Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä on kyse, että ylivoimainen enemmistö aborttia vastustavista miehistä ei ole koskaan ollut itse raskaana tai synnyttänyt?

Vierailija
28.08.2026 |

He eivät siis tiedä mitä kaikkea raskaus ja synnytys voivat aiheuttaa. Miksi he puuttuvat muiden asioihin?

Kommentit (300)

Vierailija
181/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten tappamista voi ja pitää vastustaa vaikka ei itse olisikaan ollut koskaan raskaana.

Tietenkin, mutta nyt puhutaan aborteista. 

Älä leiki typerää. Lapsen tappaminen on lapsen tappamista riippumatta siitä, missä se on tai kauanko hedelmöittymisestä on kulunut. 

Mitenkäs ne hedelmöityshoidoissa ylijääneet hedelmöitetyt ihmistaimenet? 

Mitä niille pitäisi tehdä, kun tsygootin hävitys olisi ilmeisesti lapsen surmaamista. 

Olen käynyt luovuttamassa kolmasti munasoluja.Näistä saatiin kerättyä 30-40 munasolua, joista kuulemani mukaan hedelmöitys 3 parille. Mitä tapahtui lopuille 27-37lle? 

Pelkkä munasolu ei ole vielä uusi ihminen, mutta hedelmöittynyt munasolu on!

Oletko yksinkertainen? Tuossahan nimenomaan kerron, että niitä myös hedelmöitettiin. Siltikään kaikkia ei siirretä kohtuun. 

Vai mitä sä kuvittelet, että hedelmöityshoidossa tapahtuu?

Kyllä ymmärsin että osa hedelmöitettiin mutta merkittävä osa ei.

Älä ole ylimielinen.

Et edelleenkään vastaa, mitä tapahtui 10-20 hedelmöitetylle munasolulle, joita ei siirretty. 

Jatka vielä kiemurtelua... 

Kuten olen jo monissa viesteissäni kirjoittanut niin ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä. Kaikki hedelmöittyneet munasolut jotka tuhottiin ovat mur hia!

Vierailija
182/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noille aborttihulluiöle sikiön oikeus elämään on suurempi kuin äidin oikeus elämään. Kylmäävää porukkaa 🥶

No älä nyt itse kuitenkaan vajoa alas toisia haukkumaan. Jos olet rehellinen ja tiedät asioista, myönnät kylmääviä ihmisiä löytyvän myös puolustajista.

Polarisoiminen ja demonisoiminen on epä-älyllistä.

Se on sairasta ja pahaa että hengenvaarassa oleva nainen ei saa aborttia 

Jenkeissä on kuollut naisia aborttikiellon takia. Mutta sinua ei kiinnosta koska vain sikiöllä on väliä. Oletpa ihana ihminen 🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noille aborttihulluiöle sikiön oikeus elämään on suurempi kuin äidin oikeus elämään. Kylmäävää porukkaa 🥶

"Minä haluan!"

Haluavat tapattaa naiset synnytyksiin ja keskenmenoihin koska vihaavat naisia

? No ei moni halua. Vaan sitä sikiötä halutaan suojella. Sinusta kamalaa?

Vierailija
184/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan laki suojelee elämää ja sitä kannattaa noudattaa niin miesten kuin naisten. 

Jumala voi halutessaan estää kaikki abortit. 

Muttei estä

Koska ihmisillä on vapaa tahto tehdä myös pahoja asioita, kuten naulata Jumala itse ristille.

Ja jumala katsoi vierestä...

Niin? Se oli koko pointti. Taidat olla tavallista yksinkertaisempi vipeltäjä? Jumala on luonut monenlaista otusta tähän maailmaan...

Ja kiusaaja paljastui...

Toisaalta, se nyt ei ollut kenellekään yllätys

Vierailija
185/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että lapsen surmaamisen vastustaminen ei katso sukupuolta. Siitä abortista on kyse:  jos sinut olisi abortoitu niin juuri sinut olisi surmattu. 

Vai eikö muka? 

Tämä totuus ei muuksi muunnu vaikka kuinka väännätte, valehtelette ja kiemurtelette. 

Miehet  puolustavat tässä niiden ihmisoikeuksia jotka eivät itse siihen kykene. Kunnioitan. 

T. Nainen 

Joo, alkio kuolee, mutta entä sitten? Ei se tiedä olevansa elossa. Se elää toisen kehossa niin kuin loinen. Ei se itke, ettei päässyt syntymään.

Vauva on loinen? Rumaa rumaa kieltä. Mutta näinhän usein tehdään, kun halutaan epäinhimillistää murhan kohde.

"niin kuin" viittaa vertailuun. Kannattaa tuota luetun ymmärtämistä harjoittaa.

Kaltaisesti pahat ihmiset usein jäävät jumittamaan teknisyyksiin ja saivartelemaan sanoista, vaikka sisältö on edelleen paha eikä mikään muutu.

Jokaisessa ihmisessä on pahuutta. Joidenkin pahuus näkyy tapana pakottaa naiset synnyttämään vasten tahtoaan.

Kaltaisesi murhaajat pyrkivät myös tähän tyyliin projisoimaan ja harhauttamaan keskustelun sivuraiteille, ettei oma pahuutensa saa liikaa huomiota. Tyypillistä.

Vierailija
186/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei yksikään abortinvastustaja tule kertomaan omaa lapsilukuaan?

Kerroin jo aiemmin: 3

Vierailija
187/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että lapsen surmaamisen vastustaminen ei katso sukupuolta. Siitä abortista on kyse:  jos sinut olisi abortoitu niin juuri sinut olisi surmattu. 

Vai eikö muka? 

Tämä totuus ei muuksi muunnu vaikka kuinka väännätte, valehtelette ja kiemurtelette. 

Miehet  puolustavat tässä niiden ihmisoikeuksia jotka eivät itse siihen kykene. Kunnioitan. 

T. Nainen 

Joo, alkio kuolee, mutta entä sitten? Ei se tiedä olevansa elossa. Se elää toisen kehossa niin kuin loinen. Ei se itke, ettei päässyt syntymään.

Ja itse asiassa naisen keho näkeekin sikiön loisena. Vain istukka estää naisen immuunijärjestelmää tuhoamasta sikiötä. Onhan siinä sikiössä 50 % vierasta DNA:ta.

Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta vaikka sisälläsi nyt asuu jonkinlainen demoni, sinäkin olet oletettavasti ihminen ja ihmisen tavoin tullut äitisi kohdusta, isäsi hedelmöitettyä äitisi. Ilman heitä sinäkään et olisi olemassa. Mutta puheesi perusteella ehkä vihaatkin itseäsi ja haluat lakata olemasta? Siinä tapauksessa ymmärrän, että toivot, että sinutkin oltaisiin "loisena" puhdistettu tästä maailmasta jo ennen syntymääsi.

Syntymättömän ei tarvitse miettiä laskuja tai aikaisia aamuherätyksiä. Miten ihanaa se olisikaan!

Vierailija
188/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä nyt itse kuitenkaan vajoa alas toisia haukkumaan. Jos olet rehellinen ja tiedät asioista, myönnät kylmääviä ihmisiä löytyvän myös puolustajista.

Jenkeissä on kuollut naisia aborttikiellon takia. Mutta sinua ei kiinnosta koska vain sikiöllä on väliä. Oletpa ihana ihminen 🥰

Mistä päättelit ettei minua kiinnosta? Juurihan sanoin, etten ole jyrkkä polarisoija. 

Mutta ei se päivää vaille syntymäänsä oleva vauvakaan minusta saa kuolla tarkoituksellisesti.

Vierailija
189/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan laki suojelee elämää ja sitä kannattaa noudattaa niin miesten kuin naisten. 

Kuinka monta vammaista lasta sinä olet adoptoinut?

Nolla. Miten se tähän liittyy? Sama kuin sanoisi että maallista virkavaltaa saa kannattaa vain jos on itsekin kylillä ottamassa rosvoja kiinni 😅 

Liittyy siten, että et ole tehnyt mitään estääksesi vammaisten sikiöiden abortointeja.

Täällähän minä harjoitan valistustoimintaa!

Saanko muuten kommentoida paloturvallisuus- tai terveysasioita, vaikka en sammuttanut rakennuspaloja tai suorittanut lääketieteellisiä operaatioita? Tai arvostella leffoja, vaikka en ole yhtään tuotantoa ohjannut 🤔 

Vierailija
190/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälä on tuotu esille ainakin kahden eri aborttivastustajan toimesta että sellaisessa tilanteessa että odottava äiti on välittömässä hengenvaarassa poistetaan sikiö ja yritetään mahdollisuuksien mukaan pitää keskonen hengissä.

