilleen jalkojen ja käsien käyttöä :)

Me saatiin eilen uusi pesukone ja kuivausrumpu!!! Ihanaa :) Ollaan viety mun äidille pyykkiä ja sen takia ei olla kohta kuukauteen kestoiltukaan. Nyt tuolla hurisee (hyvin, hyvin hiljaa) 7 kiloa pyykkiä ja vino pino odottaa vielä pesua.

En nyt muista oonko teille aikaisemmin puhunut siitä kun mies haluaisi muuttaa omakotitaloon tai peräti rakentaa omakotitalon. Minä en siihen suostu kun mies on niin laiska tekemään kotitöitä ja pihahommia. Eilen sitten mies alkoi tuota pesukonetta asentamaan. Ekan mutterin kohdalla tuolta kuului jo kaikki mahdolliset kirosanat. Minä en voinut kuin nauraa ja menin sanomaan että tuollako kärsivällisyydellä meidän pitäisi alkaa rakentamaan. Hoh hoh, miestäkin alkoi kyllä naurattamaan :D

Nyt ruuanlaittoon :)

MiaMik ja Ida kohta 8kk

Vierailija
20/33 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde, pääsyitkö Patapumiin vai Ergoon? Nythän jossain netissä oli patapum tarjouksessa 50 euroa...

Tietääkö joku missä olisi sisävaippoja tarjouksessa tai halvalla jos ostaisi kerralla enemmän?