Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pieleen elämän on pitänyt mennä, että asuu myöhäiskeski-ikäisenä 24 neliön vuokrayksiössä?

Vierailija
31.08.2026 |

Ja perusteena toiselta puolelta maata muuttamiselle on että haluaa asua lähellä aikuista lastaan. 

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla elämä on ollut sarja epäonnistumisia.

Vierailija
122/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sänky pitkittäin, niin ei pilkota kulman takaa.. ruokapöytä ei mahdu sisään.. Pyöreä vie paljon enemmän tilaa kuin kulmikas.

Koko vartalopeili mulla on eteisessä liukuovena. Naulakko, kengät ja siivouskomero jää peiliovien taakse.

Ei voi vuokrakopperoon asentaa peiliovellista kaappia omin päin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla ihan normaalia.

Missä tämä on normaalia? 

Kaikkialla. Useimmat tykkäävät lapsistaan, vaikkeivät sun vanhemmat. 

Ja: kun et edes käy töissä, älä puutu, maalaisretale.

Tätä te persut olette edistäneet: ettei työssäkäyvilläkään ole varaa ihmisarvoiseen asumiseen. 

Vierailija
124/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän elämä on epäonnistunut, jos ei etelä-helsingistä omista kivitalosta yli 100m2 asuntoa.

Vierailija
125/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat pienet, sitä PS on edistänyt tälläkin hallituskaudella.

Asuminen kallista: myös persujen aikaansaannosta. Asumistukea leikattu ja osittain poistettu---> ihmiset survotaan säilykepurkkeihin ja grynderit rikastuvat.

Haistakaa paska, persut.

Vierailija
126/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kysymyksen asettelu kertoo AP:n kieroutuneesta ajatusmaailmasta. "Elämä on mennyt pieleen". Päinvastoin elämä on tapahtunut. Se oikea elämä. Ei mikään instakoreilu.

Vierailija
127/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs se elämä jossa kaikki menee samaa janaa arkkuun saakka ees on, eihän se ole elämää.

Vierailija
128/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun elämäni vaan ole mennyt yhtään millään tavalla pieleen. Päinvastoin. Olen nauttinut elämästäni suunnattomasti, rakastan itseäni ja elämääni, enkä vaihtaisi siitä mitään pois. Ai joo, en tosin ole myöhäis keski-ikäinen vaan eläkeläinen ja asun 21 neliöisessä yksiössä, mutta asuin tässä kyllä silloinkin, kuten olen asunut viimeiset 30 vuotta. Enkä todellakaan halua mitään toista asuntoa! Kotini on minulle äärettömän rakas kuten on elämänikin. Ap:ta käy vähän sääliksi, ei ole jotenkin terveen oloinen. 

Vierailija
129/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut on minimalisteja eikä tarvitse enempää -ei se sulta oo pois

Vierailija
130/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän siivoamista, kuin omakotitalossa.

Vierailija
131/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin, paljon enemmän siivousta, koska pienessä tilassa mikä tahansa epäjärjestys eskaloituu välittömästi kaaokseksi. 

Vierailija
132/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kämpässä olisin yhdistänyt sohvan ja sängyn. Pienempi ruokapöytä sisään ja se olkkaritilat olisi partsilla. Lasitettu, niin pienellä lämmittimellä siellä voi hengailla melkein läpi vuoden.

Uunin luukun voi vaihtaa ovimalliseksi. Hän taisi asia vuokralla, ehkei se sitten sovi tehdä omia muutoksia.

Pyykkitupaa ei ole, mutta nykyään alkaa olla automaattipesuloita ihan kivasti, että sellaista mä voisin hyödyntää helposti. Sen sijaan kuin hankkisin oman pesukoneen.

Itse olen sinkkuna pärjännyt ilman omaa pesukonetta, ja kerran viikossa pesulassa tai pesutuvassa voi pestä pyykkiä. Perheellisenä pikkulasten kanssa nyt tietysti eri asia, pesukone pyörii lähes joka päivä, joskus useamman kerran päivässä.

