Haluaisitteko käydä tai asua viellä joskus Venäjällä?
Haluaisitko asua joskus viellä Venäjällä? Minun mielestä Venäjä on erittäin hieno maa ja siellä on paljon asioita mitä ei voi nähdä muualla. Venäjässä on todella paljon kauniita paikkoja, esimerkiksi Pietari ja Moskova, missä on hienot rakennukset ja isot kadut. Myös luonto on siellä todella mahtava, koska maa on niin iso ja siellä löytyy metsää, järviä, vuoria ja paljon lunta talvella.
Venäjän kulttuuri on myös kiinnostava ja sillä on pitkä historia. Siellä on paljon vanhoja rakennuksia, museoita ja kirkkoja, jotka näyttää erittäin hienolta. Venäläinen ruoka on minun mielestä kanssa hyvää, esimerkiksi borssi, pelmenit ja blinit. Ihmiset voi olla alussa vähän vakavia, mutta kun tutustuu paremmin niin ne voivat olla erittäin ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Jos joskus olisi mahdollisuus asua Venäjässä, minä haluaisin kokeilla sitä, koska olisi mielenkiintoista nähdä millaista tavallinen elämä siellä oikeasti on.
Kommentit (355)
Viimeiset ajat kaydä. Kyseistä valtioita ei kohta enää ole.
Ei sinne p.skalandiaan kukaan halua mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne p.skalandiaan kukaan halua mennä.
Miljoonat haluavat.
Ketkä? :D
Olen käynyt itänaapurissa lähes sata kertaa ja noin kymmenessä kaupungissa 30 vuoden aikana ja nähnyt maan eri puolet. Enää en mene, sodan takia. Harmi, Viipurissa oli kiva käydä silloin viime aikoina. Onneksi tuli käytyä ja nähtyä suvun kotipaikat.
En ole koskaan köynyt, enkä todwnnäköisesti koskaan halua mennä. Toki haluaisin nähdä
eremitagen, mutta koska kansa on niin hullua, niin ei kiitos.
Aika epätodennäköiseltä vaikuttaa, että kyseisen valtion alueelle vielä saataisiin rauhanomainen hallinto, mikä tietysti olisi koko lailla vähimmäisedellytys maahan vapaaehtoisesti matkustamiseen
Vierailija kirjoitti:
En varmasti. Tervemenoa vaan jotka sinne haluaa. Minä en lähtisi sinne vaikka saisin ilmaisen matkan ja ylläpidon, en ikinä. Valehtelijoita lähes kaikki, en luota venäläisiin.
En minäkään enää mene. Tulihan sitä käytyä monet kerrat. Enemmän valehtelijoita olen kohdannut Suomessa. Ja epäoikeudenmukaisuutta. Suomessa ei kannata luottaa lakiin tai sopimuksiin. Kokemusta on pankeista ja exästä.
Vienan karjalassa haluaisin käydä moottoripyörämatkalla.
Kerran käynyt Viipurissa, kun oli vielä Neuvostoliittoa ja sen jälkeen ei ole kiinnostanut.
Paras rys sa on sellainen joka makaa idän metsässä mullan alla.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Viipurissa, Pietarissa, Tverissä, Moskovassa, Kazanissa, Yasnaja Poljanassa, Donin Rostovissa, Tulassa, Ekaterinburgissa. Venäjä on ristiriitainen maa, ja siksi niin kiehtova.
Mutta ei, en usko meneväni enää omana elinaikanani. Tästä ei enää Venäjä lännen suuntaan nouse, Putlerin poismenon jälkeen alkaa maassa sellaiset pöhinät että hyökyaallot purskautuvat Suomeen asti. Sen jälkeen nähdään taas uusi Venäjä, vaiko sittenkin se sama vanha.
Todennäköisesti sama vanha. Toistavat vanhoja virheitään. Sodan aloittamisen jälkeen tehtyjen kyberhyökkäysten, kaapelien katkonnan ja kansainvälisillä sopimuksilla per ceen pyyhkimisen jälkeen niitten kanssa ei kannata olla missään tekemisissä ainakaan lähimpään 30 vuoteen.
Ellei meno muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Viipurissa, Pietarissa, Tverissä, Moskovassa, Kazanissa, Yasnaja Poljanassa, Donin Rostovissa, Tulassa, Ekaterinburgissa. Venäjä on ristiriitainen maa, ja siksi niin kiehtova.
Mutta ei, en usko meneväni enää omana elinaikanani. Tästä ei enää Venäjä lännen suuntaan nouse, Putlerin poismenon jälkeen alkaa maassa sellaiset pöhinät että hyökyaallot purskautuvat Suomeen asti. Sen jälkeen nähdään taas uusi Venäjä, vaiko sittenkin se sama vanha.
Todennäköisesti sama vanha. Toistavat vanhoja virheitään. Sodan aloittamisen jälkeen tehtyjen kyberhyökkäysten, kaapelien katkonnan ja kansainvälisillä sopimuksilla per ceen pyyhkimisen jälkeen niitten kanssa ei kannata olla missään tekemisissä ainakaan lähimpään 30 vuoteen.
Ellei meno muutu.
Lisätään vielä naapurivaltioiden uhkailu.
En haluaisi Venäjälle tai Yhdysvaltoihin sekopääjohtajien vuoksi.
Palaisin kumpaankin, jos normaaleja, täys- ja tasapainoisia ihmisiä olisi alueiden johtajina
En ikinä.
Joskus aiemmin olisin halunnut käydä Pietarissa katsomassa Eremitaasin kaikkia rosvottuja taide- esineitä ja baletissa. Enää en. Venäläisestä ruoastakaan en tykkää.
Suuruuteensa fiksaantunut kansa joka kannattaa sokkona paskaa sotahullua johtoaan saa olla ihan keskenään siellä sontapunnissa minun puolestani.
Maassa joka ei edes tajua olevansa häviöllä 3 päivän erikoisoperaatiossa joka käy viidettä vuottaan.
Ei tajua vaikka CIAn pomo sen käy kädestä pitäen näyttämässä.
Juu, ei kiitos kiinnosta.
Sehän se nykyään onkin hiuksia nostattavaa kun kummankin suuren ja kaikenlisäksi ydinasevaltion johdossa on samanlainen seniili ukonhorisko.
Vierailija kirjoitti:
Kotona Kannaksella olen muutaman kerran käynyt, samoin Pietarissa. Huonosti olette pitäneet kaunista Karjalaan, ensimmäisillä matkoilla 50v sodan jälkeen näki vielä miten kaunista oli ollut, viimeisillä matkoilla jättiputkea ja roskat olivat vallaneet luonnon. Pietari oli kyllä keskustasta kauniiksi laitettu.
Enpä taida enää mennä, mikä muuttaisi venäläisen luonteen ilmeisesti rakastavat hulluja diktaatoreita vuosisadasta toiseen.
Joo kaunista ja oroginaalia.
Isän eno kävi Kannaksella vanhoilla hoodeilla. Oma kotitalo löytyi ja oli vielä alkuperäisessä maalissa. Tai mitä siitä oli jäljellä. Pihamaa ja viljelykset pukkasi koira putkea ja taloa asuttu joku vanhempi pariskunta.
Kyllä tekisi mieli, koska siellä olisi kiva nähdä miten ihmiset viettää tavallista arkipäivää. Haluaisin käydä vaikka paikallisessa torissa ja pienissä kaupoissa, missä ei ole niin paljon turisteja. Myös yöelämä kiinnostaisi vähän, kun Venäjällä on paljon erilaisia kahviloita ja paikkoja missä ihmiset käy tapaamassa kavereita.
Olisi myös hauska nähdä venäläistä urheilua ja ehkä mennä katsomaan joku jääkiekkopeli. Minusta siellä on urheilussa oma tunnelma mitä Suomessa ei ihan samalla tavalla ole. Lisäksi haluaisin ostaa jotain pieniä paikallisia tavaroita muistoksi, eikä mitään tavallista turistijuttua. Uskon että matkasta tulisi aika erilainen kokemus ja sen takia haluaisin mennä vielä joskus.
Kävin 1996 Pietarissa parin päivän reissulla.