Mistä on kyse, että ylivoimainen enemmistö aborttia vastustavista miehistä ei ole koskaan ollut itse raskaana tai synnyttänyt?
He eivät siis tiedä mitä kaikkea raskaus ja synnytys voivat aiheuttaa. Miksi he puuttuvat muiden asioihin?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin päinvastoin omasta kokemuksestani lähtöisin (3 raskautta ja synnytystä), että ymmärrän paremmin oman kokemukseni perusteella, miksi abortti on väärin. Se, mitä sikiöksi kutsutaan, on jo hyvin varhain pienen pieni vauva, jolla on sormet, varpaat ja kaikki elimet ja lapsen tuntomerkit ja joka kuulee äitinsä äänen kohtuun. Normaalisti äidin raskausajan hormonit tekevät sen, että äiti haluaa suojella kaikin keinoin vauvaansa ja kiintyy tähän on raskaana ollessaan. Ei ole ollenkaan luonnon mukaista, että äiti haluaa m**hata kohtulapsensa.
Muutenkaan en aborttia hyväksy, vielä vähemmän sen takia, kun olen itse kokenut raskaudet ja synnytykset. Eivät ne edes läheskään aina ole mitenkään niin kamalia, kuin pelotellaan. Raskausaikana voin todella hyvin, olin reipas ja energinen ja synnytykset kestivät 6 tuntia eka, muut kaksi vain tunnin. Joo, kipeää kävi, mutta se unohtuu nopeasti ja kipu loppui heti vauvan tultua ulos.
Hyväksytkö abortin äidin hengen pelastamiseksi vai meneekö sikiön oikeus elämään äidin hengen yli?
En ole se, jolle vastasit, mutta allekirjoitan hänen kirjoituksensa täysin ja vastaan ohiksena. Itse hyväksyisin abortin äidin hengen pelastamiseksi. Heti perään pitää kuitenkin todeta, että nämä tilanteet ovat harvinaisia, ja aborttia parempi tapa olisi antaa raskauden jatkua mahdollisimman pitkälle, jos mahdollista - tässä tarvittaisiin äidin ja lapsen voinnin tarkkaa lääketieteellistä seurantaa - ja mieluummin käynnistää synnytys tai ottaa lapsi ulos sektiolla kuin alkaa vehdata abortin kanssa. Abortti kestää kauemmin kuin sektio ja sen riskitkin ovat suuremmat. Ei ole syytä asettaa äitiä ja lasta toisiaan vastaan, jos molemmat voidaan pelastaa.
Ylivoimainen enemmistö? Yksikään mies ei ole koskaan ollut raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä kumpaa sukupuolta edustaa, vaan siitä että ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä ja abortti on murha!
T. Nainen
Toivon sinulle kohdunulkoista raskautta.
Sellainen naisten puolustaja siellä.
Taidat olla ekaa kertaa vauvalla. Täällä huomaa erittäin hyvin, mitä mieltä naiset ovat miehistä ja pojista. Yllättävän monet haluavat miesten ja poikien abortoimista, kastroimista tai ihan vaan eliminointia.
Ei varsinaisesti herätä myötätuntoa.
Ei ole yhtään maata, jossa abortoitaisiin poikia. Tyttövauvoja sitäkin enemmän.
Eli täysin asian vierestä. No kun ei lukemaansa ymmärrä.
Vastaatko väitteeseen, ole hyvä, jos se on mielestäsi väärä.
Jaa mihin väitteeseen?
Mikä on se maa, jossa abortoidaan vain poikia.
Nyt, hyvä yleisö, näemme, miten maalitolppa siirtyy....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä kumpaa sukupuolta edustaa, vaan siitä että ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä ja abortti on murha!
T. Nainen
Paitsi jos se tehdään raskaana olevan hengen pelastamiseksi
Höpsis, naisia saa aina uusia. Abortinvastustajia ei naisten henki kiinnosta.
Älä puhu paskaa. Jenkeissä abortin vastustajat nimenomaan vetoavat oikeuskäsittelyissä tilanteisiin, joissa naisen henki on vaarassa.
Yritä nyt edes pikkuisen.
Tarkoitan abortin PUOLUSTAJAT vetoavat tilanteisiin, joissa naisen henki vaarasss
Ja abortin vastustajat ovat sitä mieltä, että ei haittaa vaikka joku nainen heittäisi henkensä raskauden takia.
Siinä tapauksessa että odottava äiti on välittömässä kuolemanvaarassa, ( erittäin harvinaista) niin poistetaan sikiö sektiolla. Tehdään kaikki mitä pystytään tekemään keskosen pelastamiseksi, jos ei kuitenkaan selviä, niin silloin ei voi mitään.
