Kannattaako säästää eläkepäiviä varten vai matkustella ja elää paremmin nuorempana?
Pohdin tätä nelikymppisenä naisena. Mulle olis realistista säästää joka vuosi n 10 000e. Oon silti alkanut kyseenalaistaa tämän järkevyyden. Mitä jos ei esim terveys enää kestä yli 65v matkailua tai muuta "mukavaa elämää"? Eikö olisi järkevämpi nyt kun on vielä voimissaan niin kaukolomailla ja toteuttaa haaveita?
Ja ne jotka voi huoletta sekä elää leveästi että sijoittaa, älkää vaivautuko kerskumaan. Kysyn vastaavassa tilanteessa kuin itse olevilta.
Kommentit (605)
Päiväristeily Tallinnaan 10 eur. Eli vastaan matkustelu.
Vierailija kirjoitti:
Päiväristeily Tallinnaan 10 eur. Eli vastaan matkustelu.
No eihän tälläinen rupumatkustelu nyt kelpaa. AP:n pitää päästä Thaimaaseen kuukaudeksi talvella ja maksaa lomasta kymppitonni. Muuta vaihtoehtoa ei ole, jää muuten elämä elämättä ja kaduttaa.
Miten niin vanhukset ei matkustele? Viime talvena olin Kanarialla viikon, kyllä valtaosa vieraista oli hotellissa iäkkäämpiä turisteja. Iloisia ja energisiä olivat, toki eivät olleet masentuneita suomalaisia. Pidempään lentämiseen ei löydy edes kiinnostusta itseltäni, äärimmäisen puuduttavaa istua lentokoneessa edes 5 h.
Ei kannata sijoittaa sillä voit menettää rahasi. Minulta meni 11500 kun sijoitin Rautaruukkiin.
velan "ongelmat"