Vaikka olisi 100 000 euron säästöt, niin ne on hetkessä syöty, jos jää työttömäksi
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 000 eurolla pystyisin itse elämään oikein hyvin noin kahdeksan vuotta, eikä kyse olisi mistään pelkästä makaroni–ketsuppi-selviytymisestä. Kun asumiskulut ovat järkevät, ei ole velkaa eikä tarvitse jatkuvasti ostella kaikkea mahdollista, rahaa ei kulu läheskään niin paljon kuin monilla.
12 500 euroa vuodessa on reilu tonni kuukaudessa. Sillä pärjää mainiosti, kun osaa tehdä ruokaa itse, korjata tavaroita eikä kuvittele, että onnellisuus löytyy jatkuvasti uusista autoista, puhelimista ja ulkomaanmatkoista.
Ihmisillä on hyvin erilainen käsitys siitä, mitä "elää hyvin" tarkoittaa. Minulle se tarkoittaa rauhallista elämää, hyvää ruokaa, luontoa, harrastuksia ja vapautta – ei sitä, että rahaa pitää polttaa mahdollisimman nopeasti.
Mitä sen 10 vuoden jälkeen? Olet 10 vuotta vanhempi etkä takuulla pääse enää töihin. Loppuelämä kurjuutta.
En tajua miksi pitäisi olla se 10v tumput suorina. Väitän että ahkeralle ja täyspäiselle löytyy tuona aikana jotain töitä.
Toinen asia: Sinulleko ei ole tulossa minkäänlaista perintöä?
="Mene töihin"-tyyppi ilmoittautui, kun ei mitään järkevää keksi keskusteluun.
No ei, tiedän että nyt on vaikea työllisyystilanne. Luit viestini syyllistävänä, vaikka tarkoitus oli olla rohkaiseva ja realistinen.
Oikeastiko olet sitä mieltä, että kymmenessä vuodessa ahkera ja täyspäinen ihminen ei takuulla saa töitä? Vaikea uskoa, ettei mitään.
Kun se ahkera ja täyspäinen ihminen vanhenee koko ajan ja työnantajille/rekrytoijille viisikymppinen on jo liian vanha.
Tähän kyllä täytyy tulla muutos, uskon että tuleekin kun ikäpolvet pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 000 eurolla pystyisin itse elämään oikein hyvin noin kahdeksan vuotta, eikä kyse olisi mistään pelkästä makaroni–ketsuppi-selviytymisestä. Kun asumiskulut ovat järkevät, ei ole velkaa eikä tarvitse jatkuvasti ostella kaikkea mahdollista, rahaa ei kulu läheskään niin paljon kuin monilla.
12 500 euroa vuodessa on reilu tonni kuukaudessa. Sillä pärjää mainiosti, kun osaa tehdä ruokaa itse, korjata tavaroita eikä kuvittele, että onnellisuus löytyy jatkuvasti uusista autoista, puhelimista ja ulkomaanmatkoista.
Ihmisillä on hyvin erilainen käsitys siitä, mitä "elää hyvin" tarkoittaa. Minulle se tarkoittaa rauhallista elämää, hyvää ruokaa, luontoa, harrastuksia ja vapautta – ei sitä, että rahaa pitää polttaa mahdollisimman nopeasti.
Mitä sen 10 vuoden jälkeen? Olet 10 vuotta vanhempi etkä takuulla pääse enää töihin. Loppuelämä kurjuutta.
En tajua miksi pitäisi olla se 10v tumput suorina. Väitän että ahkeralle ja täyspäiselle löytyy tuona aikana jotain töitä.
Toinen asia: Sinulleko ei ole tulossa minkäänlaista perintöä?
="Mene töihin"-tyyppi ilmoittautui, kun ei mitään järkevää keksi keskusteluun.
No ei, tiedän että nyt on vaikea työllisyystilanne. Luit viestini syyllistävänä, vaikka tarkoitus oli olla rohkaiseva ja realistinen.