T. Uskossa oleva nainen 56v
Miksei yksikään abortinvastustaja tule kertomaan omaa lapsilukuaan?
"Nyt, hyvä yleisö, näemme, miten maalitolppa siirtyy.... "
Trolli
Yleensä se perustuu katoliseen uskonnolliseen käsitykseen, ja katolilaisuus on Suomessa aika harvinaista. Enemmän yhdysvaltalaisen laitaoikeiston mukana imeneet tuonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Paitsi jos se tehdään raskaana olevan hengen pelastamiseksi
Höpsis, naisia saa aina uusia. Abortinvastustajia ei naisten henki kiinnosta.
Älä puhu paskaa. Jenkeissä abortin vastustajat nimenomaan vetoavat oikeuskäsittelyissä tilanteisiin, joissa naisen henki on vaarassa.
Yritä nyt edes pikkuisen.
Tarkoitan abortin PUOLUSTAJAT vetoavat tilanteisiin, joissa naisen henki vaarasss
Ja abortin vastustajat ovat sitä mieltä, että ei haittaa vaikka joku nainen heittäisi henkensä raskauden takia.
Siinä tapauksessa että odottava äiti on välittömässä kuolemanvaarassa, ( erittäin harvinaista) niin poistetaan sikiö sektiolla. Tehdään kaikki mitä pystytään tekemään keskosen pelastamiseksi, jos ei kuitenkaan selviä, niin silloin ei voi mitään.
T. Uskossa oleva nainen 56v
Vatsa auki alle kymmenviikkoisen sikiön takia? Esimerkiksi keskeytyneen keskenmenon kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tappamista voi ja pitää vastustaa vaikka ei itse olisikaan ollut koskaan raskaana.
Tietenkin, mutta nyt puhutaan aborteista.
Älä leiki typerää. Lapsen tappaminen on lapsen tappamista riippumatta siitä, missä se on tai kauanko hedelmöittymisestä on kulunut.
Mitenkäs ne hedelmöityshoidoissa ylijääneet hedelmöitetyt ihmistaimenet?
Mitä niille pitäisi tehdä, kun tsygootin hävitys olisi ilmeisesti lapsen surmaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tappamista voi ja pitää vastustaa vaikka ei itse olisikaan ollut koskaan raskaana.
Älä leiki typerää. Lapsen tappaminen on lapsen tappamista riippumatta siitä, missä se on tai kauanko hedelmöittymisestä on kulunut.
Sinäkö olet sitä mieltä, että kierukkaa ei saa käyttää eikä jälkiehkäisyäkään? Minäpä sanon miehelleni, että palataan seksiin parinkymmenen vuoden kuluttua, kun minun vaihdevuodet on menneet ohi.
Kuinka monta lasta sinä olet synnyttänyt? Niitä on varmaan reilusti yli kymmenen.
Olen eri kuin se, jolle vastasit. Kierukka ja jälkiehkäisy tai abortoivat hormonaaliset ehkäisyt eivät ole ainoat mahdollisuudet. Olen kolme elävää lasta saanut ja joka kerralla helposti raskautunut, kertaakaan ei ole tarvinnut aborttia tai mainitsemiasi välineitä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin päinvastoin omasta kokemuksestani lähtöisin (3 raskautta ja synnytystä), että ymmärrän paremmin oman kokemukseni perusteella, miksi abortti on väärin. Se, mitä sikiöksi kutsutaan, on jo hyvin varhain pienen pieni vauva, jolla on sormet, varpaat ja kaikki elimet ja lapsen tuntomerkit ja joka kuulee äitinsä äänen kohtuun. Normaalisti äidin raskausajan hormonit tekevät sen, että äiti haluaa suojella kaikin keinoin vauvaansa ja kiintyy tähän on raskaana ollessaan. Ei ole ollenkaan luonnon mukaista, että äiti haluaa m**hata kohtulapsensa.
Muutenkaan en aborttia hyväksy, vielä vähemmän sen takia, kun olen itse kokenut raskaudet ja synnytykset. Eivät ne edes läheskään aina ole mitenkään niin kamalia, kuin pelotellaan. Raskausaikana voin todella hyvin, olin reipas ja energinen ja synnytykset kestivät 6 tuntia eka, muut kaksi vain tunnin. Joo, kipeää kävi, mutta se unohtuu nopeasti ja kipu loppui heti vauvan tultua ulos.
Hyväksytkö abortin äidin hengen pelastamiseksi vai meneekö sikiön oikeus elämään äidin hengen yli?