Vierailija
191/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä haluan!"

Haluavat tapattaa naiset synnytyksiin ja keskenmenoihin koska vihaavat naisia

Palstainc elit hyvä esimerkki tästä. Vihaavat kaikkia naisia ja siksi haluavat pakottaa naiset synnyttämään. Rangaistukseksi.

Vierailija
192/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikoista, että pitkälle kehittyneellä pienellä ja tuntevalla ihmislapsella ei ole feministien mielestä mitään oikeuksia. Tästä on pieni matka myös vauvojen dehumanisointiin. Alkuraskauden aikana sikiö ei toki ole vielä yhtä kehittynyt. On kuitenkin eettistä olla elämän puolella

Vierailija
193/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeus elämään=oikeus edelleenkin harrastaa vastuuttomasti seksiä ja muutenkin elää vastuuttomana aikuisena vailla huolenhäivää huomisesta, oikeus murhata oma lapsi, koska ei sovi juuri sen hetkiseen "elämäntyyliin" 

Vierailija
194/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä kumpaa sukupuolta edustaa, vaan siitä että ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä ja abortti on murha!

T. Nainen

Toivon sinulle kohdunulkoista raskautta.

Sellainen naisten puolustaja siellä.

Taidat olla ekaa kertaa vauvalla. Täällä huomaa erittäin hyvin, mitä mieltä naiset ovat miehistä ja pojista. Yllättävän monet haluavat miesten ja poikien abortoimista, kastroimista tai ihan vaan eliminointia.

Ei varsinaisesti herätä myötätuntoa.

Ei ole yhtään maata, jossa abortoitaisiin poikia. Tyttövauvoja sitäkin enemmän.

Eli täysin asian vierestä. No kun ei lukemaansa ymmärrä.

Vastaatko väitteeseen, ole hyvä, jos se on mielestäsi väärä. 

Jaa mihin väitteeseen?

Mikä on se maa, jossa abortoidaan vain poikia. 

Nyt, hyvä yleisö, näemme, miten maalitolppa siirtyy.... 

Yritetään vielä kerran.

Sinulla on vakavia ongelmia luetun ymmärtämisessä. Suurin osa ongelmistasi todennäköisesti johtuu juuri tuosta samasta asiasta.

Vierailija
195/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin päinvastoin omasta kokemuksestani lähtöisin (3 raskautta ja synnytystä), että ymmärrän paremmin oman kokemukseni perusteella, miksi abortti on väärin. Se, mitä sikiöksi kutsutaan, on jo hyvin varhain pienen pieni vauva, jolla on sormet, varpaat ja kaikki elimet ja lapsen tuntomerkit ja joka kuulee äitinsä äänen kohtuun. Normaalisti äidin raskausajan hormonit tekevät sen, että äiti haluaa suojella kaikin keinoin vauvaansa ja kiintyy tähän on raskaana ollessaan. Ei ole ollenkaan luonnon mukaista, että äiti haluaa m**hata kohtulapsensa.

Muutenkaan en aborttia hyväksy, vielä vähemmän sen takia, kun olen itse kokenut raskaudet ja synnytykset. Eivät ne edes läheskään aina ole mitenkään niin kamalia, kuin pelotellaan. Raskausaikana voin todella hyvin, olin reipas ja energinen ja synnytykset kestivät 6 tuntia eka, muut kaksi vain tunnin. Joo, kipeää kävi, mutta se unohtuu nopeasti ja kipu loppui heti vauvan tultua ulos.

Hyväksytkö abortin äidin hengen pelastamiseksi vai meneekö sikiön oikeus elämään äidin hengen yli?

