Haluaisitteko käydä tai asua viellä joskus Venäjällä?
Haluaisitko asua joskus viellä Venäjällä? Minun mielestä Venäjä on erittäin hieno maa ja siellä on paljon asioita mitä ei voi nähdä muualla. Venäjässä on todella paljon kauniita paikkoja, esimerkiksi Pietari ja Moskova, missä on hienot rakennukset ja isot kadut. Myös luonto on siellä todella mahtava, koska maa on niin iso ja siellä löytyy metsää, järviä, vuoria ja paljon lunta talvella.
Venäjän kulttuuri on myös kiinnostava ja sillä on pitkä historia. Siellä on paljon vanhoja rakennuksia, museoita ja kirkkoja, jotka näyttää erittäin hienolta. Venäläinen ruoka on minun mielestä kanssa hyvää, esimerkiksi borssi, pelmenit ja blinit. Ihmiset voi olla alussa vähän vakavia, mutta kun tutustuu paremmin niin ne voivat olla erittäin ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Jos joskus olisi mahdollisuus asua Venäjässä, minä haluaisin kokeilla sitä, koska olisi mielenkiintoista nähdä millaista tavallinen elämä siellä oikeasti on.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta jäi oleellisia näkökohtia mainitsematta. Eli millaista olisi asua maassa, jossa ihmisiä napataan kadulta väkisin sotimaan. Tai jossa et voi luottaa kaupassa siihen että ostamasi ruoka on turvallista. Kadutkim jätetään vain korjaamatta, vaikka niihin rikkoisi autonsa ja samoin talot. Ja ydinjätteet dumpataan korruption takia sinne keskelle kauneinta luontoa, jossa luulet olevasi turvassa. No vodka on kai halpaa ja kaali. Mieluummin kuolen Suomen puolesta taistellen kuin ikinä edes mielikuvissani asun Venäjällä.
Ukrainassa napataan miehet kaduilta, Venäjällä ei. Sopimussotilaita vaan.
Napataan kadulta, isketään paperi eteen ja sanotaan pyssyllä uhaten että allekirjoita tai kuolet ja perheesi myös. Että semmosta vapaaehtoisuutta.
Ei mutta Suomeen kuuluvat maat takaisin . Se oli ryöstö.
Onhan siellä luontoa ja historiallisia kohteita. Jos on enää. Asuminen on kokonaan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Sehän se nykyään onkin hiuksia nostattavaa kun kummankin suuren ja kaikenlisäksi ydinasevaltion johdossa on samanlainen seniili ukonhorisko.
Molemmissa voinee kuitenkin luottaa että se toinen avaimen kääntäjä mikä vaaditaan on enemmän tolkun hemmo.
Käydä haluaisin kyllä, mutta aivan eri oloissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta Suomeen kuuluvat maat takaisin . Se oli ryöstö.
Meillä ei ole varaa ottaa niitä taantuneita paska-alueita riesaksemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska maa.
Miksi ne epäonnistuu kaikessa?
Hehän laukaisivat ensimmäisen satelliitin kiertoradalle
Sen jälkeen ei sitten olekaan mitään tapahtunut. Siitä on vuosikymmeniä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miks matkustaisin maahan, jonka asukkaita en halua tavata tai edes nähdä. Toivon, että raja pysyy kiinni. Rys sät ja niiden käytös on vastenmielistä katsottavaa. Butsa, siviili-iskut, koko sota, Kreml, Putin, navslnyin kohtalo ja monen muun lentäminen pilvenpiirtäjän ikkunasta, terrori, diktatuuri, mätä yhteiskunta, sodan ihannointi ja sen opettaminen lapsillekin.
Siinä paljoa jotkut pelmenit lämmitä.
Ja historiankirjatkin kirjoitetaan uusiksi, siten että KAIKKI on muitten valtioitten syytä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän se nykyään onkin hiuksia nostattavaa kun kummankin suuren ja kaikenlisäksi ydinasevaltion johdossa on samanlainen seniili ukonhorisko.
Näitä ovat Putin, Kim Iljong, Iranin papit. Trump ei kuulut tähän joukkoon, siellä on sananvaltaa muillakin sentään. Trump ei ole aloittanut sotia, vaan vastannut uhkiin.
Vierailija kirjoitti:
Käyn pari kertaa vuodessa tapaamassa sukulaisia.
Miksi? Muuta sinne. Molemmat maat voittavat.
Haluaisin kyllä käydä. En ole koskaan ollut, kyllä Pietari ja myös Moskova kiinnostaisivat.
Venäjässä olisi minusta kiinnostava nähdä ihan tavallisia asioita. Esimerkiksi mennä aamulla kahville johonkin pieni paikka ja sitten katsoa kaupungilla ihmisiä. Ehkä löytää joku vanha kirjakauppa tai markkina missä myydään kaikenlaisia tavaroita.
Minä myös haluaisin kuulla venäjän kieltä ympärillä koko päivä, koska silloin sitä oppii varmasti paremmin. Välillä varmasti ymmärrän väärin mitä ihmiset sanoo, mutta ei se haittaa paljon. Sitten illalla voisi mennä syömään jotain paikallinen ruoka ja kävellä vähän kaupungilla. Sellainen päivä olisi minusta jo hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä haluaisin asua joskus viellä Venäjässä! Minusta olisi todella hienoa päästä kokeilemaan elämää siellä ja nähdä millaista se oikeasti olisi. Venäjässä on niin paljon kauniita paikkoja ja isoja kaupunkeja, että varmasti aina olisi jotain uutta nähtävää. Erityisesti Pietarissa haluaisin asua, koska siellä on hienoja rakennuksia, kanavia ja paljon vanhaa historiaa. Myös Moskova kiinnostaisi paljon, koska se on niin suuri kaupunki ja siellä tapahtuu varmasti koko ajan jotain.
Minusta olisi myös hienoa tutustua enemmän venäläiseen kulttuuriin ja oppia venäjän kieltä paremmin. Haluaisin käydä toreilla, museoissa ja erilaisissa ravintoloissa kokeilemassa paikallisia ruokia. Myös talvi Venäjässä olisi varmasti ihan erilainen kokemus, kun lunta on paljon ja kaikki paikat näyttää kauniilta. Venäjä on niin valtava maa, että siellä voisi matkustaa paljon ja nähdä monenlaisia maisemia. Jos minulle tulisi mahdollisuus asua siellä, niin minä varmasti kokeilisin ainakin jonkun aikaa, koska olisi todella kiinnostava kokea se itse!
Onko teillä joku moniste josta kopioitsette tekstit, Aleksei?
Vierailija kirjoitti:
Venäjässä olisi minusta kiinnostava nähdä ihan tavallisia asioita. Esimerkiksi mennä aamulla kahville johonkin pieni paikka ja sitten katsoa kaupungilla ihmisiä. Ehkä löytää joku vanha kirjakauppa tai markkina missä myydään kaikenlaisia tavaroita.
Minä myös haluaisin kuulla venäjän kieltä ympärillä koko päivä, koska silloin sitä oppii varmasti paremmin. Välillä varmasti ymmärrän väärin mitä ihmiset sanoo, mutta ei se haittaa paljon. Sitten illalla voisi mennä syömään jotain paikallinen ruoka ja kävellä vähän kaupungilla. Sellainen päivä olisi minusta jo hyvä.
Lopeta jo.
Vierailija kirjoitti:
Dmitrij, venäjä on jo äidinkielesi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekisi mieli, koska siellä olisi kiva nähdä miten ihmiset viettää tavallista arkipäivää. Haluaisin käydä vaikka paikallisessa torissa ja pienissä kaupoissa, missä ei ole niin paljon turisteja. Myös yöelämä kiinnostaisi vähän, kun Venäjällä on paljon erilaisia kahviloita ja paikkoja missä ihmiset käy tapaamassa kavereita.
Olisi myös hauska nähdä venäläistä urheilua ja ehkä mennä katsomaan joku jääkiekkopeli. Minusta siellä on urheilussa oma tunnelma mitä Suomessa ei ihan samalla tavalla ole. Lisäksi haluaisin ostaa jotain pieniä paikallisia tavaroita muistoksi, eikä mitään tavallista turistijuttua. Uskon että matkasta tulisi aika erilainen kokemus ja sen takia haluaisin mennä vielä joskus.
Ja taas.
Ei ole häävi teidän kielioppi, Vasili.
En tietenkään. PIetaribn trollitoimistolla haluaisin käydä liikkuvat takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa voinee kuitenkin luottaa että se toinen avaimen kääntäjä mikä vaaditaan on enemmän tolkun hemmo.
Ne on pistäneet henkilönpalvonnan vuoksi jo aivonsa narikkaan. Pelottavaa.
Nyt olis venäjällä laatu tammaa tarjolla!
Rölli vastailee itselleen