En ole se, jolle vastasit, mutta allekirjoitan hänen kirjoituksensa täysin ja vastaan ohiksena. Itse hyväksyisin abortin äidin hengen pelastamiseksi. Heti perään pitää kuitenkin todeta, että nämä tilanteet ovat harvinaisia, ja aborttia parempi tapa olisi antaa raskauden jatkua mahdollisimman pitkälle, jos mahdollista - tässä tarvittaisiin äidin ja lapsen voinnin tarkkaa lääketieteellistä seurantaa - ja mieluummin käynnistää synnytys tai ottaa lapsi ulos sektiolla kuin alkaa vehdata abortin kanssa. Abortti kestää kauemmin kuin sektio ja sen riskitkin ovat suuremmat. Ei ole syytä asettaa äitiä ja lasta toisiaan vastaan, jos molemmat voidaan pelastaa.
Puhut nyt aivan ohi lääkärien kannan. Ennen 12 viikkoa tehty abortti on yleensä ohi todella nopeasti, toisin kuin synnytys ja keisarinleikkaus komplikaatioineen ja vaikka ei edes niitä, parantumisen kanssa. Toedätkö edes, kauanko jälkivuoto normadlin spontaanin jälkeen kestää? Puhumattakaan välilihan repeämisedtä tai vauvan tai äidin hätätilanteista, joista toivutaan, tai johon edelleen kuollaan, viikkoja ja kuukausia. Tänä päivänä ei kukaan kuole tai vammaudu abortissa, mutta synnytyksessä kylläkin.
Lopeta paskan puhuminen. Nyt.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei millään tavalla liity siihen että abortti on murha, ja ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs ne hedelmöityshoidoissa ylijääneet hedelmöitetyt ihmistaimenet?
Mitä niille pitäisi tehdä, kun tsygootin hävitys olisi ilmeisesti lapsen surmaamista.
Olen käynyt luovuttamassa kolmasti munasoluja.Näistä saatiin kerättyä 30-40 munasolua, joista kuulemani mukaan hedelmöitys 3 parille. Mitä tapahtui lopuille 27-37lle?
Vierailija kirjoitti:
Ei raskaus ja synnytys ole ongelma. Jos siitä olisi ollut kiinni, niin olisin voinut tehdä vaikka viisi tenavaa.
Pulma tulee siinä, että johtain syystä nainen jää lapsen kanssa yksin, mikäli isukki haluaakin jotain muuta. Kovin paljon näitä yksinhuoltajia on. Etävanhempi pystyy hankkimaan uran ja taloudellisesti tukevamman tulevaisuuden. Naisen työurassa on yh-lommo, joka ei korjaannu ikinä.
Kaksi tenavaa siis riitti. Ja yksinhuoltajaksi jäin, kun kumpikin oli alle kymmenen. Exällä on kansainvälinen ura ja talous hyvin. Minä jumituin kunta-alalle, koska se onnistui yksinhuoltajan arkeen sovittaa. Nyt sitten lasten muutettua pois kotoa vasta huomaan, miten jumissa oma ura on. Ei ole niitä näyttöjä osaamisesta juurikaan kertynyt, kun on ollut töiden jälkeen kiire kotiin pottuja keittämään Na läksyistä auttamaan. Exä pystyi tekemään pitkää päivää ja antamaan niitä näyttöjä - tosin lapsia ei voinut tavata, koska ne työt.
Näissä keskusteluissa unohtuu se, että ei riitä että sen lapsen tekee. Siitä pitää myös huolehtia. Siihen 20 vuotta menee ja se on juuri sitä aikaa, jolloin mitataan palkka viisikymppisenä ja lopulta eläke.
Siksi naisella tulee oikeus valita, haluaako hän sitä vai ei.
Ehkäisy on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei millään tavalla liity siihen että abortti on murha, ja ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
Sun mielipide, lääketiede eri mieltä.
Jaxuhali 🤗
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se perustuu katoliseen uskonnolliseen käsitykseen, ja katolilaisuus on Suomessa aika harvinaista. Enemmän yhdysvaltalaisen laitaoikeiston mukana imeneet tuonkin.
Olet väärässä! On yleiskristillistä ,Raamatullista että ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
T. Uskova nainen 56v. Protestantti kristitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielipide, lääketiede eri mieltä.
Jaxuhali 🤗
Tieteen näkökulmastakin ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä! Ei ole " vain" Raamatullinen fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko meille omin sanoin, mitä tapahtui niille luovuttamistani ja hedelmöitetyistä munasoluista, n 30kpl, joita EI siirretty kolmelle eri vastaanottajalle?
Kuinka monta lasta sinulla on?