Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pieleen elämän on pitänyt mennä, että asuu myöhäiskeski-ikäisenä 24 neliön vuokrayksiössä?

Vierailija
31.08.2026 |

Ja perusteena toiselta puolelta maata muuttamiselle on että haluaa asua lähellä aikuista lastaan. 

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aika tavallinen yksiön koko ollut pk-seudulla. En täysin ymmärrää tuota valitusta. Pitää vaan esim rakentaa itse sinne ns saareke, käyttää monitoimikalusteita jne.

Eivät ne yksiöt sen isompia ole muuallakaan. Pk-seudun asunnot ovat samankokoisia kuin muuallakin.

Vierailija
142/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka se, että on sairastunut ja menettänyt työkykynsä. Siinä tilanteessa jää helposti pelkälle 600 euron netto työttömyyskorvaukselle eikä muuta tukea saa, jos omistaa jotakin. Ei asumistukea, ei toimeentulotukea. Pitää myydä pois omaisuus ja käyttää rahat, ennen kuin saa mitään. Sairastumiselle tai vammautumiselle ei monikaan voi mitään, vaikka elintavat olisivat kunnossa. Se voi tapahtua kenelle tahansa. Kela ja eläkevakuutusyhtiöt tekevät kaikkensa, ettei tarvitsisi maksaa työkyvyttömyyseläkettä ja hakemuksista joka toinen hylätään, vaikka hoitava lääkärin näkisi sen tarpeellisuuden. Kuka tahansa voi pudota koska tahansa, elämä on epävarmaa ja aina ei löydy kopin ottajaa pulassa. Moni ei näytä tätä ymmärtävän ja luottaa liikaa hyvinvointiyhteiskuntaan. Sitä ei ole kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava kysymys. Muutin ekaan ikiomaan vuokra-asuntoon vasta 38-vuotiaana. 

Vierailija
144/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mietin juttua lukiessani myös, että eikö mitään liikkunut naisen päässä, kun hän asuntoa vuokrasi? Onhan se nyt selvä, ettei alle 25 neliön asuntoon mahdu kovin kummoisia härpättämiä.

Mikä juttu? Laittakaa linkki.

Vierailija
145/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaisin itseni noin pienessä kämpässä

Vierailija
146/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhayksiö

Vierailija
147/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerää syyttää rankaistuja yksinäisiä uhreja kaikesta. Itse te päätätte äänestämällä sysätä ihmiset pikkukoppeihin asumaan ja ilman rahaa, jopa vaaditte sitä. Ei se hyvä itsekseen tule ihmisille. Kaikkien pitää tehdä ratkaisuja paremman huomisen puolesta yhdessä.

Vierailija
148/148 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä mietin juttua lukiessani myös, että eikö mitään liikkunut naisen päässä, kun hän asuntoa vuokrasi? Onhan se nyt selvä, ettei alle 25 neliön asuntoon mahdu kovin kummoisia härpättämiä.

Mikä juttu? Laittakaa linkki.

https://yle.fi/a/74-20241687

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi