Onko teillä kenelläkään " myöhään" pyörällä ajamaan oppineita lapsia?
Minkä ikäisenä lapsesi oppi ajamaan ilman apupyöriä?
Kommentit (25)
koululaisen kanssa aloitan apupyörättömän koulun upouudella pyörällä- valitettavasti en ole tekninen...
T. nro 7
kun ajan pihan ympäri. No mä ajoin pihan ympäri ja maalissa huusivat, että hei sä ajoit ihan itse ei me pidetty kiinni. Olivat juosseet vaan perässä. Sen jälkeen mä osasin ja uskalsin ajaa pyörällä.
Opettamalla emme saaneet kuin pahaa aikaan, kun ei hermo meinannut meillä vanhemmilla kestää... Poika oppi 7-vuotiaana työn ja tuskan kanssa, pikkuveljen fysioterapeutti auttoi, kun vanhemmat jo hermoilivat. Mutta kovin on poika iloinnut taidostaan, poikaporukoissa se on välttämätön taito ainakin täällä maaseudulla. Tyttö oppi 6-vuotiaana, ei kiinnostanut aiemmin. Katseli ikkunasta kun lapsia pyöräili ohi ja tuumi, että tuohan näyttää hauskalta. Tyttö harjoitteli itse sinnikkäästi päivän, nukkuin yön päälle ja seuraavana aamuna ajeli kuin vanha tekijä.
ja uusi pyörä lojui pitkän aikaa ettei siihen koskettu, mutta sitten yhtäkkiä alkoi tyttö harjoitella, oma halu ratkaisee!
mun äitini oppi nelikymppisenä pyöräilemään! :) Vähän lohdutusta kaikille asian kanssa painiville. Äitini ei tosin ollut aiemmin yrittänyt pyöräilyä..