Oikeastiko olet sitä mieltä, että kymmenessä vuodessa ahkera ja täyspäinen ihminen ei takuulla saa töitä? Vaikea uskoa, ettei mitään.
Riippuu kyllä ihmisen iästä.
10 vuoden päästä voi olla 70v.
Vierailija kirjoitti:
Yksin pystyisi elämään jossain pikkukaupungin kerrostaloasunnossa tai pienessä maksetussa omakotitalossa. Mulla menee pakollisiin asumiskuluiihin, ruokaan ja perheen muihin kustannuksiin 2000 euroa välittömästi joka kuukausi kun palkka tulee. Loput menevät ajoneuvojen kustannuksiin ja jonkin verran säästöön. Säästöjä mulla on noin 100000 euroa mutta ne ovat vain ja ainoastaan eläkepäiviä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl tolla joku 5 vuotta pitäisi selvitä ihan kevyesti.
Ei edes 2 vuotta pärjää tolla. Kun yksin maksaa asunnon ja elättää lapset .
Näin se on. 100000 euroa on nykyään surkea summa rahaa.
Parempi siis olla sitä ilman!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla summallahan pystyy elämään hyvin 60 vuotta.
100 000 : 60 = 1666,666666667
Kyllä. Tuolla summalla todellakin pystyy elämään vaikka 60 vuotta. Ihmiset vain ovat nykyään vähä-älyisiä tuhlareita joille mikään ei riitä.
Kuka mielestäsi elää jos vuoden aikana on käytettävissä 1666 euroa? Eli alle 16 euroa per kuukausi? Siitä maksat sähkön, veden, asumisen, ruoan, vaatteet, lääkkeet jne.
Tarkoitat varmaan 138,83 euroa kuukausi. En saisi tuolla edes lääkkeitäni, niihin menee yli 200 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii, mulla on sen verran säästössä mutta en pidä sitä isona rahana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii, mulla on sen verran säästössä mutta en pidä sitä isona rahana.
Eihän siitä ole kyse vaan siitä, miten kauan se riittää. Eihän se ihan hetkessä kulu perustarpeisiin.
Se ap.n väitteestä.
"Oikeastiko olet sitä mieltä, että kymmenessä vuodessa ahkera ja täyspäinen ihminen ei takuulla saa töitä? Vaikea uskoa, ettei mitään."
Jo parin vuoden työttömyyden jälkeen on erittäin vaikea löytää työnantajaa, joka uskoo, kun kerrot olevasi ahkera, etenkin jos ikää alkaa olla.
Kyllä sillä muutaman vuoden pärjää. Mulla on kuta kuinkin sen verran säästössä. Töistä saan 0 - 400 euroa kuussa tällä hetkellä. Työttömyystukea tulee keskimäärin 500 e/kk. Säästöistä kuluu vajaa tonni kuussa. Jännitän, että ehdinkö eläkkeelle ennen kuin kaikki säästöt on kulutettu. Siihen on aikaa kuutisen vuotta.
No jos vaikka pari miltsii, niin voisin töitä ihan jo harkita🤔
Vierailija kirjoitti:
Hetkessä? Johan tuo tuottaisi osinkoinakin 5-8tonnia vuodessa. Työttömäksi jäätyään saisi ansiosidonnaista ja sen jälkeen työttömyyskorvausta. Jos työttömyys jatkuisi ja säästöjä olisi tuon verran alkaisin treidaa 8h päivässä ja pitäisin huolen, että ollaan plussalla koko ajan..
Toisekseen… jos jäisin työttömäksi ilmoittautuisin kaikkiin reppufirmoihin jne. En jaksaisi olla kotona,
Treidaaminen on itse asiassa huono idea. Parempi on antaa sijoitusten olla siellä, missä ovat. Jos laskevat, niin nousevat joskus myöhemmin takaisin.