En ole se, jolle vastasit, mutta allekirjoitan hänen kirjoituksensa täysin ja vastaan ohiksena. Itse hyväksyisin abortin äidin hengen pelastamiseksi. Heti perään pitää kuitenkin todeta, että nämä tilanteet ovat harvinaisia, ja aborttia parempi tapa olisi antaa raskauden jatkua mahdollisimman pitkälle, jos mahdollista - tässä tarvittaisiin äidin ja lapsen voinnin tarkkaa lääketieteellistä seurantaa - ja  mieluummin käynnistää synnytys tai ottaa lapsi ulos sektiolla kuin alkaa vehdata abortin kanssa. Abortti kestää kauemmin kuin sektio ja sen riskitkin ovat suuremmat. Ei ole syytä asettaa äitiä ja lasta toisiaan vastaan, jos molemmat voidaan pelastaa.

Puhut nyt aivan ohi lääkärien kannan. Ennen 12 viikkoa tehty abortti on yleensä ohi todella nopeasti, toisin kuin synnytys ja keisarinleikkaus komplikaatioineen ja vaikka ei edes niitä, parantumisen kanssa. Toedätkö edes, kauanko jälkivuoto normadlin spontaanin jälkeen  kestää? Puhumattakaan välilihan repeämisedtä tai vauvan tai äidin hätätilanteista, joista toivutaan, tai johon edelleen kuollaan, viikkoja ja kuukausia. Tänä päivänä ei kukaan kuole tai vammaudu abortissa, mutta synnytyksessä kylläkin. 

Lopeta paskan puhuminen. Nyt. 

Kuinka yleisiä ovat äidin hengen takia tehtävät abortit noilla viikoilla? Ja järki käteen, jos äiti on raskauden takia kuolemanvaarassa raskauden alkuvaiheessa niin ei silloin tehdä sektiota tietenkään. Tiedät kyllä millä viikoilla lapsella on mahdollisuus selvitä kohdun ulkopuolella.

Vierailija
196/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei yksikään abortinvastustaja tule kertomaan omaa lapsilukuaan?

Kerroin jo aiemmin: 3

Minulla 4. En ole täyskieltäjä, ja itsekin tovin mietin aborttipilleriä.

Pidän silti aborttia enemmän surullisena kuin ihanan mahtavana asiana. Joskus sitä voi joutua tekemään ikäviä asioita kuten abortin, muttei siitä seuraa, että se asia olisi ihana. Vaikka defenssit niin haluaisivat itselle vakuuttaakin.

Vierailija
197/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erikoista, että pitkälle kehittyneellä pienellä ja tuntevalla ihmislapsella ei ole feministien mielestä mitään oikeuksia. Tästä on pieni matka myös vauvojen dehumanisointiin. Alkuraskauden aikana sikiö ei toki ole vielä yhtä kehittynyt. On kuitenkin eettistä olla elämän puolella

Joskus on tehtävä valinta kahden väliltä. Raskaana oleva nainen on jo syntynyt, joten hänen etunsa on ensisijainen.

Vierailija
198/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindsay Clancyn tapauksen kohdalla moni nainen onkin ryöminyt kolostaan julistamaan, että Lindsay oli se todellinen uhri ja tappamiensa pikkulasten hengillä ei ollut mitään merkitystä. Kyllä, moni nainen on aidosti murhanhimoinen, mitä tulee lapsiin. Aborteissa on myös murhattu enemmän ihmisiä kuin kaikissa sodissa ja kansanmurhissa viimeisen sadan vuoden aikana. 

Vierailija
199/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala voi halutessaan estää kaikki abortit. 

Muttei estä

Koska ihmisillä on vapaa tahto tehdä myös pahoja asioita, kuten naulata Jumala itse ristille.

Ja jumala katsoi vierestä...

Niin? Se oli koko pointti. Taidat olla tavallista yksinkertaisempi vipeltäjä? Jumala on luonut monenlaista otusta tähän maailmaan...

Ja kiusaaja paljastui...

Toisaalta, se nyt ei ollut kenellekään yllätys

Aa, olet luuseri, joka edelleen luulee, että kiusaajia väijyy joka nurkan takana. Käytöksesi perusteella ansaitsit tulla kiusatuksi aiemmin elämässäsi. 

Vierailija
200/300 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit ettei minua kiinnosta? Juurihan sanoin, etten ole jyrkkä polarisoija. 

Mutta ei se päivää vaille syntymäänsä oleva vauvakaan minusta saa kuolla tarkoituksellisesti.

On olemassa muutakin kuin ääripäät. Suomi ei ole Amerikka. Suomen aborttiaki ei mahdollista päivää syntymästään olevan sikiön abortoimista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä