Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoidossa hoputetaan hakemaan lapsia aikaisemmin, että henkilökunta ehtii busseihinsa

Vierailija
02.10.2008 |

Kummallista- työaikanne kestää klo 17.00 asti rakkaat päivähoidon ammattilaiset

t- Asiakas ja 2 lasta

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset valittaa jos hoitajat ei puhu muuta kun ruokalistasta ja että lapsen päivä on mennet ihan ok ja toiset valittavat jos ohimennen kysyy tulevista lomista.

Onko suomalaisten äitien itsetunto niin huono, että heti kun joku kasvattaja puhuu, niin se otetaan itseensä?

Vierailija
42/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hausta. Pitäisikö hypätä kattoon, kun jostain ylipäänsä puhutaan? Yritän aamulla kysyä yleisistä tunnelmista, mutta silloin ei ehdi tai kiinnosta jutella, iltapäivällä ei ehdi. Silloin kun asia koskettaa omaa napaa = aikaisempaa töistä lähtemistä, on aihe riitävän kiinnostava.

Ai niin, onhan ne kasvatuskeskustelut 2 kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Kuten tuolla aiemmin räknättiin. ( 8h + 2 x 10 min= 8,5h).

Pääkaupunkiseudulla ainakin yhdensuuntaisen työmatkan ollessa 40 min, pidetään kohtuullisena.

Vierailija
44/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kirjaamisista ja työajoista/paikoista tuli mieleen, että kun meidän 2 lasta oli pph:lla osapäivähoidossa 3kk (max 5h/pv, varahoito oli ryhmiksessä), kysyttiin jo päivähoitohakemuksessa vanhempien työajat ja -paikat. Ja hoitaja kirjasi ylös n 10 min tarkkuudella, koska oli lapset tulleet ja koska oli haettu. Kk:n lopussa/ seuraavan alussa mun piti se tarkistaa ja allekirjoittaa, jos tiedot piti paikkansa. Ja siitä on aikaa n 5 vuotta!

Vierailija
45/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen joulun jälkeen jossa kysytään pitävätkö lapset hiihtolomaa ja milloin, ja sitten jos arkipyhien ennen/jälkeen osuu yksittäisiä päiviä, ovatko silloin lapset vapaalla. Heinäkuun päiväkoti on kiinni, mutta kesälomien ajasta muulloin kysytään huhti-toukokuun tienoilla. Toinen kysely syksyllä, jossa kysytään syyslomista ja joulunpyhien tienoosta ja hoitotarpeesta ja -ajasta. Jos ei niitä muista palauttaa, niin sitten vasta kysellään naamakkain. Oletushan kuitenkin on, että joka arkipäivä hoitopaikka on auki, heinäkuun loma on jo hoitosopimuksessa.

Vierailija
46/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vanhempia näkee, jotka hakevat lapsensa tasan klo17.00 verkkareissa;) Isä on tuonut aamulla (äiti tod. näköisesti mennyt aikaisemmin töihin) ja äiti sitten hakee jumppatunnin jälkeen tasan 17.00. Tämä on ääri esimerkki, mutta ainakin meidän päiväkodissa totta joidenkin vanhempien kohdalla. i]

VOI HIRVEÄÄ MITÄ VANHEMPIA!

Itse käyn noin joka toinen päivä pyörällä töissä. Matkaa on 18 km suuntaansa. Pyöräilen kustannus- ilmasto- ja kuntoilusyistä.

Pyöräpäivinä, todellakin, lähden töihin kello 7 ja isä tuo 5-vuotiaan tarhaan kello 8:30. HAen hänet pyöräpäivinä AINA ja nimenomaan VERKKAREISSA koska ei ole järkeä siinä välillä mennä suihkuun, laittaaa hiuksia jne. Pyöräpäivänä lapsen tarhapäivä on 15-30 minuuttia pidempi kuin bussipäivinä.

Eipä ole juolahtanut mieleeni että tämänkin takia joutusuisin silmätikuksi/kahvipöytäkeskusteluihin. No, aina oppii uutta. Nyt kun on vaalit tulossa voi KTV miettiä miten valvotaan että lasten vanhemmat ei esim, istu lounaalla 20 minuuttia kauempaa, kahvittele työpaikalla, pyöräile töihin tai mene bussilla - ainahan voi mennä taksilla jos ei taloudessa ole kahta autoa - jne.