Vierailija
133/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan  hyvin pärjää kylmimmät talvikuukaudet 27 neliön kämpässä pattayalla .

T.setämies

Vierailija
134/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin, paljon enemmän siivousta, koska pienessä tilassa mikä tahansa epäjärjestys eskaloituu välittömästi kaaokseksi. 

Molemmissa pointtinsa. Pienemmässä asunnossa lienee vähemmän siivoamista, jos tavaraa on oikeasti vähän, mutta paljon tavaraa pienissä tiloissa tarkoittaa eskaloitumisvaaraa, ja miten sitä edes tehokkaasti siivoaa?

Vierailija
135/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt niin pielessä ole jos lapseen on noinkin hyvät välit. Ja jos vielä maksaa asuntonsa itse niin voidaan laskea onnistujaksi.

Eihän tuossa sanota että lapseen on hyvät välit.

Lapsi on voinut muuttaa toiselle puolen maata tätä ihmistä pakoon ja nyt kauhistus tulee perässä.

Ei ole tervettä muuttaa aikuisen lapsen lähelle. Vaan tunkeilevaa. Kun lapset on aikuisia, pitää vanhemmalla olla oma elämä myös. Viittaa myös siihen että töitä ei tehdä. 

Vierailija
136/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÖYHYYS on se pahin sairaus

Vierailija
137/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt niin pielessä ole jos lapseen on noinkin hyvät välit. Ja jos vielä maksaa asuntonsa itse niin voidaan laskea onnistujaksi.

Eihän tuossa sanota että lapseen on hyvät välit.

Lapsi on voinut muuttaa toiselle puolen maata tätä ihmistä pakoon ja nyt kauhistus tulee perässä.

Ei ole tervettä muuttaa aikuisen lapsen lähelle. Vaan tunkeilevaa. Kun lapset on aikuisia, pitää vanhemmalla olla oma elämä myös. Viittaa myös siihen että töitä ei tehdä. 

Tämä. Oudon varauksetta mammat olettaa että jos seuraa aikuista lastaan kuin hai laivaa niin se olisi molempien toive, tai että suhteet ovat hyvät silloin jos vanhemmalla ei ole siellä entisellä paikkakunnalla mitään elämää. 

Vierailija
138/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on mennyt hyvin. En halua omistaa ja hallinnoida asuntoa. Tällaiset asiat eivät ole koskaan kiinnostaneet minua eivätkä tule varmaan koskaan kiinnostamaankaan. Vuokranantaja pitää huolen asunnosta, taloyhtiötä kunnostetaan ja minä saan keskittyä täysillä siihen mikä minua kiinnostaa ja missä minä olen hyvä. Jotenkin hassu ajatus, että kiinteistönomistajuus olisi ainoa hyvä ja hyväksyttävä tapa elää ja olla. 

Vierailija
139/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni on mennyt hyvin. En halua omistaa ja hallinnoida asuntoa. Tällaiset asiat eivät ole koskaan kiinnostaneet minua eivätkä tule varmaan koskaan kiinnostamaankaan. Vuokranantaja pitää huolen asunnosta, taloyhtiötä kunnostetaan ja minä saan keskittyä täysillä siihen mikä minua kiinnostaa ja missä minä olen hyvä. Jotenkin hassu ajatus, että kiinteistönomistajuus olisi ainoa hyvä ja hyväksyttävä tapa elää ja olla. 

Tämän ketjun aloittajalla on joku piuha tosi kireällä päässään? Jäykistyneet asenteet, joilla arvottaa tuntemattomia ihmisiä? 

Vierailija
140/148 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani että et ole löytänyt paikkaasi maailmassa. Tylsät ja lapselliset trollausyritykset vauvapalstalla eivät ole mikään saavutus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi