Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko nykyään työkkäristä jotain työtarjouksia tai työhönosoituksia?

Vierailija
08.09.2025 |

Mites tämä nykyään on? Kuluneen vuoden tai kahden vuoden ajalta tilanne kiinnostaa. Tiedän, että on tietty työnhakuvelvoite, jossa määrätään hakemaan neljää paikkaa kuussa. Ne kai saa itse valita, kunhan ne on tolkullisia. Mutta tuleeko työkkäristä sen lisäksi jotain ilmoja, että sinun on pakko hakea juuri tätä ja tätä paikkaa? Tai tuleeko määräys, että mene tuonne töihin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tullut kertaakaan työtarjouksia tai - osoituksia, eikä kurssitarjouksia. Olen ollut vuodesta 2017 työnhakija, välillä tosin määräaikaisissa työsuhteissa.

Vierailija
2/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Sieltä tulee kestolottoporukoitten ilmoituksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kutdun Tym: iin. Olen 62v  työtön. 

Vierailija
4/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohakupaikkoja ei tule. Muistaakseni kerran tämän uuden pakkohakemisen aikana on tullut joku työpaikkailmoitus printattuna. Lopussa oli teksti "Tämä ei ole velvoittava. Hae jos kiinnostaa, me vaan ehdotetaan tätä." jotenkin muotoiltuna. Työpaikkojahan nuo ei oo tainneet välittää enää 90-luvun jälkeen.

Vierailija
5/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee.

Lähes päivittäin soittelevat työpaikoista.

Hyvä palvelu.

Valitsee sitten vain sen itselle sopivimman työn.

Vierailija
6/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut reilut 2 vuotta työttömänä. Yhtään työtarjousta tai työhönosoitusta en ole saanut.

Oon hakenut joka kk ainakin 4-6 paikkaa

Työkkäristä ei oo myöskään tullut mitään yhteydenottoa jollen itse sitä pyydä. Sivuille kun menen niin siellä lukee vaan, että työnhakusi on voimassa. 

Vierailija
7/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihan turha laitos.

Vierailija
8/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tule työtä TARJOAMAAN. Tulee kehoituksia hakemaan jotain työpaikkaa.

Vierailija
9/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kenelle?

Vierailija
10/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 kuukautta työtön ja mulle ei ainakaan tarjottu mitään paikkaa. Ihan itse käskivät mua hakemaan aktiivisesti töitä. Mulla tosiaan oli vaan pakko hakea yhteen paikkaan per kuukausi ja kävinkin työkkäriä tapaamassa pari kertaa ton työttömyyden aikana mut ainoo mihin ne pakotti mua hakemaan oli myyjän työvoimakoulutus. En tosin päässyt siihen mutta ei haittaa kun sainkin myöhemmin sitten osa-aikatöitä. Enää eivät ole häirinneet. :)

Vierailija
11/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tarjouksia. Paikkoja haet neljä kuukaudessa, ihan sama kuinka sekopäisiä. Silloin tällöin sanktioiden uhan vuoksi jätät keikkatyöt yms. ottamatta vastaan, ja työkkäri pakottaa sinut CV-kursille tai muuhun jumitukseen, josta hyötyvät vain niitä järjestävät yksityiset haaskat, joille työkkäri on ulkoistanut kaiken toimintansa.

Systeemi on briljantti. Terveessä maailmassa työkkärillä olisi jotain tekemistä työpaikkojen kanssa ja työtön voisi tehdä osaaikatöitä ilman sanktioiden pelkoa. Toki terveessä maailmassa tätä sanktiotonta tukea ei käytettäisi kunnollisen palkan korvikkeena jne. Eli terveessä maailmassa meillä ei olisi hallitusta joka on omistautunut tuhoamaan liitot ja luomaan työttömien halpatyövoimareservin. Mutta joo, ei tule siis tarjouksia.

Vierailija
12/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostutte tuohon. Ne joilla heikompi asema, joutuvat siellä roikkumaan tai kuulusteluun. Eikä ole kuin hankalaa.

Vierailija
13/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ehdotus palkkatukipaikasta. 

Vierailija
14/14 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tarjouksia. Paikkoja haet neljä kuukaudessa, ihan sama kuinka sekopäisiä. Silloin tällöin sanktioiden uhan vuoksi jätät keikkatyöt yms. ottamatta vastaan, ja työkkäri pakottaa sinut CV-kursille tai muuhun jumitukseen, josta hyötyvät vain niitä järjestävät yksityiset haaskat, joille työkkäri on ulkoistanut kaiken toimintansa.

Systeemi on briljantti. Terveessä maailmassa työkkärillä olisi jotain tekemistä työpaikkojen kanssa ja työtön voisi tehdä osaaikatöitä ilman sanktioiden pelkoa. Toki terveessä maailmassa tätä sanktiotonta tukea ei käytettäisi kunnollisen palkan korvikkeena jne. Eli terveessä maailmassa meillä ei olisi hallitusta joka on omistautunut tuhoamaan liitot ja luomaan työttömien halpatyövoimareservin. Mutta joo, ei tule siis tarjouksia.

Anteeksi, keikkatöitä ilman sanktioiden pelkoa, osa-aikatyöt toki onnistuvat käsittääkseni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi