Miten pieleen elämän on pitänyt mennä, että asuu myöhäiskeski-ikäisenä 24 neliön vuokrayksiössä?
Ja perusteena toiselta puolelta maata muuttamiselle on että haluaa asua lähellä aikuista lastaan.
Kommentit (51)
Miten pieleen elämän on täytynyt mennä että kyselee ja arvostelee anonyymillä keskustelupalstalla?
Olen suurimman osan aikuisuuttani asunut isoissa omatkotitaloissa, jotka nyt olen myynyt ja muuttanut pieneen 30 neliön yksiöön vuokralle. Tähän saa tuet, ei ole velkaa ja tästä voi huoletta lähteä Pattayalle bailaamaan talorahoja.
Asun vuokralla siksi koska minulla ei ole lapsia.
Se oli tiedossa jo nuoresta lähtien enkä ole halunnut pankin palloa jalkaan.
Enkä sitä, että joku kaukainen tuntematon sukulainen saisi minun maksaman asunnon joskus kun kuolen.
Mikä tässä oli ongelma? Se, ettei tunne tarvetta asua isossa kämpässä?
Eipä tuo kuvaus kuulosta mitenkään pieleen menneeltä elämältä. Jo nuo ovat elämän "negatiiviset asiat", niin ihan hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Asun vuokralla siksi koska minulla ei ole lapsia.
Se oli tiedossa jo nuoresta lähtien enkä ole halunnut pankin palloa jalkaan.
Enkä sitä, että joku kaukainen tuntematon sukulainen saisi minun maksaman asunnon joskus kun kuolen.
Miksi kaukainen sukulainen saisi sinun asuntosi? Oletko testamentista kuullut? Omaisuutensa voi lahjoittaa vaikka kodittomille kissoille, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten pieleen elämän on täytynyt mennä että kyselee ja arvostelee anonyymillä keskustelupalstalla?
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä mietin juttua lukiessani myös, että eikö mitään liikkunut naisen päässä, kun hän asuntoa vuokrasi? Onhan se nyt selvä, ettei alle 25 neliön asuntoon mahdu kovin kummoisia härpättämiä.
Yksi ihminen mahtuu tavaroineen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen suurimman osan aikuisuuttani asunut isoissa omatkotitaloissa, jotka nyt olen myynyt ja muuttanut pieneen 30 neliön yksiöön vuokralle. Tähän saa tuet, ei ole velkaa ja tästä voi huoletta lähteä Pattayalle bailaamaan talorahoja.
Miten halvalla jouduit sen talon myymään jos olet vuokralle muutettuasi niin köyhä että saat "tuet"? Oletettavasti siis asumis- ja toimeentulotuet, kun yleistuen kyllä saa omistusasuntoonkin. Ryyppäsitkö kaiken?
Siis onko tähän joku juttulinkki?
Vierailija kirjoitti:
Kiva stoori. Ikävästi vaan voimatarinasta unohtui että nykyään säästötkin vaikuttaa asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Et ole.
Osa ei vaan halua sitoa omaisuuttaan isoon kämppään. Yhdelle ihmiselle riittää varsin hyvin tuon kokoinen boksi
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ongelma sinulle muttei muille.
Ai oikein nautit siitä köyhäilystä?😆
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä mietin juttua lukiessani myös, että eikö mitään liikkunut naisen päässä, kun hän asuntoa vuokrasi? Onhan se nyt selvä, ettei alle 25 neliön asuntoon mahdu kovin kummoisia härpättämiä.
En tarvitse muuta kuin sängyn ja paikan työpöydälle ja tietokoneelle.
Paikan jossa lämmittää ruokaa. Sänky, siinä kaikki.
Vaatekomero joo.
En kerää tavaraa, kerään rahaa,.sijoitan.
JA joo, en muuta, koska lapseni asuu muutaman kilometrin pääsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sanoi itsekin että halpa vuokra oli se mikä ratkaisi, mutta silti se jotenkin yllätti että se tarkoittaa juuri tätä että keittiössä on mahdotonta tehdä mitään ja pesutupaa ei ole.
Vuokra-asuntoa on helppo vaihtaa, kun mieluisampi osuu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo 600€ vuokra ihan kiva. Tuo on ilmeisesti vain väliaikainen ratkaisu. Ei loppuelämän koti. Sitten kun asuu paikkakunnalla, niin on helpompi käydä näytöissä ja etsiskellä mieluisaa asuntoa.
Missä mainittiin tuo 600e vuokra?
Voisin hyvin tehdä saman, jos olisin sinkku. Ei olisi velkaa, vapaus muuttaa mihin vaan lyhyellä aikavälillä. Vietän paljon aikaa mökillä, niin ei sitä kummoista luukkua tarvitse talvikuukausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua karmii ihmiset, jotka tunkevat perässä lähelle poismuuttaneita lapsiaan. Onko käynyt mielessä, että se lapsi saattoi olla sitä mieltä että se etäisyys oli ihan hyvä asia? Ja miten vähän täytyy ihmisen omassa elämässä olla sisältöä että on valmis jättämään kaiken ja muuttamaan johonkin koirankoppiin toiselle puolelle maata tällaisen takia.
Ehkä sä et pidä vanhemmistasi ja haluat pitää ne kaukana itsestäsi, mutta on myös perheitä joissa aikuisilla lapsilla on lämmin suhde ikääntyviin vanhempiinsa, ja toivoo että he asuisivat lähempänä. Kyse on myös lastenlasten ja isovanhempien suhteesta, heillekin voi olla tärkeätä nähdä mummoa ja vaaria useammin.
Lol, juu sehän se onkin se vallitseva asenne tälläkin palstalla. :D Suurin osa mammojen omia eläkeikäisiä vanhempia koskevista ketjusta on sarjaa miten pääsen tästä vanhasta harakasta eroon.
Ehkä sä et pidä vanhemmistasi ja haluat pitää ne kaukana itsestäsi, mutta on myös perheitä joissa aikuisilla lapsilla on lämmin suhde ikääntyviin vanhempiinsa, ja toivoo että he asuisivat lähempänä. Kyse on myös lastenlasten ja isovanhempien suhteesta, heillekin voi olla tärkeätä nähdä mummoa ja vaaria useammin.