Vierailija
47/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina vienyt kolmen viikon listan päiväkotiin, josta käy ilmi isän ja äidin työajat, vapaapäivät ja hoitopäivät ja niiden pituudet (itselläni hyvinkin vaihtelevat työajat). Kukaan ei ole tällaista pyytänyt, mutta minusta se on itsestään selvyys, jotta hoitajat tietävät koska lapseni ovat hoidossa ja koska heidät tuodaan ja haetaan (viedään juuri ennen töihin menoa ja haetaan heti työpäivän jälkeen). Mikä siinä on niin vaikeeta vanhemmille. Itse arvostan hirmuisesti hoitajien ja lastentarhaopettajien työtä. Jos emme arvosta heidän työtänsä miten voimme ajatella että he jaksavat iloisin mielin hoitaa meidän kullannuppuja?! Ja se arvostus täytyy heille myös osoittaa, kertoa ja kiittää!!

Tietenkin löytyy äärimmäisiä tapauksia hoitajissa( kuten lähiaikoina on käynyt ilmi), jotka eivät arvostusta ansaitse mutta haluan uskoa että pää-asiassa lapsiamme hoidetaan hyvin.

Vierailija
48/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on subjektiivinen päivähoito-oikeus kaikille lapsille riippumatta vanhempien työssäkäynnistä. Päivähoitoaika ei siis millään tavalla ole sidottu vanhempien työaikaan. Jos hoitosopimuksen raameissa mennään, niin se ei kyllä kuulu hoitohenkilökunnalle juurikaan missä vanhemmat on tuon ajan viettäneet.

Vierailija
49/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa seuraavaa bösää puol tuntia. Mulla on nyt jo huono omatunto jos ollaan 16.45 hakemassa. Kerran olen ollut tasan 17 ja silloinkin soitin koska auto hajos töistä lähteissä.

Vierailija
50/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä on ollut lyhyttä päivää.

Nyt oli tarve pidentää sitä, ja sanoin että voisinko hakea hänet vasta puoli viisi.

Vastaus oli, että minulla on oikeus siihen.

Tosiaan, jos täydestä päivästä maksaa, on oikeus pitää lapsi hoidossa viiteen asti. Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, mitä silloin tekee kun lapsi on hoidossa.

Vierailija
51/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole poikkeuksia. Lomat pidetään ja palkatonta päälle, ne ilmoitan ajoissa.

Dösien lähdöstä sen verran, ettei ole vanhempien tehtävä olla huolissaan hoitajan työmatkoista. Ei minunkaan asiakkaani huolehdi minun työmatkoistani, järjestän ne itse annettujen työaikojen mukaan.

Vierailija
52/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole poikkeuksia. Lomat pidetään ja palkatonta päälle, ne ilmoitan ajoissa.

Dösien lähdöstä sen verran, ettei ole vanhempien tehtävä olla huolissaan hoitajan työmatkoista. Ei minunkaan asiakkaani huolehdi minun työmatkoistani, järjestän ne itse annettujen työaikojen mukaan.

Vierailija
53/77 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi, voi kun mun bussi lähtee pian. Lähdepäs nyt kassalle jo klo.20.55 koska minä haluan äkkiä kotiin.

Ymmärrän jos joku on aina myöhässä - mutta jos päiväkodin aukioloajan puitteissa haetaan, niin ei silloin voi patistella hakemaan aiemmin! Sehän on sitten työntekijän ja työnantajan välinen asia, mikäli esim. olosuhteiden pakosta joutuu joka päivä olemaan ylimääräistä tms. Parempi sitten laittaa työaika klo.17.30 asti, vaikka päiväkoti menisi kiinni klo.17, jotta hommat ehtii hoitaa.

Näin tehdään esim. kaupoissakin, ainakin meillä on aina joku myöhäisimmässä vuorossa klo.21.30 asti jotta ehtii kaiken tehdä...

Monesti päiväkodin henkilökunta tuntuu unohtavan että ovat palveluammatissa- ja vanhemmat lapsineen ovat niitä asiakkaita.

Vierailija
54/77 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä vanhempia näkee, jotka hakevat lapsensa tasan klo17.00 verkkareissa;) Isä on tuonut aamulla (äiti tod. näköisesti mennyt aikaisemmin töihin) ja äiti sitten hakee jumppatunnin jälkeen tasan 17.00. Tämä on ääri esimerkki, mutta ainakin meidän päiväkodissa totta joidenkin vanhempien kohdalla. i]

Voi kauheeta. Ja minä haen lapsen yöpuku päällä:)

On toki talvella toppapuku yöpuvun päällä ja keväällä ja syksyllä vetaisin tuulipuvun.

Nyt vasta tajusin, että muut vanhemmat pitää minua laiskana äitinä.

T. vakioyökkö, joka hakee lapsen yleensä heti kun herää ehtimättä laittaa vaatteita päälle muuten kuin sen toppapuvun tai tuulipuvun.

Vierailija
55/77 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin teille töissäkäynti? Jaksaisitteko te tehdä päivästä toiseen 10 tunnin työpäivää?

Vierailija
56/77 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaa sen, että ei saa kysellä jos tulet verkkareissa hakemaan tai vaikka makaisit koko päivän kotona. Jokaisella on hyvät syyt varmasti maata yksin siellä sohvallansa, jos niin tekee.

Toki pitää hakea ajoissa. Ja jos todella makaa siellä sohvalla, niin ymmärrettävästi olisi kiva jos tulis viis minuuttia aikaisemmin viimeistään hakemaan lapsen tuommoisessa tilanteessa, jos siis pystyy.

On meillekin esitetty toiveita, että ottakaa lapset päivähoidosta pois (lomakaudet) mutta ei me voida töistä joustaa. Hakujen kanssa yritetään tulla ajoissa, ja lapsetkin (ja itsekin sitten sen seurauksena väsyneistä lapsista) kärsii, jos ovat yli 8 tuntia hoidossa.

Toisaalta jos joku nyt kerran viikossa pitää sen tunnin ylimääräistä jumpan takia, nin ehkä tämä perhe sen todella tarvitsee.

Ehkäpä ei ole muita hoitajia tarjolla, ja lasten on helpompi olla siellä tutussa päiväkodissa tuttujen keskellä "samassa" kuin vaihtaa päivän jälkeen vielä toiselle hoitajalle tunniksi tai ehkä kahdeksi, jos liikuntapaikat ei yleensä ole ihan kodin vieressä, ehkä pikemmin sielä töitten vieressä.

Ja liikunta on tärkeää...

Ja itselläni liukumaa ei valitettavasti ole niin hyvin myöskään. Lisäksi on työmatka, joka saattaa venyä kun julkisista ei koskaan tiedä.

Vierailija
57/77 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todellakin tulisi poistaa viipymättä, jotta vanhemmat alkaisivat edes vähän arvostaa lastensa hoitajia. Eikä monelle tule mieleen, että lastenhoitajallakin on oma elämä ja ehkä omia lapsia haettavana toisesta päiväkodista ja kiire se pukkaa päälle heillekin.

Surku tulee lasta, jonka vanhemmalla on sellainen ajatusmaailma , että koko rahan edestä lapsen hoitoa kun kerran sen saa ja subjektiivinen hoito-oikeuskin on. Kuka vastuullinen vanhempi todella haluaa pitää lastaan vieraan hoidossa 6.15-17.30 joka ikinen arkipäivä? Toiset pitävät pitkiä päiviä kun on pitkät työmatkat ja eivät muuta voi mutta että joku tekee sen ihan sen takia, että kun kerran saa ja itse jopa lorvii kotona sillä aikaa. Se mahdollisuus pitäisi kyllä ottaa pois. Ihan lapsen edun takia. Ei päiväkodit nyt sentään niin ihania paikkoja ole.

Vierailija
58/77 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hoitoaika jonka lapsi on hoidossa. Jos hoitaja haluaa ehtiä bussiin, niin voidaan joustaa kerran tai pari. Jos bussiin ehtiminen on päivittäistä niin se ehtiikö vai eikö hoitaja ehdi bussiin ei ole meidän ongelma. Ongelma on hoitopaikan sisäinen, ei lasten vanhempien.

Vierailija
59/77 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sillon ne lapset on haettava viimestään sillon.

et voi pankkiinkaan mennä viiden jälkeen että mä

tulisin vielä!

päiväkodintyöntekijöilläkin on omat lapset haettavana ym.

joten ei huvita päivystää joka pvä ylitöissä.

äläkä ota hernettä nenään jos tulet tasan 17.00 ja henkilökunta

lähtee kiireellä sulkemaan ovia ym.eikä jää rupattelemaan enään.

jos haluat rupatella tulet 10min aikaisemmin.

ja kaupassa ym.voi käydä myös lapsen kanssa.itseltänikin onnistuu

oikein mukavasti.enkä tosiaan pitäisi lapsiani minuuttiakaan kauempaa

hoidossa kun pakko.

t.äiti,päiväkodinasiakas ja päiväkodintyöntekijä

Vierailija
60/77 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kyse siitä, että rakkailla päivähoidon asiakkailla = vanhemmilla menisi lastensa hakeminen säännöllisesti vähän myöhäiseksi, eli päivähoidon henkilökunnalla menee joka päivä ylitöiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi